Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1325
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Det begynner vel å krible litt i magen nå eller hva, Loffen68..
    Ja,det skal bli gøy å få ett TEKNISK vidunder i stua.

(Jeg beklager virkelig att den nye datoen på levering ikke var teknisk nok og jeg har selvfølgelig full forståelse for att den ble slettet av moderator)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...no hard feelings håper jeg, men det er viktig at vi holder disse trådene så teknisk orienterte som mulig, skal ikke mye til før de fylles med info som er totalt uinteressant over tid (og disse tekniske trådene er ment å vare over lang lang tid, de leses gjerne flere år etter de først har blitt opprettet)...

For øvrig er det bare å begynne å glede seg, jeg er plutselig veldig glad for at jeg var tidlig ute og bestilte min 508XD, for på denne tiden av året er det jo nesten dønn umulig å få fatt på de hotte TV-modellene uten å måtte vente i flere måneder.

...og for å ikke spore av tråden noe videre er min kommentar til pikseldiskusjonen litt lenger bak i tråden at jeg også ser svært lite til pikselnettet på en 3-4 meters sitteavstand fra min 50-tommer. Samtidig så jeg jo at 1080P 60-tommeren på IFA på rundt 3 meters avstand virkelig brillierte med sin skarphet og detaljrikhet, så noe effekt har nok allikevel oppløsningen, og da spesielt når en begynner å øke størrelsen og/eller reduserer sitteavstanden. Uansett er det helt klart viktigere hva en mater TVen med - en god kilde og passe sitteavstand gir vanvittig gode bilder på en 508XD, og jeg for min del kommer ikke til å oppgradere til 1080P før jeg eventuelt bestemmer meg for å kjøre 60-tommer i stedet fra tilsvarende sitteavstand.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen på 8. gen Pioneer tatt i betraktning kan man jo være fristet til å velge 1080p projector til en billigere penge og få et kjempebilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det, men projektor selv mot en 50" plasma er vel beregnet til litt forskjellige bruksområder.

Tror neppe familien gidder å "rulle ned" lerretet og fyre opp en projektor for å se på barne TV og nyhetene.

Da er en bra 50" noe som dekker behovet til både "far" og resten av familien på en enkel måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og prisen på prosjektor blir noe justert av lampekonsum, over tid. De koster bikkja og hagla.
    Nå har jeg skjerm til de neste 10 årene, fant endelig et bilde på flatskjerm som var betydelig bedre enn CRT 100Hz bildet jeg har nytt hittil.
    Prosjektor skal jeg også ha, og den skal være 1080p -- men brukes til film.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg (inkludert han jeg reiste sammen med og Pioneer sin representant) så i allefall ikke forskjell på 50" 1080P og 720P skjermene til Pioneer da de ble vist frem på IFA. Forskjellen er nok der med korrekt matriale (for eksempel i et Windows-miljø), og dersom du sitter nærme nok. Men for min del legger jeg heller pengene i bedre prosjektor når den tid kommer.

60" 1080P modellen imponerte forøvrig.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg (inkludert han jeg reiste sammen med og Pioneer sin representant) så i allefall ikke forskjell på 50" 1080P og 720P skjermene til Pioneer da de ble vist frem på IFA. Forskjellen er nok der med korrekt matriale (for eksempel i et Windows-miljø), og dersom du sitter nærme nok. Men for min del legger jeg heller pengene i bedre prosjektor når den tid kommer.

60" 1080P modellen imponerte forøvrig.
    Fint og høre at det ikke var nevneverdige forskjeller her;-). Hadde mistanke om at de ville være ganske så like. Lurer på hvordan 50" 1080P skjermene takler vanlig intelaced SD materiale(som jo faktisk er det man blir sittende og se mest på) i forhold til 720P skjermene som jo er eksemplariske på dette området. Dette var også en av grunnene til at jeg valgte 508XD.
    Jeg skal også ha meg en 1080p projektor og synes 508XD er helt perfekt som en allbruks bildefremviser/hverdags tv, mens projektoren får stå for de "store" filmkveldene med 1080p materiale. Hvis man ikke er stinn av penger, så gjør jo de 10 -15000 man "sparer" ved å kjøpe 508XD at man er godt på vei til en bra 1080p projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min PDP-LX508D om to uker ble det anslått fra pioneer i dag... Om det er verdt de ekstra kronene vil vise seg.. Hadde vært gøy å se den opp mot en PDP-508XD.

Edit, Endret bestillingen til PDP-LX608D

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har bestilt LX508D, har du da noen pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg kjøper rett fra Pioneer gjennom jobben (forhandler) så det blir litt spesiellt. Men som det er nevnt tildigere så er veil prisen PDP-LX5080D kr 50.000 og PDP-LX508D kr 55.000. I realiteten vil det antagelig bli litt lavere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 60" vil nok 1080p ha mer for seg, ja. Hadde jeg hatt plass til en 60 tommer (og pengene til å finansiere den), hadde jeg nok landet på det.

Jeg har på ingen måte noe imot 1080p, og jo større bilde man har jo større blir behovet for økt oppløsning. Har man projektor og lerrett synes jeg nesten uansett at oppløsningen blir for lav med 720p, og i slike størrelser er det veldig lett å se forskjell.

På en 50" flatskjerm derimot, er det ikke på langt nær like viktig, med mindre man sitter nærmere enn 2 meter (noe de aller fleste ikke gjør).

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt litt (Jada,det hender jeg glimter til) angående piksel størrelse og det skulle ikke forundre meg om piksel størrelsen er identisk på 428xd'n og 508d og det samme burde gjelde 508xd'n og 608d.
    det skal bli spennende og se i egen stue

Og jeg tror fremdeles att Pioneer ikke ville lansert en 720p skjerm og en 1080p skjerm hvis det ikke hadde vært merkbare forskjeller.

Også interssant att 508d og 608d bruker ett annet filter på skjermen i forhold til 5080d og 6080d i følge L&B samt att kontrasten på 1080p skjermene er oppgitt til 20000:1 og det er mulighet for å lagre 2 ISF kalibreringer og automatisk romlyssensor.

Uansett det viser seg att det er mere en oppløsningen som gir en høyere pris.

Og Lygren,de eneste "hard feelings"ene jeg har er ovenfor dama,selv om det kanskje blir litt mye "Storebror ser deg" :shock:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som har kalibrert og sammenlignet 508XD med LX508D. Ikke store forskjeller her nei. Fra 3m og lengre fra i sitteavstand er de tilnærmet like... Fargene er ikke bedre på LX508D, men den er bedre kalibrert "out of the box".

Pioneer LX508D, minireview « Havocsis (Mattias) hemmabioblog

Är det värt skillnaden mot 508XD?
    Ska man titta på mycket 1080p material framöver och sitter närmare än tre meter från apparaten, ja då kan den nog vara det. Sitter man längre ifrån än tre meter så är det däremot ganska svårt att se större skillnader mellan apparaterna, vilket är ett bevis på att upplösning inte alltid är allt. Så svaret på frågan är subjektivt och något jag tror man måste känna efter själv, eller varför inte gå på en 60″ på fyra meter?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Hi-Fi har testet denne skjermen
    Og får full score

http://www.pioneer.no/files/no/2007whathifipdp508xd.pdf

Gjerne legg ut linker til andre tester av denne skjermen

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo også si at i den linken jeg nevnte over her ble det brukt HD materiale. Siden det må være lettere å skalere ned ett høyoppløst progressivt bilde med høy bitrate enn å skalere opp ett lavoppløst interlaced bilde med lav bitrate, så er det vel mulig at man faktisk vil se større forskjeller andre veien. At 508XD vil levere bedre bilder enn LX508D med lavoppløst SD materiale. Noen som har noen formening rundt dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    What Hi-Fi har testet denne skjermen
    Og får full score

http://www.pioneer.no/files/no/2007whathifipdp508xd.pdf

Gjerne legg ut linker til andre tester av denne skjermen
    Bedre skussmål enn dette er det vel nesten ikke mulig og få.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Javisst!

Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Bedre skussmål enn dette er det vel nesten ikke mulig og få.
    Kanskje jeg har skrevet dette tideligere i denne tråden, men jeg sjekket denne tv'en i går. Både 42" og 50"...

På 50" rullet planet earth serien på blu-ray og det var som å se igjennom et vindu. Helt sykt bra... Sortnivået, fargene og kontrasten er helt fantastisk.

på 42" så jeg deler av Return Of The King på en 4,5 GB dvd-r. Den var oppskalert til HD. Til og med dette så sinnsykt bra ut... Det virker som denne tv'en tygger det meste gitt. Hvis den funker som en vanlig tv også så er det bare å bøye seg dypsindig i støvet å hviske til seg selv "joda, lcd var på vei til å ta igjen plasma, men så kom denne kjerra her!".

Flatskjerm går inn i en ny fase... Fyttigrisen! Ikke noe 100hz filter og film+! JUHU!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Kanskje jeg har skrevet dette tideligere i denne tråden, men jeg sjekket denne tv'en i går. Både 42" og 50"...

På 50" rullet planet earth serien på blu-ray og det var som å se igjennom et vindu. Helt sykt bra... Sortnivået, fargene og kontrasten er helt fantastisk.

på 42" så jeg deler av Return Of The King på en 4,5 GB dvd-r. Den var oppskalert til HD. Til og med dette så sinnsykt bra ut... Det virker som denne tv'en tygger det meste gitt. Hvis den funker som en vanlig tv også så er det bare å bøye seg dypsindig i støvet å hviske til seg selv "joda, lcd var på vei til å ta igjen plasma, men så kom denne kjerra her!".

Flatskjerm går inn i en ny fase... Fyttigrisen! Ikke noe 100hz filter og film+! JUHU!
    He, he, en god opplevelse altså;-). Jeg kan bare bekrefte at den funker glimmrende som en "vanlig" tv også. Særlig hvis du har digitale signal fra f.eks. parabol som jeg har. HD kanalene fra Canal Digital ser også flotte ut på 508XD. Kan ikke si at jeg synes 506XDE som jeg hadde før var i nærheten av å vise et slikt bilde.
    Har en del HD filmer nå, men planet earth som du nevner har jeg ikke fått meg ennå. Har hørt mye positivt om den så det er vel på tide å få kjøpt den.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ferdig med test av PDP-508XD. Kommer i neste nummer av Hjemmekino. Fantastisk skjerm! Neste ut blir høyst sannsynlig PDP-LX608XD. Kan vel ikke si jeg gruer meg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 39 av 67 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •