Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 67 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1325
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tone L
    Hei ja Espen,

Det er veldig rart, for jeg spurte nemlig Hifi Center Kjeden om de hadde denne her om dagen, og da var svaret nei, og de visste ikke når det kom inn ny. Dessuten synes jeg den butikken (både web og generelt) har vært dyrere enn andre, spesielt på pioneer.

Godt å høre ang. de to modellene. Fjernkontroll er ikke så farlig, og sparer man 5000 så er det helt nydelig. Spørsmålet var jo heller om denne modellen faktisk har kommet til butikkene ennå?

Men altså fikk man ikke denne noen sted ennå. Er så ergelig at vår eneste kontaktperson i Pioneer er på ferie de neste ukene. Ergelig.

Hva mener du med at veiledende priser har gått opp? Var det annonsert som lavere av Pioneer tidligere?

Mvh
    Tone Lise
    Jeg har kjøpt min XD gjennom HFK og snakket med selgeren senest i dag og fikk oppgitt veil pris på 28K,på pioneer sine sider ligger den på 30K
    (Ikke noe mere priser her nå,jeg loverops: )

Dette er helt nye apparater så det er jo ikke sikkert att det har gått ut noe PM til selgerne,men de kunne jo ha ringt og sjekket som min selger gjorde.

4280XA kommer senere denne måneden,jeg har ikke sjekket nærmere da jeg har kjøpt den andre.

Mvh

Espen

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytaler Til 508.

Følger Høyalere med i prien på 508.? Er litt uklar beskrivelse på Pioneer sin hjemmeside.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Følger Høyalere med i prien på 508.? Er litt uklar beskrivelse på Pioneer sin hjemmeside.
    Ja, den var litt diffus,Valgfri sidemonterte eller undermonterte høytalere er tilgjengelig.......

Jeg ville vel tro att du kan velg selv men :?

Mvh

Espen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tone Lise

Det er en ting til som mangler :

Mulighet for ISF kalibrering.

Antar att du ikke trenger det men uansett.

Mvh

Espen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 508XD i hus.

Det er ingen tvil om at fabrikkinnstillingene suger. Her er det behov for kalibrering!
    Sortnivået er ok og fargene er en tanke livløse. På den positive siden er refleksjonene virkelig minimale.
    Gleder meg til å få kalibrert den så mye jeg kan med DVE. Så etter en måned tar jeg nok en ISF-kalibrering på den og får den maksimalt kalibrert.

Jeg har sett hvor bra denne TV'en kan bli og det er absolutt det beste TV-bildet jeg noensinne har sett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Da er 508XD i hus.

Det er ingen tvil om at fabrikkinnstillingene suger. Her er det behov for kalibrering!
    Sortnivået er ok og fargene er en tanke livløse. På den positive siden er refleksjonene virkelig minimale.
    Gleder meg til å få kalibrert den så mye jeg kan med DVE. Så etter en måned tar jeg nok en ISF-kalibrering på den og får den maksimalt kalibrert.

Jeg har sett hvor bra denne TV'en kan bli og det er absolutt det beste TV-bildet jeg noensinne har sett.
    Gratulerer med ny TV !

Hvem bruker du til ISF kalibrering ?

Og re det noen i Norge som gjør det,helst i Møre og Romsdal.

Det hadde vært flott og få kalibret både TV'n og Projektorn.

Mvh

Espen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Gratulerer med ny TV !

Hvem bruker du til ISF kalibrering ?

Og re det noen i Norge som gjør det,helst i Møre og Romsdal.

Det hadde vært flott og få kalibret både TV'n og Projektorn.

Mvh

Espen
    Jeg bor i Sverige, så jeg bruker forhandleren her i Stockholm, en dedikert hi-fi/AV-butikk.

Har fått justert litt nå og det hjelper. Fra før hadde svarten overhodet ingen dybde, men har justert det mye bedre nå. Holder på å teste Optium Mode nå. Vanskelig å justere i dagslys, egentlig. Venter med å justere på detaljnivå når jeg kommer hjem fra jobb i kveld/natt.
    Har den bare stående i esken, har ikke fått hengt den opp på vegg enda.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann gutta boys! Da har jeg også bært inn 508XD i hus. Den står fortsatt i boksen sin, venter på at en kompis skal komme over å få satt den på fot.

EDIT: Dette er en teknisk tråd som jeg har nevnt en DEL ganger nå...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uha !! Ting skjer fort nå !

Gratulere Andy,Kan du gi meg prisen på den andre tråden ?

Og selvfølgelig tilbakemelding/inntrykk her når du får den opp og gå ?

Jeg bor for langt fra sivilisasjonen,pokker jeg vil også ha NÅ ! :evil:
    Jeg kommer ikke til å få sove i natt,min kommer mellom Kl 1100 og 1300 i morgen..... (Hvis linjegods vil..)

Noen som har noen bilder ?

Mvh

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Sverige, så jeg bruker forhandleren her i Stockholm, en dedikert hi-fi/AV-butikk.

Har fått justert litt nå og det hjelper. Fra før hadde svarten overhodet ingen dybde, men har justert det mye bedre nå. Holder på å teste Optium Mode nå. Vanskelig å justere i dagslys, egentlig. Venter med å justere på detaljnivå når jeg kommer hjem fra jobb i kveld/natt.
    Har den bare stående i esken, har ikke fått hengt den opp på vegg enda.
    Hei igjen AW! Da har du hatt samme erfaring med sortnivået før kalibreringen som meg høres det ut som... men den var altså noe *helt* annet etter ISF-kalibreringen som du såg demonstrert i butikken?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koste meg i hele går kveld med å sette opp ny TV. Har ikke fått gjort noe særlig med innstillingene, bortsett fra å sette drive mode på 2. Synes ikke min var så fryktelig ut av boksen, men litt rusk i bildet (som også kan skyldes piksler som ikke har fått kjørt seg inn), og litt manglende dybde i det sorte, som påpekt her.

Fikk bare sett en gammel film i går da, så det er sagt. Dog Day Afternoon på HD DVD.

Her er noen gode tips helt i starten, som jeg plukket opp på et engelsk forum. Synes det hjalp på hos meg. Med mode mener han Drive mode.

Yep, here's my top 'quick fixes' (in order):

Change mode (from 1 to 2) - to stop judder
    Take off all noise reduction (on by default)
    Back off colour a bit (-5?)
    Adjust sharpness to personal preference (don't be scared) - different for different inputs
    Ensure Blu-ray is set to Advance (for smooth 24Hz playback)
    Change gamma from 2 to 3
    Take off DRE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nortor
    Hei igjen AW! Da har du hatt samme erfaring med sortnivået før kalibreringen som meg høres det ut som... men den var altså noe *helt* annet etter ISF-kalibreringen som du såg demonstrert i butikken?
    Det var en 5080 jeg så i butikken, og den har ikke mulighet for ISF-kalibrering. Men personalet hadde kalibrert den fortreffelig.

Etter jeg kjørt en rask gjennomgang med DVE i går og fikk se TV'en på kvelden i mer mørke omgivelser, synes jeg bildet langt på vei begynner å nærme seg hva jeg så i butikken. Sortnivået og fargene har kommet seg veldig. CSI imponerte skikkelig på denne TV'en.

Det jeg måtte justere mest på var vel brightness som måtte endel opp, om jeg ikke husker feil.
    Jeg virkelig koste meg i går over den imponerende bildekvaliteten. Jeg kjører Digital-TV inn i DVD-recorderen og komponent fra den og inn i TV'en. Ser frem til å få HD-TV-tuner og HDMI.

Siden jeg kalibrerte den i dagslys skal ta en ny gjennomgang med DVE i kveld. Jeg er meget fornøyd med bildet allerede, men kan nok forbedre det ytterligere med en ny kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg kalibrerte den i dagslys skal ta en ny gjennomgang med DVE i kveld. Jeg er meget fornøyd med bildet allerede, men kan nok forbedre det ytterligere med en ny kalibrering.
    Takk for svar AW!

Håper vi kan ha litt utveksling av erfaringer på kalibrering / innstillinger videre også.

Lurer på om jeg skal bygge en HTPC basert på de nyeste ATI-kortene for å kunne spille av HD og vise på denne lekre skjermen. Det burde vel gå fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg kjørt en rask gjennomgang med DVE i går og fikk se TV'en på kvelden i mer mørke omgivelser, synes jeg bildet langt på vei begynner å nærme seg hva jeg så i butikken. Sortnivået og fargene har kommet seg veldig. CSI imponerte skikkelig på denne TV'en.
    ...synes du forresten Pioneeren har like god skarphet som Panasonic på samme bildekilde?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar AW!

Håper vi kan ha litt utveksling av erfaringer på kalibrering / innstillinger videre også.

Lurer på om jeg skal bygge en HTPC basert på de nyeste ATI-kortene for å kunne spille av HD og vise på denne lekre skjermen. Det burde vel gå fint?
    Selvsagt kan vi utveksle erfaringer/innstillinger.

...synes du forresten Pioneeren har like god skarphet som Panasonic på samme bildekilde?
    Man må ta med i beregningen at min Panasonic er en gammel PA30 og at den har en oppløsning på 852 x 480, mener jeg å huske.
    Denne oppløsningen har jo vært nærmest perfekt for TV-titting.
    Men jeg synes at selv om Pioneer'en er mye større (selve bildet er 18,5cm bredere og 11,5cm høyere) opplever jeg bildet som sylskarpt. Panasonic'en har vært trofast og har imponert meg hele tiden, men mot Pioneer'en taper den kraftig, spesielt ved DVD-avspilling. Det skulle bare mangle med tanke på hvor langt utviklingen har kommet siden 2004.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg også inn i kalibreringsklubben. Må innrømme jeg er litt grønn på det fra før.... men lærer fort nå, etter at 508'n kom i hus....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått midlertidig innbrenning enda?
    Skal bli spennende å høre hvordan denne modellen er siden kontrasten er såpass høy.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Noen som har fått midlertidig innbrenning enda?
    Skal bli spennende å høre hvordan denne modellen er siden kontrasten er såpass høy.
    Har kjørt opp brightness en god del og sett på div programmer med logo. Har ikke sett antydning til hverken retention eller innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes noen av disse tv'ene på utstilling i butikker i Oslo området? eller er det for tidlig?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seight
    Noen som vet om det finnes noen av disse tv'ene på utstilling i butikker i Oslo området? eller er det for tidlig?
    Jeg tipper at Hifi Center-Kjeden eller Stereofil har den utstilt. Det er jo flere som allerede har den hjemme og da bör vel butikkene også ha klart å få tak i et utstillingseksemplar.

Side 22 av 67 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •