Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig kom min PDP-LX608D opp på veggen her hjemme hos meg.
    STOR forbedring i forhold til 507 som jeg hadde før.
    Gjorde seg godt med 60" siden jeg sitter 5,5 meter unna.

Akkurat sett en Blu-ray film i 1080P 24fps.....Ubeskrivelig.

Har enda ikke begynt å justere.. mye å sette seg inn i.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder!!!!!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 på 508XD

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du må inn i TV-menyene og aktivere komponentinngangen på AV 2.
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Hmmm.. Har trykka slik:

INPUT 2
    Home Menu
    Alternativ
    Valg av inngang
    Input = Komponent

Feil eller noe som mangler ? :?

(For ordens skyld: Har koblet komponentkablen til i følgende rekkefølge (ovenfra og ned) på 508: Rød, Grønn, Blå. (Dette tilsvarer Y,Pb,Pr,... så vidt jeg vet.)) (Har også satt X-boxkabelen i stilling HDTV)

For å utelukke feil med kabler eller kontakter på Xboxen, har jeg prøvd 2 forskjellige xboxer og 2 forskjellige kabler, men får fremdeles ikke noe bilde via Input 2 på 508XD'n når jeg bruker komponent. Får bilde med videokabel (gul) via Input 5.

Alt annet funker på 508XD'n, så jeg tror ikke dette skyldes hardwarefeil.
    Enten er det noe i innstillingene til 508 jeg misser på, eller så er det noe jeg har oversett i innstillingene på Xbox360,.....tror jeg :?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder hadde vært veldig nice da offpist!!

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å utelukke feil med kabler eller kontakter på Xboxen, har jeg prøvd 2 forskjellige xboxer og 2 forskjellige kabler, men får fremdeles ikke noe bilde via Input 2 på 508XD'n når jeg bruker komponent. Får bilde med videokabel (gul) via Input 5.

Alt annet funker på 508XD'n, så jeg tror ikke dette skyldes hardwarefeil.
    Enten er det noe i innstillingene til 508. jeg misser på, eller så er det noe jeg har oversett i innstillingene på Xbox360,.....tror jeg :?
    Feilen ligger mest sannsynlig i oppsettet på Xbox'n!
    Jeg har koblet til min Dreambox til Input 2 med komponent og det fungerer som f.
    Er du sikker på at du har satt utgangen på Xbox'n til HDTV (en liten bryter på AV kontakten).
    Når HDTV er valgt vil den optiske utgangen lyse rødt på AV kontakten.
    Hvilken oppløsning har du satt på Xbox'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Feilen ligger mest sannsynlig i oppsettet på Xbox'n!
    Jeg har koblet til min Dreambox til Input 2 med komponent og det fungerer som f.
    Er du sikker på at du har satt utgangen på Xbox'n til HDTV (en liten bryter på AV kontakten).
    Når HDTV er valgt vil den optiske utgangen lyse rødt på AV kontakten.
    Hvilken oppløsning har du satt på Xbox'n.

Det lyser rødt og jeg får 5.1 lyd.

Når jeg kobler til med gul videokabel via Input 5 er oppløsningen på Xboxen satt til 480p 60 Hz. (Dette gir som nevnt bilde på 508.)
    Når jeg forsøker å koble til m/HDTV-bryteren og komponent, ser jeg som nevnt ingen ting, derfor vet jeg heller ikke hvor jeg er i Xboxmenyen når jeg kobler til. Selv om oppløsningen er 480p 60 Hz, skal det vel bli bilde via komponent ?
    Har forsøkt å stille inn Xboxen til 720p 50 Hz når jeg bruker Input 5, save dette og så forsøke å koble til med komponent, men det går ikke fordi bildet forsvinner på Input 5 når jeg forsøker å stille Xbox til noe annet enn 480p 60 Hz.

Ser også at "Home Menu" blafrer når jeg velger Input 2, akkurat som om TV'n "leter etter" signaler fra Xboxen.

Kanskje det er feil med kablene allikevel ? (Virker lite sannsynlig, fordi jeg har forsøkt 2 ulike.)

Tror jeg gir opp snart. :-(

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lyser rødt og jeg får 5.1 lyd.

Når jeg kobler til med gul videokabel via Input 5 er oppløsningen på Xboxen satt til 480p 60 Hz. (Dette gir som nevnt bilde på 508.)
    Når jeg forsøker å koble til m/HDTV-bryteren og komponent, ser jeg som nevnt ingen ting, derfor vet jeg heller ikke hvor jeg er i Xboxmenyen når jeg kobler til. Selv om oppløsningen er 480p 60 Hz, skal det vel bli bilde via komponent ?
    Har forsøkt å stille inn Xboxen til 720p 50 Hz når jeg bruker Input 5, save dette og så forsøke å koble til med komponent, men det går ikke fordi bildet forsvinner på Input 5 når jeg forsøker å stille Xbox til noe annet enn 480p 60 Hz.

Ser også at "Home Menu" blafrer når jeg velger Input 2, akkurat som om TV'n "leter etter" signaler fra Xboxen.

Kanskje det er feil med kablene allikevel ? (Virker lite sannsynlig, fordi jeg har forsøkt 2 ulike.)

Tror jeg gir opp snart. :-(
    Har du prøv å sette oppløsningen til 576p?

Skal koble til min Xbox 360 i morgen. Gir tilbakemelding når det er gjort!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen bilder.
    Blir vanskelig å demonstrere bildekvalitet over bilder, det må bare ses
    Men det gir et intrykk av oppsettet mitt.

Tok med et par bilder av "kontrollsenteret" mitt i soffaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Har du prøv å sette oppløsningen til 576p?

Skal koble til min Xbox 360 i morgen. Gir tilbakemelding når det er gjort!
    Skal teste om det går an å kjøre 576p ut fra Xboxen.

Takk skal du ha. :-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg vil kalle "kontrollsenter" ja..

Grattis med fet tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Hehe...trodde jeg var lat. Men du slår meg :-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Her kommer noen bilder.
    Blir vanskelig å demonstrere bildekvalitet over bilder, det må bare ses
    Men det gir et intrykk av oppsettet mitt.

Gratulerer! Har samme modell i 50". Jeg er faktisk litt skuffet over TVn min. Trodde det skulle være større forskjell på svartnivået fra min Sony KDL-46X2000 til LX508D. Dessuten var bildet litt skarpere på Sonyen både på SD, DVD og Blu-ray. Fordelen med Pioneer er at bildet har litt mere dybde, litt mere naturlige farger og litt bedre svartnivå (ikke så mye som tekn. data skulle tilsi etter min mening).
    Det jeg er mest skuffet over er summinga fra skjermen. Høres godt når jeg sitter tre m. unna med bilder uten eller veldig lav lyd. Merkelig nok høres den mindre når jeg står oppreist! Har prøvd div. innstillinger. Summinga høres minst når jeg slår av PureCinema. Skifte av drive mode og strømsparing hjelper lite.
    Må PureCinema være påslått for å få 1080p/24?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste om det går an å kjøre 576p ut fra Xboxen.

Takk skal du ha. :-)
    Har nå koblet til Xbox 360 og jeg får bilde i 480p, 720p og 1080i.
    1080p gir ikke noe signal til min TV.
    Du får koble Xbox'n til via scart og gå inn i oppsettet i sett oppløsningen til 1080i under HDTV. Bildet vil da forsvinne fra din TV. Trykk pil opp og deretter trykker du på A (select), pil opp igjen og deretter A (select).
    Da vil Xbox'n ha satt 1080i på HDTV output.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mange ganger å få fram info om antall timer TV'n har vært i bruk uten å lykkes
    Jeg slår først av TV'n, trykker deretter info knappen(ligger rett under 9) venter i 3 sekunder, trykke deretter pil venstre, pil opp, pil venstre, pil høyre og til slutt av/på knappen.
    Det som skjer er at TV'n starter som normalt.
    Ønsker tips om hva jeg gjør feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det skulle være større forskjell på svartnivået fra min Sony KDL-46X2000 til LX508D. Dessuten var bildet litt skarpere på Sonyen både på SD, DVD og Blu-ray. Fordelen med Pioneer er at bildet har litt mere dybde, litt mere naturlige farger og litt bedre svartnivå (ikke så mye som tekn. data skulle tilsi etter min mening).
    Det jeg er mest skuffet over er summinga fra skjermen. Høres godt når jeg sitter tre m. unna med bilder uten eller veldig lav lyd. Merkelig nok høres den mindre når jeg står oppreist! Har prøvd div. innstillinger. Summinga høres minst når jeg slår av PureCinema.
    1). For min del er det utforståelig at du ikke ser stor forskjell mellom Sony X2000 og 508. Da jeg sammenliknet (side by side) mellom 508XD og X2000 var forskjellen i et mørkt rom helt åpenbar.

2) At du opplever bildet som skarpere på Sony`n er ingen overraskelse. Pioneer har med både LX508 og 508XD prioritert en "glatt" bildegjengivelse, fremfor det sylskarpe detaljene, som også skaper mer "yring" og støy? MEN; En riktig kalibrert 508 gir et mye skarpere bilde enn det fabrikk-innstillingene gir, så her gjelder det å bruke litt tid, eventuelt å kjøpe kalibreringsutstyr for å komme i mål.

3) Støy? Dessverre så støyer enkelte utgaver av 508XD og enda verre har jeg hørt at det er med LX508. Som jeg har skrevet til det kjedsommelige her på forumet,så støyet minn gamle 507 forferdelig, mens jeg åpenbart har vært veldig heldig med min 508 som knapt gir lyd fra seg. Så "summingen" må du nok leve med (selv om det burde være unødvendig på en flatskjerm i år 2007).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Her er en nøyaktig fremgang:

Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

If done correctly, the plasma turns on and the INFORMATION page is displayed, will change 3 times on its own quickly.

to show hours meter:
    once into the menu press mute to show "panel factory"
    press enter
    Then press down and you will see the hours.

Press HOME MENU to exit
    Hei Nightscope :-)

Takk for hjelp vedr. Xbox360, skal prøve det du foreslår.

Jeg plagdes også før jeg fikk til å vise ant. timer skjermen har vært i bruk. Brukte oppskrifta ovenfor, og holdt fjernkontrollen helt inntil IR-øyet på TV'n.(Måtte holde den helt inntil TV'n før jeg fikk det til.) Det skal gå an !

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bara ett lite tips

Jeg driver og kalibrerer LX508D'n når jeg har tid og mulighet,men har dessverre hatt alt for lite tid de siste ukene og jeg er langt fra ferdig.

Men for ett par dager siden prøvde jeg og bytte strømkabel da jeg hadde noen Kimber PK14 liggende i påvente av att de nye forsterkerne mine skal komme.

Resultatet er overveldende,det ble ett roligere og mere homogent bilde,mindre støy spesielt på vanelige TV signaler og flere detaljer.

Så jeg anbefaler alle og gi det ett forsøk,det er absolutt ett billig og enkelt "Tweak" av TV'n med gode resultater.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet er overveldende,det ble ett roligere og mere homogent bilde,mindre støy spesielt på vanelige TV signaler og flere detaljer
    Du er ikke alene om dette. Selv oppnådde jeg en tilsvarende effekt av å bruke den steintykke (skjermede) LMC-FAT kabelen til 508. Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om dette. Selv oppnådde jeg en tilsvarende effekt av å bruke den steintykke (skjermede) LMC-FAT kabelen til 508. Anbefales!

Hvor får man kjøpt denne?
    Pioneer setter vel ikke pris på at man ikke bruker dems utstyr med tanke på garanti,selv om dette ikke kan være et problem
    Er det så stor forskjell ?
    Det følgte jo med en feritkjerne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en slik kabel kunne hjelpe på elektronisk støy/ surr fra TV'en. Må evnt strømuttaket være jordet?

Side 46 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •