Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 67 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1325
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    KONGE! Takker for all infoen, Wind! Her oppfylles jo TRE ønsker på en gang, trodde det bare skjedde med Kinderegg...

Vi har både 1080P (og vanlig oppløsning til de som ikke synes oppløsning er verdt prisen), 20.000:1 kontrast, noe som tydeligvis også gjelder FullHD-modellene, OG ikke minst, EKSTERN kontrollboks som mulig alternativ for de av oss som synes det er praktisk.

WOW Pioneer, DETTE må jeg si! Da er det bare å vente i spenning, for en slik er det INGEN tvil om at skal opp på veggen hjemme i stua hos meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    WOW! Det var imponerende. Her var ufattelig med alternativer og valgmuligheter. Sånn skal det gjøres, Pioneer!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    These will be without any exaggeration - most expected and best plasma television sets 2008- oho of the year
    Jeg finner det mest imponerende at Pioneer allerede i begynnelsen av 2007 kjenner til ytelsen til alle produkter konkurrentene vil lansere i løpet av 2008. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sier de har klart å redusere lysutslippet på "sorte" celler med 80%. Det vil si at det er nede på 1/5-del av det vi har i dag.
    Betyr dette at de kan oppgi en fem ganger så høy kontrast med samme lysstyrke?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse modellene så VELDIG lovende ut. Jeg er nå glad for at jeg ikke kjøpte 507XA, men valgte en annen billigere plasmamodell fra en annen konkurrent som jeg kan slappe av med inntil disse kommer og man får en innsikt i den reelle ytelsen. Jeg gleder meg til fortsettelsen innen dette teknokjøret fra Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, jeg er glad jeg ikke hoppet på i begynnelsen av 2007 og heller valgte å vente først å se hva Panasonic nå nylig kom med, samt at det å vente på pioneer også er klokt. Dette blir bra greier

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyre til salgs.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyre til salgs.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Nyre til salgs.
    Skulle jeg fulgt enkelte på dette forumet mht. utskiftningsgrad (først Ruby, så Blackwing, 6., 7. og 8. generasjons Pio TV, høyttalere i øst og vest), måtte jeg solgt mye mer enn en nyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Hmm.. pris montro?

..noen som har formeninger om hva man må regne med å gi for herligheten?

Jeg tenker full-HD 50". Uten den separate boksen.

Antar vi havner mellom 20 og 100... er det pur idioti å håpe på under 40??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nortor
    ..noen som har formeninger om hva man må regne med å gi for herligheten?

Jeg tenker full-HD 50". Uten den separate boksen.

Antar vi havner mellom 20 og 100... er det pur idioti å håpe på under 40??

Veldig fornuftig spørsmål... Jeg vil ha den eksterne boksen også jeg, om jeg mot all tvil skulle få råd til en sånn Full-HD skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja takk

Jeg også vil ha den boksen..! Men som du sier - må først gjøre rede for om jeg kan klare å skaffe det mest essensielle, nemlig skjermen.

I mitt naive sinn trodde jeg tiden da jeg måtte ut med over 25 lapper for en god plasma var long gone. Har vært strålende fornøyd med min Panasonic PV60 til nå nylig. Men om propagandaen fra Pioneer holder stikk, blir det liksom umulig å komme utenom denne. Dvs; jeg har en øvre grense. Vil i alle fall ikke gå over 45 for skjermen alene. Tipper du kan få 3 stk Panasonic PV70 50-tommere for den prisen når denne først kommer...

Jeg er optimistisk nok til at denne henger hjemme på veggen før høststormene setter inn, og at kontoen ikke er tappet for mer enn 35 etter så har skjedd... kall meg evt Herr Naiv :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det var så naiv jeg. Litt fornuft og vurdering må man jo ta inn i regnestykket før en løper og kjøper...

Jeg har for min del vært Pioneer-lojal gjennom hele hjemmekinosystemet jeg kjøpte i vinter, og de tynne satelitthøyttalerne venter på en fin Full-HD skjerm å henge på. Så for min del venter jeg til jeg har råd til en 50" Full-HD Pioneer skjerm uansett hvor lang tid det vil da :P Derfor jeg kjøpte projektor også, for å ha noe HD-materiale før jeg fikk oppfyllt drømmen :P Jeg skal sitte på gjerdet til TVen koster 35.000 kr...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er tråden igjen reaktivert ettersom infoen er tilgjengelig på stort sett samtlige nettforum i resten av Europa...

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ni-2007-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på hvor denne var blitt av ja.
    Og hvilken informasjon var det som liksom var så "konfidensiell" at Pioneer forlangte tråden slettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Lurte på hvor denne var blitt av ja.
    Og hvilken informasjon var det som liksom var så "konfidensiell" at Pioneer forlangte tråden slettet?

Var visst informasjon som ikke var offisiell enda, som Pioneer ikke likte spredningen av. Mener jeg det var.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sensur? Skal ikke avforum fungere helt uavhengig av produsenter og importører? Her må jeg si at jeg ble mektig skuffet. Avforum må ikke gå i samme fellen som norske og utenlandske hifi-magasiner der båndene til ulike merker er så nærme hverandre at de ikke tør å "slakte" et produkt. Det bør også gjeldet dette (og andre forum) der informasjon kommer ut tidlig. Hadde det i det minste vært feilinformasjon (som stadig forekommer her på forumet), så kunne jeg forstått det, men fordi informasjonen var for ny/tidlig ute? Sjerpings!

Dessuten; Når norske avviser/medier publiserer saker som virkelig er viktige; interne dokumenter fra departementene som aldri skulle ha vært publisert (lekasjer fra statsbudskjettet, Fougner-utvalgets konklusjon angående Valla-Yssen saken m.m.), så er det ingen av dem som klarer å få sensurert/stoppet artiklene. Det er ytringsfrihet i Norge, og noen skarve opplysninger om noen Plasmaskjermer som uansett kommer om noen måneder er ikke akkurat av stor viktighet i det store samfunnsperspektivet.

Jeg håper virkelig AVforum ikke lar seg diktere på denne måten senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at diskusjon videre på sensuren ikke gjøres på denne tråden da den handler om Pioneers nye Plasma.

Diskusjonen finnes her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post614923

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, ta dette i tråden pser linker til... Her får vi heller glede oss over en serie av plasma-TVer som virkelig ser ut til å gjøre vei i vellinga!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer lanserte 5. april 2 nye plasma modeller i Japan. "7 1/2" generasjon. Noe er fra 7 gen og noe fra den kommende 8 gen. Med det nye "new direct color filter", lavere strømforbruk m.m:

I4U News - New Pioneer PDP-A507HX and PDP-A427HX Plasma HDTVs

•ñ“¹Ž‘—¿ F ƒpƒCƒIƒjƒAŠ”Ž®‰ïŽÐ

2007 April 5th
    Pioneer corporation
    - You can enjoy further high picture quality even under bright viewing environment, -

Digital hi-vision plasma television "pure vision" 2 type new sales

• High picture quality is actualized even at the bright room, furthermore it evolved "new direct color filter" loading
      • The room external influence of viewing environment such as sheath reflection is decreased brightly, furthermore it evolved with loading the "new direct color filter", contrast at the discernment place substantially improvement.
      • Industry highest level* it has</SPAN>the color gamut reappearance ability of 1, "new P.U.R.E. * it continues adopts 2 Black Panel", it is vivid and the reality expressing the image beauty which overflows.
      • With the adoption "of high purity crystal layer" of high luminous efficiency, reproducing profound black
    • The high picture quality circuit "new P.U.R.E. which makes the efficiency which the panel has the maximum show *2 Drive II" continuation adoption
      • You analyze image information, adjust to the design and the color tone sharp impression you adjusted reproducing beautiful image optimumly.
    • < Environmental correspondence > The annual electric power consumption quantity* 3, both rated electric power consumption industry smallest level* actualizing</SPAN>4
      • Annual electric power consumption quantity: "PDP-A507HX" 363kWh/ year, "PDP-A427HX" 264kWh/ year
      • Rated electric power consumption: "PDP-A507HX" 343W, "PDP-A427HX" 288W

PDP-A507HX
    PDP-A427HX

Main merit >
    1) The room external influence of viewing environment such as sheath reflection is decreased brightly, furthermore it evolved "new direct color filter" loading
    1. The glass of the panel front filter is removed and the to laminated or coextruded film by the fact that it converts, deterioration of the focusing impression by the front filter and the reflection inside it occurs between plasma panel is improved, this corporation for the first time * 6the technology which</SPAN>is merchandised is the direct color filter in the world.
      With the new commodity with contrast at the discernment place and substantial improvement of color reproducibility, it decreases also the reflection to the picture substantially, furthermore evolved the "new direct color filter" is loaded. The influence the illumination and the like with viewing environment is decreased, the appearance impression only of profound black and the plasma television the high picture quality image which overflows can be enjoyed.
    2. Since adopting, the industry highest level which has received high appraisal * it has the color gamut reappearance abilityof 1 with</SPAN>the current model of 2006 sale, "new P.U.R.E. Black Panel "continuation adoption. Being vivid, the reality it actualizes the image beauty which overflows.
    3. Actualizing high luminous efficiency with "high purity crystal layer". The brightness impression in the intermediate limits it improves, it is more natural and you can enjoy the image which has the contrast impression. In addition, being profound, it expresses to the detail of the dark scene where you re-display the black which tightens, are mainly used with the movie and the like beautifully.
    2) From the full digital high picture quality circuit "new P.U.R.E. Drive II which" reproduces the image which has the reality continuation adoption
    With the current model of 2006 sale since adopting, the full digital high picture quality circuit "new P.U.R.E. Drive II which" has received high appraisal continuation adoption. The colorful function which is pulled out the high luminous efficiency where the panel it has, the place where reappearance ability of color is left, without is loaded.
    1. Adjusting to the design, 「 intelligent color 」 loading which reproduces optimum color tone. natural material feeling of beige of the person and expression etc. of vivid color tone of the lawn, being automatic, it reappears as optimum image.
    2. Low in order for expression and the sharp impression of brightness to become optimum, adjusting to the design, 「 intelligent DRE it revises in real time (the dynamic range expander) loads the 」., 1 1 such as small grain of the turf being clean, it is reproduced as clear image.
    3. 「 BNR (block noise reduction) the 」 is loaded, noise of the block condition which occurs due to the cause of image material side is held down. In addition, 「 DNR (digital noise reduction) the 」 and the 「 MPEG-NR 」 are loaded, the movement and detail of image are not impaired, the image which does not have the noise impression is reproduced.
    4. You adopt this corporation individual 「 flex CLEAR drive method 」, actualizing smooth gradation expression at high density. Feature of image is analyzed, in order for the design to become optimum, distribution of gradation expression is automatically adjusted, expression power is raised to a greater extent.
    3) < Environmental correspondence > Industry smallest level* the annual</SPAN>electric power consumption quantity and industry most lightweight level of 4* actualizing</SPAN>4
    Industry smallest level actualizing electric power consumption low with economical electrical panel "new P.U.R.E. Black Panel" and the various economical electrical technologies which raise luminous efficiency. In addition also industry most lightweight level actualizes with the adoption and the like of the "new direct color filter".

"PDP-A507HX"Annual electric power consumption quantitative 363kWh/ yearRated electric power consumption 343WMass: 37.4kg"PDP-A427HX"Annual electric power consumption quantitative 264kWh/ yearRated electric power consumption 288WMass: 29.0kg

Side 2 av 67 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •