Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 67 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At 508XD har en funksjon som automatisk stiller seg inn etter lyset i rommet, vil det egentlig ha noen betydning? Man klarer vel å stille in 5080XA like bra manuelt, man vel f.eks innstillig for dag og kveld

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    En ting som jeg er veldig nysgjerrig på det er pixel mapping over hdmi om denne er 1:1
    Fikk svar på avsforum om at det er 1080p modellene som har 1:1 pixel mapping mens 1366x768 p skjermene (508 ) kun har 1:1 pixel mapping over VGA... Noen som kan bekrefte dette ?

1:1 pixel mapping er jo nesten obligatorisk om en har htpc med hdmi utgang (Jeg selv har hdmi på laptop og det funker helt glimrende til filmvisning. På et vis klarer laptop å få filmvisning i riktig pixel format. Mens om jeg skal bruke skrivebord på plasma skjerm så må jeg skalere ned slik at dette havner innenfor ..
    1366X768 modellene har også 1:1 pixelmapping over HDMI, har hørt mrd Pioneer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    100% sikker ?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    At 508XD har en funksjon som automatisk stiller seg inn etter lyset i rommet, vil det egentlig ha noen betydning? Man klarer vel å stille in 5080XA like bra manuelt, man vel f.eks innstillig for dag og kveld
    Har tenkt på samme sak. Blir spennende å se i praksis hva det betyr. Kanskje det bare blir en irriterende tilleggsfunksjon uansett, som man stort sett har avslått.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God damn, det var helt nytt for meg! Gode nyheter i så fall.... nå blir Stenvik glad.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Og et snes negativ innstilling...
    Hehe, var ikke meningen å være frekk, ble bare skuffet over at det ikke var en ordentlig test av TV'en. Har lett etter det på nettet, men finner ikke stort, bortsett fra et par innlegg på amerikanske forum av folk som såvidt har fått TV'n i hus.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, var ikke meningen å være frekk, ble bare skuffet over at det ikke var en ordentlig test av TV'en. Har lett etter det på nettet, men finner ikke stort, bortsett fra et par innlegg på amerikanske forum av folk som såvidt har fått TV'n i hus.

Siktet til Dingz, ikke til deg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siktet til Dingz, ikke til deg.
    Jepp, svært så negativ og skeptisk han virket. Mon tro om han er en skikkelig plasma/Pioneer hater? Han burde heller slaktet LCD produsentenes opphausing av sin labre sort/hvitt kontrast istedenfor å få det til å virke som at Pioneer bare bløffer......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi heller konsentrere oss om å få til et powerbuy av 508XD/XA. Tidligere i år fikk avforum kritikk av Pioneer Norge for at vi publiserte opplysninger om de nye skjermene FOR TIDLIG! (med det resultat at opplysningene midlertidig ble tatt bort). Det betyr forhåpentligvis at Pioneer følger med på hva vi gjør her på forumet. Med tanke på verdien ("Goodwill") av all den omtalen som vi har her, bør de kunne gi oss på forumet en kjempedeal på 508XD/XA med valgfritt bordstativ/veggfeste. En passende pris hadde vært under 30k. Eller hva, Finn Urianstad?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller enda bedre deal på 5080XA

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette sikkert. Vanskelig å vite hvem som har rett
    Fant dette på et forum:
    fick svar av en som verkar veta vad han pratar om i ett forum i usa där han sa att 8G modellerna hade 2% overscan via videoingångarna , även HDMI för 768p modellerna!, och det gick tydligen inte att korrigera.
    Dock pixelmapparna den tydligen utan overscan via PC ingången (60hz) med 1360x768. Och för 1080p modellerna skulle det tydligen gå att pixelmappa via HDMI.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler og fler i statene som har fått ny TV. Han her måtte vente til kona kom hjem, for å få satt TV'en på foten. Nå er det endelig gjort.

OK.
    My Apartment Super found some time and helped me lift the 5080 onto the stand.
    I ran through a quick system set-up.
    Set to:
    A/V source : Movie
    Contrast to 30
    Pure Cinema: Advance
    (I'll check the settings Thread for other suggestions)

I loaded up King Kong HD via HDMI and.....WOW.
    The picture is insane. Black is Black. 3D depth. Everything you've read before I ditto.
    I'm not a tech geek- so you're not going to get a lot of specs and measurements from me- sorry. What I will say is the picture is very cinematic. What I mean by that- My dad has a Panasonic and it looks very good for television shows- it's bright and sharp but-
    for films it's too much like video. The Pioneer really looks like you're watching a film on a movie screen.
    I tried to snap a few pictures, but my camera is not great and did not do the image justice. No stuck pixels that I can see (and hope I never do)
    SD quality varies per channel. Mtv not so good. Cartoon Network excellent.
    I'm currently running Discovery HD. (suggestions for Break-in is welcome)

(BTW- yes- I did buy from Invision- I love the fact they shipped so quick - I certaintly don't blame them for the driver giving me the bums rush- I'll watch the set closely tonight- I have full confidence if I find any problem- Invision will make it all good)

Og her en med bilder:

5080HD Photos

--------------------------------------------------------------------------------

For those of you that have seen my posts in the past, you know that I'm a longtime fan of Pioneer plasmas. So please keep that in mind when you read my comments (good or bad).

I was in Chicago on business for a couple of days and I couldn't resist stopping by ABT on my way to O'Hare airport. I took these pics around 4:30pm on Tuesday afternoon.

First, let me just say that I'm not an expert when it comes to judging PQ, so my impressions are basic at best, certainly not at JB's or D-Nice's level of expertise.

I compared the 5080 to the 1140 as I could see both of these at the same time, plus the meter on the cab was still running, so I tried to take less than 10 minutes in the store

1. The biggest difference to me was the anti-glare capabilities of the 5080. With the 1140 I could still see my reflection, but with the 5080 it was next to impossible.

2. The black levels truly do come close to the bezel. Refer to pic 150_5059 and 150_5062 (look at the 'NOKIA' on the balloon where it touches the bezel). There was never an appropriate scene while I was there that showed a 'truly' black object for comparison against the bezel.

I have to say that in the ABT's regular lighting I did not see a dramatic difference in black levels between the 1140 and the 5080 (at least not an 80% improvement).

3. The picture quality on the 5080 was significantly cleaner with much less pixelation than the 1140.

Please keep in mind that I am not an expert in judging picture quality, the lighting was not ideal, and the HD Feed was split a million times to feed all of their televisions. The sales guy indicated that the 5080 was not calibrated since they had just put it on display while the 1140 was calibrated properly.

Overall, while I was not blown away by the PQ of the 5080 it was still impressive compared to other plasma televisions and I still plan on purchasing the 1150 when it is released later this year. It was sitting next to a Samsung plasma, so I was unable to compare it to a Panasonic.

For what it's worth, here are 17 pictures I took of the 5080 while I was at ABT. The first picture was taken with the flash on, all the rest of the front views had the flash turned off.

I used a Canon Powershot S45 4 Megapixel digital camera.

Yahoo! Photos - basheer@rogers.com's Photos - ABT 5080HD Photos

If you click on any individual picture that you would like to see more detail on, a download button will appear. Each picture is a little over 1 MB, so if you download it, you can really zoom in to see detail. The slideshow mode does not have the download option.

Enjoy,

Basheer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    copy&paste fra et innlegg på avsforum:

Info from Pioneer Canada

--------------------------------------------------------------------------------

I have just confirmed the following from Pioneer Canada.

1. All of the models, Pure, Elite, 768p and 1080p will have the same filter.

North American models do not have the PLUS differentiation...they will all have the SAME filter.

I asked the question 3 times, just to be sure.

2. HDMI on a 768p WILL accept native resolution from a PC. ATI's latest drivers can output 1365 x 768.

HOWEVER, there is no clamping...so whether the signal starts at pixel 0, or pixel -1, or pixel +2 is why there may be overscan...but it will be extremely hard to notice...it depends on how good your video card is.

DOT by DOT on the PC input ensures that the signal starts at pixel 0.

3. If you have all the functions enabled that are designed to prevent IR...it should not happen. In LA, they left the FOX news logo on the screen for 24 hours and there was not a hint of IR. Even after 48 hours it was still fine.

4. The Home Gallery still does not support DIVX.

5. The PURE 768p models are shipping over the next couple of days in Canada.

6. The ELITE 768p models are shipping in 3 weeks.

7. The dealer event in Toronto that was mentioned just over a week ago where Pioneer compared their 5080 vs other competitors can be read about in the following links.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han la også ved denne linken, som jeg syntes var verdt lesningen i min utålmodighet etter 508'rn min.

http://www.canadahifi.com/comments.php?id_entry=161

Ved siden av den vanlige nesegruse beundringen over det nye sort/hvitt nivået, bet jeg meg spesielt merke i dette:

"But the next test was perhaps the most surprising. In two separate scenes, the camera panned up and down a set of stairs at different speeds. Panning scenes are generally very difficult for almost all TVs to display. Every TV produced a clearly visible jutter (a jumpy, non-smooth motion), with the exception of the Pioneer TV which produced a butter-smooth motion. Manufacturers have attempted to reduce the judder in scenes like this for a while now but I have never seen anything work this well ever before. The Pioneer didn’t just reduce the judder, it virtually eliminated it altogether! Pioneer calls this feature “Smooth” and it is incorporated into all of their 2007 plasma TV models. Outside of the Pioneer’s super deep black level and colour reproduction, this is a fantastic feature that places Pioneer’s plasma technology way ahead of the competition in my opinion."

Også dette, som er spesielt gode nyheter for meg som skal sitte så nærme TV'n (ca 2.4m fra øye til skjerm):

We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference.

Fornøyd med denne kommentaren Stenvik? -"HDMI on a 768p WILL accept native resolution from a PC. ATI's latest drivers can output 1365 x 768... etc."

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference.
    Da fikk jeg informasjonen jeg har ventet på. Da sparer jeg 15.000-20.000 og kjöper 720p-versjonen. Den ser ut til å väre like bra som 1080p-modellen. Artig dette med 720p/1080p...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg informasjonen jeg har ventet på. Da sparer jeg 15.000-20.000 og kjöper 720p-versjonen. Den ser ut til å väre like bra som 1080p-modellen. Artig dette med 720p/1080p...
    Jepp, samme her. Spesielt med tanke på sitteavstanden min, har jeg vært spesielt i tvil. Får leve med at TV signaler og SD kanskje blir litt crappy.... Har allerede bestilt meg HD DVD spiller, Complete Matrix og Planet Earth, så alt skal være klart for ankomst av min sterkt etterlengtede 508 (Goodbye good old CRT)....sukk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han la også ved denne linken, som jeg syntes var verdt lesningen i min utålmodighet etter 508'rn min.

http://www.canadahifi.com/comments.php?id_entry=161

Ved siden av den vanlige nesegruse beundringen over det nye sort/hvitt nivået, bet jeg meg spesielt merke i dette:

"But the next test was perhaps the most surprising. In two separate scenes, the camera panned up and down a set of stairs at different speeds. Panning scenes are generally very difficult for almost all TVs to display. Every TV produced a clearly visible jutter (a jumpy, non-smooth motion), with the exception of the Pioneer TV which produced a butter-smooth motion. Manufacturers have attempted to reduce the judder in scenes like this for a while now but I have never seen anything work this well ever before. The Pioneer didn’t just reduce the judder, it virtually eliminated it altogether! Pioneer calls this feature “Smooth” and it is incorporated into all of their 2007 plasma TV models. Outside of the Pioneer’s super deep black level and colour reproduction, this is a fantastic feature that places Pioneer’s plasma technology way ahead of the competition in my opinion."

Også dette, som er spesielt gode nyheter for meg som skal sitte så nærme TV'n (ca 2.4m fra øye til skjerm):

Fornøyd med denne kommentaren Stenvik? -"HDMI on a 768p WILL accept native resolution from a PC. ATI's latest drivers can output 1365 x 768... etc."
    Det og mye annet. Spesielt ser det ut til at pioneer har redusert faren for innbrenning. Samme filter på alle modellene i 8de generasjon.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det også være et argument for 720p på 50" (og 42" eller mindre) at den blir bedre for SD DVD? 1080p får vel en mye større jobb med å justere bildet med SD materiale?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm så lite aktivitet det har vært på avforum idag... noen grunn til det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det også være et argument for 720p på 50" (og 42" eller mindre) at den blir bedre for SD DVD? 1080p får vel en mye større jobb med å justere bildet med SD materiale?
    Ja. Det er derfor jeg vil ha 720p utgaven og ikke 1080p. Jeg har tidligere sammenliknet Pioneer 507xa og 5000EX, og 507 var best på vanlige signaler. I om med at de aller fleste vil måtte forholde seg til både 576/480i og 720p i mange år fremover, så er 720 et bra valg. Nå kan det selvsagt tenkes at den nye LX508 har enda bedre bildeprosessor enn PDP-508, men det er i så fall ukjent for meg. Med tanke på prisforskjellen mellom LX og PDP, så er den "lavoppløste" skjermen å foretrekke, i hvertfall for min del.

Hmmm så lite aktivitet det har vært på avforum idag... noen grunn til det
    Javisst. Vi venter alle på signaler om at apparatene snart blir klar for salg i Norge. Etter at jeg snakket med Hifi-Center kjeden i går (igjen), ser det ut til at vi ikke bør holde pusten; Det kan endå gå en måned før de kommer for salg i Norge, og da til en pris av (villedende) 40 000,-

Side 14 av 67 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •