Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 67 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1325
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får ta deg en tur innom her en dag vito, så skal jeg nok få deg på andre tanker..

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx508d

Sjekket med HFCK i dag angående LX508D og den hadde kommet som demo til noen utvalgte butikker (Selvfølgelig ikke hvor jeg bor) og stod som utsolgt i listene,men det er flere på vei.

Ja ja ble hekta av 428'n og med det gode inntrykket jeg har fått av den så tror jeg det er rett vei å gå.
    Den blir nå byttet inn i en LX508D pga oppløsning,skal bli artig å prøve ekte HD og lurer litt på hvor mye bedre det blir :-D

Og bordfeste blir byttet samtidig ops:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt om pris?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket ikke, men det var heller ikke av interesse for meg da jeg må betale ett mellomlegg/innbytte pris.:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bordfeste blir byttet samtidig
    Kanskje det eneste det går ann å være missfornøyd med på DX'n, hehe..
    Kom med tilbakemeldinger når det nye vidunderet er i hus. Blir gøy å se hva noen som har eid begge modellene har å si !

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Duh........

Det ble en liten downer...

Ny levering i Oktober !
    Jeg har satt pusher'n til å prøve og få tak i en av de 8 som kom,jeg vet att 1 har fått kjøpt resten skal være til demo.

Ja ja,jeg kommer tilbake når jeg vet mer eller har fått den i hus.

Bare på pur trass vurder jeg å bytte ut 7210'n til en 1080p sak,noen som har noen gode forslag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo dere der ute....

Er nå veldig i tvil.

Er på nippet til å ende opp med en 508XD, med lurer veldig på om det lureste er å vente på LX508 med full HD.
    Har vel pr. nå ikke behov for det, men er det på sikt litt dumt å legge såpass mye i en skjerm som ikke har full HD?

Ønsker jo å beholde XD`en en stund uten å angre. Sitter nå med en 10 måneder 427XA som vel egentlig ikke er noen dårlig TV, men ble fort klar over at gen. 8 kom litt fortere enn beregnet, (men den går vel fortsatt utenpå det meste av andre merker).
    Er virkelig 8. gen. så mye bedre enn 7. gen. som alle påstår?

Etter det jeg har snust opp tipper jeg prisdifferansen på XD og LX kommer til å bli 10-15 lapper, er det verdt det?
    Alternativet er jo og kjøpe et annet merke med full HD som ikker er dyrere enn 508XD, men da er vel vanlig HD Pioneer vel så bra?

Sitteavstanden min er ca. 3,5 m, er 508XD bra nok til at bilde holder seg "sømløst" og skarpt med DVD og bra dig. parabolsignaler.
    Vil en full HD TV fungere bedre på såpass kort avstand?
    Det er vel bare på full HD-signaler inn du vil merke forskjell?

Uansett er vel ikke 3,5 m for kort for en bra 50"?

Dette ble mange spørsmål, men jeg tipper det er flere som er på lurer`n på flere av disse tingene.
    Det begynner vel å bli noen 508XD`er ute nå, så det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger her på Forumet.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis prisdifferansen blir i overkant av 10 000 så er ihvertfall ikke jeg i tvil om at LX er veien å gå.

det sies jo av de som har sammenliknet med XD at LX har bedre sortnivå og kontrast og en smule bedre farger (lest på div. amerikanske forum). hvis dette stemmer og den samtidig har 1920x1080 så er 10 000 absolutt verdt det for min del.

jeg sitter forøvrig ca. 3.5-4 m unna min 42" nå og mener at 50" vil bli perfekt

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstanden fra Tv til sitteplass var også avgjørende for mitt valg av 428 jeg syntes at 50" ble litt for stort.
    Men og det er ett stor men her,det er også en stor forskjell i antall piksler på 508XD og LX508D det betyr att man kan sitte nærmere LX508D uten å se pikslene(siden de da nødvendigvis er mindre) det eneste problemet da blir vel bilde kilder som ikke vises i HD

For min del er det verdt de ekstra pengene da jeg vaneligvis beholder TV'n lenge og sjangsen for enda bedre oppløsning en det LX508Den takler nok vil være langt frem i tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er noen forskjell på Pioneer G7 og G8 i forhold til lysstyrke (har ikke sett noen specs. på det). Jeg er klar over at plasma ikke operer med samme måling av lysstyrke som LCD, men er bare interessert i å vite om det er noe forskjell.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil/skal ha en G8 (LX508D) og lurer på hvordan den tar seg ut i et normalt opplyst rom i forhold til en G7.

Jeg har dessverre ikke hatt mulighet for å ta en "side by side" sammenligning og er derfor takknemlig om det er noen som har noe data på det.

Dere for tilgi meg hvis dette er litt noob spørsmål :-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Men og det er ett stor men her,det er også en stor forskjell i antall piksler på 508XD og LX508D det betyr att man kan sitte nærmere LX508D uten å se pikslene(siden de da nødvendigvis er mindre) det eneste problemet da blir vel bilde kilder som ikke vises i HD
    Jeg synes her å spore en aldri så liten antydning til at man må skyve seg relativt langt unna 508XD (eller en hvilken som helst annen 50" med samme oppløsning) for å ikke se pikselstrukturen.

Faktum er imidlertid det at på 2,5 meters avstand er det komplett umulig å sjeldne pikselstruktur på 508XD. Jeg sitter selv på denne avstanden, noe som fungerer perfekt. Noen som sitter enda nærmere?

Oppløsningsjaget er noe overdrevet spør du meg, og min påstand blir at på 3-4 meter vil man ikke se forskjell i skarphet på 1366x768 og 1920x1080 med samme signal på en 50-tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må gjerne bruke penger på en LX skjerm, jeg har pdp-508xd og skal du se pixler får du sette deg på en puff en meter fra skjermen. Jeg har faktisk fått det Alex nevner i siste setning demonstrert, og han har rett.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske att jeg sa noe om en gitt avstand før du kan se pikselstruktur,jeg sa bare att du kan sitte nærmere

Og jeg antar att du mener att skarphet og oppløsning er det samme,uansett jeg snakker om oppløsning.
    Men du kan ikke seriøst mene att du ikke vill se forskjell på ett 720p(768p) bilde og ett 1080p bilde når du snakker om en 50" skjerm
    Hva er da poenget med HD ? egentlig kunne du jo ha en 480p skjerm den er jo nærmere en 720p (som du egentlig har) enn en 720p skjerm er til 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig 8. gen. så mye bedre enn 7. gen. som alle påstår?
    Ja, 8G er G7 overlegen på alle punkter (med unntak av bordstativer som suger!)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Kan ikke huske att jeg sa noe om en gitt avstand før du kan se pikselstruktur,jeg sa bare att du kan sitte nærmere

Og jeg antar att du mener att skarphet og oppløsning er det samme,uansett jeg snakker om oppløsning.
    Men du kan ikke seriøst mene att du ikke vill se forskjell på ett 720p(768p) bilde og ett 1080p bilde når du snakker om en 50" skjerm
    Hva er da poenget med HD ? egentlig kunne du jo ha en 480p skjerm den er jo nærmere en 720p (som du egentlig har) enn en 720p skjerm er til 1080p.
    Tja, det kan jo tenkes følgende scenario
    - "alle" ser forskjell på 480p og 720p på skjerm X på avstand Y
    - "så godt som ingen" ser forskjell på 720p og 1080p på skjerm X, avstand Y

Ergo er 720p "godt nok" og ytterligere økning i oppløsning har ikke noen hensikt. Det er jo logisk at det gevinsten ved høyere oppløsning stopper ett eller annet sted, og det er mulig at den for "normale" skjermer med "normal" sitteavstand stopper på 720p. Om 1080p er så fantastisk mye bedre, hvorfor skal man da ikke f.eks ha 1440p eller 2000p?

Uten at jeg skal ha noen bastant mening om hvilken oppløsning som er "god noK", men jeg har inntrykk av at testene som blir referert viser at 720p er tilstrekkelig,men mulig jeg tar feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 52" LCD TV - 52PFL9632D

Jeg har de siste årene vært trofast Pioneer patriot og hatt både 5. , 6. , og 7. generasjonsmodellene. Men jeg må si jeg irriterer meg litt over prisnivået og mener de er sterkt overpriset forran andre merker.

Nå begynner jo det å dukke opp forskjellige 52" lcd i full hd til en rimeligere penge. Kontrastforholdet begynner å bli ganske brukbart på LCD nå tross alt. Noen her som har sett noe på denne?
    Philips 52" LCD TV - 52PFL9632D - MPX

Den kommer for salg nå neste uke.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men for å ta noe av det viktigste, hvordan håndterer G8-skjermene avspilling av p24? noen antydning til motion-judder?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Tja, det kan jo tenkes følgende scenario
    - "alle" ser forskjell på 480p og 720p på skjerm X på avstand Y
    - "så godt som ingen" ser forskjell på 720p og 1080p på skjerm X, avstand Y

Ergo er 720p "godt nok" og ytterligere økning i oppløsning har ikke noen hensikt. Det er jo logisk at det gevinsten ved høyere oppløsning stopper ett eller annet sted, og det er mulig at den for "normale" skjermer med "normal" sitteavstand stopper på 720p. Om 1080p er så fantastisk mye bedre, hvorfor skal man da ikke f.eks ha 1440p eller 2000p?

Uten at jeg skal ha noen bastant mening om hvilken oppløsning som er "god noK", men jeg har inntrykk av at testene som blir referert viser at 720p er tilstrekkelig,men mulig jeg tar feil...
    Tja,det er nå det begynner og bli artig.

Det vil aldri bli noe som er godt nok,det strider mot menneskets natur.

For 98% av befolkningen er nok det mest bra nok,men det er altid noe som vil ha noe eller oppnå noe som er bedre og det gjelder innen all områder idrett,medisin,teknikk osv

Att ting kan være tilstrekkelige,ja vel men hvis noen tror att utviklingen stopper opp pga att tingene er tilstrekkelige tar de feil.

Jeg håper att ingen her tror att oppløsningen stopper på 1080p ?
    (den er vel egentlig forbi det for lenge siden)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pusher'n ringte

EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner vel å krible litt i magen nå eller hva, Loffen68..

Side 38 av 67 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •