Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ....og dermed nesten uforståelig hvor dårlig den presenterer seg i butikken!

Er det ikke slik at de aller fleste tvene selges "der og da" i butikken uten at folk nødvendigvis har lest så mange tester eller at de vet hva de skal ha på forhånd?

Slik at de dermed enten går for pris (kr pr. tomme), design (nå har jo alle svart pianolakk uansett) eller det som ser ut som det beste bildet ( oftest LCD; klar og skarp som en høstdag på fjellet)

Mulig Pioneer er upmarket, får visse assosiasjoner til noe bilstereo på åttitallet jeg da. At det er High-end på tv-fronten er noe jeg har lest meg til her. Tror Sony, Panasonic og Phillips klinger like bra i manges ører.

Plasmaskjermer i denne klassen fortjener vel å bli demonstrert i et mer hjemmekinolignende oppsett med dempet belysning, god lyd og en HD-film snurrende. Men det har jeg tilgode å få se på mine (få) butikkrunder hvertfall!

Er det butikker i Trondheim som kan demonstrere 508 under GODE forhold da? Skikkelig kalibrert m.m.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står et stykke om akkurat dette i nyeste Lyd & Bilde.
    En plasmaskjerm ser ofte blass ut på siden av en LCD i butikken, fordi LCD'en har større lysstyrke og dermed ser stikker seg mere frem i flombelysningen i butikken og gir samtidig et inntrykk av at bildet er bedre på LCD'en, noe det i de aller fleste tilfeller absolutt ikke er. Jeg er veldig skeptisk til å velge ut en TV i en butikk, for TV-bildet vil se totalt annerledes ut når man får det hjem i sin egen stue.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan 508XD med B-Tech BT8422 universal veggfeste funker på gipsvegg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    CD distribuerer kun det som programleverandørene tilbyr. C+ sender i 1080i som ser meget bra ut. Hvilke kanaler distribuerer CD i 720p?
    SVT HD sender i 720p. Leveres av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Noen som vet hvordan 508XD med B-Tech BT8422 universal veggfeste funker på gipsvegg ?

Skulle gå helt fint det.
    Bare bruk skikkelige gipsanker.. Kanskje invistere i et slikt sett: Biltema Norge

Newcomer RabagaZt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en rimelig fersk Pioneer 428XD her på hybelen og etter at jeg koblet til datamaskinen for å kjøre 720p-materiale har jeg noen spørsmål på lur. Jeg har koblet til tv'n med HDMI-DVI og har til nå sett noen dokumentarer, filmer, Heroes og Prison Break i 720p-kvalitet.
    I kveld så jeg blant annet Sin City(4.37GB mkv-fil) og en episode av Heroes(1.07GB mkv-fil), men jeg ble litt overrasket over resultatet. Sin City sprudler ikke av farger akkurat og svart var en særdeles dominerende farge på skjermen, men tingen er der pc-skjermen min klarte å vise detaljene i mørket var alt helt svart på Pioneeren. Hvis det f.eks var en mørk skog var bildet på det området helt svart på Pioneeren, men på dataskjermen klarte man å se litt av buskene i bakgrunnen.
    Samme går for Heroes, hvis noen har svart hår så er håret deres helt svart på Pioneeren uten at man klarer å se hvordan håret ligger mens på dataskjemen klarer man å se hvordan håret ligger.

Hva kommer dette enorme sortnivået av på Pioneeren? Kan det ha noe med skjermkortet mitt å gjøre, Radeon X1900GT? Skulle da tro at når dataskjermen klarer å levere detaljene så burde Pioneer også greie det. Har ikke rørt noen av bildeinnstillingene, alt står på standard(40 kontrast, resten 0). Prøvde å fikle litt med de innstillingene mens jeg spilte av, men klarte ikke få fram detaljene.

En ting til siden jeg alt har noen spørsmål til de lærde her inne; Andre som opplever at Pioneeren er utrolig kresen på fjernkontrollen? Virker nesten som om at man må stå på en bestemt plass for at den skal oppfatte signalene, like før jeg monterer lasersikte på fjernkontrollen så jeg treffer riktig

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd det du beskriver her, men prøv å sett "sortnivå" til av, samt "gamma" til 3. Prøv også med forstørrermodus til 1 øk "dynamisk kontrast". Slå av støyreduksjon.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg har ikke opplevd det du beskriver her, men prøv å sett "sortnivå" til av, samt "gamma" til 3. Prøv også med forstørrermodus til 1 øk "dynamisk kontrast". Slå av støyreduksjon.
    Prøvde det du skrev uten at bildet forandret seg noe særlig, men mulig jeg gjorde det feil;
    For å få bilde fra pc'n på Pioneeren velger jeg inngang 4 og trykker meg inn på bilde-menyen. Der får jeg valget mellom standard og bruker, finner ingen av tingene du ba meg endre der så jeg trykker meg tilbake til vanlig tv. Der endret jeg innstillingene som du skrev på "Bruker", byttet tilbake til inngang 4 og valgte "Bruker" under bildeinnstillingene. Detaljene i bildet manglet fremdeles på Pioneeren

Vet ikke om det har noe å si, men når jeg trykker meg inn på Inngang 4 står det:

Inngang 4
    1280x1024
    60HZ
    Bruker
    Full skjerm

Er det kanskje noe jeg må endre i ATI Catalyst Control Center?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker TVn som skjerm rett fra PCn du :wink:

Da er det ikke så rart,prøv og se om du kan forandre inn stillinger på skjermkortet,er ikke helt sikker på dette området så det er andre her som kan hjelpe deg mere enn meg.
    Uansett så burde du prøve med en dedikert DVDspiller,jeg er ganske sikker på att du får ett annet resultat :razz:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    SVT HD sender i 720p. Leveres av CD.
    Ikke til norske kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ikke til norske kunder.
    Vel... Jeg er norsk, bor i Mo i Rana og sitter og ser på SVT HD... i 720p, på kanal 103 via kabelnett som eies og driftes av CD.

:twisted:

Bopp

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Du bruker TVn som skjerm rett fra PCn du :wink:

Da er det ikke så rart,prøv og se om du kan forandre inn stillinger på skjermkortet,er ikke helt sikker på dette området så det er andre her som kan hjelpe deg mere enn meg.
    Uansett så burde du prøve med en dedikert DVDspiller,jeg er ganske sikker på att du får ett annet resultat :razz:
    Er det en annen måte man kan få bilde på Pioneeren fra pc'n uten at man bruker selve Pioneeren som dataskjerm? Eneste måten jeg har klart å få bilde fra pc'n er som nevnt inngang 4, finner filmen jeg vil se og smeller til med "full mode" i Media Player Classic.
    Skal hente meg en PS3 så snart lønningen tikker inn, da blir det nok litt blu-ray og andre godbiter på skjermen, men hadde vært utrolig kjekt med god kvalitet fra datamaskinen også

Er så altfor fersk med flat-tv, HD-materiale og det som hører med, men får håpe at litt mas fra en fersking går greit

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RabagaZt
    Prøvde det du skrev uten at bildet forandret seg noe særlig, men mulig jeg gjorde det feil;
    For å få bilde fra pc'n på Pioneeren velger jeg inngang 4 og trykker meg inn på bilde-menyen. Der får jeg valget mellom standard og bruker, finner ingen av tingene du ba meg endre der så jeg trykker meg tilbake til vanlig tv. Der endret jeg innstillingene som du skrev på "Bruker", byttet tilbake til inngang 4 og valgte "Bruker" under bildeinnstillingene. Detaljene i bildet manglet fremdeles på Pioneeren

Vet ikke om det har noe å si, men når jeg trykker meg inn på Inngang 4 står det:

Inngang 4
    1280x1024
    60HZ
    Bruker
    Full skjerm

Er det kanskje noe jeg må endre i ATI Catalyst Control Center?
    Du har helt klart feil innstillinger på PC'en din siden du opplever dette. Først og fremst lønner det seg å pixelmappe PC signalene til 428XD native oppløsning dvs.1024x768 (i ATI Catalyst Control Center.)
    Deretter, i Media Player Classic, gå til view->options->Playback->output og sett direct show video til VMR9 (renderless), og kryss av for VMR9 mixer mode og se om dette hjelper.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at det blir litt mas fra meg nå, men jeg får det ikke helt til enda. Kan skrive hva jeg har gjort.

ATI Catalyst Control Center : Basic Mode
    - Easy Setup Wizards
    Main display: 90GX2
    Second Display: PIONEER_PDP

- Extended Desktop(Valgte denne siden det står at det er bra for video, clone hadde jeg fra før av)

- Display Settings
    Desktop 1:
    90GX2 1280x1024 60hz color quality: High

Desktop 2:
    PIONEER_PDP 1024x768 60hz color quality: High

Så får jeg opp et bilde hvor jeg skal plassere skjermene i forhold til hverandre, trykte egentlig bare finish siden jeg ikke helt hva jeg skal gjøre her.

- Finish -

Eneste forskjellen nå er vel i grunn at jeg kan trekke over bilder og andre ting til Pioneeren så jeg har åpenbart gjort feil igjen. Skal jeg se film så må jeg trekke det bildet over til Pioneeren, men bildekvaliteten er uforandret mtp hvordan det var før.

og kryss av for VMR9 mixer mode og se om dette hjelper.
    Den fant jeg ikke under de innstillingene, men den andre fant jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også skaffet meg 5080XA, og er bare kjempefornøyd. Er veldig glad for at ett års søken etter en TV endelig er over:razz:

Foreløpig har jeg bare PS3 som kilde, så det er kanskje ikke så rart at det blir bra bilde. Men blir spennende på mandag når HD-tuner fra CanalDigital kommer.

Men jeg trenger litt råd angående lyd-tilkobling. Trodde at det var coax eller optisk utgang på den men det er jo bare på XD modellene. Så får nøye meg med analogt da jeg ikke har noen reciever. Men har et Logitech Z5500 hvor det er 3 stk. 3,5 mm miniplugger. Da kan jeg vel få surround også. Men hva slags kabel trenger jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PiP forkrøplet ? Minnebanker ? Innbrenning ?

Hei. Sitter og leser manualen til lx508d på nett (det er i manualene man stort sett finner alt det som står med liten skrift), og stusser over følgende, og lurer på om de som har TVen (eller 508dx eller tilsvarende) kan utdype:

1. Utifra det som står, så fungerer picture-in-picture og 2-screen kun mellom TV-signal og utvendig signalkilde, ikke mellom to utvendige signalkilder. Så dersom man f.eks kobler Get sin digitale dekoder til en av scart-inngangene, og vanlig analog kabel til en annen, så kan man _ikke_ bruke PiP ?

2. Det virker ikke som om det er mulig å lagre forskjellige innstillingskombinasjoner i forskjellige banker, f.eks en for DVD-titting, en for TV-titting, en for spill osv osv. Utifra det som står i manualen så påvirker innstillinger alle inngangssignalkilder. Stemmer virkelig dette ?

3. Det blir gang på gang poengtert i dette forumet når spørsmålet plasma-eller-lcd blir stilt, at innbrenning ikke er noe problem på moderne plasma-skjermer. Til tross for dette så avsluttes nesten hver eneste setning i Pioneer sin manual med at å gjøre det du nå skal gjøre over lengre tid eller i kortere perioder hver dag kan medføre innbrenning. Nesten alle filmer er bredere enn 16:9 og har letterbox, men selv dette advares det mot å se på over for lang tid. Dersom man påstår at innbrenning ikke er noe problem, hvorfor advares det da så mye mot det ?

4. Har lest at folk som har kjøpt plasma bruker et par uker på rolig innkjøring med redusert lysstyrke og kontrast osv osv for å unngå innbrenning. Fant ikke noe beskrevet i manualen om en slik innkjøringsfase. Finnes det en oppskrift på nett ?

5. Det står at TVen må plasseres med minst 10 cm klaring bak pga lufting. Men det står ingenting om feste av TVen på vegg. Jeg ønsker på ingen måte å ha TVen 10 cm fra veggen... Jeg tenkte å bruke samme brakett som Sony Norge anbefaler for sine X3500, en som bare bygger 3 cm. Er det noen som har efaring ?

6. Har ingen strømuttak i stua som er jordet. Står i manualen at det er påkrevd. Noen som vet om det finnes alternativer til å bestille elektrikker som må strekke ny jordingskabel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    3. Det blir gang på gang poengtert i dette forumet når spørsmålet plasma-eller-lcd blir stilt, at innbrenning ikke er noe problem på moderne plasma-skjermer. Til tross for dette så avsluttes nesten hver eneste setning i Pioneer sin manual med at å gjøre det du nå skal gjøre over lengre tid eller i kortere perioder hver dag kan medføre innbrenning. Nesten alle filmer er bredere enn 16:9 og har letterbox, men selv dette advares det mot å se på over for lang tid. Dersom man påstår at innbrenning ikke er noe problem, hvorfor advares det da så mye mot det ?
    Har hatt 508XD i 2 måneder nå. Kjørte skjermvask, redusert kontrast etc. hver kveld i 4 uker og har på tross av dette fått innbrenning på min skjerm. Ser mye på NRK1 og ser nå tydelige merker etter tekstfelt, klokkefelt og logoer. Har forsøkt å fjerne innbrenningen med gjentatt skjermvask, men det fjerner ikke merkene helt og holdent.
    Advarselen fra Pio er derfor reell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow.. gjort research i snart et år nå og hadde helt bestemt meg for Pioneer helt til jeg leste Bopps innlegg. Nå blir x3500 tror jeg gitt..

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ganske skummelt å basere all fakta på en person/ et innlegg da.

Vi kjenner jo ikke til omstendighetene rundt dette, det er da heller ingen andre her som har rapportert innbrenninger på disse 8.gen TVee ?

Bopp: Flott hvis du gir oss litt mere informasjon. Har du skrudd av orbiter funksjonen ? Hva vil MYE si ? Har du kun brukt TVEn til å se på NRK med ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min i to måneder også, og den har vært flittig brukt. Ingen tegn til innbrenning, men jeg har hatt Orbiter på hele tiden, og det vil jeg anbefale at man gjør.

En gang i blant kjører jeg en skjermvask, dersom jeg har brukt den som PC-skjerm, for eksempel, men jeg ville lagt merke til innbrenninger straks.

Side 52 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •