Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1325
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører uansett drive mode 3 da jeg får et sortere bilde enn med de to andre innstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven er en kanon tv,men kjedelig å se at bildet er bedre på Get sin digital tv fra scart,en den kan være på enkelte dvd utgivelser fra de første årene dvd kom ut.Spes eldre filmer som en konvertert over fra vhs til dvd
    Og sjefen over alle sjefer i dårlig dvd kvalitet er Scanbox
    Der er omtrent alltid dårlig bildekvalitet(gjelder som regel lyden oxo)
    Hvorfor er det sånn?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har med overføringene å gjøre. SELVESTE sjefsverstingen over regelrett ELENDIGE overføringer er imidlertid SME (Star Media Entertainment). STYR UNNA!

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, hver gang jeg får inn filmer i butikken fra SME grøsser det nedover ryggen på meg. Koster 20 til 30kr inn, så da blir kvalitet deretter også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Har brukte Pioneeren noen dager nå og er fornøyd med bildet. Har ikke kalibrert TV'n ennå (skal gjøre det når innkjøringsfasen er over).
    Bruker EA break in til innkjøring + vaske programmet når TV kvelden er over.
    Det jeg har merket meg med denne TV'n er at det oppstår en hvis form for regnbue effekt (fargene grønn og gul) i overgangen mellom hvit og svart (vises godt når programmet er tekstet) og når vaske programmet kjører.
    Er det flere som opplever dette?
    Akkurat samme problem som jeg har. Har skrevet en del om det tidligere i denne tråden. har ikke funnet noen løsning på det. :evil:

Noen flere??

Newcomer RabagaZt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dermed var jeg også en eier av en Pioneer-skjerm, det ble en 428xd på meg i dag. Byttet ut en 7 år gammel 21" CRT-tv så forskjellen er helt enorm!
    Nå som tv'n er helt ny, er det noe spesielt jeg burde passe meg for?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RabagaZt
    Og dermed var jeg også en eier av en Pioneer-skjerm, det ble en 428xd på meg i dag. Byttet ut en 7 år gammel 21" CRT-tv så forskjellen er helt enorm!
    Nå som tv'n er helt ny, er det noe spesielt jeg burde passe meg for?
    Husk å få deg litt søvn,du burde ikke sitte oppe i mere enn 3 døgn i strekk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har prøvd intelligent brightness control?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom elkjøp sandvika i dag og til min store overraskelse stod det en LX608 der ... argh.. 75 lapper men i helvette for en tv.. En virkelig opplevelse å se den kjøre med BD demo plate som fikk resten av tv parken til å virke blasse og dårlige. Selvsagt en litt skrullete selger der som sa at det vant tittelen verdens beste tv (ble litt vag når jeg spurte hvem som holdt denne "konkuransen" eller hvem som vant i fjord.. fjollete..) noe den sikkert er.. Jeg har uansett aldri sett et så stort og bra tv bilde. Han ante ikke om den var kalibrert eller ant timer den hadde vært i bruk.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loffen 68

Hva er din erfaring med SDTV.
    Jeg får masse info fra LX508 eiere i Sverige om at di får ei fantastisk bilde ut av ren djævla digital kabel, typ canal digital, er det mulig?
    Vi var jo litt skeptiske med dette med og oppskalere til 1080, men i følge folk som ser på det, så funker det glimrende!
    Blue Ray / HD-DVD er selvfølgelig helt super, der har gutta som kjøpte XD drete på draget, jeg mener hvem kjøper typ, 840 PC skjerm, når du har 1280 skjermkort, ha, ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, de hadde XD508 der også med SD DVD kilde med en stakkars panna ved siden av. Den var klart best av alle tv'ene som stod ved siden av. Faktisk var den som kom nærmest samsung sin plasma.. ble nesten litt imponert over den.

Morsomme var at LX608 fikk absolutt resten av tv'ene (sikkert 50+ ) til å virke som grå fargeløse vesener.. Utrolig imponert.

Demoen var sikkert en eller annen pio kuro demo for det var sort bakgrunn konstant.. hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hva er din erfaring med SDTV.
    ...
    der har gutta som kjøpte XD drete på draget, jeg mener hvem kjøper typ, 840 PC skjerm, når du har 1280 skjermkort, ha, ha!
    En som har mesteparten av sin billedinfo fra 480, 576 og med litt flaks 1080i, kanskje?

Jeg vurderte 720p vs. 1080p nøye, også med utgangspunkt i anbefalinger fra folk som kjenner problematikken langt bedre enn meg. Det som avgjorde for meg var oppskalering fra SD -- blir simpelthen for grøtete på 1080p, selv med Pioneers knallskjermer. Og vi må nok leve med SD lenge ennå.

I tillegg spilte også min betraktningsavstand en rolle - jeg har over fire meter til skjermen. Jeg kikket på en 720p ved siden av en 1080p, begge Pioneers Kuro skjermer.
    Og kjøpte en topp receiver i stedet, for å få lyd på nivå med bildet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    En som har mesteparten av sin billedinfo fra 480, 576 og med litt flaks 1080i, kanskje?

Jeg vurderte 720p vs. 1080p nøye, også med utgangspunkt i anbefalinger fra folk som kjenner problematikken langt bedre enn meg. Det som avgjorde for meg var oppskalering fra SD -- blir simpelthen for grøtete på 1080p, selv med Pioneers knallskjermer. Og vi må nok leve med SD lenge ennå.

I tillegg spilte også min betraktningsavstand en rolle - jeg har over fire meter til skjermen. Jeg kikket på en 720p ved siden av en 1080p, begge Pioneers Kuro skjermer.
    Og kjøpte en topp receiver i stedet, for å få lyd på nivå med bildet.
    Samme her. Kom frem til at 1080p hadde null for seg for min del og det har nok har null for seg for de fleste.
    HåkonN har sett kalibrerte versjoner av både 1080p og 768p ved siden av hverandre og på samme material fra samme kilde:
    http://avforum.no/forum/708218-post99.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Demoen var sikkert en eller annen pio kuro demo for det var sort bakgrunn konstant.. hehe..
    Konstant sort bakgrunn? TV'n var altså ikke slått på? Jada, de er flotte å se på også avslått ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Med litt vrangvilje så det sikkert tolkes slik men en sort bakgrunn betyr nettopp sort bakgrunn.

I kontrast stod Loewe sin demo plate å spilte ved siden av og der tror jeg knapt de viste fargen sort.. kun lyyyyyse bilder med masse farger.

Om 1080p har noe for seg kommer vel kanskje ikke bare an på størrelse og avstand men også teknikk. Tror det er enklere å oppfatte forskjeller på lcd kontra plasma. For min del hadde xd508 vært et like godt alternativ som LX508, bare synd det ikke finnes noen som kan selge denne til riktig pris (28k).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    HåkonN har sett kalibrerte versjoner av både 1080p og 768p ved siden av hverandre og på samme material fra samme kilde:
    http://avforum.no/forum/708218-post99.html
    Ja, det var ikke jeg som var der sammen med Håkon N, men jeg så ingen forskjell mellom skjermene.
    1080p er for prosjektører og ekstremt store skjermer. Det er dumt å ha 1080p på en flatskjerm av den størrelsen vi diskuterer her (50"). Du ser ikke forskjellen, og du legger bare en langt større bearbeidingsjobb over på billedmotoren din - makes no sense.
    Som Håkon N skriver så mente de å se lugging i panoreringer på 1080p ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Konstant sort bakgrunn? TV'n var altså ikke slått på? Jada, de er flotte å se på også avslått ;-)
    LCD produsenter vet at sort er akilleshælen, så du får uendelige scener med damer som går sakte omkring ute i hveteåkeren, med blå himmel, midt på dagen.
    Men legg merke til at alle bevegelser er sakte, og at sort unngås.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bilde forskjell på 508XD og 5080XA?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt LX508 til ca.40k , men er ikke sikker på om jeg har gjort rette valget da den skal brukest mest som vanlig tv (har HD-tuner )
    Bestillingen kan forandres frem til den kommer på lager.
    Er 508XD til 28k. et bedre valg for meg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD tuneren sender faktisk 1080 så LX er ikke dårlig valg spesiellt til den prisen ? Hvem selger så billig egentlig?

Side 49 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •