Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Der kan du se hvor forskjellige vi er. Jeg er veldig fornøyd slik jeg har det nå.
    Nei. Dette går ikke på (subjektiv) smak, men direkte feil (objektiv)sammensetning av primær og sekundærfarger. Her hos meg ble det poengtert av både besøkende og husets faste beboere. Men etter ha ha dratt ned referansemonitoren fra NRK nok en gang, og satt den ved siden av Pioneeren, fikk jeg endelig orden på sakene etter noen få justeringstrinn av sekundærfargene (i Standard-modus).

Det som er spesielt med Pioneer-skjermen (det samme gjaldt 506 og 507), er at når du virkelig treffer og får gitt alle fargene korrekte verdier, så får Pioneer-skjermen en spesiell "glans" over seg. Fargene blir glattere, 3-dimensjonaliteten og dynamikken blir bedre og hele skjermen får et "glassrute"-skinn som er en fornøyelse å se på. Du skal derfor ikke være i tvil om du har truffet de riktige verdiene på Pioneer. Det tåles riktignok noen få knepps avik, men ikke for mange før "effekten" forsvinner igjen!

Frøy sine verdier er ganske like mine, så det holder å bruke hans post som et godt utgangspunkt, og justere ut fra det.

Når det gjelder bruk av DVE og andre kalibreringsdisker, så er de et greit redskap for kontrast, lysstyrke og skarphet. Men som det fremgår av postene ovenfor, er innstilingen av forholdet mellom primær og sekundærfargene ikke like enkel. Men så er det jo mulig at jeg bruker dem feil, eller at det er noe jeg ikke har fått med meg.

Jeg ser likevel frem til å få klarlagt hvilke verdier en ISF-kalibrering vil frembringer i "Film"-modus. Så vidt jeg har skjønt, vil dette bli publisert på en flere utenlandske forum når skjermene har passert 500 timers bruk, så da skal jeg legge ut en link her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 4280XD. Blir litt bekymret når jeg leser dette på et svensk forum:

«Måste fråga är det ingen annan som stör sig på det surrande ljudet från tvn? Har en 4280XD och den är allt annat än tyst! Är ju inget fläktljud eller så utan sånt el-surr eller vad det kallas. Sitter på ca 2,5m avstånd och blir faktiskt riktigt störd av det även med ljud osv på. Överröstas ju om det är högre ljud men är det ju långt ifrån jämt.»

«Jag har tyvärr också ett irriterande surrande från min 508. Det hörs när jag sitter i soffan ca 3.5m ifrån. Det är dock olika högt från dag till dag. Ibland hörs den inte så mycket och ibland är det riktigt irriterande.»

Noen her på forumet som har problemer med forstyrrende lyder fra de nye skjermene til Pioneer?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Vurderer å kjøpe 4280XD. Blir litt bekymret når jeg leser dette på et svensk forum:

«Måste fråga är det ingen annan som stör sig på det surrande ljudet från tvn? Har en 4280XD och den är allt annat än tyst! Är ju inget fläktljud eller så utan sånt el-surr eller vad det kallas. Sitter på ca 2,5m avstånd och blir faktiskt riktigt störd av det även med ljud osv på. Överröstas ju om det är högre ljud men är det ju långt ifrån jämt.»

«Jag har tyvärr också ett irriterande surrande från min 508. Det hörs när jag sitter i soffan ca 3.5m ifrån. Det är dock olika högt från dag till dag. Ibland hörs den inte så mycket och ibland är det riktigt irriterande.»

Noen her på forumet som har problemer med forstyrrende lyder fra de nye skjermene til Pioneer?
    Legger jeg öret inntil hörer jeg en summelyd. Ikke noe problem, men andre ord.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke satt opp min 508 enda, men kan komme med tilbakemelding når jeg gjør det. Min 506 hører jeg ingenting fra, selv når det er tyst i rommet.

Men jeg satt opp en ny 508 hos en kamerat. Ingen av oss reagerte på noe som helst støy/summing der heller. Jeg har en kollega med en 427 også, og så vidt meg bekjent sliter han heller ikke med dette problemet. Ei heller ser jeg det blir nevnt ofte i tester av Pioneer. Om dette skjer hos noen, kan jeg kun tolke det slik:

1. Støy varierer fra produkt til produkt.
    2. Et annet produkt koblet til skjermen forårsaker/skaper støyen i skjermen.
    3. Skjermen er følsom på støy fra nettet (230V).
    4. Jordingsfeil?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen fra 507 hos meg var så irriterende at det var hovedgrunnen til at den gikk på bruktbørsen. 508 "summer" mye mindre, men den er ikke lydløs.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Støyen fra 507 hos meg var så irriterende at det var hovedgrunnen til at den gikk på bruktbørsen. 508 "summer" mye mindre, men den er ikke lydløs.
    507 har jeg egentlig aldri hørt på i et helt "rolig" rom. Jeg skal dobbelsjekke med min kollega, nå som han har hatt 427 en stund. Har/hadde du samme støynivå om ingenting annet rundt TV`en er tilkoblet den (og spenningsatt)?

Merkelig at dette skal variere så mye. Jeg kan jo legge til på mitt siste innlegg, at jeg i likhet med AndreWerdenskrieg også hører svak summing når jeg legger øret helt inntil 506 skjermen (kommer bak fra skjermen). Det er mer eller mindre umulig å høre 1m fra skjermen, så derfor regner jeg det som et ikke-eksisterende problem hos meg.

Jeg håper virkelig ikke 508 gir meg noe støy. :-| Kommer med tilbakemelding over helgen når jeg har fått den opp.

BTW. jeg bruker Supra LoRad powerkabel til 506 og alt annet utstyr i nærheten av skjermen, tilkoblet Supra nettfilter. Ikke at kabelen i seg selv er noe bra, men den er godt skjermet. Kunne vært artig å byttet ut alt med vanlige uskjermede kabler, og sett om det ble noe endring.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at dette skal variere så mye. Jeg kan jo legge til på mitt siste innlegg, at jeg i likhet med AndreWerdenskrieg også hører svak summing når jeg legger øret helt inntil 506 skjermen (kommer bak fra skjermen). Det er mer eller mindre umulig å høre 1m fra skjermen, så derfor regner jeg det som et ikke-eksisterende problem hos meg.
    Pioneer 506 med ekstern tunerboks støyet ikke hos meg. Det var da tuneren ble flyttet inn i chassiet med 507 at problemene kom. Det ble visst endret noe underveis hos Pioneer (barnesykdommer?), så det er ikke sikkert at senere eiere av 507/427 er plaget med det samme. Jeg må også nevne at 427 totalt sett støyer noe mindre (mindre skjerm).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min summer også litt. Det er veldig lite, men er hørbart med ca. 4m til tv'n.

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kan anbefale disse innstillingene for Standard og User (vedlegg):
    Jeg bruker foreløbig innstillingene for SD som er beskrevet i vedlegget ditt. Ser bra ut, men jeg føler likevel at skjermen har mer å gå på. Jeg bruker tv'n hovedsakelig til "vanlig" tv-titting og ikke dvd eller spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjeller på 428xd og 4280xa

Hei

jeg har prøvd å lese gjennom deler av denne tråden men har ikke fått helt det svaret jeg leter etter. Jeg ser at det er ca 4k prisforskjell mellom 428xd og 4280xa. Hva er dette? Er den eneste forskjellen analog tuner mot DVB-T tuner (mpeg-2)?

Jeg ringte min forhandler ansvarlig for pioneer og han sa at det var den eneste forskjellen.

Men hva med disse eksterne tuneren jeg leser om? Jeg innbilte meg at det var forskjellen men i følge han var det ikke det. Hvordan får man eventuelt tak i den eksterne da? Og hvis man vil ha den eksterne, får man dobbelt opp med tunere og hele pakka da?

Jeg nekter liksom å tru på at det koster pioneer 4 tusen for en dvb-t tuner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er og en usb slot i XD visstnok, hva denne gjør vet jeg ikke, men vil tro den er til f.eks å vise bilder eller spille mp3 eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også har 428xd mulighet for ISF-kalibrering...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, daså... Men hva må jeg gjøre for å eventuelt få den eksterne tuneren? Jeg vil gjerne slippe å strekke masse ledninger opp å veggen... Kan den kjøpes ved siden av på begge/alle fire modellene? Og hvordan fungerer det eventuelt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om summelyden kommer ut på baksiden av tv'n, kan man jo prøve å henge opp et veggteppe eller liknende på veggen bak tv'n. Muligens dette hjelper.
    Om dette var et dumt eller godt forslag får være opp til hver enkelt å bedømme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp Lørenskog og der hang 508xd og 50pv70 side om side. Begge var ukalibrerte og jeg kunne ikke se så mye forskjell på kvaliteten på disse to. Kanskje noe mindre refleksjon i frontglasset på 508xd'en. Hadde forventet mer da 508xd'en koster dobbelt så mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp Lørenskog og der hang 508xd og 50pv70 side om side. Begge var ukalibrerte og jeg kunne ikke se så mye forskjell på kvaliteten på disse to. Kanskje noe mindre refleksjon i frontglasset på 508xd'en. Hadde forventet mer da 508xd'en koster dobbelt så mye.
    Problemet er at 508 ikke imponerer (med mulig unntak av sortnivået) når den ikke er kalibrert. Når disse skjermen er kalibrert derimot.........

Jeg vil likevel si at 508 ikke for nybegynnere. Egentlig så grøsser jeg over tanken på hvor mange som henger en 428/508 rett på veggen i Norge uten å kalibrere -og dermed går glipp av mye kvalitet.

Nå kommer vel snart neste Hjemmekino i posten. Lurer på om de har vært så leservennlige at de har lagt med en egen verditabell for en KALIBRERT 428/508. Det kan vel Gorm klare på stående fot?

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Er du helt sikker på at det var en 508 og ikke 507 ? I Bergen er Elkjøp-kjeden veldig stor og har et enormt utvalg, men de har aldrig nye modeller eller modeller som er verdsatt i miljøer som dette. Da må man over til Expert eller Hificenter.
    Det skal være en betydelig forskjell på disse to skjermene, selv om de er u-kalibrert. Det kan alltids diskuteres om forskjellen rettferdiggjør prisen, men man har iallefall AV-entusiaster over hele verden som vurderer kuro-skjermene til Pioneer langt foran alle andre produsenter. Og jeg stoler fullt ut på dem. :-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veiledene priser er lagt ut hos Pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Froiz
    Er du helt sikker på at det var en 508 og ikke 507 ? I Bergen er Elkjøp-kjeden veldig stor og har et enormt utvalg, men de har aldrig nye modeller eller modeller som er verdsatt i miljøer som dette. Da må man over til Expert eller Hificenter.
    Det skal være en betydelig forskjell på disse to skjermene, selv om de er u-kalibrert. Det kan alltids diskuteres om forskjellen rettferdiggjør prisen, men man har iallefall AV-entusiaster over hele verden som vurderer kuro-skjermene til Pioneer langt foran alle andre produsenter. Og jeg stoler fullt ut på dem. :-)
    Jepp, 100% sikker på at det var 508XD (kostet forøvrig 39.995). Ble faktisk litt overrasket over at de hadde den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Så på CSI igår på min nye 508XD - Himmel for noen farger Gleder meg til å se hva dette blir når den er kalibrert.

I dag merket jeg at bildet "frøs" i ca 2 sekunder når jeg så på serien 24.

Jeg får Digital signal fra fiber. Er det noen andre som har opplevd dette? Lurer på om det er signalet eller panelet som gjør dette?

Hadde det ikke vært lurt med en tråd for "Eiere av 508 / 408" ?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novoleblon

I dag merket jeg at bildet "frøs" i ca 2 sekunder når jeg så på serien 24.
    Dette opplevde jeg også (ikke pioneer tv). Det var ganske sikkert noe som skjedde hos TV2.

Side 32 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •