Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 67 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I testene du quotet var det forskjellene på 508 og 4280 de pratet om. Er du sikker på at det ikke er bildemessige forskjeller på 428 og 4280 etter kalibrering ?
    Det er et viktig poeng! Jeg har lett over hele nettet og ikke klart å finne ut om det er XD variantene av 8G som vurderes bedre en "billigvarianten" 4280/5080 eller om forskjellen går på størrelsen, dvs. 42 vs. 50`T. Men på G7 var forskjellen knyttet til noen små forskjeller i elektronikken for å drive de ulike panelstørrelsene, der altså 507 var litt bedre til å tegne hvitt enn 427 (som gav mer gulskjær).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

508xd

til dere som er så heldige og har anskaffet pioneerskjermen;

Jeg sitter ca 2-2,5m ifra skjermen.. hvordan syntes dere bildet er da?
    Sammenlignet med 3m sitteavstand. Blir pixlene irriterende tydelige?

jeg skal anskaffe meg et apparat, men har ingen erfaring med 720p kontra 1080p..vurderer sterkt pioneerskjermen hvis dere mener det ikke er merkbar forskjell

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking hei...

Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    til dere som er så heldige og har anskaffet pioneerskjermen;

Jeg sitter ca 2-2,5m ifra skjermen.. hvordan syntes dere bildet er da?

jeg skal anskaffe meg et apparat, men har ingen erfaring med 720p kontra 1080p..vurderer sterkt pioneerskjermen hvis dere mener det ikke er merkbar forskjell

På en 42" skjerm klarer du ikke å se forskjell på 1080 og 720p. Skal du kjøpe deg en skjerm nå, og du har råd til Pioneer så burde du kjøpe den.
    Jeg kikket på den denne helgen å det er det råeste bildet jeg har sett på en flatskjerm. Det kan rett og slett ikke sammenlignes med noe annet.

Den fikser også de fleste signaler meget bra og testene jeg leser er helt rå...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

508xd

ok, men litt mer spesifikt;

Jeg sitter ca 2-2,5m ifra skjermen.. hvordan syntes dere bildet er på pioneeren da?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sitter ca 2-2,5m ifra skjermen.. hvordan syntes dere bildet er på pioneeren da?
    Nei, absolutt ikke etter mitt syn. Jeg sitter vel ca 2.5m ifra etter slik jeg har plassert tv'en nå, og jeg ser ikke en piksel fra denne avstanden. Jeg må en god del nærmere for å skimte pixelnettet. Hadde forresten en 506XDE men en død rød subpixel. Enda jeg visste hvor den var, klarte jeg ikke skimte/se den fra denne avstanden, selv med ett 100% rødt test pattern. Nå kan jo du ha ett megasyn iforhold til meg da:-), men har du normalsyn og sitter 2,5m ifra så byr ikke dette på noe problem.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målte akkurat sitteavstanden min nå og den er ca 2,7m ifra. På denne avstanden er det iallefall ingen problemer. Vil vel råde deg å ta ett nøyaktig mål hvor langt du sitter ifra skjermen og ta med deg ett målebånd neste gang du ser på tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

508xd

ok, takk skal dere ha!

Det varierer noe hvor langt jeg sitter forann tv`n, men vil tippe 2,5m stort sett... det vil si at jeg har målt 2,5m til der jeg sitter mest

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ca 2,5 meter fra og kan ikke sjeldne pikselstruktur. Bøyer jeg meg helt frem, noe som tilsvarer noe rett under 2 meter vil jeg tro, kan man skimte pikselstrukturen. Etter min mening får man mest "skjerm for pengene" hvis man sitter akkurat på den avstanden pikselstrukturen forsvinner - ihvertfall hvis man vil ha full glede av bildekvaliteten.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan med glede slenge meg på vogna for de som syns 508xd er en kjempeskjerm (hvis ikke vogna allerede er full da? ).

etter å ha sett a|ex' skjerm i kveld er det ingen tvil om at dette er den råeste flatskjermen jeg har sett (av både LCD og plasma). eneste som skulle kunne slå den slik jeg ser, er 1080 modellen (LX508d), men til en mye høyere pris. sortnivået er rett og slett enestående, med sort skjerm er det ikke mye som skiller sortfargen i panelet fra de sorte kantene rundt skjermen. fra DVEs testbilder hvor halve skjermen er hvit, halve er sort, fikk man se den enorme kontrasten. vi brukte vel ca. 2 timer på ymse materiale, og kan slå fast at også fargene er spektakulære

gleder meg til en helkveld med film og diverse!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vi nok få ordna snart, en kveld CL ikke kommer i veien

Skal prøve å få finkalibrert litt snart også, må vel snart begynne å bli "innkjørt" nok denne skjermen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått min 508XD i hus, (men den er fortsatt i esken).

Min forrige 427XA lot jeg gå nesten dag og natt (med noen pauser selvsagt) med "snøvær"/"maurkrig" i ca. 200 timer før jeg dro opp kontrasten, fargen og justerte den slik som jeg ønsket.
    Hadde hørt at det skulle være lurt

Har aldri hatt noe problem med innbrenning o.l.

Tror dere det kan være smart å gjøre så med den nye 508 også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp

Min forrige 427XA lot jeg gå nesten dag og natt (med noen pauser selvsagt) med "snøvær"/"maurkrig" i ca. 200 timer før jeg dro opp kontrasten, fargen og justerte den slik som jeg ønsket.
    Hadde hørt at det skulle være lurt

Har aldri hatt noe problem med innbrenning o.l.

Tror dere det kan være smart å gjøre så med den nye 508 også?
    Den skal kjøre "out of the box." Det gjorde min, og jeg er meget fornøyd over bildet jeg har. Husk det er 8. generasjon -- mange av disse tiltakene skyldes uheldige erfaringer med de første generasjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i går min 508XD :-) Er da snakk om ca 200 timer på out of the box innstilling før tuning kan starte?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen kalibrerer den med engang, andre venter 200 timer.
    om du kalibrerer den med engang, bruk den vaskeprogrammet en gang hver dag den første uka...

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    noen kalibrerer den med engang, andre venter 200 timer.
    om du kalibrerer den med engang, bruk den vaskeprogrammet en gang hver dag den første uka...
    Hvilket vaskeprogram bruker du?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever innimellom at bildet skurrer litt på Pioneeren min (508 XD) når jeg kjører HD DVD på HD-E1. Er helt sikkert ikke TV'ns feil, for opplever ikke dette ellers. Har noen andre HD-E1 til Pioneeren?

Jeg er litt grønn på det tekniske her, men noe jeg kan gjøre? Er det kanskje spilleren som gjør prosseseringsjobben, og TV'en som burde gjøre det? What to do, om noe i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Hvilket vaskeprogram bruker du?
    Det er bygd inn i 508XD.
    Du går til HOME MENU>Option>Video Pattern. To trykk på siste, så setter du i gang vaskeprogrammet. Det går i en time, og så slår TV'en seg av. Jeg har gjort det hver kveld i innkjøringsfasen, når jeg går og legger meg.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Det er bygd inn i 508XD.
    Du går til HOME MENU>Option>Video Pattern. To trykk på siste, så setter du i gang vaskeprogrammet. Det går i en time, og så slår TV'en seg av. Jeg har gjort det hver kveld i innkjøringsfasen, når jeg går og legger meg.
    Hei, jeg har fått i hus en 4080XA. Anbefaler du å kjøre dette vaskeprogrammet på denne skjermen også. Og hvor lang er innkjøringsfasen?

Mvh
    eloso

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg opplever innimellom at bildet skurrer litt på Pioneeren min (508 XD) når jeg kjører HD DVD på HD-E1. Er helt sikkert ikke TV'ns feil, for opplever ikke dette ellers. Har noen andre HD-E1 til Pioneeren?

Jeg er litt grønn på det tekniske her, men noe jeg kan gjøre? Er det kanskje spilleren som gjør prosseseringsjobben, og TV'en som burde gjøre det? What to do, om noe i det hele tatt?
    Prøv og kjør 1080i ut fra HD-E1. Sett drivemode til 3 og Pure Cinema til advance på 508XD. På denne måten får du ekte 24fps i 72Hz.

Side 41 av 67 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •