Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 67 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1325
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjermen til venstre ser ut til å være et 7. gen panel spør du meg, og på enkelte av bildene er brightness NØDT til å være skrudd unaturlig høyt opp.

Kuroen som står i hjemmekinoen min viser sort på linje med skjermen til høyre i et bekk mørkt rom, så den demonstrasjonen der kjøper jeg ikke helt.

Selvsagt positivt om pioneer kan kutte baklyset HELT der det skal være sort, for det er fortsatt en ørliten lysgjennomtregning, men absolutt ikke av sjenerende grad lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alex her. Jeg er simpelthen forbløffet over sortnivået på min 508XD - er det ikke info i bildet så er det svart. En temmelig dårlig film med gode sortnivåer er Meet Joe Black, og spesielt fyrverkeriscenen mot slutten.

Har kjørt den gjennom min 508XD, og det sitter som et skudd.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønn i trynet.

Så på en Steven Segal film igår og opdaget at i mørke sener så var Steven og co grønne i trynet. Har stilt tv etter anbefalinger av Haugen og andre på AV Forum. Tror filmen heter Urban Justis. Er det filmen som er feil eller må jeg justere. Bruker nå en Sony 7700 DVD spiller med Component kabel.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kuroen som står i hjemmekinoen min viser sort på linje med skjermen til høyre i et bekk mørkt rom, så den demonstrasjonen der kjøper jeg ikke helt.
    Det tror jeg ikke før jeg ser det! I et mørkt rom med svart skjerm (ikke noe signal) så er skjermen min forholdsvis "grå". Har brightness satt på 0 og kontrast rundt 32.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir det `korrekte` bilde innstillingen,når man spiller vanlig dvd til denne tven
    Bred,kino eller full skjerm???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full skjerm ved anamorft 16:9-materiale (1.85:1 og 2.35:1). 4:3 ved 4:3-materiale.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det tror jeg ikke før jeg ser det! I et mørkt rom med svart skjerm (ikke noe signal) så er skjermen min forholdsvis "grå". Har brightness satt på 0 og kontrast rundt 32.
    Du er velkommen innom for demonstrasjon :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo prøve selv,alex sine innstillinger ligger i denne tråden
    Blir faktisk bra,det kan være noe med innstillingene dine?

http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full skjerm ved anamorft 16:9-materiale (1.85:1 og 2.35:1). 4:3 ved 4:3-materiale.
    Hvilken matriell er det som gir sorte striper over og under ved både blu-ray od dvd fimer?
    Og hvilken av de gir bildet på hele 50 tommeren?

Digger å få utnyttet hele skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen til venstre ser ut til å være et 7. gen panel spør du meg, og på enkelte av bildene er brightness NØDT til å være skrudd unaturlig høyt opp.
    Tja. Min lx508d er på ingen måte helt svart, og jeg kan tenke meg den ligner i grånyanse på bildet til venstre. Man kan helt klart se forskjell på bildet og den svarte ramma rundt. Bruker innstillingsverdier funnet på avforums.com

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Du kan jo prøve selv,alex sine innstillinger ligger i denne tråden
    Blir faktisk så bra,det kan være noe med innstillingene dine?

http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html
    Har prøvd de, men gikk ganske fort tilbake til de jeg bruker vanligvis. Svartnivået ble omtrent det samme. Er forholdsvis stor forskjell fra ramma rundt skjermen når hele skjermen viser et svart bilde. Når det er mer info i bildet med noen farger/bevegelser så ser det svarte mer ut som ramma.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hvorfor i helQ&€#.. går det ikke ann å slette poster her....?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare legge ut et par bilder fra CES.

Ces 2008: Pioneer 9mm-Thin Concept Plasma Ogled From All Angles

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd de, men gikk ganske fort tilbake til de jeg bruker vanligvis. Svartnivået ble omtrent det samme. Er forholdsvis stor forskjell fra ramma rundt skjermen når hele skjermen viser et svart bilde. Når det er mer info i bildet med noen farger/bevegelser så ser det svarte mer ut som ramma.
    Nei det blir ikke helt sort som skjemen,det kan jeg være enig.
    Men ikke i nærheten av så grått som det bildet viste fra siden foran..
    Hvilken innstillinger bruker du?
    har du selv kalibrert den med proffutstyr?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal vi huske på at du sitter med en 1080p LX-skjerm. Jeg forholder meg til 508XD. Det kan jo være en forskjell da det er snakk om to ulike paneler.

"Regelen" før pioneer lanserte spesifikasjonene på sine 8-gen. panelener var at skjermer med lavere oppløsning kunne fremvise et bedre sortnivå enn like store skjermer med høyere oppløsning grunnet mer sort i selve panelet. Er klar over at pioneer oppgir 1080p-skjermene til 4000:1 mer i kontrast enn 768p-skjermene, men kanskje det skulle vært omvendt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Tja. Min lx508d er på ingen måte helt svart, og jeg kan tenke meg den ligner i grånyanse på bildet til venstre. Man kan helt klart se forskjell på bildet og den svarte ramma rundt. Bruker innstillingsverdier funnet på avforums.com
    Se mitt forrige innlegg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvilken matriell er det som gir sorte striper over og under ved både blu-ray od dvd fimer?
    Og hvilken av de gir bildet på hele 50 tommeren?

Digger å få utnyttet hele skjermen
    Hvis filmen har 2.35:1-bildeformat/aspect ratio får du sorte striper over og under. Slik skal det være også på en widescreen/16:9-skjerm. Dette er det formatet som er mest brukt på actionfilmer osv fra Hollywood, og kalles også "cinemascope"

Er filmen skutt i 1.85:1-format vil bildet dekke hele skjermen. Dette er også svært utbredt, og mye brukt på komedie/drama.

En 16:9-skjerm har egentlig en bildegeometri som tilsvarer 1.77:1, men ettersom det som regel er litt overscan på de fleste tv'er vil 1.85:1-format i de fleste tilfeller dekke hele skjermen. Godt, gammeldags 4:3-materiale (tilsvarende bildegeometrien på ikke-widescreen-skjermer) har 1.33:1 i aspect ratio.

Dersom du ikke er glad i de sorte stripene bør du ikke begi deg ut på "Ben Hur" eller "Battle of The Bulge". Dette er episke filmer skutt i 2.76:1 - skikkelig postkassesprekkformat - noe som får deg til å tro at du ser på en 4:3-skjerm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare legge ut et par bilder fra CES.

Ces 2008: Pioneer 9mm-Thin Concept Plasma Ogled From All Angles
    STEIKE :shock: :shock: :shock:

Hvem trenger OLED når pioneer kan oppvise slikt på plasmateknologien? Slike skjermer kombinert med det ovennevnte sortnivået er jo mildt sagt utrolig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart.

Samme erfarig som deg. Blir ikke helt svart når hele bildet skal være svart. Men når jeg ser film er det ofte jeg ikke ser att jeg har letterbox film. Har en Loeve Credo som faktisk er lysere grå enn 508 når helt svart skal vises.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Side 58 av 67 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •