Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 67 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Noen som har testet med USB minnebrikke? Har kjøpt meg en 2GB Micro Memory USB Flash drive(støtter USB 2.0 og 1.1) og lagt inn noen bilder(har prøvd å formatere både til fat og fat32) for å teste "home gallery", men ikke tale om den vil gjenkjenne minnebrikken. Får bare opp "Ingen lagringskort, Vennligst innsett et". Noen som har testet og fått det til? I så fall hvilket merke/type minnebrikke må man bruke?
    Det gikk som bare det her. Jeg har en Corsair Voyager 8GB. Fikk opp mappestrukturen på pinnen så var det bare å browse dit man ville og f.eks starte "slide show".

Og, den er FAT32 formatert.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hemmabio har testet Pioneer 428DX sammen med Panasonic, Sony, LG, Samsung og Phillips. Her er også kalibreringstips:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html
    Et spørsmål: Hvilket AV alternativ skal Pioneer tv`en stå i med disse innstillingene? Eller betyr det kanskje ikke så mye siden de fleste parameter endres?
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jalla66
    Det gikk som bare det her. Jeg har en Corsair Voyager 8GB. Fikk opp mappestrukturen på pinnen så var det bare å browse dit man ville og f.eks starte "slide show".

Og, den er FAT32 formatert.
    Hmmm, merkelig... Skulle jo tro det var det samme hvilket merke man brukte.
    Ser at Corsair Voyager også er USB 2.0, 1.1. Trodde man kanskje måtte bruke 1.0, men det er jo ikke tilfelle da.
    Vel, da er det vel mulig at at det er noe feil med USB tilkoblingen på min TV, sure greier:-(. Spiller jo ikke så stor rolle for jeg har jo koblet opp PC via HDMI og kan se bilder der ifra, men man vil jo at ting skal fungere. Får prøve et annet merke og å se om det skjer det samme. Vet fra tidligere Pioneer'er jeg har hatt at de er veldig kresne på minnekort, så jeg får håpe det er det samme her.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB minnepinne

:-D Har du prøvd og formatere pinnen på ny, og prøve igjen.
    Dette er ganske viktig for meg, siden jeg har tenkt og bruke plasman for bildevisning.
    Jeg sitter på gjerdet ennå, venter på 1920 x 1080 som bør bli en skikkelig bildefremviser.

Jeg sliter fælt nå, har sett 508XD i forskjellige butikker, like før jeg impulskjøper, for det ser så fint ut!!!

Men jeg smører meg med tålmodighet, har sett litt på AVSforum.com, der begynner 6010 og komme i hus, og det de skriver, båder godt!

Edit: AVSforum.com skal det jo vær, men det skjønte vel dokker :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj oj oj... Nå har jeg fått lekt meg litt med 508XDen min, og dette er RÅTT folkens! Jeg har ikke fått finkalibrert den enda, og det tror jeg denne faktisk trenger, men her er det mye nytt moro for en gammel 506-eier:

-Sortnivået, her snakker vi så fett sortnivå at det på en TV nesten er "nok"... Jeg har det som oftest ikke helt bekmørkt i stua, så dette var utrolig imponerende.

-Lysutbyttet - ENDA BEDRE! ...og ikke minst har en tilgjengelig alt lysutbyttet i alle typer scener, også de mørke, så dynamikken er jo enorm.

-Fargegjengivelsen - utrolig mettede farger, kanskje litt i overkant mettede før jeg har fått kalibrert enheten... Uansett er det veldig bra allerede nå!

-Graderinger - svært lite, men ikke stort bedre enn 506 såvidt jeg har klart å se...

-Instillingsmuligheter og prosessering - helt YPPERLIG. Har ikke sett noen form for etterslep selv om jeg har slått på alle typer filtre (som jo egentlig er en uting, men når TVen først klarer å prosessere er det jo gull)... Resultatet er at TV-bildet, som i utgangspunktet bare er OK (GET digital TV), ser utrolig bra ut.

Jeg må så langt si meg kjempefornøyd med byttet, dette vil garantert bli en referanse-TV i kommende tid, kan anbefale den uten å blunke!

Skal få testet litt BluRay på den også og komme tilbake med noen erfaringer snart.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Har du prøvd og formatere pinnen på ny, og prøve igjen.
    Ja, jeg har prøvd det, men det funker ikke. Fant ut at det må være minnebrikken som den ikke vil akseptere, for det går helt utmerket og koble til min Sony Ericsson 800i og lese fra minnebrikken jeg har i den. Man bør derfor teste minnebrikkene og forsikre seg om at de er kompatible med 508 før man går til innkjøp av en.
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg sliter fælt nå, har sett 508XD i forskjellige butikker, like før jeg impulskjøper, for det ser så fint ut!!!
    Skjønner at du sliter, for det er fint;-).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Slideshow?

LITT off-topic, men ikke veldig...

For en del år siden hadde jeg en PDP-434 og da fulgte det med et minnekort til den eksterne tuneren (ja den hadde det!) som inneholdt en del bilder av malerier i høy kvalitet.

Er det noen som tilfeldigvis har disse filene liggende? Kunne tenkt meg å ha dette for både å se forskjellen i kvalitet samt at det jo er litt kjekt når jeg har den eldre garde av familien på besøk.

Anyone? :-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Holder jeg på og tørna helt?

Ja, jeg bare lurer, for de siste dagene har jeg begynt og tenke i LX-608 baner

Etter 2 uker med voldsomme svingninger på børsene worldwide, så sitter jeg med følelsen at vis jeg har nerver (ganske tynnslitte men dog) til å se en 60 tommer gå inn eller ut vinduet hver dag, så er det vel egentlig ikke noe og tvile på

Jeg mener, så lenge noen folk betaler mer for noen meter kabel, så kan jeg jo ikke vær helt på viddene.

Nå kommer jo ikke disse vidundrene før i oktober, da er fastlegen tilbake fra ferie, så da kan jeg jo legge ved et sertifikat på at jeg har ikke tørna helt, når jeg bestiller :-D

På den andre side, så kan jeg jo legge ut projektoren på salg, for jeg tviler på at den blir særlig brukt vis jeg går for denne løsningen.

Hva sier dere projektorfolk? Noen som har vurdert dette?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Oj oj oj... Nå har jeg fått lekt meg litt med 508XDen min, og dette er RÅTT folkens!

-Instillingsmuligheter og prosessering - helt YPPERLIG. Har ikke sett noen form for etterslep selv om jeg har slått på alle typer filtre (som jo egentlig er en uting, men når TVen først klarer å prosessere er det jo gull)... Resultatet er at TV-bildet, som i utgangspunktet bare er OK (GET digital TV), ser utrolig bra ut.
    Hmm
    Har oxo Get digital tv(pvr dekoderen)
    Synes du at bildet på digital tven blir bedre med alle disse filtrene på?
    Har 506xde nå og går og venter på 508xd og synes spes fotball blir dårlig kvalitet
    (har vel oxo noe med at det distruberes ut til de xxx antall husstander)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få testet litt BluRay på den også og komme tilbake med noen erfaringer snart.
    Lygren, kan du få testet hvordan 508 er til å gjenskape 1080p/24 fra 1080i, i forhold til ekte 1080p/24? Det blir vel 1080i ut fra BluRay med 508 innstilt på "framrykning"(24fps) og drivemode 3(72Hz). Er det synbare forskjeller eller er det ikke merkbart?
    Har en Toshiba XE1 som jeg kjører 1080i ut ifra, inntil det kommer støtte/oppdatering for 1080p/24. Synes 508 gjør en super jobb i forhold til å kjøre "vanlig" 1080p ut.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hmm
    Har oxo Get digital tv(pvr dekoderen)
    Synes du at bildet på digital tven blir bedre med alle disse filtrene på?
    Har 506xde nå og går og venter på 508xd og synes spes fotball blir dårlig kvalitet
    (har vel oxo noe med at det distruberes ut til de xxx antall husstander)
    Ja, digital-TV-bildene blir utvilsomt bedre, men jeg ser nå at jeg også får litt lipsynk-problemer på kjøpet, mulig det lar seg rette....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, digital-TV-bildene blir utvilsomt bedre, men jeg ser nå at jeg også får litt lipsynk-problemer på kjøpet, mulig det lar seg rette....
    Si ifra om du finner løsningen på det!!
    Gleder meg veldig til denne tven kommer nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til klubben! Der 507 ikke hadde lipsync-utfordringer, er det nå faktisk ørlite forsinkelse (nok til å irritere) med 508. Det lar seg løse på to måter: Digitalt (coax/optisk) til en hjemmekinoprosessor/forsterker som har mulighet for å justere lydforsinkelse, Analogt: Led lyd og bilde via scart eller komponent/m separate analoge signalkabler til 508, og led lydsignalet ut igjen fra TV-apparatets lydutgang. Da er bilde og lyd synkronisert.

Ellers kan jeg bare uttrykke min glede over at husets "sjef" har latt meg beholde 508 som dagsrevyskjerm, så da er den kommet for å bli i huset lange tider fremover.

Årsaken til dette kan jeg takke Andreverdenskrig for, som publiserte noen knallgode brukerinnstillinger fra Hemmabio. Jeg synes det er litt trist at en faktisk må ha profesjonelle til å gi riktige verdier, og ikke synsing fra andre på diverse forum (meg selv inkludert!). Og at det er riktige verdier, er jeg ikke i tvil om: De kan brukes på alt: TV-sendinger, dvd-filmer, spill og PC. Og for første gang er det ikke nødvendig å justere om det er natt eller dagsbruk. Jeg har til og med stilt inn "naboens" 428 med det samme glitrende resultat. Dette viser at en riktig innstilt 428/508 kan brukes til alt, og i stort sett alle sammenhenger. Jeg har derfor brukt "standard"-modus som gjelder for alle innganger, og som gir det klart best bilde.

Jeg tipper likevel at fargebalansen på Hemmabios verdier ligger et sted mellom 6100-6400 kelvin ("lav" = litt varmt bilde med litt mye rødt), så om noen klarer å treffe 6500-6600 kelvin med manuell innstilling, hadde ihvertfall jeg blitt takknemlig for korrekte verdier (dette har ingenting med "smak og behag" å gjøre - den typen endringer kan gjøres når utgangspunktet er riktig).

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tre uker med 508XD i huset, så er erfaringen at bildet bare er blitt bedre og bedre av seg selv ?!
    Har stort sett beholdt fabrikk instillingene og kontrast litt under middels.
    Fikk CD sin HD tuner for noen dager siden, den klarer forsyne meg å gi etteslep !?
    Før jeg koblet den på kjørte jeg med Dreambox, og der var det overhodet ikke etterslep, helt i tråd med alle andres erfaring.
    Kan se ut til at CD sine tunere rett og slett faller i gjennom hvis panelet er high-end.
    Ser ut til at jeg må over på Humax eller tilsv. får sjekke litt rundt.

Men panelet (uten CD-box) er bare utrolig bra, spesielt på SD signaler.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Froiz
    Etter tre uker med 508XD i huset, så er erfaringen at bildet bare er blitt bedre og bedre av seg selv ?!
    Helt klart, dette er også min erfaring. Det er viktig å gi 508 tid til innkjøring for å se dens fulle potensiale. Farger osv, ja, hele bildet har roet/satt seg etter 220t bruk og det blir som du sier bare bedre og bedre:-).
    Sitat Opprinnelig postet av Froiz
    Fikk CD sin HD tuner for noen dager siden, den klarer forsyne meg å gi etteslep !?
    Før jeg koblet den på kjørte jeg med Dreambox, og der var det overhodet ikke etterslep, helt i tråd med alle andres erfaring.
    Kan se ut til at CD sine tunere rett og slett faller i gjennom hvis panelet er high-end.
    Ser ut til at jeg må over på Humax eller tilsv. får sjekke litt rundt.
    Men panelet (uten CD-box) er bare utrolig bra, spesielt på SD signaler.
    Bruker Humax HDCI 2000 til HD sendingene til CD fordi CD sin HD tuner er helt ubrukelig, men ikke tale om jeg setter bort Dreamboxen min enda. Får jo glimrende resultat på SD signaler som du også nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Helt klart, dette er også min erfaring. Det er viktig å gi 508 tid til innkjøring for å se dens fulle potensiale. Farger osv, ja, hele bildet har roet/satt seg etter 220t bruk og det blir som du sier bare bedre og bedre:-).

Bruker Humax HDCI 2000 til HD sendingene til CD fordi CD sin HD tuner er helt ubrukelig, men ikke tale om jeg setter bort Dreamboxen min enda. Får jo glimrende resultat på SD signaler som du også nevner.
    Er det Satelitt HDTV eller Kabel Hdtv boksen til CD som er ubrukelig? Har nemlig muligheter for CD Kabel HDTV der jeg bor.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Er det Satelitt HDTV eller Kabel Hdtv boksen til CD som er ubrukelig? Har nemlig muligheter for CD Kabel HDTV der jeg bor.
    Jeg snakker om Satelitt tuneren. Har ingen aning om hvordan Kabel HDTV boksen er , men jeg kan ikke tenke meg den er noe stort bedre. Her har de virkelig spart på alt som spares kan virker det som. Stygg som juling, utrolig dårlige valgmuligheter i menyer, favorittlister, kanalsøking, epg, mulighet for motorstyring osv. og oppskalering/deinterlacing er helt latterlig spør du meg. Her må du styre unna alt som heter prosessering i boksen og heller sende alt i riktig format til TV'en og la den gjøre jobben.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Årsaken til dette kan jeg takke Andreverdenskrig for, som publiserte noen knallgode brukerinnstillinger fra Hemmabio. Jeg synes det er litt trist at en faktisk må ha profesjonelle til å gi riktige verdier, og ikke synsing fra andre på diverse forum (meg selv inkludert!). Og at det er riktige verdier, er jeg ikke i tvil om: De kan brukes på alt: TV-sendinger, dvd-filmer, spill og PC. Og for første gang er det ikke nødvendig å justere om det er natt eller dagsbruk. Jeg har til og med stilt inn "naboens" 428 med det samme glitrende resultat. Dette viser at en riktig innstilt 428/508 kan brukes til alt, og i stort sett alle sammenhenger. Jeg har derfor brukt "standard"-modus som gjelder for alle innganger, og som gir det klart best bilde.

Venter fortsatt på plasmaen min,kommer i morgen..
    Er det sånn at disse innstillingene kan brukes fra dag 1?
    Evt bare med å senke kontrasten til 20-30?

Og er det flere her inne som synes disse innstillingene er absolutt de beste man har kommet seg frem til?

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 508 i hus, og på veggen!
    Helt konge!

Har lagt inn det kalibreringstipset som AndreWerdenskrig tipset om...

Men hvis fargene trenger 100-200 timer for å "sette" seg, så er det kanskje ikke nødvendig å forandre på fabrikk-innstillingene før den tid...:?

Testet en Blue-Ray film i går via PS3.( Kingdom of heaven)
    Det så "bærre lækkert" ut!
    Prøvde også en vanlig dvd via PS3. Det så ikke så imponerende ut.
    Jeg tror jeg har satt på for mye oppscalering...:?
    På tv stod det at den viste 1080 når jeg kjørte dvd`n.
    Vanlig dvd er vel 576, så opp til 1080 blir vel litt mye for tv`n??

Ellers så er Forza Motorsport 2 med Xbox 360 over komponent med 1080i også "bærre lækkert" å se på!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også en vanlig dvd via PS3. Det så ikke så imponerende ut.
    Jeg tror jeg har satt på for mye oppscalering...
    På tv stod det at den viste 1080 når jeg kjørte dvd`n.
    Vanlig dvd er vel 576, så opp til 1080 blir vel litt mye for tv`n??
    Det har lite hensikt å kjøre 1080 inn på 508, fordi signalet da skaleres to ganger (først opp, deretter ned igjen). Prøv 576i, deretter 720p og så velger du det som fungerer best.

Side 34 av 67 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •