Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er noe man kan vende seg til, eller helbrede på andre måter vet jeg ikke. Hvis du har eid plasmatv før, og ikke vært plaget med dette, så synes jeg det er litt rart. Kan jo hende at effekten er størst i begynnelsen, når plasmacellene er litt overivrige. Jeg har aldri vært plaget av dette, så hvordan det oppleves vet jeg ikke.

8720 ! Ikke noe billige saker.. Men 8 segments fargehjul og greier. Tror ikke regnbueeffekten på den er blandt de værste. Hvis du ble vandt til den, så blir man vel kanskje vandt til plasmaen også. Vet enkelte mennesker kan få ganske kraftig hodepine av ved bruk av DLP PJ hvis de er av den utsatte type. Men at man kunne bli vandt til effekten viste jeg ikke. Så da lærte jeg noe nytt idag også.

Siden det er så mange som har eid plasmaskjermer, burde jo flere ha vært bortig dette problemet. Men jeg er ingen doktor. Bare en ivrig amatør, så hvor skjeldent dette må være vet jeg heller ikke.

Er det andre enn deg, som ser disse "gule blinkene" ??
    Ta tak i en kompis, sett han foran tv'n, og spør om han legger merke til noe spessiellt ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg synes også TVen flimrer noe mer enn min forrige 506 så langt, men jeg synes å erindre at også 506en var slik den første tiden. Det er spesielt når det blir mye lys at det dukker opp litt flimmer... Ikke noe veldig synlig, men jeg som er en petimeter kunne nok ønsket det foruten. Vi får se hvordan dette gjør seg etterhvert. Når jeg først syter over denne relativt bagatellmessige tingen får jeg også benytte anledningen til å si at jeg fremdeles bare måper over sortnivået og den generelle bildekvaliteten på denne TVer - dette er BRA JOBBA Pioneer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart at Pio har skutt gullfuglen med denne modellen. Nå var jo ikke 506/507 dårlige heller, men jeg har alltid elsket svartnivået til Pana'ene, og der var ikke Pio helt i samme klasse. Har desverre ikke fått sett Kuro'n med egene øyne enda. Men det begynner nok å virke som at Pana må finne opp hjulet på nytt, skal de bli kåret til det svarteste hullet igjen !!

Vet ikke helt om vi tenker på det samme, hr. lyngren. Litt hvitt flimmer har vel de fleste plasmaer når de er ny. Fenomenet jeg nevnte, tror jeg ikke det er så mange som er i stand til å legge merke til. Men nå skal ikke jeg si at jeg er 100% sikker på dette, bortsett fra at det er noe jeg har lest i mitt favorittblad Lyd og Bilde for mange år siden. Sikkert noen andre her som har mye mer peiling på dette enn meg.

Rart Lyd og Bilde ikke har testet 428/508 eller D3000 enda... Synes det blir på høy tid !! Tror den kommer i neste nr. Men ikke D3000

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Når jeg først syter over denne relativt bagatellmessige tingen får jeg også benytte anledningen til å si at jeg fremdeles bare måper over sortnivået og den generelle bildekvaliteten på denne TVer - dette er BRA JOBBA Pioneer!
    Helt enig. Jeg blir imponert hver eneste kveld.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første kveld med 508XD

Get sviktet, og avspillerne ligger i flyttekasser, så det ble MacBook Pro som kilde, Apocalypto SD DVD i Mac'en og PC-inngangen på 508XD. (DVI ut fra Mac - overgang til VGA).

Var egentlig innstilt på å skulle få en grei opplevelse, men at dette kom til å bli langt bedre når jeg hadde riktige kilder oppkoblet.

:-D

Åpningsscene, grønt i grønt i grønt i tusen forskjellige nyanser, med skarphvite reflekser på bladene og noen sorte felter i det kamera glir inn på jungelen.
    Så kommer det brått noen løpende fra venstre til høyre - ser kun føttene. Men jeg SER føttene. Dette er ikke flimmer, eller en brå LCD skygge som hakker over skjermen.
    Dette er **** banne meg film. Og jeg har ikke en gang gått inn i VIDEO UT innstillingene på MacBook'en - hadde lyst til å se hvordan dette spilte uten tukling.
    Denne oppskaleringen er simpelthen utrolig bra.

Senere i filmen. Oppe i pyramiden, tusener under. Dette har jeg sett på en LCD av god kvalitet - grøt i sammenligning.

Verdens beste TV? Uten tvil. Trenger jeg 1080p? Nei - det skal jeg ha i prosjektoren. Men med det bildet jeg får på 508XD spørs det om jeg kommer til å svitsje over til prosjektor så ofte som jeg hadde tenkt!

Skal kikke på innstillinger og kalibreringer når det har fått kjørt seg inn -- men jeg er simpelthen imponert over hva jeg så i går, rett ut av kassa.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig

Tenkte jeg skulle legge ut denne beslektede infomailen, siden der er mest action på denne tråden:

Fra: "Sam www.avland.co.uk" <Sam@avland.co.uk>
    Dato: 20. august 2007 12.28.33 GMT+02:00
    Til:
    Emne: Pioneer PDP-LX508D 50" 1080p Plasma Television

Hi,

We've just received word from Pioneer on pricing and release for the PDP-LX508D 50" and PDP-LX608D 60" 1080p Plasma televisions.

The PDP-LX508D will be £3199.95 and they are due for release next week.
    The PDP-LX608D will be £4499.95 and they are due for release mid September.

They are now available for pre-order on our website.
    If you would like to order one of these units from us please do so either by following the links below or by calling us on 01933 442222.

http://www.avland.co.uk/pioneer/pdplx508d/pdplx508d.htm
    http://www.avland.co.uk/pioneer/pdplx608d/pdplx608d.htm

These plasma televisions will be in short supply upon release and so we are strongly advising customers to place pre-orders as soon as possible to avoid disappointment.

We look forward to hearing from you.

Thanks
    Sam
    www.avland.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - noen som vet om det går ann å hente ut informasjon om antall timer tv har stått på?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei - noen som vet om det går ann å hente ut informasjon om antall timer tv har stått på?
    Mens TV'en er avslått trykk på infoknappen i 3 sek, deretter bruk piltastene og trykk: venstre - opp - venstre - høyre og deretter on(rød knapp). Bla med nedovertasten til du kommer til timene. For å komme ut trykk på meny.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Mens TV'en er avslått trykk på infoknappen i 3 sek, deretter bruk piltastene og trykk: venstre - opp - venstre - høyre og deretter on(rød knapp). Bla med nedovertasten til du kommer til timene. For å komme ut trykk på meny.
    Hei, takk for respons.

Prøvde dette uten suksee. Hvor har du vite om dette? Har søkt gjennom manualen som fulgte med og ikke funnet noe om dette.

Når du har holdt infoknappen i 3 sekunder - får du noe opp på skjermen før du taster pil venstre osv? Min skjerm forblir svart etter å ha holdt knappen inne i 3 sekunder...

Info står skrevet i blått - må den aktiveres før du evt trykker knappen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-LX508D har vunnet EISA AWARD for best Full HD Plasma skjerm. Vetke om noen har posta det enda, men det er en ganske kul pris å få

http://www.eisa-awards.eu/2007/node/718

Once again Pioneer has reaffirmed its mastery of plasma picture quality. The ‘Full-HD’ PDP-LX508D sets a new standard for that key benchmark of home cinema video performance: black level depth. To achieve this exceptional result, Pioneer has simultaneously improved the three fundamental display elements - panel, filter and electronics - while at the same time paying close attention to picture processing, including motion compensation subsystems. Plus, as befits such a home cinema workhorse, the PDP-LX508D is also capable of reproducing high definition movies in their original format of 24 frames per second, exactly as they would be seen in a movie theatre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon
    Hei, takk for respons.

Prøvde dette uten suksee. Hvor har du vite om dette? Har søkt gjennom manualen som fulgte med og ikke funnet noe om dette.

Når du har holdt infoknappen i 3 sekunder - får du noe opp på skjermen før du taster pil venstre osv? Min skjerm forblir svart etter å ha holdt knappen inne i 3 sekunder...

Info står skrevet i blått - må den aktiveres før du evt trykker knappen?
    Her er en nøyaktig fremgang:

Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

If done correctly, the plasma turns on and the INFORMATION page is displayed, will change 3 times on its own quickly.

to show hours meter:
    once into the menu press mute to show "panel factory"
    press enter
    Then press down and you will see the hours.

Press HOME MENU to exit

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PunkyPanda
    Pioneer PDP-LX508D har vunnet EISA AWARD for best Full HD Plasma skjerm. Vetke om noen har posta det enda, men det er en ganske kul pris å få

http://www.eisa-awards.eu/2007/node/718
    Det stod under min tråd:
    PIONEER PDPLX508D << UK >> AVLAND Pioneer PDP-LX508D 50" Project Kuro 1080p Plasma Display
    men dette kan jo ikke sies ofte nok

Dist

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På disse info sidene,var det jo en masse informasjon..
    Noen som vet om det er noe annent av interresse for oss plasma elskere som vi kan ha nytte av her inne?

Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Her er en nøyaktig fremgang:

Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the i button (directly below 9) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

If done correctly, the plasma turns on and the INFORMATION page is displayed, will change 3 times on its own quickly.

to show hours meter:
    once into the menu press mute to show "panel factory"
    press enter
    Then press down and you will see the hours.

Press HOME MENU to exit

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største forskjellen mellom denne nye konge modellen 508xd og min tidligere 506xde er selvfølgelig at svart nå omtrent er så svart som det kan bli..
    Men noe jeg syntes er veldig stor forskjell er å se på bildet ganske skrått på fra sidene.
    Har pcen på et bord så jeg sitter i en 30 graders vinkel og titter bort og akkurat dette syntes jeg har blittt enormt mye bedre..

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen oppdatert info på når PDP-LX508D forventes i salg her hjemme, og til hvilken pris?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX-508d

Ja, jeg og lurer på når den kommer til Norge.
    Leser på forum i Sverige, at den står allerede på display i en butikk i Stockholm. Di som har sett den sier at den er super, under 3 m avstand, så er den mye skarpere en 508XD, no surprise. Konstast/sort er og bedre en 508XD, akkurat som forventa. Ifølge forum i USA, di har jo hatt LX i noen uker nå, så er innstillingene "out of the box" mye bedre enn 508XD, faktisk så skrev en meget erfaren fyr, at der var ikke noe og justere på, og han hadde erfaring med de beste CRT projectere som bakgrunn, så dette høres super ut.

Da venter vi bare på LX-508 i Norge da
    Prisen i Sverige, i vanlige butikker er NOK 42000, hva blir den i Norge:?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX508XD vs 508XD

Vurderte lenge om jeg skulle vente på LX'en. Har sett Full-HD signaler på utmerket skjerm, og har sett 720p på tilsvarende. Bestemte meg for at 1080p var noe jeg skulle ha i prosjektoren -- skjermen blir 2,5m-3m bred, og da vil jeg virkelig få utbytte av den høyere oppløsningen.

Så jeg kjøpte 508XD, som er et fantastisk fjernsynsapparat jeg kan anbefale sterkt. Flertallet kilder (i mitt tilfelle 90% pluss) er i formater som ligger under hva denne skjermen er beregnet å skulle takle. Når studioene er ferdige med å krangle om hvilket HD format som er best (eller når vi konsumentene har bestemt oss) så kommer jeg sikkert til å oppgradere DVD-samlingen min. Men med min avspiller, og billedbehandlingen i 508XD, blir det noen år enda før jeg så mye som vurderer å forlate DVD-formatet.

Akkurat nå gleder jeg meg til å se prisen på DVD falle ytterligere, så jeg billig kan bygge ut samlingen med favorittfilmer!

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    har noen oppdatert info på når PDP-LX508D forventes i salg her hjemme, og til hvilken pris?

Veil. priser på Pioneers full-HD skjermer:

PDP-LX5080D kr 50.000

PDP-LX508D kr 55.000

PDP-LX6080D kr 70.000

PDP-LX608D kr 75.000

Dette er hentet fra en annen tråd her på forumet...
    Vet ikke når den kommer i salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

508XD vs. LX508D, valgets kval...

Etter masse tvil ble det omsider 508XD på meg...

At DVD og SD-TV sannsynligvis gjengis bedre på 508XD enn på LX508D, ble avgjørende for meg.
    At 508XD blir 10-12.000 kr. billigere enn LX508 hjalp også mh.p. å få bestemt seg.

Gleder meg til å få den opp på veggen :-)

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte mail til fyndbørsen ang. pris på LX508D, fikk dette svaret:

"Endast vissa butiker får denna modell,vilket innebör högt pris på denna."

Side 37 av 67 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •