Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 67 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil man kunne justere farger separat og hvitbalanse i menyene og dermed få til en temmelig bra kalibrering med f.eks. DVE selv, eller er den typen innstillinger kun tilgjengelige for en ISF kalibreringstekniker?
    Problemet med (manglende) hvitbalanse har vært blant mine største irritasjonsmomenter frem til nå. Pioneer 507 var ganske bra på dette, men ikke helt i mål. Fra utenlanske fora meldes det imidlertid at hvitbalansen på 508 skal være temmelig presis. Jeg tror imidlertid ikke at du kan jusere dette i menyene. På 507 så var det dog mulig å justere fargene i forhold til hverandre.

Siden mange her maser om proff-kalibrering, har jeg et spørsmål; Selv med produksjonsavvik mellom apparatene (det vil det som regel alltid være), vil vel de meny-verdiene som man kommer fram til etter en proff-kalibrering være noenlunde brukbar også for andre eiere av samme apparat?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Selv med produksjonsavvik mellom apparatene (det vil det som regel alltid være), vil vel de meny-verdiene som man kommer fram til etter en proff-kalibrering være noenlunde brukbar også for andre eiere av samme apparat?
    Det blir kun spekulasjon så lenge vi ikke kjenner til hvor stort avvik det er/kan være. Jeg ville heller kostet på meg DVE til 160kr enn å kopiert en annen sine innstillinger på en IFS-kalibrerte skjerm for å si det slik...

Siden den Pioneer IFS kalibreringen skal være så nøyaktig, så er det vel også mulig at den editerer på noen fargeinnstillinger som ikke er tilgjengelig for brukeren ellers... (?)

Det man derimot kan dele erfaringer om, er selvfølgelig alt annet som har med bildebehandlingen å gjøre.... (75hz, 100hz etc etc). Her vil det selvfølgelig også være avvik, da folk har forskjellige kilder, bruksområder og preferanser. Det beste er vel å prøve å gjøre seg litt kjent med funksjonene selv, og teste.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et dumt spørsmål, men ettersom denne ISF kalibreringen er så forbasket nøyaktig (tar 3 timer!?), er det vel nesten til liten nytte dersom man ikke har TVen i et rom med full lyskontroll? Man kalibrerer vel i forhold til lysforholdet i rommet?

Og hvordan vil den automatiske lys/kontrast funksjonen påvirke en kalibrering (den som automatisk justerer i henhold til lysforholdene i rommet)? Men man kan vel slå av den funksjonen, og det må man vel nesten gjøre med mindre man kan lagre flere oppsett til forskjellig bruk (dagtid opplyst stue, kveldstid mørkt 'kinorom')?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Kanskje et dumt spørsmål, men ettersom denne ISF kalibreringen er så forbasket nøyaktig (tar 3 timer!?), er det vel nesten til liten nytte dersom man ikke har TVen i et rom med full lyskontroll? Man kalibrerer vel i forhold til lysforholdet i rommet?

Og hvordan vil den automatiske lys/kontrast funksjonen påvirke en kalibrering (den som automatisk justerer i henhold til lysforholdene i rommet)? Men man kan vel slå av den funksjonen, og det må man vel nesten gjøre med mindre man kan lagre flere oppsett til forskjellig bruk (dagtid opplyst stue, kveldstid mørkt 'kinorom')?
    Etter TV'en er ISF kalibrert vil den være kalibrert både for dag(opplyst) og natt(mørkt). Du vil ha en egen meny hvor du velger dette.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Vil man kunne justere farger separat og hvitbalanse i menyene og dermed få til en temmelig bra kalibrering med f.eks. DVE selv, eller er den typen innstillinger kun tilgjengelige for en ISF kalibreringstekniker?
    Ja, du kan stille inn så og si alt i brukermenyene uten ISF software og få et tilnærmet 100% bilde med de rette verktøy.
    På siden jeg linket til her tidligere, kalibreres en Pioneer PDP4280XD via brukermenyene. På disse modellene finnes ikke ISF alternativet. Han klarer jo som man kan lese å få tv'en tilnærmet perfekt. Det eneste som mangler er et lite avvik på gamma, som her gjorde at man mistet litt av detaljene i de mørkeste områdene i mørke scener. Hadde han hatt tilgang på ISF menyene, som også har muligheter til å forandre på gammainnstillingene, ville han også fått dette 100%, noe som de klarte ved en test på komponent forum med en 508XD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 508xd bestilt. Eneste bakdelen med den er att det er ca 1mnd leverings tid.
    Håper virkelig den er så heftig som de skal ha det til.
    Hvor lenge bør en vent før man tar en ISF kalibrering?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her i tråden sier 200t. Andre sier 300t. Og enkelte mener det kan være lurt å vente ca. 1000t, for da har man "brent opp startfutten" i plasmacellene slik at de har begynnet å stabillisere seg.
    Selv har jeg aldri lest noe literatur om dette. Har heller ingen egene erfaringer med plasmaskjermer.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasRS4
    Da er 508xd bestilt. Eneste bakdelen med den er att det er ca 1mnd leverings tid.
    Håper virkelig den er så heftig som de skal ha det til.
    Hvor lenge bør en vent før man tar en ISF kalibrering?
    I fölge de som skal kalibrere min er det 300 timer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    I fölge de som skal kalibrere min er det 300 timer.
    Og da skal du la 'snø' dominere skjermen din dag og natt når du ikke skal se på skjermen selv ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Og da skal du la 'snø' dominere skjermen din dag og natt når du ikke skal se på skjermen selv ?
    Jeg setter på skjermvaskerprogrammet på natten, det fungerer bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISF kalibrering

Kanskje blitt nevnnt før men hvem er det i Oslo område som utfører ISF kalibreringer hjemme hos folk til en normal pris?

Har bestillt en selv...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Kanskje blitt nevnnt før men hvem er det i Oslo område som utfører ISF kalibreringer hjemme hos folk til en normal pris?

Har bestillt en selv...
    Hifi Center kjeden skal i allefall begynne med det, sannsynligvis på timespris iflg. butikksjef Vika. Det er sikkert et par til som driver med IFS, men det er slettes ikke sikkert alle som har Pioneer sin software-pakke, og da vil man ikke få tilgang til alle mulighetene. Evn. går det ann å ringe Pioneer Norge å høre. De har sikkert oversikten.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hifi Center kjeden skal i allefall begynne med det, sannsynligvis på timespris iflg. butikksjef Vika. Det er sikkert et par til som driver med IFS, men det er slettes ikke sikkert alle som har Pioneer sin software-pakke, og da vil man ikke få tilgang til alle mulighetene. Evn. går det ann å ringe Pioneer Norge å høre. De har sikkert oversikten.
    Ok..takker for infoen...

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rutiz
    ******* nå blir det til å vente på denne, hadde egentligen tenkt å kjøpe Panasonic sin nye model så kommer **** meg Pioner med en ny model, som skal være vært å vente på.
    Kjøpe nå eller vente ?
    Jeg blir gal :evil: :evil: :evil:

Det lureste er å vente, ellers klarer du ikke å tilgi deg selv seinere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se forskjellen i sortnivå mellom Pioneer 508 og full-hd-skjermene til Panasonic (TH-50pz700e) og Sony:

: Grobi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å vente på 4280 og betale det dobbelte, eller kjøpe en px70 nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å betale det dobbelte

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Se forskjellen i sortnivå mellom Pioneer 508 og full-hd-skjermene til Panasonic (TH-50pz700e) og Sony:

: Grobi

Uttrykket "Natt og dag" får en ny mening

Solberg

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter laang venting er omsider 508XD i hus !
    Har sitter på gjerdet i godt over ett år nå, så det var befriende å omsider bytte min 32" Sony CRT med denne fantastiske skjermen. Ble oppmerksom på plasma, og Pioneer, først da min fetter kjøpte sin 507 i februar, før det hadde jeg vert en del ganger inne på Sony-Center , og gikk å lurte på om jeg skulle gå for W2000 eller X2000.
    Var faktisk ikke klar over at Pioneer/plasma er et heste-hode eller to foran Sony/LCD.
    Og så lurte jeg på om det er det noen som har fått utført ISF kalibrering på 8 generasjon Pioneer ?

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Sorry, men dette er en teknisk tråd... GRATTIS med ny TV forresten...

Side 28 av 67 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •