Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 67 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1325
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Skal jeg først nå ha en ny TV så skal det være en 50" og den skal ha 1080p - da er jeg interessert i evt PowerBuy
    Ikke dumt det nei, men det er litt over min prisklasse

4280XA holder for mitt bruk, hadde håpet at jeg skulle klare å få den til rundt 18.000kr, det er rundt det jeg har råd til for øyeblikket, blir så mye andre utgifter og nå, htpc, spillepc, ferie osv

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nortor
    Er det noen som vet når denne skal komme i salg i Norge? Tenker på 50-tommeren, ikke full-hd versjonen.

Siste jeg har hørt er slutten av juli...

Får vi et powerbuy ned mot 27-28 er jeg med. Har allerede sett den annonsert for under 30 i Norge.

Leste på et amerikansk forum at noen der håper å kunne få sin 508 allerede nå på fredag, så da regner jeg med at vi senest får de mot slutten av juli i Norge. Kanskje kan vi håpe på litt tidligere release også?

Hvor har du sett den annonsert under 30'?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvor har du sett den annonsert under 30'?
    My bad. Det var så klart en 507 som var annonsert hos Nettdata til den prisen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye avslag får en ved eventuell powerbuy ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvor mye avslag får en ved eventuell powerbuy ?

Akkurat nå blir det vel bare spekulasjoner? I og med at ingen selger de TVene enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henger med på eventuell powerbuy av 50" 1080P skjermen, får vel ikke med meg noen på 60" vel

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Skal jeg først nå ha en ny TV så skal det være en 50" og den skal ha 1080p - da er jeg interessert i evt PowerBuy
    Akkurat som jeg skulle sagt det selv :-) Har allerede en 37" LCD med 1920x1080. Prinsipielt vil jeg ikke kjøpe annet enn Full HD, hverken TV eller proje.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat som jeg skulle sagt det selv Har allerede en 37" LCD med 1920x1080. Prinsipielt vil jeg ikke kjøpe annet enn Full HD, hverken TV eller projetor.
    Jeg synes dette "full HD" fokuset har tatt helt av. Spørsmålet er vel egentlig om det blir så mye bedre. Her er mine argumenter for HD-ready-skjermer:

1) Prisen på en full HD-skjerm ligger ofte mye høyere enn på en "bare" HD-ready-skjerm. Er det verdt merprisen når du faktisk må sitte temmelig nærme skjermen for å få fullt utbytte av den økte oppløsningen? På den nye Pioneer-skjermene er det (foreløpig) snakk om prisforskjeller på opp mot 20 000, og det kan det ikke være verdt? (det måtte i såfall være den økte kontrasten på 1:20000 som er det viktigste)

2) Studier som er gjort (jeg klarer dessverre ikke å finne dem igjen på nettet), viser at det menneskelige øyet er mer sensitiv for fargegjengivelse, kontast og sortnivå enn oppløsing. Til alt overmål bruker jeg (i påvente av Pio 508XD) en Panasonic PA50-skjerm. Den er lavoppløst (840 x480), men gir likevel et fantastisk bilde. Selv 1080i-signaler via komponent klarer den å nedskalere, så her har hysteriet tatt overhånd.

3) Høy oppløsning setter også den interne bildeprosessoren på en stor prøve når lavoppløste bilder skal oppskaleres. En test som ble gjort av Cnet viste at Pioneers høyoppløste skjerm (5000) ikke gav like gode bilder som 507xa når det kom til lavoppløste signaler som 576i. Selv om den nye prosessoren i Pioneer LX508 er forbedret, så skal en ikke se bort fra at 508XD er bedre egnet til lavoppløste signaler som det fremdeles vil finnes mange av i årene som kommer.

4) Tidsaspektet; Pioneers "full-HD"-skjermer kan bli forskjøvet mot 2008, og det kan bli vel lenge å vente for de ivrigste av oss?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verdt merprisen når du faktisk må sitte temmelig nærme skjermen for å få fullt utbytte av den økte oppløsningen? På den nye Pioneer-skjermene er det (foreløpig) snakk om prisforskjeller på opp mot 20 000, og det kan det ikke være verdt? (det måtte i såfall være den økte kontrasten på 1:20000 som er det viktigste)
    - Jeg har også hørt at det mennesklige øye klarer å registrere kontraster på maks 13000:1 (men man sa jo også for en tid tilbake at all båndbredde utover 22kHz er uinteressant, da man ikke hører høyere frekvenser....)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noen heldiggriser som allerede har fått seg 8nde generasjonsskjerm....

The OFFICIAL PIONEER 8G (KURO!)Thread - AVS Forum

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Da er det noen heldiggriser som allerede har fått seg 8nde generasjonsskjerm....

The OFFICIAL PIONEER 8G (KURO!)Thread - AVS Forum

Er det dette som er Europapremieren, dvs. om 35 dager (trykk på linken under) ?
    Pioneer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Er det dette som er Europapremieren, dvs. om 35 dager (trykk på linken under) ?
    Pioneer
    Høres meget sannsynlig ut. Noen få heldige har visst fått grabbet til seg et eksemplar allerede i USA, men de vil nok ikke være vanlig tilgjengelige før om en uke eller to, tipper jeg (i USA altså).

Håper release i Norge blir mer midten av juli enn slutten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg blir det enten Panasonic 42PX70 eller Pioneer 4280XA, kommer ann på prisen på 4280XA. Får jo PX70 for 11.800kr nå, det er jo rasende billig. Hvis 4280XA kommer på noe særlig mer enn 18.000kr så er det helt uaktuelt. PX70 har trossalt fått masse skryt og man ser sikkert ikke SÅ stor forskjell på bildet.
    Hva tror dere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    For meg blir det enten Panasonic 42PX70 eller Pioneer 4280XA, kommer ann på prisen på 4280XA. Får jo PX70 for 11.800kr nå, det er jo rasende billig. Hvis 4280XA kommer på noe særlig mer enn 18.000kr så er det helt uaktuelt. PX70 har trossalt fått masse skryt og man ser sikkert ikke SÅ stor forskjell på bildet.
    Hva tror dere?
    Vi får nok bare vente å se, men alt tyder på at disse skjermene (Pioner 8. gen.) blir revolusjonerende gode. Alle øyenvitneskildringer så langt tyder på at dette er noe å virkelig glede seg til.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Hva tror dere?

Jeg ville ha gått for Panasonic'en. Den prisforskjellen vs. bildekvalitetsforskjell blir litt for stor. Syns 42" til Pioneer er helt ok i design, det er 50" dems som skiller seg med den tynne kanten og det veldig slanke designet. Eklusiviteten og designet til 50" ville jeg betalt ekstra for men det blir feil for meg når det gjelder 42"...

Jeg skal faktisk selv kjøpe Panasonic TH-42PV70 til 11.500 kr. nå, her får man med bordstativ og høyttalere, siden Forza 2 og endel andre 360/PS3 spill kommer ut nå. Den står ikke tilbake i bildekvalitet når det gjelder dagens Pioneer 42" hvertfall. Også er planen å vente til de nye TVene kommer ned i pris. Dagens Pioneer PDP-508 lå jo på 36.000 kr. når den kom ut og nå får man den for 24.000 kr.!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører deg, PianoBlack! Har vært inne på samme tanken selv. Greie meg med en Panasonic 42" et års tid, og så bruke den som soveromsTV når Pioneer 50" 1080p får en hyggeligere pris. Men spørs om jeg orker og vente. Dessuten er det ikke bare positivt å ha TV på soverommet.....

Det ender nok med en 50" 768p... Regner med at jeg kommer til å sikle etter den når jeg får sett den første gang!

EDIT:!!!!!Gud bedre for en pris. Har dere sjekket Plasma TVs, LCD TVs from Plasma Concepts ???

Søk på 5080, add to chart, og dere får opp prisen 2.495 $, det er under 15.000,- norske, og de har den på lager!!!! Noen problemer med å bestille den fra USA? (Sikle, sikle....)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EDIT:!!!!!Gud bedre for en pris. Har dere sjekket Plasma TVs, LCD TVs from Plasma Concepts ???

Søk på 5080, add to chart, og dere får opp prisen 2.495 $, det er under 15.000,- norske, og de har den på lager!!!! Noen problemer med å bestille den fra USA? (Sikle, sikle....)
    Vet du om det er samme spesifikasjonene på USA-modellene? De støtter vel PAL og samme bildeformater? ...har en søster i Seattle.. Hmmm ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det er samme spesifikasjonene på USA-modellene? De støtter vel PAL og samme bildeformater? ...har en søster i Seattle.. Hmmm ;-)
    120 volt på usa tv'er
    Og det er vel ntsc og ikke pal på disse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    120 volt på usa tv'er
    Men det er vel bare å bruke en converter på støpselet...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel bare å bruke en converter på støpselet...?
    Må ha 230 -> 120 volt trafo da vil jeg tro

Side 12 av 67 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •