Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 67 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1325
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grunnen til 42"

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nei! Pioneer mener det bare er tøys med 1080p på 42", og det er jeg enig med dem i, om du ikke skal sitte klint opp i TV'en da.
    Enig med deg der Andy,foreløpig er stua for liten til en 50" eller mer,egentlig syns jeg att 42" er på grensen til bli for stort og att den ikke har 1080p oppløsning er ikke så viktig for meg, 720p holder lenge i hvertfall nå som 1080p markedet er ganske snevert.

En annen ting er att 42" hovedsakelig blir brukt som vanelig TV, for film og de store opplevelsene syns jeg att både 50 og 60" blir for lite,løsningen på det problemet henger i taket mitt...
    Mvh

Espen

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Enig med deg der Andy,foreløpig er stua for liten til en 50" eller mer,egentlig syns jeg att 42" er på grensen til bli for stort og att den ikke har 1080p oppløsning er ikke så viktig for meg, 720p holder lenge i hvertfall nå som 1080p markedet er ganske snevert.

En annen ting er att 42" hovedsakelig blir brukt som vanelig TV, for film og de store opplevelsene syns jeg att både 50 og 60" blir for lite,løsningen på det problemet henger i taket mitt...
    Mvh

Espen
    Ser problemstillingen, men spørsmålet er bare om man skal komme fremtiden i møte mhp. True (ikke oppskalert) HD.
    Lyse sender nå HD hjemme hos meg (forløpig ikke 1080P) samt at en blue-ray står på trappene (kan fort bli Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer BDP-LX70
    og HD ready TV har jeg jo allerede - så da er valget enkelt for meg ihvertfall 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men er det ikke sånn att

de Norske/europeiske HD sendingene kommer til å bli sent i 720p ? ikke i 1080p

Jeg er kanskje litt for forsiktig med valg av utstyr til tider,men er såpass ung :roll: att jeg fremdeles husker Beta/Vhs krigen og har lært att det kan være lurt og sitte på gjerde en stund før man legger mye penger ned i ny teknologi/formater.

Mvh

Espen

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er kanskje litt for forsiktig med valg av utstyr til tider,men er såpass ung :roll: att jeg fremdeles husker Beta/Vhs krigen og har lært att det kan være lurt og sitte på gjerde en stund før man legger mye penger ned i ny teknologi/formater.

Mvh

Espen
    OK, men mener du da at 1080p skal regnes som et "format" på linje med Blue-Ray og HD-DVD som stadig medfører usikkerhet ? Dette blir jo litt ulogisk da begge formater støtter denne oppløsningen, uansett hva kringkastere måtte gjøre (dessuten så har vi jo oppskalering....)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte blir 1080p det siden det er begrenset tilgang på matriale (Men det vil sikkert forandre seg ved ett senere tidspunkt) til både blue ray og HD Dvd.

Og greit nok att man kan oppskalere matriale,jeg har selv kjørt på endel høyere oppløsning enn det 1080p gir (Barco 1209 og the Rock scaler) men det blir egentlig ett substitutt i forhold til orginalmatriale i 1080p.
    Det er noen som sier att dritt inn er lik dritt ut og det er jeg enig i.

Men det er klart,jeg er ute etter best mulig kvalitet på bilde og jeg sier ikke att 1080p er dårlig,tvert imot men som sakt jeg tror det er litt tidlig enda og vi er absolutt ikke ved veis ende når det gjelder oppløsning.

Kjører forresten det meste jeg ser på i dag på 1080i og er fornøyd med det

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte blir 1080p det siden det er begrenset tilgang på matriale (Men det vil sikkert forandre seg ved ett senere tidspunkt) til både blue ray og HD Dvd.

Og greit nok att man kan oppskalere matriale,jeg har selv kjørt på endel høyere oppløsning enn det 1080p gir (Barco 1209 og the Rock scaler) men det blir egentlig ett substitutt i forhold til orginalmatriale i 1080p.
    Det er noen som sier att dritt inn er lik dritt ut og det er jeg enig i.

Men det er klart,jeg er ute etter best mulig kvalitet på bilde og jeg sier ikke att 1080p er dårlig,tvert imot men som sakt jeg tror det er litt tidlig enda og vi er absolutt ikke ved veis ende når det gjelder oppløsning.

Kjører forresten det meste jeg ser på i dag på 1080i og er fornøyd med det
    Jeg er uenig med deg når det gjelder 1080p i uoverskuelig fremtid.
    Det som er risikoen med å kjøpe et 1080p apparat idag, er at kvaliteten er r...$#&...va på dårlige sendinger (og prisen selvfølgelig).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

Espen
    Stemmer dette da? Det er vel 1080i som har vært normen så langt?
    Fra BD og HD-DVD får vi 1080p

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kanskje litt for forsiktig med valg av utstyr til tider,men er såpass ung :roll: att jeg fremdeles husker Beta/Vhs krigen...
    Men video2000 har du glemt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Det som er risikoen med å kjøpe et 1080p apparat idag, er at kvaliteten er r...$#&...va på dårlige sendinger (og prisen selvfølgelig).
    Jeg har 1080p tv. Bildet er veldig godt selv på SD hvis kanalen sender med god kvalitet. TV2 og NRK er helt suverent i SD. Det er selvfølgelig noe annet med dårlige sendinger. Men det blir dårlig på et 768 apparat også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan tror dere dette påvirker prisene på de gamle modellene

Hvordan tror dere at lanseringen av de nye 8 gen vil påvirke prisene på de gamle 7 gen for eksempel

Pioneer PDP-4270XA
    Pioneer PDP-427XA

jeg vil da tror at dette må føre til en reduksjon av prisen?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel allerede fått en påvirkning ? 427XA ligger på 15 995kr nå..Men håper det kryper enda 2000kr til ned.

Edit : Har ikke fulgt noe særlig med i denne tråden, men når lanseres de nye modellene ? vurderer å kjøpe 427XA etterhvert nå, men vil kanskje vente å se om lanseringa av de nye modellene reduserer prisen først.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Stemmer dette da? Det er vel 1080i som har vært normen så langt?
    Fra BD og HD-DVD får vi 1080p
    Jeg var innom en annen tråd her hvor det ble sagt 720p,er faktisk litt usikker selv nå,noe som kom fram i overskriften til innlegget.

Nei da,jeg har ikke glemt video 2000,men det var egentlig bare ett lite blaff,husker du VIC 20 ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Det har vel allerede fått en påvirkning ? 427XA ligger på 15 995kr nå..Men håper det kryper enda 2000kr til ned.

Edit : Har ikke fulgt noe særlig med i denne tråden, men når lanseres de nye modellene ? vurderer å kjøpe 427XA etterhvert nå, men vil kanskje vente å se om lanseringa av de nye modellene reduserer prisen først.

PDP 428XD Kommer til Pioneer i morgen,de mindre utgavene av 42" er på vei,mye er vel på plass i løpet av August antar jeg.

Prisene har jo nesten falt med 10,000,-siden Nytt år,jeg tror ikke att du skal forvente så mye mer reduksjon av prisen,jeg fikk prutet litt på 428XD'n som er den største av 42" og 427XA'n ligger 30% under den i pris nå.

Mvh

Espen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da,jeg har ikke glemt video 2000,men det var egentlig bare ett lite blaff,husker du VIC 20 ?
    Min første videospiller var en Video2000 maskin fra Philips. Den lokale videosjappa hadde godt utvalg av video2000 filmer. Utvalget var faktisk bedre enn på Beta. Men det var jo aldri like bra som VHS.

Nei, VIC 20 kan jeg ikke si jeg husker. Fortell :-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første videospiller var en Video2000 maskin fra Philips. Den lokale videosjappa hadde godt utvalg av video2000 filmer. Utvalget var faktisk bedre enn på Beta. Men det var jo aldri like bra som VHS.

Og for å spore helt av kan vi jo ta med El-kassetten...;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husker du commodore 64,det var gromt men i dag er det mere minne i en vekkerklokke.
    Vic 20 var lillebroren til commodore 64 og den hadde jeg (Har enda)(Jippi):???: og den var bare ett lite blaff.

Og bare for å ikke spore helt av,i ett innlegg ovenfor sa jeg att 1080p ikke er siste stopp når det gjelder oppløsning og bilde.

1080p er det ultimate for forbrukeren nå akkurat som commodore 64 eller CD'n eller Videospillern eller DTS eller,eller osv var det for forbrukeren den gangen det kom ut på markedet.

Og markedet er salgsbetinget,og for og kunne fortsette og selge må varene oppgraderes og fornyes (Ligger i menneskets(Mannen's) natur og ville ha noe som er bedre enn nabo'n),derfor tør jeg påstå att det vil komme ett bedre bilde enn 1080p om en stund,helt sikkert.

Men akkurat NÅ er det Pioneer som ligger på toppen av haugen når det gjelder "TV" bilder og jeg er glad for att jeg har muligheten til og skaffe meg ett apparat,jeg gleder meg faktisk som en liten unge.

Og den følelsen har jeg nesten hver gang det kommer en liten gizmo som jeg må ha,men følelsen er god veldig god faktisk og veldig dyr.....

Og den følelsen er ett bevis på att markedskreftene fungerer som de skal

Hvilken tråd var dette forresten ? var det noen som sa noe om og spore av ??

Mvh

Espen ops:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Og for å spore helt av kan vi jo ta med El-kassetten...;-)
    EL Kassetten ??

Mere info takk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt PDP 508xd i et par dager..

Jeg har frem til nå hatt en Panasonic 42" PV60 samt at jeg har en Panasonic 37" PV70.

Hva skal man si... jeg har ikke gjort noe kalibrering med DVE eller tilsvarende, mest bare lekt meg med ulike 'user'-innstillinger.

Bildet er meget bra, aller mest imponerende synes jeg fargene er. Bevegelser / panorering er også bra gjengitt. Men sortnivå på nivå med de beste CRT'ene.. nja.. tja..

Lever den opp til forventningene? Litt tidlig å si, men TROR farge / bevegelser er bedre enn forventet og at sortnivået er litt mindre imponerende enn jeg hadde håpet på. Igjen, før den er 'skikkelig' innstilt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant dette. Er nok helt klart en TV som kan kalibreres til de stor høyder. Jeg har lest noen engelske fora i det siste, og der har de rettet en del kritikk mot merkelige fabrikkinnstillinger. Med et par enkle grep har bildet blitt fantastisk.

Ser frem til å høre mer fra deg Nortor. Og kunne du skrevet litt om hvordan du fikk tak på den i produktsøk -og pristråden jeg har laget om emnet? http://avforum.no/forum/produkt-pris...ngelighet.html

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig,Gratulerer med ny TV !

Det med sort nivået hadde jeg regnet med,når du sammenligner med CRT snakker du om projektor eller TV ?

Og har du prøvd den direkte med HD matriale/1080P ? og i såfall hvordan er den sammenlignet med Panasonicene ?

Mvh

Espen

Side 19 av 67 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •