Støy fra Samsung PS-42Q7H?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra Samsung PS-42Q7H?

Hei.
    Jeg kjøpte den 9. mars en Samsung PS-42Q7H på Expert Bunos sitt oppstartsalg i Drammen.

Jeg er veldig fornøyd med bilde, bruker NAD DVD spiller og komponentinngangen på TV'en. Jeg har ikke fått justert bildet skikkelig ennå, men skal prøve et par av tipsene jeg fant her.

Men så tilbake til emne... Jeg synes TV'en støyer mer enn jeg skulle tro til en så ny og dyr (for meg) skjerm.
    Jeg har tatt med TV'en ned til butikken en gang, og vi testet både TV signal og DVD. Jeg synes jeg hørte støyen der også, men de gutta mente det var helt normalt.

Skal en slik plasmaskjerm med veil pris på 17999 (jeg bet 12999) støye ved lavt volum? Poenget blir jo at jeg må ha lav lyd på kvelden pga. barn og slikt som skal sove.

Mvh,
    Glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det kort å greit, nei du skal ikke høre lyder fra Tven om volumet er null. Noe sus vil det alltids være, men man skal ikke kunne høre det fra vanlig sitteavstand. Har selv hatt en Q7H, og den var totalt lydløs, kjøpte den rett etter lansering. Men det er mange som har hatt problemer med støy på de senere produksjonslinjene. Hvordan det er med reklamasjon når det kommer til støy er jeg usikker på.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har det samme problemt med min tv. Jeg har den samme modellen som deg, bare 50 tommeren. De sa til meg i butikken at det ville forsvinne etter ca 4 uker, for den hadde en slags oppstarts tid. De sa og at alle plasma e sånn i begynnelsen og at lyden ville forsvinne. Men det har den ennå ikke gjort og jeg er veldig misfornøyd.

Jeg kjøpte min og på Expert Bonus.

Hva kan vi som har et sånt problem gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme problemet med min Plasma TV. Jeg har en Philips 42pf5331 og syns at den støyer ganske høylytt til tider. Det kommer en bzzzz lyd jevnt og trutt fra tvn, selv om lydvolumet er av. Jeg kan høre det også fra sitteavstand. Men støyen er selvsagt mer merkbart jo nærmere tvn jeg kommer.

Ettersom det jeg har forstått så skal det støye litt mer fra plasma tver enn fra LCD (stemmer dette?). Er det noe man kan gjøre med det, eller må man bare leve med det? Jeg føler også at Tvn min avgir mye varme hvis den har stått på en stund. Er dette også normalt?

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 50"Q7H støyer også. Det som er rart er når jeg starter upp HD DVD så forsviner støyen for å komme tilbake etter ca 30 sec.
    Problemet mitt er også når jeg kjører screenburn protection ALL WHITE så ser jeg klart 4 gulaktige striper horisontalt på skjermen . Disse er også synlige ved lyse/hvite partier på bilde.

Service man skal komme neste uke og se på tv-en,noe som er enda rarere er at han jeg snaket med fra expert ga meg tilbud på den nyeste versjon,den 50Q9 hvis jeg betaler 2000 ekstra. Ser ut som om de vet at denne tv-en er det en del problemer med.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheLegend
    Jeg har det samme problemet med min Plasma TV. Jeg har en Philips 42pf5331 og syns at den støyer ganske høylytt til tider. Det kommer en bzzzz lyd jevnt og trutt fra tvn, selv om lydvolumet er av. Jeg kan høre det også fra sitteavstand. Men støyen er selvsagt mer merkbart jo nærmere tvn jeg kommer.

Ettersom det jeg har forstått så skal det støye litt mer fra plasma tver enn fra LCD (stemmer dette?). Er det noe man kan gjøre med det, eller må man bare leve med det? Jeg føler også at Tvn min avgir mye varme hvis den har stått på en stund. Er dette også normalt?

Ja, det skal komme litt støy fra plasma, men ikke så mye at man må skru volumen på 60 % for å ikke høre den fra 4 m avstand.
    Varmen er også en del av plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig, men jeg hører den fra enkelte ganger fra 2-3m avstand. Er det noe jeg kan gjøre? Er det mangel på apparatet, eller må jeg bare leve med det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •