Valg av plasma eller lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av plasma eller lcd tv

Er på utkikk etter ny tv, har sett på både plasma og lcd. Det jeg har funnet ut så langt er at lcd er bare bra til tegnefilmer i hd, på analoge tv signaler synes jeg det ble alt for mye støy i bildet uansett modell jeg har sett på (å d er mange) Det lcd tv som skilte seg mest ut var lg sitt lcr3 tv.

På plasma så var jeg ganske sugen på eisa award vinneren til lg pc1rr siden du får denne for 13k. Men så sammenlignet jeg det med hitachi sitt pd8a10 og lg sitt bilde var bare ræva i forhold, matt grått og trist bilde med for mye rødt i bildet, det som skulle være orange/rødt var knall rødt.
    Kvaliteten på hitachi sitt var så og si like bra som pioneer sitt 42" og synes både pioneer og hitachi har knall bra bilde, skiller 3k mellom disse to.
    Har ikke sett på panasonic sine enda.

Signalene som ble brukt var "vanlig" tv og hd sendinger.

Har lest innlegg her inne men blir så mye å lese at jeg blir bare enda mer forvirret.

Prisen bør ikke overstige 18k, og størrelsen 37-42"

Tv'en skal ikke brukes til pc. kun dvd og tv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv brukt (alt for) mye tid å vurdere hva jeg skulle velge nå nylig. Gadd rett og slett ikke mer vurdering "opp-og-ned-i-mente" så jeg kjøpte PV70 usett.

Synes LCD-ene har blit ganske bra i det siste, men begrenset betraktningsvinkel er en svakhet i min egen stue og var avgjørende for at jeg valgte plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erdu fornøyd med pv70'en?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den i dag, med forventet leveranse til helgen. Vi får se da...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra pris da, 14k Hmm, *frister*

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha gravd dypere så vet jeg at lcd blir d ivertfall ikke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjorde at LCD ikke var aktuelt for deg, og har du da bestemt deg for hva som er alternativet (plasmamodell)?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dårligt bilde, mye støy og ett unaturlig bilde synes jeg. Har sett på endel nå å ingen av di har imponert meg ivetfall.

Ble imponert av en hitach plasma modell til 17k pd8a10 het d tror jeg, var så og si nesten ingen forskjell på den og ett av pioneer sine til 20k.
    Eisa award vinneren pc1rr til lg var skuffende når jeg sammenlignet med den hitachi og pioneer, feil farger og ett bilde som virket som d hadde ett grå tone filter over seg. Vi prøvde å justere fargene på lg'en for å se om vi klarte å få di tomatene som egentlig var orange/røde til å bli d, men di forble knall røde.

Når man skrur av skjermene så er lg sin veldig grå på selve skjermen, di andre var mer gråsvarte, vet ikke om dette har noe å si men meg og han som jobbet der stusset på d da.

Så gjenstår d å se på hvordan pv/px 70 serien til panasonic er. Designet å fargen er ivertfall blitt veldig bra. Klarer dette å matche hitachi eller pioneer som jeg så på så blir d panna. Gidder ikke grave dypere for da blir d ingenting på meg :P

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Skal ikke ødelegge tråden din med et slik PLASMA .VS. LCD innlegg,men en bør ikke (syns jeg) si at lcd har et mer unaturlig bilde en plasma.
    Det fins gode og dårlige kandidater i begge leirer,MEN kan på et vis forstå at noen syns plasma ser mer naturlig ut.

Leita selv lenge og lenger en langt,før valget mitt falt på en lg 47LB2RF,som jeg nå har hatt en 3 ukers tid og er så langt veldig fornøyd.

Syns bildet,etter litt tweaking,er både flott og naturlig,hemeligheten med å få et så naturlig bilde er jo å være litt sparsom med innstillingene på farge,kontrast og diverse bildeforbedrings teknologier.

Når jeg mater med et full hd signal,så er bildet gnistrende og veldig naturtro,dette er både min og mange som har sett tv`n i bruk hos meg sitt synspunkt.

Ønsker deg lykke til i jakte på den perfekte tv,som selvfølgelig ikke finnes:-D

Mvh Helge.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Plasma.
    Jeg har en topp Toshiba LCD i "konestua" og den når ikke Hitachi på loftstua til knærne engang. Jeg kjøpte en Plasma (Hitachi 42pd8600 (elkjøp nr. 42pd8a10) og er fremdeles strålende fornøyd etter noen måneder. Nå for du den for ca. 10.000,- har jeg sett.

Som de fleste andre, vil man jo gjøre en grundig research og jeg vassa i butikker og leste tester. Så helt plutselig, stakk jeg innom Elkjøp på Løren (der er det en skog av alle mulige LCD / Plasma størrelser og merker.

Ta deg en slik titt, så ser du fort hva du IKKE vil ha. Da er størrelse som gjennstår og antallet krymper stadig. Det var slik min PLasma ble med hjem og du kan jo angre i 30 dager.

Løp og Kjøp

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Kjøp Plasma.
    Jeg har en topp Toshiba LCD i "konestua" og den når ikke Hitachi på loftstua til knærne engang. Jeg kjøpte en Plasma (Hitachi 42pd8600 (elkjøp nr. 42pd8a10) og er fremdeles strålende fornøyd etter noen måneder. Nå for du den for ca. 10.000,- har jeg sett.

Som de fleste andre, vil man jo gjøre en grundig research og jeg vassa i butikker og leste tester. Så helt plutselig, stakk jeg innom Elkjøp på Løren (der er det en skog av alle mulige LCD / Plasma størrelser og merker.

Ta deg en slik titt, så ser du fort hva du IKKE vil ha. Da er størrelse som gjennstår og antallet krymper stadig. Det var slik min PLasma ble med hjem og du kan jo angre i 30 dager.

Løp og Kjøp

/L
    Jeg trodde at lcd var bedre enn det di egentlig var, så lcd blir det ikke til noen som kan si en modell som har bedre bilde enn hitachi eller pioneer. Så Hitachi 8600 er d samme som 8a10?????

Har klart å skalere meg ned til 3-4 plasma modeller nå, har ikke sett på pv 60 modellen til panasonic enda, får hvis den for 9500 nå. Får vente til pv70 kommer i neste uke visst nok, da kommer jeg til å ta på meg spander buksene

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ta en titt på pv70, men dropp pv60

"Greia" med panelene til Hitachi er at de er Interlased og det er jo i dette formatet TV signaler kommer i natura, altså ingen unødvendige konverteringer.

Kjører Progresivt fra DVD via HDMI og med et rolig og flott bilde med bra sortnivå.
    Ikke heng deg opp i kontrastnivå, der juges det mye (4000:1 er mer enn tilstrekkelig).

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Ja ta en titt på pv70, men dropp pv60

"Greia" med panelene til Hitachi er at de er Interlased og det er jo i dette formatet TV signaler kommer i natura, altså ingen unødvendige konverteringer.

Kjører Progresivt fra DVD via HDMI og med et rolig og flott bilde med bra sortnivå.
    Ikke heng deg opp i kontrastnivå, der juges det mye (4000:1 er mer enn tilstrekkelig).

/L
    Bryr meg ikke om kontrastnivået på papiret heller, er mye vas der. Stoler på øyet mitt At lg sine er 10000:1 som d oppgis er ivertfall skryt, vil heller si 2000:1

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma eller LCD? Se her: Features | VIERA | FLAT PANEL DISPLAY | Panasonic og velg "Picture & Sound" og deretter "Superb Motion Image Display". Dette er da fra en prodsent som tilbyr begge teknologier...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •