Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 67 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1325
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror 2,5 m er helt på grensen hvis du skal ha 50". Jeg sitter ca. 2,9-3 m unna og det går bra selv på SD fra parabol. Må nesten prøves først.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror 2,5 m er helt på grensen hvis du skal ha 50". Jeg sitter ca. 2,9-3 m unna og det går bra selv på SD fra parabol. Må nesten prøves først.
    Noen som har en anbefalt teoretisk grense for 608 (60") ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 508XD og sitter nå på 2,5m og det fungerer veldig bra. Som deg var jeg litt usikker på om det skulle bli 42" eller 50". Valgte 50" og har aldri angret på det. Bruker TV'en stort sett til film og spill. Dette fungerer perfekt og savnet av prosjektor har forsvunnet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer på Elektromessa

Hei,

Var på elektromessa igår som forøvrig ikke imponerte meg. MEN Pioneers
    nye g8 skjermer var i en klasse for seg. Har lenge vært i samsung modus, men ikke nå mer.. Pioneer hadde samtlige interessante modeller på plass, både lx seriene og hd ready seriene. Jeg har ikke så greie på dette, men så ingen forskjell på 50xd kontra lx-versjonen i samme størrelse. Selgeren påstod de spilte fra samme kilde. Jeg var 1 - 5 m unna men ingen forskjell. Men jeg får skylapper og så lenge de er en Lx modell med full HD er det den som frister. Føler at dersom jeg kjøper en 50XD er det rett og slett feil bokstaver. (Selv om jeg ikke så noen forskjell). Har nå fått messa på avstand og er nå tilbake i 50xd modus etter å ha sovet godt å sjekka kontoen. Hadde også samtlige 42" der, men de virka som kjøkkenmodeller i forhold.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oliver 2003
    Men jeg får skylapper og så lenge de er en Lx modell med full HD er det den som frister. Føler at dersom jeg kjøper en 50XD er det rett og slett feil bokstaver. (Selv om jeg ikke så noen forskjell).
    Det gjør godt å høre om andres abstinenser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig dette, når man står og skal velge. Hadde jeg opplevd en klar forbedring i LX så ville jeg kjøpt den. Siden begge viste samme kilde, i BluRay, så valgte jeg XD.
    Men hva du enn velger, så ender du opp med en fantastisk skjerm. Jeg har en kortvegg som er 4.3m bred, og hadde tenkt å sette opp lerret der. Som nevnt tidligere (og som Bend også nevner), er savnet etter lerret forsvunnet etter at min 50" XD kom i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betraktningsavstand!

takk for innspill om betraktningsavstand! tror sannelig jeg skal gå for 50" ... får bare håpe at gipsveggen holder!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig imponert over hvordan pioneer denne gangen har klart å få til et prissamarbeid. Vi vet at 508XD kan selges til 28k med grei fortjeneste men til tross for det og god tilgang er det ingen som er i nærheten av dette.

For min del som virkelig hadde plukket opp en slik skjerm på dagen, om det ikke var for overprisingen, så kan jeg ikke forstå hva pioneer tenker på. Eneste effekten er at jeg venter såpass lenge at andre merker tar igjen det tekniske forspranget og gir meg flere valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dudikoff
    takk for innspill om betraktningsavstand! tror sannelig jeg skal gå for 50" ... får bare håpe at gipsveggen holder!
    veggfestet plasma på gipsvegg vil jeg absolutt ikke anbefale

bør i alle fall skaffe deg forsikring på skjermen først

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crys

Veggfestene til Pioneer er faktisk veldig bra, fordi de har stor overflate som fordeler vekten.

Jeg monterer rundt 2000 LCD skjermer i året(hoteller), og over halvparten er på gips.

Selv har jeg en 55 kg 60" på singel gipsvegg med et uorginalt veggfeste (som er mindre) ingen problem.

Det er bare å bruke skikkelig gipsanker, og gjerne treffe en tre-stander med noen skruer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crys

jeg ringte faktisk forsikringsselskapet i dag - de dekker skjermen dersom uhellet skulle være ute, riktignok med en egenandel på et par tusen. kan lønne seg å ta en telefon og avklare slikt, så veit du hva du har krav på hvis du skulle være skikkelig uheldig.

offpist, takk for beroligende info om veggmontering, akkurat det jeg trengte å vite for å sikre nattesøvnen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er etter mitt syn ikke noe å bekymre seg for. Jeg har min 50" stående i gipsvegg med ekspansjonsskruer fra IKEA, og der har den stått fint i over ett år. Dette gjelder da selvsagt gitt at du IKKE benytter et feste med vinkel, men et som står nærme veggen og belaster kun vertikalt. Gips er nok ikke å anbefale hvis du skal bruke et motorsert feste el.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Støy fra tv'n..

Hei,

Har noen her vært i kontakt med Pioneer når det gjelder trafo/prosessor støy fra tv'n?

Hører det svakt 4meter unna..og mye mer rett foran. Er 42"..litt kjipt å bruke 24 lapper på en tv med lyd i. Bråker mest når den er kald. Blir helt stille om jeg velger en input uten noe tilkoblet, det er vel pga den ikke viser bildet da?

Ser de har verksted på Kolbotn, bor i Akershus. Yter de såpass service at en tekniker kan komme hjem og lytte på den? Lyden kommer på sidene bak..mest på venstre side(sett forfra).

Leste om en på Hembio som fikk besøk hjemme, da byttet de 2 kretskort på begge sider...etter det var den helt stille.

Har prøvd å koble vekk ALT elektrisk på samme kurs, ingen endring.....er nytt el-anlegg med jord på alle kurser her. Samt bruker jeg den medfølgende ferritkjernen.

Newcomer TLund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentarer til litt forskjellige inlegg her:

Jeg har en Pioneer PDP-LX608D, og jeg sitter 3-3,5m fra skjermen, å det er helt topp. Denne veier 55 kg, og henger på en gipsvegg (enkel gips) med std. gipsanker, og det er ikke noe problem. Jeg har også merket at det er noe støy fra denne, å da spesielt når den viser bilder som er mer eller mindre helt hvite, grønne, blå, rød osv, men ved bilder med mye forskjellige farger så er det ikke noe serlig lyd. Jeh har også samme lyden i min 43" Pioneer, som henger på soverommet. Men ved normalt lyttevolum, så skal jeg konsentrere meg å høre godt etter for å høre denne lyden.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLund
    Kommentarer til litt forskjellige inlegg her:

Jeg har en Pioneer PDP-LX608D, og jeg sitter 3-3,5m fra skjermen, å det er helt topp. Denne veier 55 kg, og henger på en gipsvegg (enkel gips) med std. gipsanker, og det er ikke noe problem. Jeg har også merket at det er noe støy fra denne, å da spesielt når den viser bilder som er mer eller mindre helt hvite, grønne, blå, rød osv, men ved bilder med mye forskjellige farger så er det ikke noe serlig lyd. Jeh har også samme lyden i min 43" Pioneer, som henger på soverommet. Men ved normalt lyttevolum, så skal jeg konsentrere meg å høre godt etter for å høre denne lyden.
    Jeg har hørt en teori om støyproblemet som har sitt utspring i fra barometrisk trykk. De som bor på en plass med liten avstand til havnivå vil oppleve mindre lydemisjon enn de som bor 'oppe i fjellet'. Grunnen er visstnok at gassutladningen i plasmaskjermene tiltar i støynivå når luften blir tynnere....

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg har hørt en teori om støyproblemet som har sitt utspring i fra barometrisk trykk. De som bor på en plass med liten avstand til havnivå vil oppleve mindre lydemisjon enn de som bor 'oppe i fjellet'. Grunnen er visstnok at gassutladningen i plasmaskjermene tiltar i støynivå når luften blir tynnere....
    Spennende teori. Jeg bor et sted mellom 50 og 100 meter (helt uoffisielt) over havet og har til tider mye støy fra skjermen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, jeg bor temmelig nærme havet (noen hundre meter, og da ikke ned...) og har fremdeles litt støy fra TVen, spesielt med mye lys. Dette er imidlertid langt fra noe stort problem, kan tenke meg at støyen selv på sitt maksimale er under 15-20dB...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg bor på fjellet, sammen med en tilnærmet lydløs 508XD.........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Banner i kjerka....

Hei folkens!

Vil bare si litt om mitt første møte med pioneer 508XD.....

Utgangspunkt: Ingen erfaring med hverken Pioneer eller andre flatskjermer fra før, bare ordinær tjukkasTV fra nittitallet. Men hadde lest meg opp på temaet i over et år og fulgt trådene både for sjuende og åttende generasjon før jeg fikk satt av tid på et større elektromarked. Rimelig klar for å svi av 40 - 50 000på verdens beste tv!

Kikket knapt på de 30 LCD-skjermene som hang der på rekke og rad, man har jo lest og vet hva man skal ha....! Der helt innerst, en 508XD og en Phillips 50" plasma side om side med samme program, en eller annen khakikledd plaprende krokodilletulling. Satelitt HD-sending antakelig. Samma det.

Poenget er følgende: Etter min mening hadde phillipsen et bilde som både var skarpere og mer fokusert enn pioneeren ved siden av! Og det var tydelig forskjell. Synes heller ikke design/finish var noe å skryte av heller. Nedtur? Javisst! Ufokusert, uskarp og et slags etterslep i bevegelsene som var irriterende å sitte å se på.

Er klar over at det ikke er samme lys i butikken som i stua, at det sikkert ikke var kalibrert m.m. (Betjening: Fin TV? Jeg: .Mjaa....Betjening: Ja, kjempefin!osv.)

Mulig det er verre for plasma å presentere seg godt i butikk, men jeg er hvertfall ikke overbevist om 508s fortreffeligheter etter mitt første møte. Kunne like gjerne ha gått ut derfra med Phillips som attpåtil var mye billigere!

Har lest et eller annet sted at Pioneer ikke selger så veldig mye av skjermene sine og det er ikke så rart synes jeg. Dersom de ER bedre enn alle andre bør de få på plass et "butikkmodus" som får folk til å vurdere de som KJEMPEBRA når de står i butikken. Tror ikke Pioneer har status som spesielt Premiummerke ute i folket, det er helst her på forumet....

OK, mitt lille bidrag, andre med lignende erfaringer? Er nå veldig usikker på hva som skal henge på veggen her til jul...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke bare her på forumet at Pioneer har en ganske høy status. Skjermene fra Pioneer vinner stort sett alt som er av tester med sine nye skjermer. PDP-508XD er bl.a. What Hi-Fi? nye referanse skjerm. Overskriften på testen deres var "Pioneer rewrites the rule book"
    PDP-LX508D ble jo kåret til årets Full-HD plasma av EISA i sommer. Pioneer PDP-LX508D | EISA - European Imaging and Sound Association. Har ikke dukket opp noen tester av denne skjermen enda.
    Så jeg vil si at de fleste "eksperter" er enige om at Pioneer skjermene er det beste du kan få tak i akkurat nå.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 51 av 67 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •