Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1325
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lx608d

Holy smoke, gutter!

Så på LX608D på HIFicenter i Stavanger i dag. Fy **** for et bilde.

Er glad for at butikken stengte før jeg fikk alt for mye pils innabords.
    Men jeg sitter her og lurer på om jeg ikke allikevel skall ”disha” frem penga, og få det beste som finnes!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Holy smoke, gutter!

Så på LX608D på HIFicenter i Stavanger i dag. Fy **** for et bilde.

Er glad for at butikken stengte før jeg fikk alt for mye pils innabords.
    Men jeg sitter her og lurer på om jeg ikke allikevel skall ”disha” frem penga, og få det beste som finnes!
    Vel, det spørs hva du legger i beste som finnes.
    PDP-LX508D er 50" - samme antall pixler på 50" gir tettere avstand mellom pixlene.
    Men jeg forstår godt at du tenner på denne.
    Hadde en kompis på besøk, og han var 'totally blown away'

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    ****.. Jeg som akkurat skal til å kjøpe meg 508XD. Dere får meg jo til å tvile på om den er verdt penga dersom det er så mye problemer.

Spørs om jeg kanskje ikke heller skal kjøpe meg en Panasonic 50PZ70 ? Den koster jo 10 lapper mindre og har ikke hørt om noen innbrennings problemer, støying eller "svarta molnet" ??
    Tror ikke de "problemene" vi diskuterer her er unike for Pioneer. 508XD har det beste bildet,...uansett.
    Når det gjelder service og oppfølging fra Pioneer Norge, gjenstår det å se hvordan de behandler slike saker.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det for sent, for nå har jeg allerede bestilt meg en 508xd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia.

Har hatt 42X80A i en uke nå. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå innbrenninger? finnes det noe andre justeringer enn hva TV'n har? kalibrering?

har satt skjermen på full, men når det er reklame så blir det svarte streker under og ovenfor, og kanalen FEM sender vist i 4:3, discovery sender og med noen cm sort over, og underfor, hvordan blir dette med innbrenninger?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde ikke by på noen problemer så lenge du ikke bare ser på 4:3 sendinger. jeg pleier å strekke 4:3 sendinger fordi jeg liker det formatet bedre. 2,35:1 gjør jeg ikke noe med.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det burde ikke by på noen problemer så lenge du ikke bare ser på 4:3 sendinger. jeg pleier å strekke 4:3 sendinger fordi jeg liker det formatet bedre. 2,35:1 gjør jeg ikke noe med.
    Jeg har hatt WideScrenn-TV siden det kom på markedet. Hvordan folk orker å se på strekte 4:3 bilder er meg en gåte!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er en liten avsporing.. Men er det noen av dere som har erfaring med pronto koder til pdp-508xd? Vil gjerne bruke psp til å styre tv`n, men har problem med å finne hex kodene til den. Finner til den amerikanske utgaven, men vet ikke om de fungerer..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det smeller fra høytalerne

Har hatt en 428 i et par måneder nå. Godt fornøyd med alt, flott bilde osv. Men hva skjer med lyden? I løpet av en vanlig tv-kveld opplever jeg 3-4 høylytte "smell" (høye knepp) fra høytalerne. Litt vanskelig å forklare. Er det Tv-en som er problemet eller er det andre forhold??
    Takknemlig for svar...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan står Pioneer 4280XD seg mot Samsung LE40F86-serien? Sortnivået skal også være meget godt på Samsung.

Er det noen som har sett forskjellene?

Har tenkt på ny skjerm til tv-titting i stua...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye trur dere den nye pioneer tven til 50 000 kr kommer til å synke i pris fram til fks neste vinter om ca 1 år ? er det noe håp om at det kan komme på 30 000kr grensa ?

Ellers vurderer jeg å bare gå for 720p versjonen.. regner med 720p versjonen er bedre enn den nye panasonic Full HD ???

Er igjen den nye Panasonic Full HD mye bedre enn panasonic PX70 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Noen som har gode innstillinger til 4280XA? Har prøvd noen av de som er her inne, men synes bildene ble noe uklare. Tven står i en lys stue. Forslag mottas med stor takk:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gode innstillinger til 4280XA? Har prøvd noen av de som er her inne, men synes bildene ble noe uklare. Tven står i en lys stue. Forslag mottas med stor takk
    Det er en rett observasjon. Jeg har nå kjøpt måleinstrumenter, og nå ble det en helt annen skarphet, klarhet, fargedynamikk og samtidig et behaglig bilde på 508, som jeg har "etterlyst" i et halvt år. Med disse innstillingene har ihvertfall jeg droppet å bruke forskjellige brukerinnstilinger til forskjellige kilder og materiale. Nå fungerer en og samme innstilling på "alt" (jeg har gjort dette på flere skjermer).

Jeg legger ut brukerinnstillingene om et par uker. Jeg må presisere at alle de målingene jeg gjorde i jula, viser at ingeniørene til Pioneer har gjort en bra jobb. Men de har oversett/bommet på et par vesentlige punkter: primær fargen grønn er oversaturert på de fleste 428/508-skjermene. I tillegg har de litt mye blått i de mørkeste partiene, men sisnevtne kan være individuelt/fabrikkavvik. Grønn-skjæret har stort sett blitt rettet opp på LX508, men det hjelper jo lite for de som allerede har modellene under......

Så stay tuned!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er en rett observasjon. Jeg har nå kjøpt måleinstrumenter, og nå ble det en helt annen skarphet, klarhet, fargedynamikk og samtidig et behaglig bilde på 508, som jeg har "etterlyst" i et halvt år. Med disse innstillingene har ihvertfall jeg droppet å bruke forskjellige brukerinnstilinger til forskjellige kilder og materiale. Nå fungerer en og samme innstilling på "alt" (jeg har gjort dette på flere skjermer).

Jeg legger ut brukerinnstillingene om et par uker. Jeg må presisere at alle de målingene jeg gjorde i jula, viser at ingeniørene til Pioneer har gjort en bra jobb. Men de har oversett/bommet på et par vesentlige punkter: primær fargen grønn er oversaturert på de fleste 428/508-skjermene. I tillegg har de litt mye blått i de mørkeste partiene, men sisnevtne kan være individuelt/fabrikkavvik. Grønn-skjæret har stort sett blitt rettet opp på LX508, men det hjelper jo lite for de som allerede har modellene under......

Så stay tuned!
    Heia j.haugen

Gleder meg til å teste ut de nye innstillingene dine.
    Har du oppgradert til lx nå? Mener å huske du hadde 508xd?

Kan du kort beskrive hva du syntes om bildet du kom frem til nå i forhold til de du har lagt ut i 508xd innstillingstråden??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer PDP-6010FD

Kan noen si meg om denne TVn kan brukes i Norge..?
    Det jeg først og fremst tenker på er PAL/NTSC.. Har det noe å si lenger..?
    Regner med å måtte bruke omformer, men det er jo greit.
    Bror bor i USA og har kjøpt en sånn TV, lurer på om han kan ta den med hjem når hen skal tilbake til Norge snart..
    Eller om det er bare å selge den der borte..?

Pioneer USA - Pioneer TVs

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så stay tuned!
    Oi, spennende!
    Gleder meg til å teste ut disse forandringene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en rett observasjon. Jeg har nå kjøpt måleinstrumenter ...
    Hvordan er prisen på slikt måleinstrument i forhold til å kjøpe besøk av en ISF-kalibreringsperson for en LX508D ? Og hvilken merke og modell har du kjøpt ?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så stay tuned!
    Så du har fått gjort noen målinger J.Haugen:-). Akkurat de samme observasjonene som meg med for mye grønt som tydelig gir ett grønn-skjær.
    Har kalibrert i fargerom 1 nå(for en tid tilbake) og det gir mere farger selv om de blir litt oversaturerte.
    Jeg kjører også samme innstilling på alt og det fungerer som bare det.
    Artig at du kjøpte likt utstyr som meg, for da kan vi jo sammenligne og se om vi får noenlunde de samme resultatene. Siden det kom en del ulike tilbakemeldinger etter sist gang jeg la ut en kalibrering(i fargerom 2) så er jeg spent på å se om dine målinger er i nærheten av mine nye i fargerom 1(fargerom 2 også for den saks skyld). Hvis ikke så er det nok såpass stort avvik fra tv til tv slik at man ikke uten videre kan kopiere hverandres innstillinger.
    Og ja, det blir ett supert bilde når tv'en er kalibrert riktig. I tillegg til det du nevner kan jeg jo legge til at det også tar bort masse støy i bildet. Jeg trenger ikke bruke støyreduksjon av noe slag for jeg ser ingen;-).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Så du har fått gjort noen målinger J.Haugen:-). Akkurat de samme observasjonene som meg med for mye grønt som tydelig gir ett grønn-skjær.
    Har kalibrert i fargerom 1 nå(for en tid tilbake) og det gir mere farger selv om de blir litt oversaturerte.
    Jeg kjører også samme innstilling på alt og det fungerer som bare det.
    Artig at du kjøpte likt utstyr som meg, for da kan vi jo sammenligne og se om vi får noenlunde de samme resultatene. Siden det kom en del ulike tilbakemeldinger etter sist gang jeg la ut en kalibrering(i fargerom 2) så er jeg spent på å se om dine målinger er i nærheten av mine nye i fargerom 1(fargerom 2 også for den saks skyld). Hvis ikke så er det nok såpass stort avvik fra tv til tv slik at man ikke uten videre kan kopiere hverandres innstillinger.
    Og ja, det blir ett supert bilde når tv'en er kalibrert riktig. I tillegg til det du nevner kan jeg jo legge til at det også tar bort masse støy i bildet. Jeg trenger ikke bruke støyreduksjon av noe slag for jeg ser ingen;-).

Hei.
    Supert at du har jobbet enda mer i jakten på det perfekte bildet..

Hadde vært knall om du hadde lagt dem ut i tråden under,så vi andre oxo kan prøve de ut og glede oss over de nye

http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For oss Kuro eiere som trodde sort var sort....

Side 57 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •