Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1325
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det står vel noe om å ha skjermen på lav kontrast en viss tid? Hva har du kontrasten på?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    kan nesten ikke skjønne hvordan du greier å få innbrenning på de nye pioneer plasmaene.Leser man bruksanvisningen og gjør det man skal får man ikke innbrenning på disse skjermene. Har selv en 508XD hjemme som går x-antall timer hver dag. ikke en liten antydning engang. kontrast over 40 er forresten bare tull.
    Har lest bruksanvisningen et utall av ganger og mener bestemt at jeg har gjort det som skal og bør gjøres.

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det står vel noe om å ha skjermen på lav kontrast en viss tid? Hva har du kontrasten på?
    Kontrast = 39
    Lysstyrke = -8
    Orbiter har alltid stått på.
    > 200 timer på kontrast = 20 før kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast = 39
    Lysstyrke = -8
    Orbiter har alltid stått på.
    > 200 timer på kontrast = 20 før kalibrering
    Dersom du har kjørt med denne kontrasten og lysstyrken (-8 er veldig lavt!), er det ingenting som skulle tilsi at du skulle få innbrenning på denne skjermen. Jeg tror nesten at det må være noe annet som er galt, fordi det skal ikke være mulig å få denne typen innbrenning på G8 fra Pioneer med den bruken som er nevnt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom du har kjørt med denne kontrasten og lysstyrken (-8 er veldig lavt!), er det ingenting som skulle tilsi at du skulle få innbrenning på denne skjermen. Jeg tror nesten at det må være noe annet som er galt, fordi det skal ikke være mulig å få denne typen innbrenning på G8 fra Pioneer med den bruken som er nevnt her.
    Jeg har vært "supernøye" med å unngå innbrenninger, allikevel er de nå der.
    Jeg tror innbrenningene skyldes at jeg har sett "for mye" på NRK1 (ca. 50% av tiden TV'en har stått på), dette fordi merkene ser ut som avtrykk av de logoer NRK1 bruker i nyhets-og sportssendingene sine.

Som nevnt tidligere i innlegg #1063, er det èn person til ( i Sverige) som har opplevd det samme med sin skjerm, så det er tydeligvis mulig å få innbrenninger.

Pioneer (v/Einar Rakstad) sier også at det ikke skal være mulig. Som de skriver i prosedyren for vask av skjerm med DVD-plate, vil man uansett ikke klare å fjerne disse merkene helt og holdent. Jeg er derfor spent på hva som vil skje videre i denne saken. Verdien på skjermen er etter min mening forringet, jeg kan ikke videreselge den med god samvittighet, dersom det skulle bli aktuelt.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retention/innbrenning 508XD..

Har dessverre antydning til ”tekststripene” på min 508XD også, men ikke fullt så sterkt som på Bopp sin kanskje. Men har ennå ikke fått spor etter NRK/TV2 logo oppe i høyre hjørne og den hvite firkanten nede i venstre hjørne fra TV2 nyhetene, som bare ble sterkere og sterkere på min 427XA. Var ganske forsiktig under innkjøring på 427.

Når jeg fikk 508 sto den i over 30 timer på gulvet med Plasma Cleaner (fra OutpostFX), burn-in DVD og skjermsparer før jeg i det hele tatt koblet til antenneledningen.
    De første 300 timer + hadde jeg kontrast på under 20 og lysstyrke ca -5 ved vanlig TV titting.
    Nå står kontrast på 25 og lysstyrke på 0.

På DVD og Blu-ray sto kontrasten på ca 25 til å begynne med, nå drar jeg den opp til mellom 30 og 35. Ved spilling på PS3 bruker jeg å ha kontrasten på ca 20.

Bruker for øvrig innstillingene (film og bruker modus) som J.Haugen og Frøy har lagt ut, men med lavere kontrast.
    Orbiter har alltid stått på, og strømsparing på 2 (av ved skjermvask/rensing).

Setter på skjermsparer etter hver kveld, og i tillegg når jeg har sett noe med statisk grafikk (f.eks sport eller etter litt spilling). Har også med jevne mellomrom satt på Plasma Cleaner (enten i dynamisk modus eller med full kontrast) og latt den stå natten over.

Nå har den passert 800 timer, og minst 150 av disse har den stått med PlasmaCleaner eller skjermsparer..

Tar opp det meste jeg ser på DVD opptaker, og om jeg setter et program på pause så setter jeg alltid snø på skjermen.

Jeg synes at jeg har vært temmelig forsiktig for å unngå samme problemene som jeg hadde på 427.

Jeg fikk etter mye om og men (og under tvil, som de sa) en ny 4280 fra Pioneer som erstatning for 427 pga. innbrenning og ”dirty screen”. Solgte denne uten å prøve den, og var en stund i tvil om jeg skulle ta sjansen på å kjøpe meg en ny Pioneer, men etter å ha lest mye om hvor bra den var i forhold til 7. generasjon (noe jeg absolutt er enig i) så kunne jeg ikke la være..

Det er heldigvis ikke antydning til ”dirty screen” på 508, noe som til tider var svært irriterende på 427.
    Også ”buzzingen” fra 508 er noe lavere enn fra 427, men dette varierer faktisk mer fra dag til dag enn fra forskjellige kjør-modus. Men kjør-modus 3 er som regel alltid stillest.

Håper ikke at dette skremmer noen fra å kjøpe seg en 428 eller 508, for dette er jo en kjempe TV!
    Og man hører/leser dessverre nesten like mye om de svært få som har problemer med sin Pioneer som om alle de som bare er fornøyde med sin TV..

Skal sette på Plasma Cleaner noen netter framover nå for å se om det kan få vekk noe av stripene.

Ble litt langt dette..|

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av mine Pioneer 50" har fått annet enn spor av retention. 508XA er nesten helt fri for retention selv etter en mange timer med PS3, mens 506XDE får ofte retention. Innbrenning/burn-in har jeg aldri opplevd. Kontrast er kjørt opp til optimalt nivå. På 506XDE kjører jeg av og til snøbilde over natta, men på 508XA ser jeg ingen poeng med dette. En TV er til for å brukes, ellers så er poenget borte....IMO

Om det virkelig er innbrenning det du har, så har du nok enten A: vært utrolig uforsiktig med skjermen, eller B: fått et feilprodukt.

Anbefaler deg å sette på snøbilde m/dynamisk kontrast over 1 eller 2 netter. Hjelper ikke det så må du nok kontakte Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Om det virkelig er innbrenning det du har, så har du nok enten A: vært utrolig uforsiktig med skjermen, eller B: fått et feilprodukt.

Anbefaler deg å sette på snøbilde m/dynamisk kontrast over 1 eller 2 netter. Hjelper ikke det så må du nok kontakte Pioneer.
    Jeg er sikker på at jeg har vært forsiktig...

Har forsøkt med snø over flere netter..., og jeg har kontaktet Pioneer...

Skal forsøke den DVD'en de sendte meg. Virker ikke dette skal jeg ta kontakt med Pioneer èn gang til.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Og hvis det var meg du tenkte på så vil jeg påstå at jeg har vært og er svært forsiktig (på grensen til paranoid ifølge noen venner).

Men satser på at det er retention som jeg kan få vekk.
    Selv om det ”bare” er stripene som ligger bak teksten, og de kun er synlige når det er mørkt bilde, så er det uansett litt irriterende.

Skjønner heller ikke hvorfor TV kanalene absolutt må ha disse stripene bak teksten. Discovery har ikke dette, og jeg har aldri hatt problemer med å se teksten der..
    Kunne jo latt være å se programmer med teksting, men jeg kjøpte tross alt TVen for å bruke den.

Og noen ny omgang med Pioneer kunde”service” tror jeg neppe at jeg orker.

Skal prøve å kjøre den en del timer med snø, Plasma Cleaner og After image DVDen de nærmeste dagene..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et nytt problem

Kopiert fra svensk forum.

"Min LX608 har problem med ränder. Det är någon form av plastfilm som de inte kan sätta fast ordentligt på baksidan av glasrutan säger Pioneer support. Det är veck och luftbubblor. Man ser det när bilden innehåller ljusa scener.

Jag har ju en massa andra problem (svarta molnet etc) också men just angående detta sa supportkillen att många skärmar var drabbade och att "det är ingen idé att byta... Du kan få ett exemplar som är ännu värre" (hur han nu kan veta det utan att ha sett min tv vet jag ej). Precis vad man ville höra.

Supportkillen"

Dette er jo helt fantastisk, etter å ha betalt 75000 kroner, så sier Pioneer, så er det bare, kunne vært verre, ”tuff shit”

Etter alle meldinger om surring, ”dirty screen”, innbrenninger (som iflg. Pio ikke finnes) så begynner eg å lure på om dette med å kjøpe Pioneer er rett og slett gambling med høy innsats.

Som regel går det vel greit.
    Men er du uheldig, så har du et mega problem.
    Virker på meg som at Pioneer garanti og support står ikke i samsvar med prisen de forlanger for sine produkter.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet

Ser ut til og være lurt og vente med høyoppløst Pioneer.
    Anngående innbrenning leser jeg i en annen tråd om 2 Måneder visning av Biler i 24 timer i døgnet. Etter det byttet de til en fullformat film. De så tegn til innbrenning i det svarte ommrådet i bunn og topp som forsvant nesten med en gang. Så når noen får fast innbrenning av undertekst må en lure på om det er stort sprik i produksjonen eller ikke helt ærlige brukere.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Innbrenningen er det mørke horisontale feltet nederst på skjermen, ja.

Umulig å legge merke til dette ved vanlig TV-titting.
    Kun når jeg sitter i et helt mørklagt rom og ser på mørke partier i en film eller ser på skjermen uten signal inn, kan jeg se dette.
    Hei Bopp

Kan du ta ett bilde av skjermen med blå bakgrunn ? innbrenningen burde komme litt tydligere frem da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hei Bopp

Kan du ta ett bilde av skjermen med blå bakgrunn ? innbrenningen burde komme litt tydligere frem da.
    Jeg lånte et kamera (Nikon D40X) for å ta bildene. (Blir litt mye styr å låne det èn gang til). Jeg tror ikke det er mulig å få merkene noe særlig tydeligere, for de er vanskelige å se dersom det er bilde eller blå bakgrunn på skjermen.

Som nevnt er det ikke mulig å se innbrenningene ved vanlig TV-titting, så dette er til å leve med. Det eneste som "plager" meg er at verdien på skjermen er redusert.

Her er en link til noen av de bildene jeg tok:

Index of /~halmoy/images/508XD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, internettkoblingen er litt ustabil, så innlegget over ble postet 2 ganger...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plasmateknologien generelt blitt bedre mtp på innbrenningsfare? Ja.

Har plasmateknologien fullstendig eliminert faren for innbrenning? Nei.

Og det gjelder Pioneer i tillegg til alle andre plasma-produsenter.

Hvorfor skulle det ellers følge med en egen brosjyre med advarsel mot innbrenning når du kjøper en 8. gen. pioneer-skjerm?

Den heter følgende: "To Use your plasma television for a long period of time - cautions regarding screen burning".

Der står det klart og tydelig at permanent innbrenning kan forekomme ved statiske høykontrastbilder eller statiske elementer på skjermen:

"If images of fixed patterns such as those of personal computers displays or game software are displayed for a long period of time, the patterns may be easily burned onto the screen".

Det er derfor lite sannsynlig at man har fått en TV med produksjonsfeil selv om man opplever innbrenning på sin skjerm. Så at man ikke kan få innbrenning på en 8. gen pioneer er vel å ta litt hardt i.

I vedlegget står det også hva man bør unngå å vise på skjermen og hvilke funksjoner man bør bruke for å å unngå permanent innbrenning. Hvis noen har rotet den bort kan jeg sikkert scanne den inn og legge den ved som et vedlegg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Det er derfor lite sannsynlig at man har fått en TV med produksjonsfeil selv om man opplever innbrenning på sin skjerm. Så at man ikke kan få innbrenning på en 8. gen pioneer er vel å ta litt hardt i.
    Tror dette er en grei konklusjon.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brent

sitat
    Tror dette er en grei konklusjon

En litt rar konklusjon når de som har fått innbrenning har tilsynelatende brukt sjermen veldig forsiktig.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Så når noen får fast innbrenning av undertekst må en lure på om det er stort sprik i produksjonen eller ikke helt ærlige brukere.
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    En litt rar konklusjon når de som har fått innbrenning har tilsynelatende brukt sjermen veldig forsiktig.
    Det var da svært så liten tiltro du har til andre da..

Etter flere timer med Plasma Cleaner og After image i helgen ble det noe bedre, men jeg kan fortsatt se antydning når jeg setter på en input uten signal.
    Men det må være ganske mørkt i rommet for at jeg skal se det..

En annen ting jeg la merke til nå når jeg sjekka var at skriften (input4, HDMI, Auto) som kommer opp i høyre hjørne sitter igjen når firkanten forsvinner.
    Når jeg skiftet sto det input3 osv..

Er dette normalt?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke tok med i posten lenger oppe er det som de i Sverige kaller svarta molnet.

Er det ingen som har det på sin 508 her på forumet?

Hvis jeg har forstått det rett så er dette at skjermen er delvis svart og delvis mørk grå (lysere svart) når den egentlig skal være helt svart.

Hos meg er skjermen slik når jeg setter på en input uten signal, eller setter på et svart testbilde.
    Hvor mye som er helt svart og lysere svart varierer..

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****.. Jeg som akkurat skal til å kjøpe meg 508XD. Dere får meg jo til å tvile på om den er verdt penga dersom det er så mye problemer.

Spørs om jeg kanskje ikke heller skal kjøpe meg en Panasonic 50PZ70 ? Den koster jo 10 lapper mindre og har ikke hørt om noen innbrennings problemer, støying eller "svarta molnet" ??

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig så er det bare to av mange her på forumet som har hatt noe å utsette på 508, så det er nå ikke snakk om så mye problemer.

Vet ikke så mye om PZ70, men har lest om at det har vært noen klager på støy fra PV70..

Side 56 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •