Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 67 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Jeg kunne tenkt meg eksterne høyttalere på min 508, men vil ikke ha Pioneer sine sidemonterte eller den underliggende høyttalere.
    Det blir omtrent som å montere skibox på en Ferarri..

Av og til kunne det vært greit å slippe å slå på anlegget for å se noen minutter TV.
    Tenkte på noen (billige) små satellitter jeg kan gjemme bak senterhøyttaleren.
    Lydkvaliteten er det ikke så nøye med..

Hvilke spesifikasjoner må disse eventuelt ha for å kunne brukes til 508?

Noen tips om hva jeg skal kjøpe?
    Enig i at det kan være kjekt å slippe å fyre opp surround-anlegget bare for å se på nyhetene, (i hvert fall synes resten av familien det).
    Kjøpte derfor underliggende høytaler til min 508.

Den monters helt tight opptil skjermen, synes den ser bra integrert ut, nesten som på min gamle 427, lyden er heller ikke så ille.
    Men den koster jo et par lapper da....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Netshop har fått inn LX508D til kr. 50 000,-
    Du skal vel se mye 1080p for å forsvare de 15-20 lappene opp fra 508XD?
    (Dersom man ikke må ha, bare må ha det.....)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Netshop har fått inn LX508D til kr. 50 000,-
    Du skal vel se mye 1080p for å forsvare de 15-20 lappene opp fra 508XD?
    (Dersom man ikke må ha, bare må ha det.....)
    Hei. Du må ta prisdiskusjonen under:

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg er klar over det.
    Det var mere ment som noen kvalitetsfunderinger/innspill.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer jeg til et Corvette forum når jeg klikker på linken din?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    PS. Kalibreringsguruen Bjørn Hegelstad har kalibrert flere titalls Pioneer 508 de gangene han har vært i Oslo. Har tar bare 1500 kroner for jobben, og de som har fått en kalibrering, har vært meget fornøyd. Kanskje det kan være noe å tenke på for 508-eiere her på forumet?
    Vurderte sterk å bestille meg en kalibrering selv, men siden jeg ikke bor i Oslo -og også vil ha kalibrert flere skjermer her hjemme (PC, laptop, crt og ny 1080p projektor etter hvert) ville det bli dyrt. Dessuten kunne det jo være bra å få kalibrert tv'en ikke bare til REC709, men også til REC601 og PAL. Ikke bare det, men å lære litt om kalibrering selv kunne jo ikke skade meg:-).
    Tok derfor beslutning om å gjøre det selv, så jeg gikk til innkjøp av gretagmacbeth eye-one display2 og bruker HCFR og HFCR kalibrerings DVD for å kalibrere 508XD.
    Eye-one display proben er sensitiv og har ikke store variasjoner i avlesningene selv av lave IRE når man kalibrerer. Fargene gjengir den med samme resultat, selv etter mange målinger i samme kalibreringsrunde.
    Etter masse lesing på div. fora innenfor kalibrering er det utrolig artig og lærerikt, og resultatet man får er mange reiser bedre enn f.eks. DVE eller eget øye. DVE er bra for å sette lysstyrke, kontrast og skarphet, men fargefilteret kan ikke brukes til plasma(iallfall Pioneer plasmaer) da det gir oversaturerte bilder ved å stille inn farger ved hjelp av det. Dessuten er man helt hjelpesløs når det kommer til fargetemperatur og sekundærfarger.
    Her er resultatene jeg har fått etter en stund med kalibrering. De er kalibrert etter D65 REC709.
    Resultatet viser Delta E = 5 ved 10IRE og < 4 fra 20IRE og opp og til 100IRE, noe som jeg må si meg veldig fornøyd med så langt.
    Gamma lander på 2.27 og kontrast på 5664.
    Kommentarer er velkomne:-).
    -pdp508-cie-jpg

-pdp508-rgb-levels-jpg

-508_luminance-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte sterk å bestille meg en kalibrering selv, men siden jeg ikke bor i Oslo -og også vil ha kalibrert flere skjermer her hjemme (PC, laptop, crt og ny 1080p projektor etter hvert) ville det bli dyrt. Dessuten kunne det jo være bra å få kalibrert tv'en ikke bare til REC709, men også til REC601 og PAL. Ikke bare det, men å lære litt om kalibrering selv kunne jo ikke skade meg.
    Tok derfor beslutning om å gjøre det selv, så jeg gikk til innkjøp av gretagmacbeth eye-one display2 og bruker HCFR og HFCR kalibrerings DVD for å kalibrere 508XD.
    Eye-one display proben er sensitiv og har ikke store variasjoner i avlesningene selv av lave IRE når man kalibrerer. Fargene gjengir den med samme resultat, selv etter mange målinger i samme kalibreringsrunde.
    Etter masse lesing på div. fora innenfor kalibrering er det utrolig artig og lærerikt, og resultatet man får er mange reiser bedre enn f.eks. DVE eller eget øye. DVE er bra for å sette lysstyrke, kontrast og skarphet, men fargefilteret kan ikke brukes til plasma(iallfall Pioneer plasmaer) da det gir oversaturerte bilder ved å stille inn farger ved hjelp av det. Dessuten er man helt hjelpesløs når det kommer til fargetemperatur og sekundærfarger.
    Her er resultatene jeg har fått etter en stund med kalibrering. De er kalibrert etter D65 REC709.
    Resultatet viser Delta E = 5 ved 10IRE og < 4 fra 20IRE og opp og til 100IRE, noe som jeg må si meg veldig fornøyd med så langt.
    Kommentarer er velkomne.
    Sånn skal det gjøres! Kan du gi oss andre et tips hvor vi kan kjøpe tilsvarende utstyr? Og for de som ikke kan/vil bruke penger på kalibreringsutstyr, kan du kanskje legge ut dine innstillingsverdier på 508 her på forumet? Jeg har fått mange mailer om å hjelpe folk med innstillingene til HDMI-inngangene (som har ulik fargetemperatur i forhold til Scart og komponent), men mitt måleutstyr klarer ikke å skille RGB fra hverandre, og da er det forholdsvis håpløst. Så kanskje kan du hjelpe dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 og 508XD

Hei

Plages med å bilde fra Xbox360 på TV'n. Har forsøkt å bruke komponent RGB på inngang 2, men jeg får ikke noe bilde.
    Noen som vet hvordan man best kobler til en standard Xbox 360 (Ikke Elite m/Hdmi) ?

Takker for evt. tips

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plages med å bilde fra Xbox360 på TV'n. Har forsøkt å bruke komponent RGB på inngang 2, men jeg får ikke noe bilde.
    Noen som vet hvordan man best kobler til en standard Xbox 360 (Ikke Elite m/Hdmi) ?
    Du må inn i TV-menyene og aktivere komponentinngangen på AV 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn i TV-menyene og aktivere komponentinngangen på AV 2.
    Hmmm.. Har trykka slik:

INPUT 2
    Home Menu
    Alternativ
    Valg av inngang
    Input = Komponent

Feil eller noe som mangler ? :?

(For ordens skyld: Har koblet komponentkablen til i følgende rekkefølge (ovenfra og ned) på 508: Rød, Grønn, Blå. (Dette tilsvarer Y,Pb,Pr,... så vidt jeg vet.)) (Har også satt X-boxkabelen i stilling HDTV)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn skal det gjøres! Kan du gi oss andre et tips hvor vi kan kjøpe tilsvarende utstyr?
    Fotoforetninger har slikt utstyr her i Norge. Jeg skrev feil isted. Jeg har Eye-One Display LT og ikke Display2, men det er bare softwaren som er forskjellig, måleproben er den samme og blir også kalibrert på samme måte. Denne pakken Akam.no - Produktguide - Fargekalibrering - Pantone Eye-One Display LT - Finn beste pris hos Prisguide.no har samme måleprobe(gretagmacbeth eye-one display) som jeg har, og 2000,- er det absolutt verdt.
    Så må du laste ned dette programmet og tilhørende DVD:homecinema-fr: Colorimètre HCFR, så er det bare å kalibrere i vei;-).
    Det lønner seg å lese noen tråder om kalibrering med HCFR og de er det flusst av på f.eks. AVS Forum, og du kan jo også stille spørsmål her.
    Og for de som ikke kan/vil bruke penger på kalibreringsutstyr, kan du kanskje legge ut dine innstillingsverdier på 508 her på forumet?
    Kan godt gjøre det, men jeg tror det blir veldig individuellt for hver enkelt tv. Tviler på at en innstilling på en tv vil være motsvarende til en annen, pluss at man bruker forskjellige komponenter i tillegg som igjen er med på å fravike idealet. Jeg ser jo ved disse målingene at ett lite knepp en eller annen vei kan påvirke resultatet betraktelig. Kan uansett poste innstillingene mine etterhvert, men man bør være klar over dette. Har ikke tid å poste de idag da jeg står på vei ut og andre sitter foran tv'en, men skal prøve og få gjort det imorgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må du laste ned dette programmet og tilhørende DVD:homecinema-fr: Colorimètre HCFR, så er det bare å kalibrere i vei.
    Det er flott.

Kan godt gjøre det, men jeg tror det blir veldig individuellt for hver enkelt tv. Tviler på at en innstilling på en tv vil være motsvarende til en annen, pluss at man bruker forskjellige komponenter i tillegg som igjen er med på å fravike idealet. Jeg ser jo ved disse målingene at ett lite knepp en eller annen vei kan påvirke resultatet betraktelig.
    Det er jo selvsagt noe i dette, men på den andre siden: I gamle dager (vel; på 90-tallet) kom TV-apparatene ferdig innstilt fra fabrikk. Også den gangen ble de koblet til ulike kilder (VHS, kamera, Laser-disker, dvd-spillere, TV-spill m.m.) og benyttet i ulik belysning. Den gangen var ikke produksjonsavvik noe veldig stort problem, og derfor må en vel nesten kunne forvente at også Pioneer har minimale avvik på 508. Så om ikke din dvd-spiller avviker fryktelig fra D65, så bør de samme innstillingene (med ett/to knepps avvik) kunne brukes i de fleste "normale" stuer i Norge.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Vurderte sterk å bestille meg en kalibrering selv, men siden jeg ikke bor i Oslo -og også vil ha kalibrert flere skjermer her hjemme (PC, laptop, crt og ny 1080p projektor etter hvert) ville det bli dyrt. Dessuten kunne det jo være bra å få kalibrert tv'en ikke bare til REC709, men også til REC601 og PAL. Ikke bare det, men å lære litt om kalibrering selv kunne jo ikke skade meg:-).
    Kommentarer er velkomne:-).
    Det jeg ser at du har for lite rødt og magenta i farge spekteret.
    Har du prøvd å gjøre noe med dette?
    Ellers så ser det jo bra ut.

Skal selv kalibrere min 5080XA når den er innkjørt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukte Pioneeren noen dager nå og er fornøyd med bildet. Har ikke kalibrert TV'n ennå (skal gjøre det når innkjøringsfasen er over).
    Bruker EA break in til innkjøring + vaske programmet når TV kvelden er over.
    Det jeg har merket meg med denne TV'n er at det oppstår en hvis form for regnbue effekt (fargene grønn og gul) i overgangen mellom hvit og svart (vises godt når programmet er tekstet) og når vaske programmet kjører.
    Er det flere som opplever dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Ja, har prøvd å kompensere for det til ingen nytte. Hvis du ser i innstillingstråden for 508XD så kalibrerer jeg nå i fargerom 1 for her er det nok av farger, litt for mye til og med;-).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Ja, har prøvd å kompensere for det til ingen nytte. Hvis du ser i innstillingstråden for 508XD så kalibrerer jeg nå i fargerom 1 for her er det nok av farger, litt for mye til og med;-).
    Skal gi tilbakemelding når jeg har kalibrert min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDP-508XD Flimring

Har endelig fått dette beistet av en 50" i hus, satan så bra smell i bildene det er...etter litt kalibrering...MEN, koblet opp mot htpc via hdmi føles det som om bildet flimrer endel. Bildet er 720p/60 Hz, det er også infoen jeg får på Pioneer displayet. Så det er ikke noe 1080i signal eller noe sånt som forklarer det. Bildet er forøvrig sylskarpt. Noen andre som har erfart det samme?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Skal selv kalibrere min 5080XA når den er innkjørt.
    Jeg kalibrerte dette etter REC 709 HDTV standarden og da ble det for lite metning i rødt og magenta i fargerom 2 på 508. Valgte derfor å kalibrere i Fargerom 1 som jeg nevnte over her. Fant ut at om man kalibrerer etter REC 601 SDTV i fargerom 2 så passer fargene så og si perfekt inn i CIE diagrammet, så her får man jo i både i pose og sekk;-).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kalibrerte dette etter REC 709 HDTV standarden og da ble det for lite metning i rødt og magenta i fargerom 2 på 508. Valgte derfor å kalibrere i Fargerom 1 som jeg nevnte over her. Fant ut at om man kalibrerer etter REC 601 SDTV i fargerom 2 så passer fargene så og si perfekt inn i CIE diagrammet, så her får man jo i både i pose og sekk
    Ja, også jeg opplevde at de innstillingene du la ut, hadde noen "knepp" for mye rødt. Selv har jeg gått tilbake til Gamut/fargerom 2 fordi fargerom 1 uansett blit litt for oversaturert. Dessuten synes jeg bildet manglet litt dynamikk (out of the picture) som jeg VET at 508 kan oppvise ved riktig innstilling. Og jeg går ut fra at du har merket at scart, component og HDMI-inngangene gir litt forskjellige fargetemperatur (dvs. du kan ikke bruke de samme "FILM/CINEMA"-innstillingene på satelitt-tuneren via scart som til dvd-spilleren via HDMI)?

Men har du lagt ut innstillingene etter REC 601 SDTV i fargerom 2?

Du må uansett ha takk så langt for en viktig jobb!

Side 44 av 67 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •