Er helt fersk på TV-området, men har nå bestemt meg for å prøve å gå til innkjøp av en LCD-TV. Problemet mitt er at jo mer jeg leser på diverse nettsteder, jo mer usikker blir jeg. Derfor vil noen konstruktive tips være flott!

TV-en jeg er ute etter skal ikke være for dyr, og jeg ser for meg 32" eller 37". Den skal hovedsaklig brukes til analoge TV-signaler, DVD-spiller (uten HDMI), og PC (VGA og/eller DVI).

Jeg var i utgangspunktet veldig nær ved å kjøpe en Toshiba 37WL66Z 37" til 9995,- etter å ha lest tester der den fikk god omtale. Men etter å ha tittet litt rundt på diverse forum, så virker det som denne TVen har et problem med irriterende støy. Dette er jo ikke spesielt gunstig hvis man f.eks skal bruke TVen til PC-bruk.. Noen som vet om dette problemet skyldes feil, eller om det er noe Toshiba vil du skal leve med? Lyd&Bilde ga jo denne TVen en kritikk av en annnen verden, men jeg får ikke det helt til å stemme med en del erfaringer som kommer fram i forumet blant annet..

Så fikk jeg øye på denne 32" Tatung-TVen som kun koster 5000 kr. Ser at mange er fornøyde med den, men er på en måte litt "redd" for å kjøpe det aller billigste. Kjøper ikke ny TV for å få "jaja, hva kan man vel forvente av den billigste TVen"-følelse.

Til slutt har en kamerat som jobber på Elkjøp tipset meg om en Panasonic 32" TX32LE7F, som skulle være helt ny, god kvalitet, og kostet 8000 kr. Har ikke klart å finne noen erfaringer eller tester av denne TVen på nettet enda, så jeg vet ikke helt hva jeg føler for den.

Noen som har tips til valget mitt? Og eventuelt om det er noen andre TVer som bør vurderes? Ser for eksempel at netshop har denne Sony 40" til 9500 denne uka: Netshop.no - pc data foto minne digital - Sony KDL40U2000K 40" LCD-TV HD-ready