Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1325
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Prøv og kjør 1080i ut fra HD-E1. Sett drivemode til 3 og Pure Cinema til advance på 508XD. På denne måten får du ekte 24fps i 72Hz.
    Takker! Tester ut nå med en gang. Har kjørt 720p, og drive mode 1, så dette kan kanskje hjelpe.

Edit: Jeg hadde også Pure Cinema på smooth. Endret som du sa Frøy, satte på starten av "The Last Starfighter" hvor jeg husket jeg så skurring helt i starten av filmen, og jo, den var borte! Takk, så mye, uten skurringen er alt bare perfekt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Takker! Tester ut nå med en gang. Har kjørt 720p, og drive mode 1, så dette kan kanskje hjelpe.

Edit: Jeg hadde også Pure Cinema på smooth. Endret som du sa Frøy, satte på starten av "The Last Starfighter" hvor jeg husket jeg så skurring helt i starten av filmen, og jo, den var borte! Takk, så mye, uten skurringen er alt bare perfekt.
    Bare hyggelig å kunne hjelpe:-). Kjører selv dette oppsettet med HD-XE1 istedenfor 1080p i vente på 24fps støtte. Mye "smoothere" bilder på denne måten. Tror faktisk ikke å få ekte 1080p24fps ut fra HD-XE1 vil bli merkbart bedre engang.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at det forteller noe særlig, så tok jeg et bilde av 508LX på hifi center kjeden messa i oslo som var forrige hælj:

Skjermen så fin ut den, litt mer påkostet i finishen enn 508XD, men jeg greide ikke å detektere noen bildemessige forskjeller utover oppløsningen da jeg ikke fikk sett skjermene side by side.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Hei, jeg har fått i hus en 4080XA. Anbefaler du å kjøre dette vaskeprogrammet på denne skjermen også. Og hvor lang er innkjøringsfasen?

Mvh
    eloso
    Om din har tilsvarende firmware og software som min, så vil du se at du har grå kantbjelker når du ser på 4:3 sendinger (dersom skjermen er stilt på widescreen, og det regner jeg med at den er).
    Disse grå kantene skiftes ut med sorte når Pioneer mener at skjermen er kjørt inn.

Til dem som går inn i systemware og fjerner de grå kantene er det å si at de er der for å unngå å brenne inn et "kvadrat" i midten av skjermen din.

Vaskeprogrammet kan du kjøre til de grå kantene er blitt erstattet med sorte, selv om det sikkert ikke er noe i veien for å kjøre det når du har spilt et høy-kontrast spill, brukt skjermen som datamonitor, osv.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Om din har tilsvarende firmware og software som min, så vil du se at du har grå kantbjelker når du ser på 4:3 sendinger (dersom skjermen er stilt på widescreen, og det regner jeg med at den er).
    Disse grå kantene skiftes ut med sorte når Pioneer mener at skjermen er kjørt inn.

Til dem som går inn i systemware og fjerner de grå kantene er det å si at de er der for å unngå å brenne inn et "kvadrat" i midten av skjermen din.

Vaskeprogrammet kan du kjøre til de grå kantene er blitt erstattet med sorte, selv om det sikkert ikke er noe i veien for å kjøre det når du har spilt et høy-kontrast spill, brukt skjermen som datamonitor, osv.
    Jeg ble litt usikker på widescreen funksjonen på denne tven. Jeg så på Discovery i går kveld, og syns teksten forsvant litt langt ned. Nesten så nederste del av bokstavene ble litt borte. Antar tven justerer bildet fortløpende, og strekker det så langt som mulig. PÅ automatisk justering kan jeg velge mellom 'natural' og 'wide-zoom'.

Likte funksjonen som gjør det mulig å dimme ned den blå led-lampen. Fiffi :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt usikker på widescreen funksjonen på denne tven. Jeg så på Discovery i går kveld, og syns teksten forsvant litt langt ned. Nesten så nederste del av bokstavene ble litt borte. Antar tven justerer bildet fortløpende, og strekker det så langt som mulig. PÅ automatisk justering kan jeg velge mellom 'natural' og 'wide-zoom'.
    Du kan justere bildet vertikalt (opp-ned) ved å gå inn i alternativ-menyene, slik at du får med hele teksten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kan justere bildet vertikalt (opp-ned) ved å gå inn i alternativ-menyene, slik at du får med hele teksten.
    Vet ikke om du har Canal Digital eller Get (eller noen andre). Med min Get-boks gir det forskjellig høydejustering alt etter hvilken "tilkoblet skjerm" jeg velger.
    Men du kan også justere billedposisjonen, slik J. Haugen skriver.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vaskeprogrammet kan du kjøre til de grå kantene er blitt erstattet med sorte, selv om det sikkert ikke er noe i veien for å kjøre det når du har spilt et høy-kontrast spill, brukt skjerm en som datamonitor, osv.
    hmmm... Skal ikke disse G8 skjermene til Pioneer være kvitt hele innbrenningsproblematikken da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    hmmm... Skal ikke disse G8 skjermene til Pioneer være kvitt hele innbrenningsproblematikken da?
    Jeg har ikke merket noen tegn til innbrenning, og generelt er jo reaksjonen fra folk som har hatt skjermene at dette ikke er et problem lenger.

I tillegg har Pioneer bygd inn foranstaltninger som detekterer når et lyst billedområde står lenge, og som faktisk dimmer dette (f.eks. logo). Men slår du av dette så risikerer du jo innbrenning om det er harde kontraster.

Og i innkjøringsfasen så er det viktig å unngå langvarig ensidig påvirkning. F.eks. 4:3 på 16:9 - hvilket er grunnen til de grå bjelkene på hver side under innkjøringen. (For å unngå en skarp kant i overgangen mot sort senere.)

Men - som du skriver så skal problemet være redusert til det ubetydelige. Vaskeprogrammet kjører dypsort mot fullhvitt for å "massere" fosfatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 428 i ca 2-3 uker nå og må si jeg er utrolig fornøyd med denne TVn! Dette er min første flat-skjerm, så jeg har ikke stort å sammenligne med, men den er helt utrolig! Tilogmed min bedre halvdel syns de 21000,- kronene var vel brukt.

Men jeg opplever noe som jeg vil kalle mye bildestøy i enkelte scener (spesielt mye på 300) fra blue-ray. Om dette er TVen eller om det er PS3 (som jeg bruker som blu-rayspiller) eller om det er matrialet, det vet jeg ikke.
    Man kan lett se det på Planet Earth også. På disc 1(Planet Earth blu-ray), i starten av sel/great white shark delen, der man ser seler svømme rett under overflaten, er det spesielt kornete. Man kan fremheve denne støyen ved å sette AV Selectin -> sport.
    Kunne noen testa dette? Beste hadde vært om noen med PS3 kunne test 300 og/eller Planet Earth, men hvilken som helst blu-rayspiller funker

-Mvh Saegrov

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saegrov
    Men jeg opplever noe som jeg vil kalle mye bildestøy i enkelte scener (spesielt mye på 300) fra blue-ray. Om dette er TVen eller om det er PS3 (som jeg bruker som blu-rayspiller) eller om det er matrialet, det vet jeg ikke.
    Man kan lett se det på Planet Earth også. På disc 1(Planet Earth blu-ray), i starten av sel/great white shark delen, der man ser seler svømme rett under overflaten, er det spesielt kornete. Man kan fremheve denne støyen ved å sette AV Selectin -> sport.
    Kunne noen testa dette? Beste hadde vært om noen med PS3 kunne test 300 og/eller Planet Earth, men hvilken som helst blu-rayspiller funker
    300 er kornete by choice - men det vet du sikkert?

Det er så vanskelig å se etter feil på Planet Earth når produksjonen er så utrolig bra... Har ikke lagt merke til det du sier, men skal kikke på det neste gang jeg kjører en runde Planet Earth her...

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har Canal Digital eller Get (eller noen andre). Med min Get-boks gir det forskjellig høydejustering alt etter hvilken "tilkoblet skjerm" jeg velger.
    Men du kan også justere billedposisjonen, slik J. Haugen skriver.
    Avanserte tv'er dette, skjønner jeg ops:

Jeg har Canal Digital med felles satelitt i sameiet. Foreløpig med den "vanlige" dekoderen, ikke HD.

Så film på skjermen i går, NICE :-D

Får prøve meg frem litt... Thanx!

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transport indikator

Jeg får min PDP-5080XA på mandag. Det er Schenker som er transportør av vidunderet.
    Finnes det en transport indikator på esken som viser om esken har vært transportet liggende?
    Stoler ikke på transport selskapene når det gjelder dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    300 er kornete by choice - men det vet du sikkert?

Det er så vanskelig å se etter feil på Planet Earth når produksjonen er så utrolig bra... Har ikke lagt merke til det du sier, men skal kikke på det neste gang jeg kjører en runde Planet Earth her...
    Nei, viste ikke at den var kornete by choice, men nå vet jeg det Kunne egentlig tenke meg at det var produksjonen, siden den er filma på et spesielt vis.

Noen som vet om det er best å kjøre YCbCr eller RGB ut fra PS3en? Klarer ikke helt å se forskjellen, annet enn at RGB ikke kan vise BTB (blacked than black(?)).

-Sægrov

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Finnes det en transport indikator på esken som viser om esken har vært transportet liggende?
    Stoler ikke på transport selskapene når det gjelder dette!
    Nei, det var i hvert fall ikke på min 508. Jeg tror Pioneer har sluttet med de.
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så viktig heller.

Min gamle 427XA kom liggende, fikk den gang transportøren til å skrive under på at så var tilfelle, men TV´en var helt fin den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer 1080P modellene på markedet ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Tror ikke det er så viktig heller.

Min gamle 427XA kom liggende, fikk den gang transportøren til å skrive under på at så var tilfelle, men TV´en var helt fin den.
    Etter å ha transportert en 508xd stående i en Passat (det går - i baksetet - med 2 cm klaring for vinduene!) så er det helt klart - når vi skal flytte neste gang så blir det flyttebil! Dritt dårlig emballasje på den forøvrig.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Når kommer 1080P modellene på markedet ?
    1080P modellene er i salg. Var innom Hi-Fi Center i forrige uke og så på LX-508D. Glimrende skjerm, men dessverre så går Pioneer Norge ut med sedvanlige ågerpriser:cry: , 30% høyere pris enn i Sverige.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hjelp!

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    1080P modellene er i salg. Var innom Hi-Fi Center i forrige uke og så på LX-508D. Glimrende skjerm, men dessverre så går Pioneer Norge ut med sedvanlige ågerpriser:cry: , 30% høyere pris enn i Sverige.
    30%!?!?! Typisk norge!
    Det er fristende å kjøpe en i sverige å smuggle den til norge.

Side 42 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •