Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 67 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    HD tuneren sender faktisk 1080 så LX er ikke dårlig valg spesiellt til den prisen ? Hvem selger så billig egentlig?
    Grunnen til at jeg nevner prisen,er for å høre andres vurdering ut ifra den.
    Visst det er sånn at 508XD er like bra (eller bedre på vanlige SD kanaler),
    er vel LX508 et dårligere valg uansett pris.(PS: Prisene jeg oppgir er ikke butikkpris)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For vanlig SD så vil jeg tro det er umulig å se forskjell på disse to. Eneste fordellen til LX er at den høyere oppløsningen i teorien kan gi bedre fargeoverganger (mindre gradering). I 1080 skal LX være bedre men igjen det spørs om det er mulig å se forskjell under normale omstendigheter, mange sier nei.

Nå har LX bedre kontrast som vil kunne gi bedre bilde uansett men igjen er det så liten forskjell at det knapt vil være synlig.

LX, bedre i teorien... :-)

28k er ingen umulig pris da folk har kjøpt denne tv'en til den prisen. Det irriterer meg grønn at det ikke er mulig lenger.. POWERBUY!!! :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arivol
    Har bestillt LX508 til ca.40k , men er ikke sikker på om jeg har gjort rette valget da den skal brukest mest som vanlig tv (har HD-tuner )
    Bestillingen kan forandres frem til den kommer på lager.
    Er 508XD til 28k. et bedre valg for meg ?
    Lurte på det samme og kjøpte meg til slutt en 508XD. Jeg er sikker på at jeg gjorde det riktige valget :-)

Canal Digital sender forøvrig 720p og 1080i, ikke 1080p

Newcomer RabagaZt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal koble til min Pioneer 428XD til datamaskinen i morgen så jeg kan se noen filmer jeg har på harddisken på den tv'n i stedet for min 19" dataskjerm og i den forbindelse lurte jeg på om det har noe å si hvilken kabeltype jeg kjøper.
    Er ganske fersk når det gjelder større tv'er og generelt sett HD-materiale så dette kan bli et ganske basic spørsmål for alt jeg vet.

Tingen er at jeg har en PC-inngang på skjermen og det er en VGA-kontakt såvidt jeg kan se, men skjermkortet mitt har kun DVI-innganger. Har en plugg som gjør at jeg kan koble til VGA på datamaskinen, men mister jeg noe av kvaliteten ved å koble VGA mot datamaskinen? Finnes det VGA - DVI kabel?

Skal kjøre 720p-materiale på skjermen. Hvis det er noe annet jeg burde vite før jeg kobler den opp mot pc'n så tar jeg gjerne i mot gode tips

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet min pc opp mot min 5080XA med en 10meter lang DVI - HDMI kabel.

F.eks: Komplett.no - Skjermkabel HDMI-DVI M/M 5 m

Fungerer fint for 720p iallefall, har ikke testet 1080 ennå.

PCen har nvidia 7800 GT grafikkort, med dual DVI.

Kjører 1360x768 oppløsning, fungerer flott

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Canal Digital sender forøvrig 720p og 1080i, ikke 1080p
    Det er ingen kringkastere som sender i 1080p. 1080p får vi kun fra faste media. CD distribuerer kun det som programleverandørene tilbyr. C+ sender i 1080i som ser meget bra ut. Hvilke kanaler distribuerer CD i 720p?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er ingen kringkastere som sender i 1080p. 1080p får vi kun fra faste media. CD distribuerer kun det som programleverandørene tilbyr. C+ sender i 1080i som ser meget bra ut. Hvilke kanaler distribuerer CD i 720p?

http://www.canaldigital.no/upload/Pu...e_komplett.pdf

Her står det :
    Hvilket format sender Canal Digital HDTV i?
    Canal Digital sender HDTV i både 1080i og 720p. Det er opp til tv-selskapene å velge et HDTV-format som passer deres tv-programmer best. I dag sender Canal Digital hovedsakelig i 1080i. Dette gjelder dagens HD-kanaler CANAL+HD, Discovery HD og Voom HD.

Bopp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer "aldri" til å bli 1080p sendinger, pga den ekstreme økningen i båndbredde som formatet krever. 1080p vil du få fra datamaskiner, spillkonsoller og høydefinisjons avspillere (BluRay, HD-DVD).

1080p er uansett et projektorformat som det er helt unødvendig å ha i en flatskjerm -- alt forvanskes med 1080p, og du er meget avhengig av kvaliteten på kilden for å kunne begynne å utnytte hva skjermen er i stand til.

Avsendere foretrekker 720p og 1080i fordi disse formatene reduserer kravet til båndbredde, og forenkler signalbehandlingen. Det betyr at de kan sende rikere signaler, mens man frykter det paradoksale at de høyeste oppløsningene også vil bli sterkest komprimert.

Naturligvis så øker overføringshastigheter, samtidig med at lagringsplass blir billigere. Nettbasert distribusjon av høydefinisjons innhold har mer for seg enn å kringkaste signalet digitalt (parabol, digitaltuner, o.l.) Men selv til kabelanlegg så kvier distributørene seg for å love 1080p.

Vi vil få tjenester der vi kan bestille en film til hjemmeserveren, og den vil begynne å laste ned og ligge klar til avspilling om kvelden.

MEN - jeg ser ikke forskjell på Pioneers 720p (1080i) og 1080p skjermer (i hvertfall ikke så stor forskjell at jeg bryr meg. Har ikke selv sett hakkingen som andre rapporterer i 1080p). Og jeg er strålende fornøyd med hvordan standard DVD ser ut på min 720p - det som vil få meg til å kjøpe BluRay eller HD-DVD er når det blir standard med transparente lydfiler på disse (dvs. absolutt maks oppløsning i forhold til studio master).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne nevne at jeg ser forskjellen på 720 og 1080P på min PDP-LX608D. Forskjellen er ikke stor, men den er der..

På elektroworld messen i dag fikk jeg se PDP-508XD og LX608D ved siden av hverandre. Er den verdt det dobbelte? Nei kanskje ikke.. men den er jaggu flott..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi kan regne med å se 9. generasjon 60" 1080p plasma fra pioneer til under 50 000,- til sommeren.. :-D

Noen som tør tippe på kontrasten?

Samsung er jo allerede oppi 500 000:1 på LCD - påstår dem.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Jeg vil gjerne nevne at jeg ser forskjellen på 720 og 1080P på min PDP-LX608D. Forskjellen er ikke stor, men den er der..

På elektroworld messen i dag fikk jeg se PDP-LX508D og LX608D ved siden av hverandre. Er den verdt det dobbelte? Nei kanskje ikke.. men den er jaggu flott..
    Kunne du se noen kvalitetsforskjell på disse to TV'ene ?
    Med samme pixelstørrelse, så sitter jo pixlene tettere på 50 tommeren....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om de nye skjermene til Pioneer støtter DeepColor. Ser at recieveren VSX-LX70 støtter det, men finner ikke noe i bruksanvisningen til 508. Hvor viktig er egentlig denne funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kanskje vi kan regne med å se 9. generasjon 60" 1080p plasma fra pioneer til under 50 000,- til sommeren.. :-D

Noen som tør tippe på kontrasten?

Samsung er jo allerede oppi 500 000:1 på LCD - påstår dem.
    Får da ikke håpe det.. hehe.

Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Kunne du se noen kvalitetsforskjell på disse to TV'ene ?
    Med samme pixelstørrelse, så sitter jo pixlene tettere på 50 tommeren.....
    Ah farsken, det jeg mente å skrive var PDP-508XD og LX608D.
    Der er det forskjell ja..
    Men PDP-LX508D og LX608D så er ikke forskjellen så stor.. bortsett fra størrelsen selvfølgelig. Er ingen fare for pikslete bilde på 60"..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I tvil....

Er virkelig sugen på PDP-LX508D og klar for denne, men det er klart at noen sine kommentarer heller kaldt vann i blodet. Man må heller ikke glemme human factor oppi det hele, altså de som rettferdiggjør sitt kjøp av XD gjennom å finne 'feil' på den dyrere modellen (nothing personal :twisted: ).

Jeg er ikke så opptatt av at man ikke ser forskjell, selv om dette betyr at man lett kaster penger ut av vinduet (også ved annenhåndssalg). Det jeg er mest opptatt av er de påståtte negative sidene med full HD kontra f.eks. XD.

For eksempel:
    - Hakking i panoreringer
    - Liten bildestørrelse når man kjører PC med mindre oppløsning (vil 1:1 pixelmapping bedre dette ?)
    - Trenger egentlig 42" med min seeravstand (3,5m), men er nødt til å kjøpe 50" for full HD
    - Hvis kilden er 720P eller 1080i - vil skjermen oppskalere til 1080P ?
    - Hvis kilden er 576P eller vanlig kabel TV kvalitet - vil en Full HD skjerm gi et (mye) dårligere resultat pga. at TV ikke er så tilgivende (shit in = shit+ out)
    - Kjøper man en full HD skjerm idag, så er den avlegs før man får koblet den opp (Pioneer PDP5000EX).

Noen synspunkter ?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Er det noen som vet om de nye skjermene til Pioneer støtter DeepColor. Ser at recieveren VSX-LX70 støtter det, men finner ikke noe i bruksanvisningen til 508. Hvor viktig er egentlig denne funksjonen.
    På side 62 i bruksanvisningen til LX508D står det at dyp farge (DeepColor) støttes. 508XD støtter vel også det siden den har HDMI 1.3.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Butikker

Har vært og sjekket litt rundt.
    HiFi senteret hadde jo LX508D, men ingen virket spesielt interessert i å selge dette og manglet dessuten kunnskap om dette TV. Når de kikker på deg som om du var fra en annen planet når du ber om å få med en HDMI kabel i prisen når det koster NOK 55' så må businessen være god. Jeg trenger intet stativ, men prisen var allikevel 55'. Fikk ikke lyst å gå inn døra igjen.

Expert gav meg en pris på 50' bare for å ringe meg opp igjen for å si at de ikke fikk lov å selge dette TV allikevel og måtte derfor trekke tilbudet. Det siles tydeligvis veldig i distributør-godkjennelsesprosessen til stor irritasjon for mange. Hva blir det neste - et sertifikat som sier kunden for et full HD apparat må være fra overklassen ?
    Det virker også å forekomme en kartellvirksomhet blandt forhandlerene ut fra en anbefalt (instruert ?) utsalgspris fra Pioneer Norge. Alle har på krona den samme prisen inklusiv nettbutikkene. Prissetting reflekterer også markedspris. Ingen må komme å fortelle meg at kostkalkyle og margin tilfeldigvis resulterte i en utpris på NOK 49.999,- og 74.999,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig sugen på PDP-LX508D og klar for denne, men det er klart at noen sine kommentarer heller kaldt vann i blodet. Man må heller ikke glemme human factor oppi det hele, altså de som rettferdiggjør sitt kjøp av XD gjennom å finne 'feil' på den dyrere modellen (nothing personal :twisted: ).

Hei, Distinctive. Jeg hadde pengene i hånden for en LX, og endte opp med en XD, og håper jeg ikke oppfattes som ute etter å rettferdiggjøre at jeg ikke kjøpte meg opp.

Mange av de mulige ulempene motvirker du om du har en skikkelig prosessor som kan takle lavkvalitets kilder tilfredsstillende. Hakking i panorering leste jeg om her, og har også hørt fra andre. Det var vel Håkon N (?) som skrev om at de mente å ha sett slik hakking i en LX som kjørte ved siden av en XD.

For meg var det utslagsgivende å kjøpe en skikkelig surround prosessor, snarere enn å gå etter en nesten usynlig billedtweak -- men har du lyst på LX så kjøp den.
    Selv vurderer jeg prosjektor for 1080p, men her er en morsom ting: etter at jeg fikk XD-en i hus så har jeg følt mindre behov for prosjektor. Veggen står klar, og jeg har sett meg ut både festeanordning, lerret og prosjektor -- men syns at 50" XD er så rikt at jeg kanskje dropper å ha en prosjektor bak hodet i mediarommet.

Jeg tror ikke Full HD blir avlegs - skjermene er riktig gode, og etterhvert vil tilbudet av 1080p kilder øke. (Vi får jo håpe at formatkrigen avklares snart, så flere hopper på og det blir billigere å kjøpe Full HD filmer ...)

Hadde jeg satset på BluRay, HD-DVD og hatt 75% av tittingen fra slike kilder, så ville jeg kjøpt 1080p. I mitt tilfelle dreier det seg om en gevaldig DVD samling, som jeg hverken vil eller kan erstatte med BluRay/HD-DVD (98% av filmene er ikke tilgjengelige i formatene).

Uansett - begge versjonene av Kuro er topp produkter. Min har vært fullstendig problemfri (6 uker nå). Anbefales sterkt -- hadde noen venner innom forleden som ikke visste jeg hadde ny flatskjerm, og de lurte på om det var ny teknologi pga et bilde de aldri hadde sett maken til.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    [B]

Hei, Distinctive. Jeg hadde pengene i hånden for en LX, og endte opp med en XD, og håper jeg ikke oppfattes som ute etter å rettferdiggjøre at jeg ikke kjøpte meg opp.
    Neida, dette må ikke oppfattes som et spark til noen som helst, men heller et generelt inntrykk.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja mye snakk her!

Lx508D versus 508XD
    Alle snakker om hva "Håkon N" ser, og så what?
    Det er er opp til deg og meg, hva vi ser!
    Jeg ser et fantastisk bilde på LX508, når det går på Blue ray, og det teller. Dessuten så ser jeg et jævla bra bilde når jeg ser digitalt SD på LX508, så er det bare.
    Så kan alle bare stoppe disse grafer og avstand opp en viss plass. Det hele går på at de entusiastene som nå har kjøpt den lavoppløste varienten skal justifiere det.

Det sier seg sjøl at når du kjører 1080 materiale og nedskalerer til 768 linjer, så mistar noe!

Hvis det nå er som visse folk sier, hvorfor er de ikke happy med 1:ste gen 480 linjers, det er jo bare om og sitte 1 meter lengere bak, så ser du ikke forskjell, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betraktningsavstand!

Jeg har sjukt lyst til å kjøpe en av de nye Kuro tv-ene før helga er omme.

Men jeg slites mellom 42" og 50" (billigste utgave av begge). Har målt ganske nøyaktig: hvis jeg veggmonterer tv-en blir øye-skjerm avstanden 2,5 m.
    Fornuften sier at 42" passer best, men samtidlig har jeg lyst på den gode filmfølelsen en stor skjem kan by på.

Har undersøkt litt i forskjellige butikker - og fått veldig motstridende svar. Ser her på forumet at noen mener det går helt fint med pdp-5080xa og 2,5 m betraktningsavstand. Jeg kommer til å se mye på dvd og blu-ray, spille litt ps3 - og se temmelig lite på tv. Alle innspill og erfaringer mottas med takk!

Hei, forresten, jeg har lest forumet en stund, men dette er første gang jeg poster!

Side 50 av 67 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •