Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 67 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller er det slik at man kun mangler isf kalibreringen og digital mpeg 2 tuner?
    Litt mer; Optimum Mode, Home Galleri via USB 2, Pip/Pap, EPG, 1 commen Interface, sub-utgang og en optisk utgang. Det som eventuelt vil bety noe, er lys-sensoren (O-mode), men om den fungerer i praksis, gjenstår å se.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det snakkes også om at Pioneer gir et ekstra års garanti på 508-utgaven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det snakkes også om at Pioneer gir et ekstra års garanti på 508-utgaven.
    Pioneer gir ekstra års garanti har liten betydning for norske forbrukere som handler i norge..
    På tv er det uansett 5 års garanti.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Pioneer gir ekstra års garanti har liten betydning for norske forbrukere som handler i norge..
    På tv er det uansett 5 års garanti.
    Ikke helt riktig. Kjøpsloven sier noe om 5 års reklamasjonsrett. Garanti er et ekstra gode fra leverandørene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Ikke helt riktig. Kjøpsloven sier noe om 5 års reklamasjonsrett. Garanti er et ekstra gode fra leverandørene.
    Garanti/reklamasjonsrett er jo samme sak da....

Eneste forskjellen er vel for forhandler som slipper å dekke garanti/reklamasjons kostnader som kommer i pioneer sin garanti tid... om pioneer utvider dette med et år så vil disse utgiftene bli lavere for forhandler og muligens de kan selge pioneer tv'ene til noe lavere priser...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti/reklamasjonsrett er jo samme sak da....
    Ikke egentlig. Kjøpsloven sier at du har rett til å reklamere og under visse forutetninger få reparasjon kostnadsfritt utført.

Garanti kommer i tillegg og er noe leverandøren selv yter. Men i mange tilfeller er garantien svakere enn kjøpsloven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Ikke egentlig. Kjøpsloven sier at du har rett til å reklamere og under visse forutetninger få reparasjon kostnadsfritt utført.

Garanti kommer i tillegg og er noe leverandøren selv yter. Men i mange tilfeller er garantien svakere enn kjøpsloven.
    driver du med flisespikkeri nå da
    Poenget er at forbrukeren er godt nok sikret gjennom kjøpsloven og dermed er produsentens garanti tid uvesentlig... det er kun for forhandlere og firmaer som nyter godt av produsentens økte garanti tid da kjøpsloven kun er for private...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver du med flisespikkeri nå da
    Poenget er at forbrukeren er godt nok sikret gjennom kjøpsloven og dermed er produsentens garanti tid uvesentlig... det er kun for forhandlere og firmaer som nyter godt av produsentens økte garanti tid da kjøpsloven kun er for private...
    Hehe.. Ja tror vi snakker litt forbi hverandre.

Mange missforstår imidlertid dette med garanti og tror at det står i kjøpsloven, noe det ikke gjør.

I dette tilfellet betyr det ikke noe om Pioneer gir 2 års garanti til butikkene, annet en at det blir lettere for oss når noe går i stykker.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pio 1080P

Kommer i Oktober, sier de.
    Det blir jo som brittene sier, "the dogs bolloks"
    The best, kontrast som er enda bedre, alt blir bedre!
    Den blir dyr ja!
    Men så er det bare!

De er tøfft og vente, ja.

Heldigvis så har jeg Projectiondesign Action 1 MK2, som jeg kan kose meg med imens jeg venter!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg la merke til med en gang jeg oppgraderte til HD DVD, var at på min billige 42" grundig-skjerm, ble det tydelig "motion-judder" ved sakte panorering. Dette finner jeg svært plagsomt og skal ved en oppgradering sørge for å bli kvitt dette, bedre bilde i tillegg blir bare en fin bonus.:-D Må jeg gå for 1080p utgaven for at dette skal bli bra, eller skal 768p utgaven også takle dette fint? det er noe med 24p osv...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'ne er lagt ut for forhåndsbestilling på disse danske nettsidene. Selges uten bordstand, både 508 og 5080, og til rimelig stiv pris. 42" selger de med stand inkl.

LCD / Plasma TV - www.crtv.dk

Bla litt ned til dere kommer til Pioneer.

Og noen bilder fra en engelskmann som har fått skjermen, men ikke foten enda....

Pioneer 8G Owners Thread - AV Forums

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 508XD 1:1 pixelmapping?

Mooze

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Har 508XD 1:1 pixelmapping?

Mooze
    Jepp, via VGA og HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, via VGA og HDMI.
    Nybegynner-spørsmål: Hva er det som gjør at denne 1:1 pixel-mappingen via HDMI er så viktig? Er det med tanke på å kjøre HTPC direkte på skjermen? Støtter i så fall normale nye skjermkort oppløsning som 'stemmer overens' med denne skjermen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixel-mapping på HDMI

Takk for svar Andy Dandy.

Kan 508XD pixel-mapping verifiseres via noe dokumentasjon fra Pioneer? Jeg har ikke funnet det selv så langt.

Grunnen til at jeg tjater om dette er at jeg har 507XA som jeg kjøpte under forståelsen av at den hadde pixel-mapping. Det viste seg ikke å være helt sant da den bare har det på VGA. Mitt ønske er jo å bruke min egenbygde HTPC med HDMI ut til skjermen. Litt forbannet ble jeg da etterhvert....

Powerbuy på 508XD blir jo da mer og mer interessant! Noen som vil kjøpe en 507XA litt senere? :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nortor
    Nybegynner-spørsmål: Hva er det som gjør at denne 1:1 pixel-mappingen via HDMI er så viktig? Er det med tanke på å kjøre HTPC direkte på skjermen? Støtter i så fall normale nye skjermkort oppløsning som 'stemmer overens' med denne skjermen?
    Det stemmer nok bra alt det der, og oppløsningen begynner å bli normal på skjermkortene. Sikkert andre her som kan presisere mer om den saken, siden det er en funksjon jeg ikke bryr meg all verden om....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Takk for svar Andy Dandy.

Kan 508XD pixel-mapping verifiseres via noe dokumentasjon fra Pioneer? Jeg har ikke funnet det selv så langt.

Grunnen til at jeg tjater om dette er at jeg har 507XA som jeg kjøpte under forståelsen av at den hadde pixel-mapping. Det viste seg ikke å være helt sant da den bare har det på VGA. Mitt ønske er jo å bruke min egenbygde HTPC med HDMI ut til skjermen. Litt forbannet ble jeg da etterhvert....

Powerbuy på 508XD blir jo da mer og mer interessant! Noen som vil kjøpe en 507XA litt senere? :-)
    Denne kilden burde være troverdig nok. Her ser du spesifikasjonene Hjemmekino.no har satt opp, men har også dette fra mange andre hold, som mailer til pioneer om saken, og fra diverse forum, så denne gangen er nok saken biff, og det er bare å melde seg på evt. powerbuy.....

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer PDP-508XD

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! Takker så meget for info!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg så utrolig heldig at da jeg tok en tur innom Reference Audio her i Stockholm, så holdt de en demo av nye Pioneer 5080. Jeg må bare si at dette er drømme-TV'en. Svartnivået er et kapittel for seg selv, men også fargene er fantastiske. Forrige generasjon hang rett over 5080 og forskjellen var ganske store. 427 så ut som en LCD-TV i forhold til 5080. Og en meget positiv ting var at refleksene var minimale. Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg var i akkurat rett vinkel, kunne jeg skimte det store vinduet som var bak meg. Meget imponerende. Panoreringer så også ut til å gå knirkefritt.

Det blir 508XD på meg. Reference Audio tar ca 2.500,- for å ISF-kalibrere den hjemme hos meg, noe jeg vil benytte meg av. Denne prosessen skulle ta ca 3 timer. En kalibrering i dagslys og en på kvelden i mørket.

Nå gleder jeg meg virkelig, for dette er den aller beste TV'en jeg noensinne har sett.

Materialet som ble vist var Aladdin-tegnefilmen i 720/24, tror jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dam di dam di dam.... nå drar jeg for å hente min 508xd...

Juhu!

Bilder og rapport så snart den er utpakket og innstilt!

Side 17 av 67 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •