Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pioneer setter vel ikke pris på at man ikke bruker dems utstyr med tanke på garanti,selv om dette ikke kan være et problem
    Er det så stor forskjell ? Det følgte jo med en feritkjerne
    Dette har ingeting med garanti å gjøre. Dersom et elektrisk apparat ikke tåler å bruke en annen strømkabel, er apparatet klart for skrothaugen.

Virkning av en solid nettkabel? Vel, du avgjør. Hos meg var det stor forskjell (klarere bilde, mindre støy), men det forutsetter at jeg kan plugge rett i jordingsuttaket på veggen. Må du gå veien om en "padde" med syltynne ledere, er poenget borte. Men dette er omdiskutert. Du må nesten prøve deg frem.

LMC-Fat kabelen er DIY-kabel som slår alle nettkabler jeg har prøvd, og da snakker vi høy prisklasse! Den selges ofte på hifisentralen.no der du kan få noen til å lage dem for deg, om du ikke tar sjansen selv.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette har ingeting med garanti å gjøre. Dersom et elektrisk apparat ikke tåler å bruke en annen strømkabel, er apparatet klart for skrothaugen.

Når det gjelder Ferrit-kjerner, så er de ikke bare et gode. I noen tilfeller kan de virke mot sin hensikt og generere støy.

Virkning av en solid nettkabel? Vel, du avgjør. Hos meg var det stor forskjell (klarere bilde, mindre støy), men det forutsetter at jeg kan plugge rett i jordingsuttaket på veggen. Må du gå veien om en "padde" med syltynne ledere, er poenget borte. Men dette er omdiskutert. Du må nesten prøve deg frem.

LMC-Fat kabelen er DIY-kabel som slår alle nettkabler jeg har prøvd, og da snakker vi høy prisklasse! Den selges ofte på hifisentralen.no der du kan få noen til å lage dem for deg, om du ikke tar sjansen selv.

Kan du gi en link til hvor man for kjøpt det man trenger for å lage den selv?
    Går ut fra at denne lmc-fat kabelen er en spes type kabel fra en produsent?
    Arrester meg,hvis jeg tar feil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man ha kontrasten lavt i starten? Evt hvor lenge. Pioneer mente jeg skulle ha den på rundt 25-30 i startfasen. Men kunne ikke si meg hvor lenge......

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd.
    Bør man ha kontrasten lavt i starten? Evt hvor lenge. Pioneer mente jeg skulle ha den på rundt 25-30 i startfasen. Men kunne ikke si meg hvor lenge......
    Et par hundre timer burde vel holde. Jeg hadde mitt på strømsparing og lavere kontrast de første 300 timene.
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke ha noe å si lenger,så lenge man ikke overdriver..
    Bare å kalibrere den rett ut fra eske
    Dette var viktigere fra de forrige generasjonene,jeg har i alle fall ikke hatt noe problem,506 hadde jeg mye tull med(midlertidig innbrenning)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 508xd en uke nå,og blir bare mer og mer imponert.Synes tvn gir utrolig fine bilder på dvd og digitale kabelsignaler.Synes J.Haugen sine siste
    innstillinger gir et meget bra bilde.Hudtoner ser naturlig ut samtidig som det er skikkelig smell i fargene,så takk til dere som går foran og kalibrerer skjermene deres og hjelper oss andre til å få optimalt bilde.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder Ferrit-kjerner, så er de ikke bare et gode. I noen tilfeller kan de virke mot sin hensikt og generere støy.
    Hva er det du mener her? En ferrit-kjerne kan ikke generere noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg lurer på jeg skal ga for en 508Xd, da min panasonic 50PX720 støyer for mye. Det er først i det siste at jeg har blitt klar over hvor mye den egentlig surrer. Dersom jeg ser på TV på kvelden med normalt volum kan jeg tydelig høre summing/ surring på 4,5m avstand (summer mer da det vises lyse bilder). Og det har blitt slik at det er behagelig når jeg slår av tv'en og jeg blir klar over hvor mye den egentlig summer.

Har prøvd å sammenligne støyen mellom 508xd og 50px720 på elkjøp, me ndet er vanskelig å kunne høre forskjell siden det er mye støy i butikken.

Så er det noen som vet om en 508Xd summer mer eller mindre enn 50px720? Er det noen som synes at 508Xd summer for mye ved "vanlig" (alt er relativt) volum på TV'en.

Fint om jeg kan få noen tilbakemeldinger :-)

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min summer mere nå enn da den var ny. Begynner å bli irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Min summer mere nå enn da den var ny. Begynner å bli irriterende.
    I går forsøkte jeg meg med det nye kalibreringstipset til J. Haugen. Da begynte den å summe veldig! . Summingen forsvant med en gang jeg satte den tilbake til fabrikkinnstilling (film-modus). Jeg bet meg dessverre ikke merke i hvilken justering som gjorde det store utslaget.

Innstillingene har tydelig noe å si på om den summer eller ikke .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Det skal ikke ha noe å si lenger,så lenge man ikke overdriver..
    Bare å kalibrere den rett ut fra eske
    Dette var viktigere fra de forrige generasjonene,jeg har i alle fall ikke hatt noe problem,506 hadde jeg mye tull med(midlertidig innbrenning)
    Noen muligheter for å se hvor mange timer man har brukt tv'n? Bør man bruke 4:3 format med get digital.......de sender jo ut sorte striper.

Min har også svak summing/during. Virker som et kjent problem.....leste om en som fikk byttet noen printkort med bra resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du mener her? En ferrit-kjerne kan ikke generere noe som helst.
    Flott! Det ble helt feil og jeg har derfor endret innholdet. Det jeg ønsket å få frem var at Ferritkjernen nærmest displayet som oftest er for å fjerne innstrålt RF (radiostøy)på vei inn i apparatet (finnes på Panasonic-plasma-skjermer), mens ferritkjerner lengst vekk fra displayet (på Pioneer-skjermene) som oftest er for å fjerne produsert støy fra video DAC'en i TV-apparatet. Da jeg byttet ut den medfølgende strømkabelen fra Pioneer (med Ferrit-kjerne) til en fullskjermet nettkabel (DIY), så minket "summingen" fra 508. Mitt poeng var altså å få fram at kabler med Ferritkjerner ikke nødvendigvis alltid er de beste støydemperne.

I går forsøkte jeg meg med det nye kalibreringstipset til J. Haugen. Da begynte den å summe veldig! . Summingen forsvant med en gang jeg satte den tilbake til fabrikkinnstilling (film-modus). Jeg bet meg dessverre ikke merke i hvilken justering som gjorde det store utslaget.
    Innstillingene har tydelig noe å si på om den summer eller ikke
    Min skjerm støyer akkurat like mye i FILM og BRUKER-modus. Men siden jeg bruker Drive mode 2 i begge tilfellene, så kan det kanskje være at du har drive mode 1 eller 3 på "Bruker"? Prøv deg frem!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oen muligheter for å se hvor mange timer man har brukt tv'n? Bør man bruke 4:3 format med get digital.......de sender jo ut sorte striper.
    Jeg regner med at du har Pioneer 428/508 siden du stiller spørsmålet i denne tråden? I såfall må du (selvsagt) velge å sende ut et 16:9 format, altså Widescreen-format fra Get-tuneren. Velger du 4:3 format, får du ikke utnyttet verken WS-sendingene eller skjermen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1). For min del er det utforståelig at du ikke ser stor forskjell mellom Sony X2000 og 508. Da jeg sammenliknet (side by side) mellom 508XD og X2000 var forskjellen i et mørkt rom helt åpenbar.

2) At du opplever bildet som skarpere på Sony`n er ingen overraskelse. Pioneer har med både LX508 og 508XD prioritert en "glatt" bildegjengivelse, fremfor det sylskarpe detaljene, som også skaper mer "yring" og støy? MEN; En riktig kalibrert 508 gir et mye skarpere bilde enn det fabrikk-innstillingene gir, så her gjelder det å bruke litt tid, eventuelt å kjøpe kalibreringsutstyr for å komme i mål.

3) Støy? Dessverre så støyer enkelte utgaver av 508XD og enda verre har jeg hørt at det er med LX508. Som jeg har skrevet til det kjedsommelige her på forumet,så støyet minn gamle 507 forferdelig, mens jeg åpenbart har vært veldig heldig med min 508 som knapt gir lyd fra seg. Så "summingen" må du nok leve med (selv om det burde være unødvendig på en flatskjerm i år 2007).
    Har nå fått testet litt mere og justert litt på innstillingene. Bildet har blitt mye bedre og det ser ut til at jeg har fått redusert summingen til nesten ikke mulig å høre. Fant etterhvert ut at summinga er veldig retningsbestemt både i høyde og til siden. Min står på ett AV-rack slik at høyden opp til nederste kant av ramma rundt skjermen er 69 cm. Da kan jeg høre summinga når jeg sitter helt midt foran skjermen. Flytter jeg meg noen cm til siden eller sitter lavere/høyere så blir lyden merkelig nok borte. Har snudd litt på skjermen slik at jeg ikke sitter helt rett på (da kan de som sitter i andre sofaen se litt også! ).
    Vurderer å kjøpe et veggfeste med arm etterhvert slik at skjermen kommer litt høyere. Regner med at summinga kanskje ikke blir hørbar uansett hvor man sitter da. Noen som har tips om hvor høyt på veggen skjermen bør monteres?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kikker på veggfester med arm kan jeg anbefale denne :
    SMS Flatscreen WH 3D - SMS Smart Media Solutions AB
    (finnes også i sort)

Den tåler skjermer opp til 50 kg og har en egenvekt på 26 kg(!) så jeg ville ikke montert den på en gipsvegg for å si det sånn.. men på betong er den super.

Hvor høyt den skal monteres er litt personlig preferanse, min PDP-LX60D har jeg montert 98 cm fra nedre kant av skjermen og ned til gulvet. Syns ikke den bør være noe høyere hvertfall.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så meget bra ut denne. Har også kikket på et fra Vogels men den gikk maks 61 cm ut i fra veggen mot 70 cm på denne.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et lite sidesprang, men likevel: Dr.ing. Jonny Nersveen mener vi generelt er for lite bevisst hva slags lys vi har rundt oss, ikke minst i hjemmene våre. Han påpeker blant annet en sammenheng mellom behov for belysningsstyrke i forhold til valg av farger og alder. En 80-åring med "normalt" syn trenger fem ganger så mye lys som en 20-åring for å se det samme. Dette fører til at farger forsvinner i mange sammenhenger, og at hindringer ikke oppfattes. Dette får også konsekvenser for hvordan lysstyrke/kontrast må stilles inn på landets fjernsynsapparater. Ungdommer i 15-20 års alderen vil kunne oppleve at en kombinasjon av lys og kontrast ok, mens det samme bildet/verdiene blir for lite for en 50 årig. Noe å tenke på kanskje, når vi utveksler brukerinnstillinger her på forumet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresant, J.Haugen.
    Du får sette en aldersgrense for bruk av innstillingene du har postet, hehe.

Eks : 18+ Adult use only...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=J.Haugen]

Jeg er ikke helt enig med deg angående bruk av "padde" så lenge den er jordet.
    De fleste bruker en vanelig veggkontakt fra en 10 amps kurs hvor det er brukt 1.5m3 ledninger mellom kontakt og sikring hvis man er heldig,ikke noe og rope hurra for men man bruker det man har.
    Men det er klart hvis kabelen på "Padda" begynner og bli varm da har du ett problem og det er kanskje på tide og se etter en ny med litt større tverrsnitt på lederne.

Uansett så vil du oppnå effekten av en god nettkabel fra der den er plugget inn og til enheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Loffen68]

Jeg er ikke helt enig med deg angående bruk av "padde" så lenge den er jordet.
    De fleste bruker en vanelig veggkontakt fra en 10 amps kurs hvor det er brukt 1.5m3 ledninger mellom kontakt og sikring hvis man er heldig,ikke noe og rope hurra for men man bruker det man har.
    Men det er klart hvis kabelen på "Padda" begynner og bli varm da har du ett problem og det er kanskje på tide og se etter en ny med litt større tverrsnitt på lederne.

Uansett så vil du oppnå effekten av en god nettkabel fra der den er plugget inn og til enheten.
    Snakker dere om mindre lyd støy (summing) eller bildestøy :-?

Side 47 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •