Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 67 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1325
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå så jeg 508xd på siden av 5000ex.
    Jeg er ikke imponert, for å si det sånn!
    Håper og trur at 508 var ikke kalibrert.

Men som sagt, jeg venter på den ordentlige Pio 1080P, da blir det skikkelige greier!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Men som sagt, jeg venter på den ordentlige Pio 1080P, da blir det skikkelige greier!
    508XD imponerer ikke för den er kalibrert. Rett opp av kassen er fargene litt platte, svartnivået er litt fravärende og det er minimalt med dybde i bildet. Kalibrert har den det beste bildet jeg har sett på en TV.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vanskelig å velge TV og prisen har jo betydning. Jeg skal ha meg en 50" etter ferien og alternativene er Pioneer 508XD, 5080XA, Panna 50PX70 eller Panna 50PX700. Siden jeg har veldig store vinduer så er det viktig at det er misnt mulig refleksjoner. Og da står man igjen med Pioneer modellene eller Panna PX700 da disse har antirefleks teknologi.

Får se litt på prisene etter ferien, og er det ikke enrom prisforskjell mellom PX700 og 5080XA så virker det som man bør gå for Pioneeren, eller hva synes dere?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hmm vanskelig å velge TV og prisen har jo betydning. Jeg skal ha meg en 50" etter ferien og alternativene er Pioneer 508XD, 5080XA, Panna 50PX70 eller Panna 50PX700. Siden jeg har veldig store vinduer så er det viktig at det er misnt mulig refleksjoner. Og da står man igjen med Pioneer modellene eller Panna PX700 da disse har antirefleks teknologi.

Får se litt på prisene etter ferien, og er det ikke enrom prisforskjell mellom PX700 og 5080XA så virker det som man bør gå for Pioneeren, eller hva synes dere?
    Har du pengene til det bör du absolutt gå for Pioneer'en. Soleklart. Den er faktisk verd de ekstra kronene, pluss du kan optimalisere den med en ISF-kalibrering. Refleksjonene på denne er også minimale. Jeg har et stort vindu rett bak sweetspot uten gardiner og har minimale problemer med refleksjoner på min 508XD. Der er også forskjell på 10.000:1(Panasonic) og 16.000:1(Pioneer) i kontrast.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

508xd overkjører 5000ex på flere parameter, men 5000ex er skarpere på HD matriale når man står nærme skjermen. Problemet med 508xd er at den er totalt feilkalibrert fra Pioneer, det går frem i samtlige tester av den også. DVE eller IFS-kalibrering bør man koste på seg uansett...

1080P skjermene som kommer til vinter blir sannsynligvis veldig bra, men for meg blir det for mye for en flatskjerm når resten av anlegget har forbedrings-potensiale og det ikke står Kjell Inge Røkke på ringeklokka.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har du pengene til det bör du absolutt gå for Pioneer'en. Soleklart. Den er faktisk verd de ekstra kronene, pluss du kan optimalisere den med en ISF-kalibrering. Refleksjonene på denne er også minimale. Jeg har et stort vindu rett bak sweetspot uten gardiner og har minimale problemer med refleksjoner på min 508XD. Der er også forskjell på 10.000:1(Panasonic) og 16.000:1(Pioneer) i kontrast.
    Takker. Da er det bare å se hvor mye av pengene som er igjen etter ferien (roe ned barrundene noe:-? ) og om det blir 5080XA eller 508XD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om pioneer planlegger å implementere DVB-T mpeg 4 dekoder i sine plasma tv'er ?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare for å komme men ett par tilbakemeldinger på 428XD

Støy fra TVn fins ikke,helt stille,jeg har prøvd med en radioshack måler helt inntil TVn,ikke en DB (Og det var selvfølgelig IKKE med lyden på;-)

Refleksjoner er ikke noe problem,de som eventuelt er kommer fra rammen rundt skjermen,ikke fra selve skjermen.

Sortnivået er veldig bra selv bare etter en grov innstilling,mørkepartier kan kanskje være litt for mørke men jeg er overbevist om at det blir borte ved en kalibrering.

Fargegjengivelsen er den beste jeg har sett på noen TV !!

Kontrast nivået er enormt bra.

Negativt ? Litt treg på fjernkontrollen og billig bordstativ.

Mvh

Espen

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å få sjekket om fargepaletten og støynivået er så bra som du sier Loffen

I owners tråden på avforums.com er det flere som har sagt at 508'en har meget god image retention, selv etter at markante logoer har stått på over flere timer i strekk (regner med dette gjelder 428 og). Eksempelvis: Glenn01,the only game I have played so far is PGR3 and I can tell you after 2-3 hours there was absolutely zero image retention (the px70 Panny would have it after 20 mins).
    Siden jeg spiller i lengre økter av og til (3-7 timer) er dette en herlig erfaring å notere i margen!

Hvis ikke samsungen kommer seg betraktelig etter de neste 100 timene innkjøring, på dette området, må jeg nesten hoppe på pioneer toget :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at produsenter som Pioneer ikke greier å kalibrere skjermen godt før den shippes? Gidder de ikke, eller er det for å "safe" innstilligene mot midlertidig innbrenning?

Det er vel sikkert en liten prosent av de som kjøper slike skjerme som ikke kan noe om kalibrering og vil få et middels inntrykk...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for at de skal ha et grunnlag for å selge ISF-kalibrering til folk. Det blir jo tilsynelatende stor forskjell etter kalibrering, "ISF" eller ikke.

Jeg for min del føler meg 100% sikker på at jeg skal greie å få til et bedre resultat i min stue etter kalibrering enn en hvilken som helst ISF-ekspert, så lenge de ikke har tilgang til justeringsparametre i TV'en jeg ikke har.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er for at de skal ha et grunnlag for å selge ISF-kalibrering til folk. Det blir jo tilsynelatende stor forskjell etter kalibrering, "ISF" eller ikke.
    En av grunnen til at det er så "feil" kalibrert er at skjermen skal gi et flott førsteinntrykk med mye farger når den står i butikken. Selv Pioneer skjønner nok at IFS kalibrerering er noe ikke majoriteten benytter seg av, men det er et spesielt tilbud til de som er villig til å betale litt ekstra for å få maks ut av skjermen.

Jeg for min del føler meg 100% sikker på at jeg skal greie å få til et bedre resultat i min stue etter kalibrering enn en hvilken som helst ISF-ekspert, så lenge de ikke har tilgang til justeringsparametre i TV'en jeg ikke har.
    Beklager å måtte skuffe deg Alex, det klarer du nok ikke.

Først og fremst bruker de en kalibrert spider som settes på skjermen, og som måler fargebalansen mer eller mindre helt nøyaktig, og sender informasjonen til en laptop med dedikert Pioneer software. De nye innstillingene blir deretter lastet opp til skjermen, og det dukker opp 2 nye IFS muligheter i din meny, en for dag og en for kveld. Denne software-pakken er relativt dyr, og det kreves fra Pioneer at den som utfører dette har tatt et IFS kurs i kalibrering. Resultatet på den nye 8.generasjon har blitt målt til å være uhyre korrekt etter korrekt kalibrering.

DVE er en grei løsning, og vil gi langt bedre resultat enn fabrikkoppsettet, men sammenlignbart med IFS blir det aldri. En felles kalibreringsverdi for alle skjermene ville heller ikke ha vært mulig. Rett og slett fordi fargebalansen kan variere fra panel til panel, og ikke minst har folk forskjellige lysforhold i sitt rom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En felles kalibreringsverdi for alle skjermene ville heller ikke ha vært mulig. Rett og slett fordi fargebalansen kan variere fra panel til panel, og ikke minst har folk forskjellige lysforhold i sitt rom.
    ..og ulike preferanser for hvordan man liker bildet. Selvom en en såkalt IFS-ekspert kalibrerer min skjerm aldri så korrekt er det ikke dermed sagt at det er slik jeg vil ha bildet.

Derfor får jeg best resultat etter egen justering..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forøvrig å så på 508XD på Hifi Center Kjeden i Drammen i dag, og jeg ble, som de fleste andre, svært imponert over sortnivået!

Jeg fikk selgeren til å skru av lyset i butikken og sette 607 og 508 ved siden av hverandre med helt store skjermer uten signal, og HVILKEN FORSKJELL! Fikk også lov til å fikle litt med fjernkontrollen i menyene, noe som var interessant. Flere nye justeringsparametre i et eller velkjent menysystem.

Bare lygren fikser noen flere powerbuys på denne skjermen nå så blir jeg fornøyd! Kan sikkert få med rimelig mange på denne skjermen etter hvert..!

507XA er snart til salgs.......

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og ulike preferanser for hvordan man liker bildet. Selvom en en såkalt IFS-ekspert kalibrerer min skjerm aldri så korrekt er det ikke dermed sagt at det er slik jeg vil ha bildet.

Derfor får jeg best resultat etter egen justering..
    Litt av poenget med IFS er å få korrekte fargebalanse, så kan man heller ta det som utgangspunkt om man vil ha mer av noe... (kontrast, fargemetning, gamma etc).

Men om man for eksempel liker et bilde som har unaturlig mye rødt eller gult i seg, så er det selvfølgelig ingen poeng å bruke penger på IFS kalibrering.

For de som måtte være intresert i IFS, kommer Hifi-centeret sannsynligvis til å ta timepris på dette iflg butikken i Vika.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann igjen gutta boys! Lenge siden jeg har postet her nå. Etter at jeg fikk 508XD'en har det vært nok og kose seg med.... Litt interessert i å høre om noen har prøvd å kalibrere litt enda. Vet det er litt tidlig kanskje, med henhold til innbrenning, men jeg har ikke kunnet dy meg helt.

Jeg bruker for tiden noen innstillinger jeg fant i et engelsk forum. Bruker disse på HD DVD samt SD DVD. Har ikke skilt noe imellom dem foreløpig. Jeg poster innstillingene her, og håper på kommentarer, fra f. eks. AW, som og har skjermen. Jeg må si at jeg så langt er rimelig fornøyd med innstillingene, men synes det fortsatt mangler litt for å få frem sortnivået ordentlig, spesielt på DVD.

Kanskje noen som stusser over sharpnessen såpass i +, men jeg må si det gir gode erfaringer på denne skjermen.....

*********SKY HD AND BLUE RAY/HD DVD**********

AV SELECTION USER

CONTRAST 24 to 32
    BRIGHTNESS +1
    COLOUR +6
    TINT 0
    SHARPNESS +6

PRO ADJUST > PURE CINEMA
    FILM MODE OFF (BLUE RAY/HD DVD Smooth or Advanced)
    TEXT OPTIMISATION OFF (BLUE RAY/HD DVD ON

INTELIGENT MODE OFF

PICTURE DETAIL
    DRE LOW
    BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    ENHANCER MODE 2
    GAMMA 3

COLOUR DETAIL MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
    COLOUR TEMP
    R High -1
    G High -0
    B High -1
    R Low -1
    G Low 0
    B Low +0

CTI OFF
    COLOUR MANAGEMENT
    R -3
    Y -2
    G 0
    c -5
    B +5
    M +10

COLOUR SPACE 2

NOISE REDUCTION
    Field NR Low
    All others OFF

OTHERS
    IP MODE 1

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt av poenget med IFS er å få korrekte fargebalanse, så kan man heller ta det som utgangspunkt om man vil ha mer av noe... (kontrast, fargemetning, gamma etc).

Men om man for eksempel liker et bilde som har unaturlig mye rødt eller gult i seg, så er det selvfølgelig ingen poeng å bruke penger på IFS kalibrering.

For de som måtte være intresert i IFS, kommer Hifi-centeret sannsynligvis til å ta timepris på dette iflg butikken i Vika.
    Interessant nyheter om mulighetene for ISF kalibrering der. Jeg skal absolutt ringe dem å høre litt. Dersom ikke da Alex vil ta seg en tur innom og stille litt på TV'en min.... Lyst på en ordentlig demo av 508XD'en Alex?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Interessant nyheter om mulighetene for ISF kalibrering der. Jeg skal absolutt ringe dem å høre litt. Dersom ikke da Alex vil ta seg en tur innom og stille litt på TV'en min.... Lyst på en ordentlig demo av 508XD'en Alex?
    Ja kanskje det gitt, hvor bor du?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått hengt opp TV'en på veggen og sett en film.
    Refleksjonene vises tydeligere nå. I forhold til min Panasonic er refleksonene minimale, men det er fremdeles der selv om de ikke er på langt nær så plagsomme. Hvis det er helt stille i rommet kan man også høre en svak brummelyd hvis man legger øret inntil TV'en, men jeg klarer ihvertfall ikke å høre den når jeg kommer på bittelitt avstand. Altså på ingen måte noe irritasjonsmoment for min del. Discovery HD 1080i via HDMI er rett og slett fantastisk. Fargene er eksepsjonelle, men på vanlige SD-kanaler blir de i overkant sterke og jeg får litt støy i bildet. Her får jeg mye bedre bilde via komponent-inngangen som jeg har kalibrert med DVE. I kveld håper jeg på å kalibrere den igjen siden forrige kalibrering skjedde på dagtid i fullt opplyst rom.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er testen på denne siden: Pioneer PDP4280XD Review – 42” Kuro HD Ready Plasma TV Test ferdigskrevet også. Kan nesten ikke vente til jeg får hjem min 508XD:-). Her testes en 4280XD.
    Ved kalibrering hadde han visst litt "problemer" med å få gammaen til å sitte 100%, men dette er visst mulig å få til via ISF menyene på 508(4280 har ikke disse) etter hva jeg har lest på component forum: Component : ett steg vidare för entusiaster av ljud och bild.. Uansett, bedre skussmål enn dette er vel nesten ikke mulig å få...

Side 26 av 67 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •