Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har funnet Set-Top-Box (STB) koden som styrer GET-boksen med Pioneers fjernkontroll?

I manualen er det oppgitt STB-koder for noen få dekodere, men jeg mistenker at det er langt flere (de begynner på 001 og slutter på 010 - plass for andre helt opp til 99).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan nesten ikke tro at du har hatt Orbiter-funksjonen på. Da skal jo bildet flytte på seg (ikke merkbart), og i prinsippet bør det nesten være umulig å få innbrenning med denne funksjonen aktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror jeg må moderere utsagnene mine en smule. ops:

Jeg har alltid orbiter på.
    Ser nesten kun på NRK1.
    Jeg merket innbrenningen for noen dager siden, og fikk litt panikk.

Men... Har nå kjørt intensiv skjermvask (10 ganger etter hverandre), og fått bort merkene. :-)

Det jeg har opplevd er altså ikke en permanent innbrenning... heldigvis.
    Tror det er lurt å kjøre skjermvask jevnlig, det hadde jeg nemlig ikke gjort de siste 4 ukene.

Owo, du kan trygt kjøpe en 508 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at innbrenning ved vanlig bruk er ikke noe problem.

Jeg har hatt min 505XD i snart to måneder og jeg har ikke merket tilløp til noen form for innbrenning, har ikke kjørt skjermvask en eneste gang, men jeg lot den stå på "snøvær/maurkrig" i ledige stunder og en del netter de første 200 timene. Har en eller annen gang snappet opp en anbefaling på at det kan være lurt.
    Gjorde det samme med min gamle 427XA, hadde heller ingen problemer med innbrenning på de 10 månedene jeg hadde den og den skulle jo egentlig være litt mere sårbar på slikt enn 8. gen.

Siden jeg har PVR tuner, ble den stående på med pausa bilde en til to timer noen ganger (ikke av meg), og det gjorde heller ingen skade.

Så det med innbrenningsfaren mener jeg en kan ta helt med ro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er en liten trykkleif her.
    Det er selvsagt en 508XD jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig bra å kjøre skjermvask så ofte?! Trodde den bare skulle brukes om det blir innbrenning.

Selv har jeg kontrasten på 25 ved tv-titting(Get-digital). 40 ved dvd/hd etc.

Eneste ulempen jeg ser med Pioneer er støyen tv'n lager. Men dette kommer helt klart av andre ting som er på samme strømkurs.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en ting.......kommer det originalt veggfeste på denne? Vil ikke ha uoriginalt. Altfor liten kontaktflate på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan sjekke antall timer TVen har stått på ?

Hei. Er det noen kjapp måte i menyen (eller service-menyen) å lese ut hvor mange timer en lx508d har stått på ? Fikk tilbud om å kjøpe et eksemplar som henger i avlåst demorom og dermed i utgangspunktet skulle være meget pent behandlet, men aldri godt å vite.

Oppdatert: Fant svaret i tidligere tråd.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som ser eller hører noen forskjell mellom de forskjellige strøm-modusene, av , modus 1 og 2? Jeg ser ikke noen forskjell og summinga er akkurat lik på alle, selv om noen sier at skjermen summer mindre på modus 1.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd.

Eneste ulempen jeg ser med Pioneer er støyen tv'n lager. Men dette kommer helt klart av andre ting som er på samme strømkurs.
    Jeg er ikke så sikker på at støyen kommer av "andre ting" på samme kurs...

Svært mange rapporterer om mer eller mindre summing/støy fra 8. Gen Pio-skjermer, så det er nærliggende å tro at støyen opptrer tilnærmet uavhengig av tilstand til strømnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Jeg er ikke så sikker på at støyen kommer av "andre ting" på samme kurs...

Svært mange rapporterer om mer eller mindre summing/støy fra 8. Gen Pio-skjermer, så det er nærliggende å tro at støyen opptrer tilnærmet uavhengig av tilstand til strømnettet.
    Tja, har prøvd meg frem. Hadde kun Pioneeren og Get sin dekoder tilkoblet på kursen; da var tv'n nesten helt lydløs. Men etter jeg koblet til Mediabox, dab-tuner, forsterkere, cd-spiller etc....så ble det som før igjen. Men må dessverre bruke kursen på alt.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å kjøpe en liten online-UPS som gir "ren" strøm rett til TV'en uansett hva som blir servert på resten av kursen. Gjør underverker på alt fra forsterkere til pc'er, så hvorfor ikke en TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pass opp for HD boksen til CD...508xd

Etter å ha hatt strong tuner fra viasat, bytta jeg til HD tuner fra CD i forrige uke, og hør på makan:
    Kan bare se på NRK,Tv2,Tvn, settter jeg å Canal+ kanaler kommer det opp en rimelig dramatisk feilmelding vedr kortsutning i høytalerkabel og Tvn slår seg av...
    Lyden via optisk bare forsvant, må nå ta den analogt fra hd boks..
    Viser 8 av 10 kanaler i 4:3 (Velig tøft på 508..) må inn i meny på tvn hver enkelt gang for å fikse:evil:
    + mye annet irriterende.
    Snakka med kundeservice hos cd idag, kunne fortelle at Pioneer tvn har det samme problemet samsung har hatt, og at min splittter nye 508xd trenger en softwareoppdatering av pioneer for å motta signalene fra hd boksen riktig..
    Er blitt bedt om å ta ut hdmi kabel, kjøre via rgb istedet, prøver det ikveld.
    Nå skal vi ringe pioneer, moro.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoderen fra Canal Digital ("Sagem Communication HD-103") fungerer bra hos meg. (Tar imot HD-kanalene + surroundlyd på disse.)
    Eneste forskjellen fra den gamle SD-dekoderen fra Telenor er at 508XD'n "vingler" mer m.h.p. fullskjerm/bred/4:3.
    I tillegg må jeg av og til dra ut strømforsyningen for å resette dekoderen etter at den har vært satt i standby. (Den reagerer ikke på fjernkontrollen).

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sunray
    Etter å ha hatt strong tuner fra viasat, bytta jeg til HD tuner fra CD i forrige uke, og hør på makan:
    Kan bare se på NRK,Tv2,Tvn, settter jeg å Canal+ kanaler kommer det opp en rimelig dramatisk feilmelding vedr kortsutning i høytalerkabel og Tvn slår seg av...
    Lyden via optisk bare forsvant, må nå ta den analogt fra hd boks..
    Viser 8 av 10 kanaler i 4:3 (Velig tøft på 508..) må inn i meny på tvn hver enkelt gang for å fikse:evil:
    + mye annet irriterende.
    Snakka med kundeservice hos cd idag, kunne fortelle at Pioneer tvn har det samme problemet samsung har hatt, og at min splittter nye 508xd trenger en softwareoppdatering av pioneer for å motta signalene fra hd boksen riktig..
    Er blitt bedt om å ta ut hdmi kabel, kjøre via rgb istedet, prøver det ikveld.
    Nå skal vi ringe pioneer, moro.

Tom
    Uhu...

Bestilte HD tuner'n i går (Tilbud på CD 990,- og fri tilgang på HD kanalene i ett år) og ble litt skremt nå.
    Hvilket problem er det snakk om ? oppdatering for å kunne motta signalene riktig,høres vel egentlig ut som om dekoder'n sender feil signaler,det er ikke så mange muligheter når det gjelder HDMI eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om samme dekoder ?
    (Canal Digital's dekodere for kabel og satelitt er vel ulike ?).

Jeg betalte 2490,- for min kabeldekoder for noen dager siden...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Snakker vi om samme dekoder ?
    (Canal Digital's dekodere for kabel og satelitt er vel ulike ?).

Jeg betalte 2490,- for min kabeldekoder for noen dager siden...
    Jeg snakket akkurat med CD og det er forskjell på dekoderne (oppsett?) tilbudet gjelder kun for parabol det kan komme ett tilbud for kabel senere men de kunne ikke si når eller hva.
    Fint for meg :-D jeg har vurdert HD dekoderen lenge men prisen og utvalget av HD kanaler har vært for dårlig.
    Men en tusing for dekoder'n og "Fri" tilgang til alle HD kanalene i ett år gjorde utslaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte cd som sef sa at det var feil med tvn ...
    Ringte pioneer som var superhjelpsomme helt til jeg kunne fortelle at tvn var kjøpt på nettet (fyndbørsen). Nå har jeg meld inn garantien til pioneer sverige, vi får se..

Nå kjører jeg scart/ scart, har pal bilde, men alt funker igjen... trur faktisk jeg skal ha det sånn en stund... blir jo rimelig amper i humøret når man har gleda seg til dette.

det må da være hdtuner som kødder til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Uhu...

Bestilte HD tuner'n i går (Tilbud på CD 990,- og fri tilgang på HD kanalene i ett år) og ble litt skremt nå.
    Hvilket problem er det snakk om ? oppdatering for å kunne motta signalene riktig,høres vel egentlig ut som om dekoder'n sender feil signaler,det er ikke så mange muligheter når det gjelder HDMI eller ?

Få høre hvordan det går med dg da, har parabol jeg oxo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg ha ventet med kjøp av HD tuner til over nyttår, da kommer Canal Digital med sin nye HD tuner med hard disk, 2 tunere osv.
    Den har selvsagt også mulighet til å lagre opptak i HD kvalitet.

Det er forespeila at den også vil bli sponsa og vil selges for en 2-3 tusen.

Det er det verdt, har hatt Force-tuner med hard disk i flere år og det er jo helt konge.

Side 53 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •