Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1325
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Problemet er at 508 ikke imponerer (med mulig unntak av sortnivået) når den ikke er kalibrert. Når disse skjermen er kalibrert derimot.........

Jeg vil likevel si at 508 ikke for nybegynnere. Egentlig så grøsser jeg over tanken på hvor mange som henger en 428/508 rett på veggen i Norge uten å kalibrere -og dermed går glipp av mye kvalitet.

Nå kommer vel snart neste Hjemmekino i posten. Lurer på om de har vært så leservennlige at de har lagt med en egen verditabell for en KALIBRERT 428/508. Det kan vel Gorm klare på stående fot?
    Var ikke 508 så bra alikevel, ser den alt har havnet på AVtorget (tror ikke helt på begrunnelsen for salget, he he)?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette opplevde jeg også (ikke pioneer tv). Det var ganske sikkert noe som skjedde hos TV2.
    Det var godt å høre. Er ellers godt fornøyd med dette panelet.

Savner lys i fjernkontrollen. Noen som har fått programmert en harmony ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4280XA i hus, kjøpt på elkjøp i kongsberg. Det lønner seg vel å kjøre den på lav kontrast i noen timer? Noen andre råd om kalibrering? Er DVE bra f.eks? Skal jeg da bruke "vanlig" DVE til TV/DVD signal kalibrering og DVE HD til f.eks Hi-Def stuff som blueray, hd-dvd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke 508 så bra alikevel, ser den alt har havnet på AVtorget (tror ikke helt på begrunnelsen for salget, he he)?
    Jeg hadde en kamerat på besøk (eier Sony 46x2000), og han ble ganske lang i maska over hvor bra 508 er i forhold til hans skjerm (kostet ca. 40k i sin tid). Så jeg tror en skal være forsiktig med å innbille seg at en salgsannonse på 508 betyr noe negativt. Forklaringen er selvsagt at jeg ikke på noen som helst måte representerer "normalen" når det kommer til lyd og bildeutstyr. Jeg skifter utstyr ca. hver andre måned, og hittil har jeg hatt 4 skjermer, og det blir sikkert et par til i år. Jeg vil heller bli overrasket om det dukker opp flere 508 på bruktbørsen i det hele tatt i 2007, fordi Pioneer med sine nye skjermer representerer et nytt kvalitetsnivå. Men selv trenger jeg altså en ny "dagsrevy-skjerm" og PA50 er et bra alternativ til det formålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I neste måned kommer det en test av fem 42" plasmaskjermer. Pana'en og Pio er selvfølgelig med !!! Gleder meg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hemmabio har testet Pioneer 428DX sammen med Panasonic, Sony, LG, Samsung og Phillips. Her er også kalibreringstips:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    4280XA i hus, kjøpt på elkjøp i kongsberg. Det lønner seg vel å kjøre den på lav kontrast i noen timer? Noen andre råd om kalibrering? Er DVE bra f.eks? Skal jeg da bruke "vanlig" DVE til TV/DVD signal kalibrering og DVE HD til f.eks Hi-Def stuff som blueray, hd-dvd?
    Jeg svarer ja på alt du spør om jeg:-), men det er nesten ikke nødvendig å kalibrere farger de første 0-200t i alle fall, da de forandrer seg en god del de første timene.
    Jeg har brukt DVE på min 508, og fargene har jeg måtte stilt på fra dag til dag. Har lest om dette fenomenet på andre forum også. Pikslene er overaktive de første timene på visse farger(blått og grønt tror jeg det var)og trenger en god stund før de setter seg. Dette er, etter hva jeg har lest, bevisst gjort fra produsenten, fordi noen farger trenger høyere intensitet enn andre for å tilpasse seg panelet. Fargene kan dermed se litt rare ut i begynnelsen, men vil utjevne seg etterhvert som panelet blir brukt. Min 508 nærmer seg 200t nå og jeg ser jo at fargene bare blir bedre og bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Jeg svarer ja på alt du spør om jeg:-), men det er nesten ikke nødvendig å kalibrere farger de første 0-200t i alle fall, da de forandrer seg en god del de første timene.
    Jeg har brukt DVE på min 508, og fargene har jeg måtte stilt på fra dag til dag. Har lest om dette fenomenet på andre forum også. Pikslene er overaktive de første timene på visse farger(blått og grønt tror jeg det var)og trenger en god stund før de setter seg. Dette er, etter hva jeg har lest, bevisst gjort fra produsenten, fordi noen farger trenger høyere intensitet enn andre for å tilpasse seg panelet. Fargene kan dermed se litt rare ut i begynnelsen, men vil utjevne seg etterhvert som panelet blir brukt. Min 508 nærmer seg 200t nå og jeg ser jo at fargene bare blir bedre og bedre.
    Høres bra ut! Den står å går for seg selv inne i stua nå, veksler litt mellom tv2 og tvnorge. Har satt kontrast ned i 0 og ikke rørt andre instillinger enda, så da er det vel bare å vente litt til den har fått kjørt seg in litt Er det f.eks greit å kjøre kontrast på 20-30? Eller bør den kjøres på så lav kontrast som mulig de første dagene?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Den står å går for seg selv inne i stua nå, veksler litt mellom tv2 og tvnorge. Har satt kontrast ned i 0 og ikke rørt andre instillinger enda, så da er det vel bare å vente litt til den har fått kjørt seg in litt Er det f.eks greit å kjøre kontrast på 20-30? Eller bør den kjøres på så lav kontrast som mulig de første dagene?
    Du kan trygt kjøre opp kontrasten litt. Jeg har kjørt normal kontrast siden dag én, har ikke sett antydning til problemer.

Går du inn på meny -> alternativer -> skjermvasker, kan du bruke det på natten når du legger deg. Dette programmet går i en time, så slår TV'en seg av automatisk. Her kan du trygt kjøre på med kontrast. Dette programmet er en helt svart skjerm og en helt hvit vertikal stripe som kjøres over skjermen i en time. Da brenner den panelet jevnt, noe som burde være en fordel i innkjørinsperioden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar. Mener kontrasten stod på 40 når jeg fikk den, kan kjøre på 30 da tenker jeg. Det holder enn så lenge

For en herlig tv

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar. Mener kontrasten stod på 40 når jeg fikk den, kan kjøre på 30 da tenker jeg. Det holder enn så lenge

For en herlig tv
    Kan aldri tro at kontrast på 30 skal skape noe problem. Pass for sikkerhetsskyld på at ikke den blir stående med stillbilde eller en sterk kanallogo for lenge. Min TV har gjort det uten problemer, men det er jo greit å være på den helt sikre siden.

Og ja, det er virkelig en herlig TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hemmabio har testet Pioneer 428DX sammen med Panasonic, Sony, LG, Samsung og Phillips. Her er også kalibreringstips:
    Test av de råeste 42" flatskjermene. Kontrastinformasjon, Kalibreringstips m. m.
    Disse innstillingene er de beste jeg har prøvd til nå. Det eneste som ikke er 100% hos meg, var fargetemperaturen som med "lav" gav et ørlite for varmt bilde (mellomlav hjelper heller ikke -for mye blått). Men kanskje noen klarer å bruke den manuelle funksjonen til å treffe 100% på fargetemperaturen (altså et sted mellom "lav" og "mellomlav")?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Disse innstillingene er de beste jeg har prøvd til nå.
    Samme her. Har meget bra bilde på Discovery HD nå. Skal teste Apocalypto på Blu-ray i kveld. Filmen skal ha referansekvaliteter, så dette blir meget spennende.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Samme her. Har meget bra bilde på Discovery HD nå. Skal teste Apocalypto på Blu-ray i kveld. Filmen skal ha referansekvaliteter, så dette blir meget spennende.
    Fikk en Toshiba XE1 HD DVD spiller hjem i forrige uke fra Pixmania. Har fått sett Hulk og King Kong(og litt på Pianisten, som fulgte med spilleren). Kan bare si at kvaliteten på bilde her var helt rått. I enkelte scener føles/ser det jo ut som om man kan hoppe inn i skjermen... Surt å gå tilbake til vanlig standard tv-titting etter en slik opplevelse:-).
    Discovery HD, C+ Sport HD osv. er også helt topp her hos meg. Sitter og ser på fotballkamp i 1080i på Sport HD nå(Humax HDCI 2000) og bildet er som sagt helt supert. Liker fatisk også og sette fargerom til 1 ved enkelt HD sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: Tror du jeg kan kjøre disse instillingene (tatt fra den tråden din) på min ny Pioneer uten problemer? Eller bør jeg kjøre 30 på kontrast i 200timer?

Kontrast: 46
    Lysstyrke. +1
    Farge: +3
    Fargetone: 0
    Sharpness: -9
    DRE-bilde: Av eller Lav
    Svartnivå: Av eller På (av eller på, faktisk! Bra tips!)
    Förbättringsläge: 2 eller 3
    Gamma: 1 eller 2
    Fargetemperatur: Lav
    Färgutrymme: 2

Kjører som sagt tv`n in og den har gått ca 20timer totalt nå.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: Tror du jeg kan kjøre disse instillingene (tatt fra den tråden din) på min ny Pioneer uten problemer? Eller bør jeg kjøre 30 på kontrast i 200timer?

Kontrast: 46
    Lysstyrke. +1
    Farge: +3
    Fargetone: 0
    Sharpness: -9
    DRE-bilde: Av eller Lav
    Svartnivå: Av eller På (av eller på, faktisk! Bra tips!)
    Förbättringsläge: 2 eller 3
    Gamma: 1 eller 2
    Fargetemperatur: Lav
    Färgutrymme: 2

Kjører som sagt tv`n in og den har gått ca 20timer totalt nå.
    Jeg tror ikke det vil bli problemer med å kjøre de innstillingene allerede nå, men for å være på den helt sikre siden bør du være forsikrig med kontrasten ihvertfall en uke eller to.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får vente to uker for sikkerhets skyld før jeg begyner å kalibrere. Bildet er helt fint med kontrast på 25, så det overlever jeg nok

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har gjort seg erfaringer med Intelligent Brightness Control på 428xd eller 508xd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har gjort seg erfaringer med Intelligent Brightness Control på 428xd eller 508xd?
    Jeg synes IKKE den fungerer så godt som manuell innstilling, men kanskje noen har andre erfaringer?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet med USB minnebrikke? Har kjøpt meg en 2GB Micro Memory USB Flash drive(støtter USB 2.0 og 1.1) og lagt inn noen bilder(har prøvd å formatere både til fat og fat32) for å teste "home gallery", men ikke tale om den vil gjenkjenne minnebrikken. Får bare opp "Ingen lagringskort, Vennligst innsett et". Noen som har testet og fått det til? I så fall hvilket merke/type minnebrikke må man bruke?

Side 33 av 67 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •