Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 67 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1325
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja. Det er derfor jeg vil ha 720p utgaven og ikke 1080p. Jeg har tidligere sammenliknet Pioneer 507xa og 5000EX, og 507 var best på vanlige signaler. I om med at de aller fleste vil måtte forholde seg til både 576/480i og 720p i mange år fremover, så er 720 et bra valg. Nå kan det selvsagt tenkes at den nye LX508 har enda bedre bildeprosessor enn PDP-508, men det er i så fall ukjent for meg. Med tanke på prisforskjellen mellom LX og PDP, så er den "lavoppløste" skjermen å foretrekke, i hvertfall for min del.

Javisst. Vi venter alle på signaler om at apparatene snart blir klar for salg i Norge. Etter at jeg snakket med Hifi-Center kjeden i går (igjen), ser det ut til at vi ikke bør holde pusten; Det kan endå gå en måned før de kommer for salg i Norge, og da til en pris av (villedende) 40 000,-
    Om de prøver seg med 40.000,- i butikk, så gjør de en stor tabbe. Da er vi klart dyrest i verden (om det skulle være noe nytt).

Erfaringene fra USA er at i alle fall 5080 utgaven går for ca 25% under veiledende. Håper det betyr priser ned mot 30.000,- for 508 i Norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pris på de nye skjermene så har vel Pioneer gått langt i å antyde at de trekker seg i større grad vekk fra priskonkurranse for å fokusere å å lage best mulige skjermer for high-end segmentet. Altså de som er villig til å betale for å få det desidert beste.

Så langt tilsier jo ting at Pioneer har lyktes når det kommer til kvaliteten, med strålende ytelser på alle områder. Og som de fleste på AV-forum vet, så må man ofte betale for kvalitet. Når pioneer nå tilsynelatende lar budsjettene går fløyten for å lage "THE best" plasmaskjerm, så blir det gjerne litt dyrt.

Denne diskusjonen blir litt som: "hva pokker, hvorfor skal jeg kjøpe toppmodellen av en surroundforsterker til Yamaha for 15000 når man kan få Onkyo sin for 5995". Alle skjønner kvalitetsforsjellen her, mens prisfokuset på flatskjermer har vært altfor stort.

Pioneer tar opp hansken med den nye serien sin vil jeg si...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra avsforum:

...I say it right now and I'll say it again. The Pioneer PDP-5080 makes the Pioneer 1140 look very 'GRAYISH GREEN' in a lot of scenes and it didn't take some eagle eyed viewer to see it. I can't see how anyone can tolerate the black levels of previous gen plasmas and LCDs after taking a look at the 5080 or 4280....

....Me and the salesdude were just like "Wow" in terms of how much darker one was compared to the other, and like I said. We both commented on how GREEN the Pioneer 1140 was in comparison....

Dette klinger godt i mine ører (eh..øyner). Endelig slutt på "grønnskjæret" i plasmaskjermene til Pioneer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra avsforum:

...I say it right now and I'll say it again. The Pioneer PDP-5080 makes the Pioneer 1140 look very 'GRAYISH GREEN' in a lot of scenes and it didn't take some eagle eyed viewer to see it. I can't see how anyone can tolerate the black levels of previous gen plasmas and LCDs after taking a look at the 5080 or 4280....

....Me and the salesdude were just like "Wow" in terms of how much darker one was compared to the other, and like I said. We both commented on how GREEN the Pioneer 1140 was in comparison....

Dette klinger godt i mine ører (eh..øyner). Endelig slutt på "grønnskjæret" i plasmaskjermene til Pioneer?
    Hmm er det typisk med grønnskjær i pioneer sine tidligere generasjoner ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm er det typisk med grønnskjær i pioneer sine tidligere generasjoner ?
    Da jeg skulle kjøpe plasma i 2004 sto valget mellom Pioneer og Panasonic. Pga Pioneer's grønnskjær valgte jeg Panasonic og angrer ikke på det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Product Reviews - Welcome to CNET Reviews - CNET.com

While the grayscale in 5070 the Low color temperature setting measured very close to the reference in Kelvin out of the box, it was nonetheless a bit too green. Of course grayscale calibration fixed that minor problem.
    Det er ikke et stort problem, og kalibrering gir en NESTEN korrekt hvitbalanse på den gamle modellen 507. På den nye 508 skal den være "perfekt", men det gjenstår selvsagt å se.

Da jeg skulle kjøpe plasma i 2004 sto valget mellom Pioneer og Panasonic. Pga Pioneer's grønnskjær valgte jeg Panasonic og angrer ikke på det.
    Nåja, siden jeg har hatt både PA30, PA50 (favoritten min), P60 og PV70, så er heller ikke Panasonic uten utfordringer på dette området. På PA30 og PA50 har jeg kjørt kjølig fargetemperatur for et best mulig bilde, PV60 hadde "purple snakes", mens PV70 treffer nesten på 6500 kelvin.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har oppgitt 34990 som pris på Pioneer 508xd. Da er det kanskje ikke så lenge til den kommer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har oppgitt 34990 som pris på Pioneer 508xd. Da er det kanskje ikke så lenge til den kommer?
    Hvor har du sett det?

Edit: Jeg fant det nå. Hjemmekino.no har lagt til 508XD på sine sider, og i prisinfoen ligger kun Elkjøp inne foreløpig...... og det er en muntlig pris også, enn så lenge.

Begynner å lure på om vi får disse tidligere i butikken enn slutten av juli.

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer PDP-508XD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hva 5080xa kommer til å ligge på

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Spent på hva 5080xa kommer til å ligge på
    Jepp, og om man må kjøpe fot i tillegg. Kjapt en 3.000,- til der.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, siden jeg har hatt både PA30, PA50 (favoritten min), P60 og PV70.
    Hvorfor er PA50 favoritten? Jeg har en 42PA50 nå og har planer om å enten gå for Panasonic 42PX70 eller Pioneer 428X.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er PA50 favoritten? Jeg har en 42PA50 nå og har planer om å enten gå for Panasonic 42PX70 eller Pioneer 428X.
    Jo, PA50 er lavoppløst, støyfri og den beste "dagsrevy"-skjermen jeg har prøvd/eid. PV70 er nok den beste flatskjermen i forhold til pris akkurat nå (koster under 10k!), men om vi ser bort fra sortnivået, synes jeg at begge Pioneer-skjermene mine (427 og 507xa) var litt bedre på bildebehandlingen enn PV70 som jeg hadde en måneds tid. Så mitt råd er (selvsagt!): Gå for 428 eller 508 om du har råd!

PS. For en tid tilbake var det flere som solgte Panasonic TH-42PA50 for 6000 kroner her på bruktbørsen. Dersom det finnes flere der ute som vil selge til samme pris, send meg en pm......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 508X og 428X 1:1 pixelmapping over hdmi? Leste at Pana PV70 ikke hadde dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    508 har i alle fall det via en av HDMI 1.3 utgangene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer's 8 generasjon får skryt for svartnivået. Ble litt usikker på noen innlegg i avsforum.com Hørtes ut som at det var for mye sort.. ? at de forskjellige sortnyansene ikke kommer helt frem i 8 generasjon? Kikket på noen bilder i avsforum og det så jo tilsynelatende slik ut også.. Noen andre som har lest noe tilsvarende ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Pioneer's 8 generasjon får skryt for svartnivået. Ble litt usikker på noen innlegg i avsforum.com Hørtes ut som at det var for mye sort.. ? at de forskjellige sortnyansene ikke kommer helt frem i 8 generasjon? Kikket på noen bilder i avsforum og det så jo tilsynelatende slik ut også.. Noen andre som har lest noe tilsvarende ?
    Sett de samme bildene som deg i AVSforum. Håper og tror dette er et innstillingsproblem. Butikkinnstillinger kontra mørke rom etc....? Skal i alle fall bli godt og endelig få sett disse skjermene med egne øyne! Virker som de aller fleste er meget fornøyde i alle fall.

Tror det er mye sant i dette innlegget: Photos of TVs will crush the blacks. The higher contrast the display is, the harder it is to capture all the subtle details in bright and dark areas all at once due to the camera's limited dynamic range.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som at det var for mye sort.. ?
    Dette er en unødvendig bekymring! En eventuell feilkonstruert skjerm ville kanskje la sortnivået gå på bekostning av andre parametre, men de positive tilbakemeldingene som har vært på 428/508 (herunder fargegjengivelse, sortnivå, hvitbalanse, bevegelse og kontrast), tyder på at det neppe kan være tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Sett de samme bildene som deg i AVSforum. Håper og tror dette er et innstillingsproblem. Butikkinnstillinger kontra mørke rom etc....? Skal i alle fall bli godt og endelig få sett disse skjermene med egne øyne! Virker som de aller fleste er meget fornøyde i alle fall.

Tror det er mye sant i dette innlegget: Photos of TVs will crush the blacks. The higher contrast the display is, the harder it is to capture all the subtle details in bright and dark areas all at once due to the camera's limited dynamic range.
    for å få frem skikkelig bilde av sortnivåene burde egentlig folkene ta bilde av en mørk scene med mange detaljer = kameraene burde klare å fange disse vil jeg tro... siden dynamisk område kun blir begrenset til det mørke ... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-428XD:
    PC-kompatibilitet
    For de som ønsker å bruke TV-apparatet som PC-skjerm eller å ha en MediaCenter/HTPC tilkoblet har denne modellen gode muligheter. Denne modellen støtter nemlig 1:1 pixelmapping noe som betyr at man kan kjøre apparatets oppløsning fra PC uten at man får overscan/underscan. Dette gir gode muligheter for bra bildekvalitet. Apparatet støtter 1:1 pixelmapping over VGA og HDMI som gjør at man har valgmulighetene, men hvis man skal kjøre Blu-Ray eller HD DVD som krever HDCP støttet skjerm må man bruke HDMI

Fra hjemmekino.no.

1:1 Pixelmapping via hdmi, så fint

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til 508/428 manual:

http://www.service.pioneer-eur.com/p..._PDP-508XD.pdf

Interessant lesning. Får litt følelsen av å allerede ha et sett mellom hendene...

Ser i hvert fall ut som at bilde i bilde funksjon, samt utvidede innstillingsmuligheter vil være et pro for 508 kontra 5080.

Side 15 av 67 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •