PS3 på Sagem Axium HD-D45, funker det greit?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 på Sagem Axium HD-D45, funker det greit?

Hei, har ikke så stor peiling på dette - så derfor lurer jeg på om det er noen som har prøvd PS3 på denne TVen og fått det til å funke med Blueray-avspilling.

Kan muligens bli et kjøp av denne konsollen, men det bekymrer at ikke blueray-spilleren skalerer til 720p. I manual til Sagem er ikke 576p oppgitt som en oppløsning TVen støtter..

Noen som har prøvd denne kombinasjonen - og hvordan ser det evt. ut. Bildekvalitet spill/film etc.

Har forresten noen kjøpt lampe til denne TVen? Hvor - og pris?

mvh

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ikke på PS3 uten at det er en FullHD. Støtter maskinen 1080P så støtter den 1080P. Kastrerte spill klarer jeg meg uten, det samme gjelder BD. Nå kommer også en oppdatert 360 med støtte for 1080P neste mnd. Kvasi HDTV er bare en mellomstasjon på lik linje som SD flatskjermene var i sin tid.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er spørsmålet om hva 1080p gir på skjermer under 50"... Man kan vel si mer eller mindre ingenting. Og når Norske HD sendinger blir 720p så sier resten sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Men så er spørsmålet om hva 1080p gir på skjermer under 50"... Man kan vel si mer eller mindre ingenting. Og når Norske HD sendinger blir 720p så sier resten sitt.
    Ja, jeg leste noen tall (på wikipedia) hvor stor tv'en måtte være og hvor nært man faktisk måtte sitte, for at det skulle være "vesentlig".

Men så er ikke jeg en av de som ville brukt mange tusen kroner på en høyttalerkabel heller, nettop pga.jeg ikke hadde hørt forskjellen.

Jeg vil nok SE forskjellen på en tv for 50k og en for 5000kr, men spørsmålet er fremdeles om jeg mener det er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammel tråd dette men tar den opp igjen.

Jeg har også Sagem Axium 45 DLP tv og kjøpte playstation 3 for noen dager siden.

Når jeg koblet til PS3 søkte den automatisk og foreslo 1080i som instilling og det er det jeg har valgt. (kan også velge 720p)
    Bildet i spillene og film er etter min mening veldig bra. Spillene ser veldig flotte ut. Har ikke prøvd Blue Ray spilleren til film enda, men lastet ned noen trailere fra PS3 websiden og det ser veldig bra ut. Jeg ser også HD fra canal digital og synes det er like bra eller bedre bildet fra PS3, men jeg er ingen ekspert på dette.

Jeg får ikke brukt hdmi/dvi kabel fra PS3 da det ikke gir lyd.
    Må bruke en AV-kompnent kabel og det funger veldig bra og man får HD da også. Og uansett bruker jeg dvi kontakten på tv til satelitt mottakeren så da er det greit å ha PS3 på kompnent.

Har hatt min tv i litt over 3 år nå og fortsatt med samme lampe.
    Venter den skal ta kvelden når som helst, og spesiellt nå når jeg spiller mye på den nye PS3.

Har derfor undersøkt mye på nettet og har tenkt å forsøke dette:
    Lampe får jeg kjøpt i USA til kr 750 + frakt og skatt blir det ca 1000kr?
    Dette er jo langt billigere enn 4-5-6000 kr jeg finner ellers.
    Her er butikken jeg fant:
    P-VIP 100-120/1.3 E23h E23 DLP TV Replacement Lamp
    De sender også til Norge for $10
    Replacement Light Bulbs-Shipping Information

Her er beskrivelse hvordan man kan bytte:
    Replacing the bulb on a Sagem Axium HD45 H/S DLP Television | Technology | Ascolti Limited

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calmeyer
    Litt gammel tråd dette men tar den opp igjen.

Jeg har også Sagem Axium 45 DLP tv og kjøpte playstation 3 for noen dager siden.

Når jeg koblet til PS3 søkte den automatisk og foreslo 1080i som instilling og det er det jeg har valgt. (kan også velge 720p)
    Bildet i spillene og film er etter min mening veldig bra. Spillene ser veldig flotte ut. Har ikke prøvd Blue Ray spilleren til film enda, men lastet ned noen trailere fra PS3 websiden og det ser veldig bra ut. Jeg ser også HD fra canal digital og synes det er like bra eller bedre bildet fra PS3, men jeg er ingen ekspert på dette.

Jeg får ikke brukt hdmi/dvi kabel fra PS3 da det ikke gir lyd.
    Må bruke en AV-kompnent kabel og det funger veldig bra og man får HD da også. Og uansett bruker jeg dvi kontakten på tv til satelitt mottakeren så da er det greit å ha PS3 på kompnent.

[/url]

Takk for tipset om lampekjøp. Har hatt min HD D45 i over 2 år og regner med at jeg må bytte om ikke alt for lenge, skjønt det kan 2 år også. Vanskelig å spå..

Jeg trodde lampa var gåen for et halvt års tid siden, men det var heldigvis bare sikringen som var gåen. Tonart i Trondheim opplyste da om at de bytter ut bare selve pæra og fester den til sokkelen. Pris for dette kr 2500,-
    Men 750,- + toll blir jo billigere enn dette da!

Ang. komponent, så blir min Sagem veldig mørk ved bruk av denne inngangen. Merker du ikke noe til dette på din TV?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan kjøre lyd utenom hdmi via optisk om du har noe å koble det til. Som det selvfølgelig er annbefalt å ha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •