Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1325
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skjermen til venstre ser ut til å være et 7. gen panel spør du meg, og på enkelte av bildene er brightness NØDT til å være skrudd unaturlig høyt opp.

Kuroen som står i hjemmekinoen min viser sort på linje med skjermen til høyre i et bekk mørkt rom, så den demonstrasjonen der kjøper jeg ikke helt.

Selvsagt positivt om pioneer kan kutte baklyset HELT der det skal være sort, for det er fortsatt en ørliten lysgjennomtregning, men absolutt ikke av sjenerende grad lenger
    Dette viser bare hvor uegnet screenshots er til å vise noe som helst om billedkvalitet.. Her kommer en masse faktorer inn som påvirker resultatet (kameraets egenskaper, eksponering, konverteringer, komprimeringer,skjermkort, pc-skjerm..)

Men det viser en relativ forskjell mellom de to (som kanskje heller ikke er like markant i virkeligheten..). Og den må man jo si er imponerende. Med mindre pioneer jukser med innstillingene da. Men Pioneer er vel for seriøse til å drive med slikt tull?..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hands-on with Pioneer's extreme contrast concept plasma - Engadget

For meg ser det ut som det er 5000EX som henger der til venstre på bildet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pio fesjå

Det står Kuro plasma G9, men for meg ser dette ut som OLED.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hands-on with Pioneer's extreme contrast concept plasma - Engadget

For meg ser det ut som det er 5000EX som henger der til venstre på bildet.
    Skal ikke se bortifra det. Den har jo elendig sortnivå i forhold til 8.gen. Det står at det er 8.gen men...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Det står Kuro plasma G9, men for meg ser dette ut som OLED.
    Pioneer driver så vidt jeg vet ikke med OLED. De konsentrerer seg kun om plasma, og resultatene er jo eksepsjonelt gode, så jeg ser ikke helt hvorfor de skulle satse på noe annet

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Pioneer driver så vidt jeg vet ikke med OLED. De konsentrerer seg kun om plasma, og resultatene er jo eksepsjonelt gode, så jeg ser ikke helt hvorfor de skulle satse på noe annet
    Tror isåfall at de skal få det tøft mot andre-generasjons OLED og SED teknologi, selv om G9 virker særdeles lovende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttalelsene om at disse konseptmodellene (9-millimeteren og extreme contrast) ikke vil komme i salg i 2008, samt at Pioneer ikke har vist andre "9. generasjonsskjermer" så langt på CES - tyder det på at det ikke kommer nye skjermer fra Pioneer i år?
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

:?
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er en rett observasjon. Jeg har nå kjøpt måleinstrumenter, og nå ble det en helt annen skarphet, klarhet, fargedynamikk og samtidig et behaglig bilde på 508, som jeg har "etterlyst" i et halvt år. Med disse innstillingene har ihvertfall jeg droppet å bruke forskjellige brukerinnstilinger til forskjellige kilder og materiale. Nå fungerer en og samme innstilling på "alt" (jeg har gjort dette på flere skjermer).

Jeg legger ut brukerinnstillingene om et par uker. Jeg må presisere at alle de målingene jeg gjorde i jula, viser at ingeniørene til Pioneer har gjort en bra jobb. Men de har oversett/bommet på et par vesentlige punkter: primær fargen grønn er oversaturert på de fleste 428/508-skjermene. I tillegg har de litt mye blått i de mørkeste partiene, men sisnevtne kan være individuelt/fabrikkavvik. Grønn-skjæret har stort sett blitt rettet opp på LX508, men det hjelper jo lite for de som allerede har modellene under......

Så stay tuned!
    Er dette innstillinger som kan brukes på en 5080XA også, eller er det så store forskjeller på disse skjermene at man må ha en 508XD for at det skal bli bra. Grunnen at jeg spør er at jeg er i stor tvil on jeg skal kjøpe en 5080XA eller 508XD. Jeg har hengt meg opp i at 508XD har lyssensor. "Nå fungerer en og samme innstilling på "alt"" , er det med lyssensor som korrigerer bildet for lyst eller mørkt rom, eller er det uten denne funksjonen.

Jeg prøver bare å finne ut om jeg trenger alle de extra funksjonene som 508 har i forhold til 5080.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Tror isåfall at de skal få det tøft mot andre-generasjons OLED og SED teknologi, selv om G9 virker særdeles lovende.
    Har hørt rykter om at SED er lagt på hylla inntil videre.

Canon
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har hørt rykter om at SED er lagt på hylla inntil videre.

Canon
    De vil vel tjene penger på Gen 8 først før de hopper til neste gen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan det står til med tilgjengeligheten til LX508D?
    Bestilte en slik (og betalte) 14/11-07 og har enda ikke fått den. Er det noen som har fått levert denne i dette tidsrommet. Begynner å bli rimelig lei ventetida.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God service fra Netshop.no !

Hei dere.

Har skrevet en del om innbrenningene på min PDP508XD i flere innlegg her på forumet.

Pioneer Norge v/ Einar Rakstad ba meg om spille av en DVD som de sendte meg. Da avspilling av denne DVD'en i flere uker ikke hadde noen effekt, ba de meg om å sende inn skjermen så de kunne gjøre det samme. Dette så jeg ingen grunn til å gjøre, derfor kunne ikke Pioneer hjelpe meg mer...

Ringte deretter Netshop.no og snakket med Karl Martin. Han sendte meg en ny skjerm uten noe videre diskusjon.
    Da jeg kjøpte skjermen min i september, ringte jeg også Netshop for å diskutere prisen med dem, jeg betalte 36.000,- og syntes det var litt mye. Jeg fikk da 4000,- igjen hos dem.

Jeg blir rett og slett imponert over så god service. :-D :-D :-D

Heia Netshop !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vurderer å anskaffe en Pioneer plasma da min PV70 har fått striper. Ser netshop har to modeller priset så å si likt. Hvilken modell bør man velge, 4280XA eller 428XD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osko
    Hei,

Vurderer å anskaffe en Pioneer plasma da min PV70 har fått striper. Ser netshop har to modeller priset så å si likt. Hvilken modell bør man velge, 4280XA eller 428XD?
    Med så liten prisforskjell så helt klart XD.

Har selv vurdert å kjøpe av dem, men er i tvil siden det er parallellimport.
    Om noe skulle gå galt så vet jeg ikke hvordan Pioneer Norge`s servicenivå er på disse TV`ene.
    En annen ting er at garantien er bedre ved kjøp i butikk.

Jeg er i markedet for en ny Pioneer selv. Jeg har god tid, så jeg skal vente litt å se hvordan den nye Panasonicen er og kanskje kommer det snart mer info om 9 gen Pioneer.
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Med så liten prisforskjell så helt klart XD.

Har selv vurdert å kjøpe av dem, men er i tvil siden det er parallellimport.
    Om noe skulle gå galt så vet jeg ikke hvordan Pioneer Norge`s servicenivå er på disse TV`ene.
    En annen ting er at garantien er bedre ved kjøp i butikk.

Jeg er i markedet for en ny Pioneer selv. Jeg har god tid, så jeg skal vente litt å se hvordan den nye Panasonicen er og kanskje kommer det snart mer info om 9 gen Pioneer.
    :-D
    Alle produkter som selges av norske bedrifter, enten det er vanlig butikk eller nettbutikk så er det de samme garanti/reklamasjonsrett som følger norsk kjøpslov.. vel og merke privat forbruker kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Alle produkter som selges av norske bedrifter, enten det er vanlig butikk eller nettbutikk så er det de samme garanti/reklamasjonsrett som følger norsk kjøpslov.. vel og merke privat forbruker kjøp
    Men hvis det er paralellimport og forhandleren går konkurs har du kanskje et problem...da lever du på godvilje fra nordiske/norske leverandøren...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner ingenting jeg

Jeg har hatt en 4280 i et par måneder. Har vært kjempefornøyd fra dag en. Klart flott bilde osv. I det siste opplever jeg at bildet har endret seg og at det har problemer med å takle bevegelse.... Ved nærbilde av ansikter som beveger seg lett, henger bildet igjen. Det virker uklart og klarer tydelig ikke å henge med. Scener med skog/trær etc blir bare veldig uklart ved bevegelse (dersom kamera beveger seg). Dette er bare eksempler. Har prøvt å sette tilbake til fabrikkinnstillinger uten at dette hjalp. Jeg kjører bilde fra canal digital med scart. Har noen andre opplevd noe av det samme?? Hva kan jeg endre i innstillinger for å evt forbedre dette??

Takknemlig for svar...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Du har også norske rettigheter (garanti og reklamasjon) ved kjøp fra utenlandske nettbutikker som selger og sender varer til norge.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist
    Jeg har hatt en 4280 i et par måneder. Har vært kjempefornøyd fra dag en. Klart flott bilde osv. I det siste opplever jeg at bildet har endret seg og at det har problemer med å takle bevegelse.... Ved nærbilde av ansikter som beveger seg lett, henger bildet igjen. Det virker uklart og klarer tydelig ikke å henge med. Scener med skog/trær etc blir bare veldig uklart ved bevegelse (dersom kamera beveger seg). Dette er bare eksempler. Har prøvt å sette tilbake til fabrikkinnstillinger uten at dette hjalp. Jeg kjører bilde fra canal digital med scart. Har noen andre opplevd noe av det samme?? Hva kan jeg endre i innstillinger for å evt forbedre dette??

Takknemlig for svar...
    Prøv aller først å skru av alle former for støyreduksjon, da disse gjerne forårsaker slike fenomener.

Dersom dette ikke hjelper, skift til en annen kilde og/eller tilkobling til TV'en. TV-signaler kan være så mangt...Scart-overføring er heller ikke det mest optimale mtp bildekvalitet, for å si det mildt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist

Takknemlig for svar...

Se gjennom tråden under..
    Her finnes en del tips

Denne omhandler jo 508xd,men regner med at du kan bruke innstillingene som er lagt ut her og få et mye bedre bilde,en du har i dag..
    Skru oxo av alt av støyreduksjoner,spes til tv sendinger som alex skrev..

http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Side 59 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •