Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1325
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...folkens, la oss forholde denne tråden teknisk. Denne serien av TVer har allerede opptil flere tråder under "produkt- og prisjakt".

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    30%!?!?! Typisk norge!
    Det er fristende å kjøpe en i sverige å smuggle den til norge.
    Du trenger ikke smuggle:razz:
    Samme moms i Sverige - 25% som du får tilbake når du tar den ut av Sverige, så betaler du 25% i Norge, så er du vinner:razz:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...folkens, la oss forholde denne tråden teknisk. Denne serien av TVer har allerede opptil flere tråder under "produkt- og prisjakt".
    Sorry Lygren!

Blir bare så irritert av prispolitikken i Norge.
    Pioneers G8 skjermer fortjener virkelig og bli tilgjengelige for andre enn oss entusiaster, så er det bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Jeg har nå kjøpt meg Pioneer 508XA,

Er veldig fornøy med Bilde på Tv'en

Det jeg har problem med er en dvdr opptaker fra LG den har fungert helt frem til jeg byttet ut Hitatchi tv med Pioneer
    Får ikke bilde på Component
    Får Grønt bilde via scart ,
    setter jeg gamle palsmaen så er bilde helt fint ?????
    ikke helt lett og bli klok på.. kan noen hjelpe meg ??:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har valgt den aktuelle inngangskilden (inngang 2). Gå inn på Home menu - options og innput select (valg av inngang). Her velger du "component".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surrelyd...

Nå har jeg også fått en "surrelyd" på 508XD'n min. Det var ikke slik i starten. TV'n har snart gått i 200 timer. Kan så vidt høre den på 3-4 meters avstand. Høyere lyd jo lysere bilde. Når TV'n er kald, er den knapt hørbar, men etter hvert blir lyden høyere. Lyden er ikke så høy at det plager meg under vanlig TV-titting m/lyd, men jeg håper den forsvinner etter hvert.

Andre som har merket dette ?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bopp
    Nå har jeg også fått en "surrelyd" på 508XD'n min. Det var ikke slik i starten. TV'n har snart gått i 200 timer. Kan så vidt høre den på 3-4 meters avstand. Høyere lyd jo lysere bilde. Når TV'n er kald, er den knapt hørbar, men etter hvert blir lyden høyere. Lyden er ikke så høy at det plager meg under vanlig TV-titting m/lyd, men jeg håper den forsvinner etter hvert.

Andre som har merket dette ?
    Har hatt varierende surrelyder fra dag 1. Normalt ikke hørbart, men er det absolutt helt stille i stuen er lydene hørbare fra 3-4 meter. Plager meg ikke.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har også litt "buzzing" fra TVen, noe ikke 506en hadde. Dette skyldes nok mest sannsynlig at all elektronikken nå sitter inne i TVen fremfor fordelt ut til en ekstern boks (som jeg hadde foretrukket)... Ikke noe plagsomt da, hører det kun når TVen står veldig lavt på...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har samme buzze lyd, ble litt overrasket at den var såpass høy ved mute, men ved vanlig bruk hører du den ikke. Eller er bilde griselekkert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme buzze lyd, ble litt overrasket at den var såpass høy ved mute, men ved vanlig bruk hører du den ikke. Eller er bilde griselekkert
    Om det kan være til noen trøst: 507XA var MYE verre!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PDP LX508D'n oppe på veggen :razz:

Første inntrykket er veldig bra,jeg har tatt noen bilder av 428'n med oppskalert DVD i 1080i og HD DVD i 1080p før den ble pakket ned og tatt de samme bildene fra 508D'n rett ut av esken.
    Nå skal den få gå noen døgn før jeg gir den en grovkalibrering og ta tilsvarende bilder så vi får se om det blir noen forskjell.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksterne høyttalere

Jeg kunne tenkt meg eksterne høyttalere på min 508, men vil ikke ha Pioneer sine sidemonterte eller den underliggende høyttalere.
    Det blir omtrent som å montere skibox på en Ferarri..

Av og til kunne det vært greit å slippe å slå på anlegget for å se noen minutter TV.
    Tenkte på noen (billige) små satellitter jeg kan gjemme bak senterhøyttaleren.
    Lydkvaliteten er det ikke så nøye med..

Hvilke spesifikasjoner må disse eventuelt ha for å kunne brukes til 508?

Noen tips om hva jeg skal kjøpe?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare en liten Aha opplevelse

Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Jeg kunne tenkt meg eksterne høyttalere på min 508, men vil ikke ha Pioneer sine sidemonterte eller den underliggende høyttalere.
    Det blir omtrent som å montere skibox på en Ferarri..

Av og til kunne det vært greit å slippe å slå på anlegget for å se noen minutter TV.
    Tenkte på noen (billige) små satellitter jeg kan gjemme bak senterhøyttaleren.
    Lydkvaliteten er det ikke så nøye med..

Hvilke spesifikasjoner må disse eventuelt ha for å kunne brukes til 508?

Noen tips om hva jeg skal kjøpe?

He he ops: først etter å ha lest innlegget ditt innså jeg att jeg har kjøpt TV uten høytalere :???:

Det spiller ingen rolle da jeg ikke ville ha brukt dem uansett men jeg burde kanskje skaffe ett par med tanke på ett eventuelt vidresalg.

Jeg tror du kommer heldig ut med ett par satelitter så lenge de er lettdrevne og så vil du ha mange plasserings muligheter,med veggfeste mitt kunne jeg fått plass til noen små satelitter bak TV'n.

Hvorfor ikke kjøpe ett billig 2.1 sett til PC ? det er jo Sub ut på TV'n ? litt mekking kanskje men det skulle ikke by på store problemer. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det fremgår av innlegg i denne tråden, men no way at jeg orker lese igjennom hele, så jeg spør allikevel... :-)
    Jeg har 507'en hjemme, og selv om jeg er superfornøyd med den, var det jo interessant med det gode kontrastforholdet på 8 gen. serien.
    Så var jeg innom en forhandler her om dagen for å kikke litt, og han hadde en 507 og en 428 hengende ved siden av hverandre.
    Det var samme program som ble vist på begge, og uansett hvor mye jeg enn ville, var jeg ikke kar om å se forskjell på sortnivået. Jeg spurte gutta som jobbet der, og de mente også at det ikke var noen reell forskjell.
    Jeg tenkte kanskje det var kabling eller kvaliteten på det avspilte materialet som gjorde det, men jeg er veldig i tvil. Noen som kan oppdatere meg på om det virkelig er en kjempeforskjell i sortnivået? :-)

CK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrazyKnight
    Mulig det fremgår av innlegg i denne tråden, men no way at jeg orker lese igjennom hele, så jeg spør allikevel... :-)
    Jeg har 507'en hjemme, og selv om jeg er superfornøyd med den, var det jo interessant med det gode kontrastforholdet på 8 gen. serien.
    Så var jeg innom en forhandler her om dagen for å kikke litt, og han hadde en 507 og en 428 hengende ved siden av hverandre.
    Det var samme program som ble vist på begge, og uansett hvor mye jeg enn ville, var jeg ikke kar om å se forskjell på sortnivået. Jeg spurte gutta som jobbet der, og de mente også at det ikke var noen reell forskjell.
    Jeg tenkte kanskje det var kabling eller kvaliteten på det avspilte materialet som gjorde det, men jeg er veldig i tvil. Noen som kan oppdatere meg på om det virkelig er en kjempeforskjell i sortnivået? :-)

CK
    Når du ser på tv'ene i butikklokalene så er det jo masse lys i butikken...
    du ser forskjellen når det er mørkt i rommet....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte kanskje det var kabling eller kvaliteten på det avspilte materialet som gjorde det, men jeg er veldig i tvil. Noen som kan oppdatere meg på om det virkelig er en kjempeforskjell i sortnivået?
    Det er stort forskjell i sortnivået. PÅ 427/507 irriterte jeg meg over det dårlige sortnivået (Panasonic PV70 var bedre). Her er det omvendt: Pioneer er nå langt foran både forgjergeren 507xa og Panasonic PV70. Dersom du ikke ser forskjell, så er jo det det gunstig: Da klarer du deg med 507 enda noen år.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Om det kan være til noen trøst: 507XA var MYE verre!
    Det var den overhodet ikke. Støyen er identisk i mitt tilfelle, dvs omtrent ikke merkbar med mindre man er helt inntil skjermen i et stille rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. "surrelyd":
    Denne svensken har kanskje hatt større problemer med surrelyd enn vi har...

Fra minhembio.com:

PHP kode:
    "Dags för servicerapport angående på surrandet på min 508XD nu då. 

Det dök upp två killar o bytte två stora kretskort (ett på var sida av tv´n, se bilden) och resultatet är såå mycket bättre än vad jag (Och teknikerna) vågade hoppas på. Tystnaden känns öronbedövande i jämförelse. Jag är normalt väldigt känslig för tjut o surranden i elektronik, tycker sånt är fruktansvärt irriterande.
    Jag hade accepterat ett visst surrande det hade jag, men det här vart nästan lite väl bra för att vara sant. Vågade aldrig hoppas på att det kunde bli så här bra.. Kretskorten dem bytte förresten var inte modifierade på ngt sätt utan dem var helt orginal.

PDP+ garantin är ju.. vad säger man... Top of the class." 
    -untitled-2-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den overhodet ikke. Støyen er identisk i mitt tilfelle, dvs omtrent ikke merkbar med mindre man er helt inntil skjermen i et stille rom
    Det var godt at du skrev "i mitt tilfelle", fordi "bzzzz"-støyen fra 507xa var hovdårsaken til at jeg kvittet meg med skjermen. Nå er det ikke første gang at jeg har lest at det er til dels store støyforskjeller på Pioneer-skjermene 507 og 508, men min 508 er tilnærmet støyfri. Det merkelige er at da jeg var på Elkjøp, stod det en 5080XA der, og den summet som bare det. Hva i all verden kan denne forskjellen skyldes? Hos meg er ihvertfall strømforholdene de samme i fjor som i år.

PS. Kalibreringsguruen Bjørn Hegelstad har kalibrert flere titalls Pioneer 508 de gangene han har vært i Oslo. Har tar bare 1500 kroner for jobben, og de som har fått en kalibrering, har vært meget fornøyd. Kanskje det kan være noe å tenke på for 508-eiere her på forumet?

PS. Noen må få redusert størrelsen på bildet ovenfor, hele tråden er jo blitt superbred....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Lygren, for at du fixa bildet. Har det "litt" travelt på sykehuslaboratoriet hvor jeg jobber som daglig leder... Ei maurtue, rett og slett. :-)

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

PS. Kalibreringsguruen Bjørn Hegelstad har kalibrert flere titalls Pioneer 508 de gangene han har vært i Oslo. Har tar bare 1500 kroner for jobben, og de som har fått en kalibrering, har vært meget fornøyd. Kanskje det kan være noe å tenke på for 508-eiere her på forumet?

J.Haugen..., kan du sende Hegelstad oppover til Mo i Rana ? Hvis ikke håper jeg noen kan legge ut innstillingene på AV-Forum... :-)

Side 43 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •