Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1325
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hmmm er sant det..
    Jeg sto bak racket og hørte ikke noe lyd så regnet med det ikke var noe der..
    Kjører en hdmi til reciver for å få med lyden og en videre opp til plasmaen..
    Av en eller annen merkelig grunn så er lyden borte etter tv byttet.....
    OK;-).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har kalibrert 508xd og har kommet til et godt resultat..
    Post innstillingene deres,så kan vi sammenligne for å hjelpe hverandre til det beste resultatet..
    Ta gjerne med hvilken kilder den er kalibrert opp mot
    Og hvilken bildeinnstilling dere har endret(bruker,film,stadard osv...)

Har laget en egen tråd om dette for å få det mer oversiktelig
    Denne finner man her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post694370

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det burde vært en egen tråd om innstillingene og det som dajkos nevner..
    Mye lettere og mer oversiktlig da... syns nå jeg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lager jeg en sånn..
    kaller den Innstillinger til Pdp-508xd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ha en egen tråd for instillinger på 4280XA og?

Kan vel ikke bruke 508XD instillingene som utgangspunkt for 4280XA?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til valg inngang av

Hei

Er det noen som kan hjelpe med innstillinger for valg av inngang. Har satt den i input 2 ( for dvd) med scart kabel. Den får ikke signaler. Når jeg går inn i menyen og skal endre valg av inngang er denne grå, står at nåværende innstilling tillater ikke valg og justering. Hva er dette? og hvordan kan jeg få lagt inn slik at en får signaler fra dvd spilleren.?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Ellers kan jeg bare uttrykke min glede over at husets "sjef" har latt meg beholde 508 som dagsrevyskjerm, så da er den kommet for å bli i huset lange tider fremover.

Årsaken til dette kan jeg takke Andreverdenskrig for, som publiserte noen knallgode brukerinnstillinger fra Hemmabio. Jeg synes det er litt trist at en faktisk må ha profesjonelle til å gi riktige verdier, og ikke synsing fra andre på diverse forum (meg selv inkludert!). Og at det er riktige verdier, er jeg ikke i tvil om: De kan brukes på alt: TV-sendinger, dvd-filmer, spill og PC. Og for første gang er det ikke nødvendig å justere om det er natt eller dagsbruk. Jeg har til og med stilt inn "naboens" 428 med det samme glitrende resultat. Dette viser at en riktig innstilt 428/508 kan brukes til alt, og i stort sett alle sammenhenger. Jeg har derfor brukt "standard"-modus som gjelder for alle innganger, og som gir det klart best bilde.

Jeg tipper likevel at fargebalansen på Hemmabios verdier ligger et sted mellom 6100-6400 kelvin ("lav" = litt varmt bilde med litt mye rødt), så om noen klarer å treffe 6500-6600 kelvin med manuell innstilling, hadde ihvertfall jeg blitt takknemlig for korrekte verdier (dette har ingenting med "smak og behag" å gjøre - den typen endringer kan gjøres når utgangspunktet er riktig).

Kan du legge ved en link til denne kalibreringen fra hemmabio?
    Hvis det ikke er den her jeg fant,men den gjelder jo 428dx (som det står) og har jo bare tatt med seg 1/4 del av alle innstillingene

http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi valg ikke mulig

klarer ikke å få bilde på min 508xd gjennom hdmi. Noen som vet? på alternativer i menyen er "HDMI-inngang" grået ut - nåværende innstilling tillater ikke valg og justering, står det.

Mener å huske at jeg under første oppstart valgte "analog" da jeg tenkte på tv tuneren. Er dette grunnen kanskje??

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william
    klarer ikke å få bilde på min 508xd gjennom hdmi. Noen som vet? på alternativer i menyen er "HDMI-inngang" grået ut - nåværende innstilling tillater ikke valg og justering, står det.

Mener å huske at jeg under første oppstart valgte "analog" da jeg tenkte på tv tuneren. Er dette grunnen kanskje??

Hvilken HDMI-inngang bruker du bak på tv`n?
    Det virker som du har satt den i inngang 3. Da blir det input 4 på fjernkontrollen. Jeg har heller ikke fått bilde på input 4 når jeg har prøvd med PS3.
    Byttet til inngang 2 bak på tv`n, og fikk bilde på input 3 på fjernkontrollen.

Hvis du bruker inngang 1 bak, må du bruke innput 1.

Ble du noe klokere nå eller har jeg misforstått problemet??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Spørsmål rundt PowerBuy skal ikke tas i de tekniske fora, men under "PowerBuy"-forumene.

....mmmkey.... :-)

Bopp

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via Playstation 3 vil jeg sende ut 1080p24 ved Blu-ray avspilling og vanlig 1080p60 ved spilling..
    Har 508xd som skal kunne motta dette signalet..
    Går inn på Bd/dvd innstillings menyen til valget kommer BD 1080p 24 Hz ut(HDMI)
    Har da 3 valg: Av,På og automatisk..Kun ved valget av for jeg bilde..
    Kjører hdmi kabel ut fra Playstation 3 til reciver min Vsx-AX4AVi-S og en ny herifra til Plasmaen..(Dette gjøres for å få med de nye lydformatene over Hdmi,som vel ikke går over optisk)
    Er det reciveren min her som er problemet?
    Tven skal jo støtte 1080p24
    Hva ville dere gjort??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man sett hvor mange timer skjermen har stått på.
    mente å lese det et sted her tidligere, men klarer ikke å finne det igjen.

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever noe rart med min nye 508xd,:cry:

I hvite områder, spesielt hvit tekst mot svart bakgrunn ser jeg gule blink. Nesten som regnbuer. Dette blir verre etterhvert som lyset senkes i stuen.
    Utrolig irriterende!
    Har stilt inn tven etter div. annbefalinger i denne tråden, men ingenting hjelper.
    Ser på enkelte andre forum at det er flere enn meg som ser dette gulskjæret.

Er dette prisen å betale for det suverene sortnivået. eller er det noe galt med mitt eksemplar?
    Noen som opplever det samme, eventuelt har funnet måter å få det vekk?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare øynene dine som spiller deg et puss. Etter langvarig TV-titting i mørke omgivelser kan øynene bli slitne og man kan bli lurt til å tro at man ser "gulblink" i hvite områder.

Hvis ikke, hvordan har du stilt inn fargetemperaturen? Er den for lav vil det hvite bli mer gult..

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alex

428xd'n har gått hver dag siden jeg fikk den,ingen tegn til misfarging noe sted,ikke på tekst eller noe annet.
    Jeg er egentlig kjempe fornøyd med alt uten om bordstativet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDP-LX508D eller PDP-508XD ?

Skal kjøpe meg en god flat-TV, og da blir det Pioneer...
    Er veldig i tvil om det er fornuftig å velge PDP-LX508D (1080p) istedet for PDP-508XD (720p).
    Oppløsning er ikke alt, har jeg forstått.
    Er det noen her som vet hva forskjellen på disse oppløsningene betyr i praksis ? (F.eks. hvor nært man må sitte en 50" for å kunne se forskjell.)

Bopp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har lagt inn spørsmål omkring pris på 5080 i korrekt kategori her på avforum Pioneer-508-vs-5080-a.html, men føler det er mer aktivitet i denne tråden og sjansen for å få ett godt svar dermed bedre. Med fare for å bli sensurert er 32 lapper god pris?

Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet opp HTPC på min 4280XA. Noen som vet hvilke hdmi innganger som støtter 1:1 pixelmapping? Bruker inngang 3 bak på skjermen.

Det står at TV`n skal støtte 60hz@720p og 1080p, men når jeg setter 60hz i grafikk kort instillingene blir skjermen mindre enn ved 50hz. Altså jeg må resize i nvidia toolen for at bildet skal bli riktig i forhold til skjermen. Syntes dette er litt rart. Når jeg kjører 50hz passer alt perfekt. Er det bedre å kjøre 50hz da eller stretche med 60hz, hva vil gi best bilde på film fra htpc`n?

Lønner det seg forresten å ha på Video eller PC på hdmi valget når jeg kun skal bruke htpc`n til å se film?

(Grafikk kort: GF8600GT, koblet til med DVI-HDMI kabel)

Btw, hvis noen har noen bra instillinger for 4280XA så legg de gjerne ut her. Min har ikke gått 200 timer enda så har ikke fått sett på det selv enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lacryl
    Opplever noe rart med min nye 508xd,:cry:

I hvite områder, spesielt hvit tekst mot svart bakgrunn ser jeg gule blink. Nesten som regnbuer. Dette blir verre etterhvert som lyset senkes i stuen.
    Utrolig irriterende!
    Har stilt inn tven etter div. annbefalinger i denne tråden, men ingenting hjelper.
    Ser på enkelte andre forum at det er flere enn meg som ser dette gulskjæret.

Er dette prisen å betale for det suverene sortnivået. eller er det noe galt med mitt eksemplar?
    Noen som opplever det samme, eventuelt har funnet måter å få det vekk?

Det er nok bare øynene dine som spiller deg et puss. Etter langvarig TV-titting i mørke omgivelser kan øynene bli slitne og man kan bli lurt til å tro at man ser "gulblink" i hvite områder.

Hvis ikke, hvordan har du stilt inn fargetemperaturen? Er den for lav vil det hvite bli mer gult..
    Tror ikke dette har noe med innstillinger å gjøre. Jeg tipper du er blant de få, men uheldige mennesker som er veldig følsom for grønt/gulhvit flimmer. Eller "temporal-fluctuation" som det også kalles. Alle plasmaskjermer har dette, men ikke så mange som klarer å se det. Men enkelte blir uvel av å se på dette, akkurat som at enkelte ikke tåler "regnbueeffekten" på singelchip DLP projektorer. Hjelper det å redusere kontrast ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Tror ikke dette har noe med innstillinger å gjøre. Jeg tipper du er blant de få, men uheldige mennesker som er veldig følsom for grønt/gulhvit flimmer. Eller "temporal-fluctuation" som det også kalles. Alle plasmaskjermer har dette, men ikke så mange som klarer å se det. Men enkelte blir uvel av å se på dette, akkurat som at enkelte ikke tåler "regnbueeffekten" på singelchip DLP projektorer. Hjelper det å redusere kontrast ?

For min del er dette den første plasmaskjermen jeg ser det på!

Men jeg er også eier av en Benq 8720, som jeg så en del regnbuer på, helt til jeg lukket iris helt.

Har forøvrig brukt denne som "tv" med 50" lerret daglig i et par måneder nå og ser ingen regnbuer.

Kan det være at øynene har vent seg til projektoren. og derfor sliter med plasmaen.?
    Er det forresten noe å gjøre med "temporal-fluctuation" da? kanskje oppsøke en opptiker!

Side 36 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •