LB2R, justere backlight?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LB2R, justere backlight?

Vet noen om det går an å stille backlight i servicemenyen på denne? Har lett litt rundt, og snust litt på forskjellige forum, men virker ikke som om noen vet det. Sendte også en mail til LG.

Skjermen har jo forrykt mye lys når du må kjøre med ca 50 i kontrast og lys for at man ikke skal svi av netthinna. Sortnivået lider av dette!

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG sliter med sortnivå, men jeg elsker tv'ne allikevel. Jeg vet ikke om det går ann å stille bakgrunnslys i servicemenyen, men tror ikke det. Har du prøvd med en kalibrerings DVD??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nei jeg har ikke prøvd med kalibrerings dvd.. Prøvde å sende en mail til lg, men de ville ikke fortelle hvordan det kunne gjøres.(eller om det kan gjøres)

Hvilke settinger bruker du? Jeg kjører:
    kontrast 45
    lys 55
    farge 35

r 0
    g 0
    b -2

xd kontrast av, farge på, (sortnivå lav på hdmi)

Fargene er veldig naturlige og gode, men plagsomt mye gjennomlysning i mørkepartier. Mister dog ikke detaljer i de mørke partiene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Leste litt i lb2r tråden på minhembio.com at man kunne holde meny knappen på fjernkontrollen og på tven samtidig noen sekunder for å få opp en ny meny.

Jeg har ikke gjordt noen endringer der inne, men det virker som en slags servicemeny. Min versjon er: LP62X Cortez Version 3.03.

Jeg plages tildels mye av artifakter når jeg kjører med 100 Hz eller TruM aktivert. Leser at noen lb2r eiere ikke er plaget av artifakter og lurer på om problemet mitt kan løses ved en software oppgradering da jeg liker denne funksjonen foruten når jeg ser på film.

Hvis man kun holder inne meny tasten på fjernkontrollen en stund så får man mulighet til å taste ett passord. Noen som vet hva dette passordet er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av animanix
    Hei.

Leste litt i lb2r tråden på minhembio.com at man kunne holde meny knappen på fjernkontrollen og på tven samtidig noen sekunder for å få opp en ny meny.

Jeg har ikke gjordt noen endringer der inne, men det virker som en slags servicemeny. Min versjon er: LP62X Cortez Version 3.03.

Jeg plages tildels mye av artifakter når jeg kjører med 100 Hz eller TruM aktivert. Leser at noen lb2r eiere ikke er plaget av artifakter og lurer på om problemet mitt kan løses ved en software oppgradering da jeg liker denne funksjonen foruten når jeg ser på film.

Hvis man kun holder inne meny tasten på fjernkontrollen en stund så får man mulighet til å taste ett passord. Noen som vet hva dette passordet er?
    Tror ikke det passordet tar deg noe videre inn. Har samme versjon som deg, LP62X Cortez version 3.03

Tror heller ikke at det er firmware som kan ordne opp i artifakter ved truM, det vil alltid være endel artifakter ved en teknologi som er basert på å gjette neste bilde. Men, jo bedre signal, jo færre artifakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen lb2r eiere som har kalibrert denne tven med DVE? Isåfall hadde det vært interessant om man kunne postet instillingene her eller i kalibreringstråden øverst på denne siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike kalibreringsinnstillinger er jo forskjellig fra rom til rom... så om man skal gjøre det så nøye som med DVE (for å si det på en rar måte), så må man bare kjøre testen selv og ikke kopiere en annen i en sannsynligvis annerledes lyssetting. Når man først snakker om å perfeksjonere bildet, mener jeg...

Sitat Opprinnelig postet av animanix
    Er det noen lb2r eiere som har kalibrert denne tven med DVE? Isåfall hadde det vært interessant om man kunne postet instillingene her eller i kalibreringstråden øverst på denne siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min stue forandrer lyssettingen seg hele tiden alt etter hvor på dagen\natten jeg befinner meg og om det er sol eller overskyet ute. Det må da være mulig å finne bortimot optimale settinger ved hjelp av DVE på identiske tver forutsatt at man bruker samme inngang som i mitt tilfelle er rgb-scart til digital decoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •