LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!

Hei,

Da fikk jeg i dag "LG 42" Plasma-TV 42PM1MA, 1024x768, HDMI, 5000:1".
    Jeg leste en del om denne skjermen på hembio forumet og det er samme som en tv-plasma til en del høyere pris.

Forskjellene er:
    Denne er en plasma monitor (pc rekvisita, ikke lisenspliktig iflg svenskene)
    Denne har ikke høyttalere (men har forsterker)
    Det følger ikke med fot eller veggfeste

Videre, har denne skjermen muligheter for å splitte opp bildet på flere skjermer. Det er altså VGA UT, så du kan sette opp en helg vegg med slike skjermer. De kan også settes "sidelengs" og man kan rotere bildet, om man gjør det, vil en temperaturstyrt vifte bli aktivert (denne er deaktivert ved vanlig montering).

Jeg klarte den sinnsyke prestasjonen å henge opp tv'en alene, hehe.. Var ikke helt lett å få den inn på veggfestet, når jeg kjøpte veggfeste med tilt (clas ohlson, 500kr).

Bildet synest jeg er veldig fint, jeg har også sett på broren min sin lg lcd 42" til 18.000kr. Det eneste jeg har testet hittil, er en dvd via scartkabel, fra en sony dvp-s336 med RGB via scart.

Jeg synest bildet er veldig fint, høy kontrast (5000:1) og grei lysstyrke (1500).

Eneste problemet mitt, er VGA til skjermen..
    Jeg fikk det ikke til, vet ikke hvorfor..

Har kjørt dual-monitor på laptop'en før, men når jeg koblet til tv'en, så skjedde det ikke stort. Pc'en fant skjermen, men ingen bilde kom på skjermen.

Jaja, reboot, men hjelper det?
    I bios så jeg så skjermbilde, men når den kom til login var det sort både på plasma'en og på laptop'en. Jeg skal prøve litt mer før jeg gir opp, hehe..

Anyhow, jeg er veldig fornøyd med 8200kr som jeg gav for tv'en i Bergen (slapp frakt ved å kjøpe den her). Eller, det er jo en monitor (med tv tuner), hehe.. Blir kanskje litt værre å forklare til damen hvorfor jeg har ny plasma på veggen når jeg sa jeg ikke hadde råd til å bli med til haugesund, hm...

monitoren støtter 1368x768, 720p, hdmi, vga in, vga ut (for fysisk skjerm-tile), 2 fullfunksjons scarter, component inn, svideo inn++

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!-dsc06757-jpg

Tv'en hengte jeg på clas ohlson veggfeste, m. tilt.
    Det vanskeligste var kanskje ikke å henge opp tv'en alene, men rett og slett å få inn de "låseskruene", da skruene ikke var magnetiske og de passet ikke helt 100% i skrujernet.

LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!-dsc06755-jpg

Men det gikk seg nå til, faktisk på første forsøk :-)
    LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!-dsc06756-jpg

Jeg måtte snu hele stuen min, pga. fant ut jeg hadde gips i andre enden, hehe.. men, men..
    LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!-dsc06760-jpg

ps. jeg kjører ikke to sett høytt fremme, der er bare at jeg ikke rakk å flytte på infinityene før jeg la meg 0100 i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du husket å trykke på FN og F4 tasten sammtidig - fungerer utmerket å bruke skjermen til pcen, enkelt er det også... husk å bruk RGB inngangen... (du kjører med vanlig pcskjerm kabel ja? ikke noe moderne HDMI greier?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tv-veggfeste skal jeg velge... trenger jeg en spesiell type? Har tven VESA?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonaeil
    Hei, har du husket å trykke på FN og F4 tasten sammtidig - fungerer utmerket å bruke skjermen til pcen, enkelt er det også... husk å bruk RGB inngangen... (du kjører med vanlig pcskjerm kabel ja? ikke noe moderne HDMI greier?)
    Hei, jeg kjørte vanlig vga-kabel fra pc'en.
    Har hdmi ut fra pc'en også, men det er en litt anderledes plugg, så jeg må nesten ta med pc'en til en databutikk for å få rett med meg.

ps. min pc bruker fn + f5 og jeg fikk bilde i bios, men det forsvant når den kom til windows.

Sitat Opprinnelig postet av jonaeil
    Hvordan tv-veggfeste skal jeg velge... trenger jeg en spesiell type? Har tven VESA?
    Kjøp et fra clasohlson eller fra biltema, de heter vesa 100-400 elns., de passer denne skjermen (universialfester).

Fikk bare brukt fire skruehull i tv'en, men det holder nok.
    Veggen er penetrert med en drøss treskruer (som ikke fulgte med clas ohlson veggfestet).

Jeg holder for tidne på med å male stuen min, men det tar en god del tid med trevegger!
    LG 42" Plasma-TV 42PM1MA I stuen!-dsc06816-jpg

Først var det jo kvistlakk, så grunning, så to lag maling.
    Er ferdig med tv-veggen nå, andre veggen på bildet er bare grunnet og jeg har grunnet vinduskarmer og lister. Har enda en trevegg å grunne, samt jeg må jo male to lag på treveggene og sikkert to lag på de veggene jeg har med strie også.

Har L formet rom, så den delen dere ser her med tv'en er den minste delen, den er ca. 3.2 meter bred og kanskje 2 meter dyp, men selve stuen er ca. 5 x 6 meter, men gangen spiser opp ene hjørnet av stuen.

Funker egentlig fett til mitt bruk, da jeg har pc'en plassert bak sofaen min igjen og jeg får brukt hele stuen på den måten.

Ellers, bildekvaliteten fra ps3 er NYDELIG.
    Broren min har lg lcd tv til 18k og xbox 360..

Han sa at resistance fall of man hadde nicere grafikk enn han har sett på noenb 360 spill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •