Forslag til oppsett av hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til oppsett av hjemmekino.

Heisann Jeg har en Hvit vegg som er 2m brei og 2,50m høy. Jeg har et Sharp 46" som skal henge der. Og et Bose Lifestyle 28 series 111 annlegg som jeg skal bruke som surround anlegg ( siden jeg har liten plass og vil ha det fansy). Så nå er spørsmålene mine.

1. Skal jeg ha center høytaleren midt under tv`en eller midt på over tv`en ?

2. Jeg kan ikke ha så stor tv benk, den må bare være ca 1 bred. Den må også være så smal så mulig. Skal bare ha media center delen av anlegget der og en ps3. Ikke noe annet. Noen forslag til hvordan den skal se ut ? farge etc? Det kan også være bare en hylle på veggen, eller noe i den duren.

3. Sharp tv`en er Svart. Bose anlegget er svart. Så lurte på om jeg skal ha noen møbler hengene over tv`en ? forslag ? farge? må vel være samme farge som den lille tv benken i så fall.

Det er vel de største problemene jeg har. Så noen som har forslag til hvordan jeg skal sette dette opp ? Hvis gjerne me linker til bilder og andre ting

Setter veldig stor pris på respons.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trippelpost!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja beklager, men er så gira ser du så vil få alle til å svare

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tygga
    Heisann Jeg har en Hvit vegg som er 2m brei og 2,50m høy. Jeg har et Sharp 46" som skal henge der. Og et Bose Lifestyle 28 series 111 annlegg som jeg skal bruke som surround anlegg ( siden jeg har liten plass og vil ha det fansy). Så nå er spørsmålene mine.

1. Skal jeg ha center høytaleren midt under tv`en eller midt på over tv`en ?

2. Jeg kan ikke ha så stor tv benk, den må bare være ca 1 bred. Den må også være så smal så mulig. Skal bare ha media center delen av anlegget der og en ps3. Ikke noe annet. Noen forslag til hvordan den skal se ut ? farge etc? Det kan også være bare en hylle på veggen, eller noe i den duren.

3. Sharp tv`en er Svart. Bose anlegget er svart. Så lurte på om jeg skal ha noen møbler hengene over tv`en ? forslag ? farge? må vel være samme farge som den lille tv benken i så fall.

Det er vel de største problemene jeg har. Så noen som har forslag til hvordan jeg skal sette dette opp ? Hvis gjerne me linker til bilder og andre ting

Setter veldig stor pris på respons.
    1. - senter under eller over tv har nok ikke all verden å si. det viktigste for deg blir å prøve deg fram, men skal du ha senter under tv så ikke sett den en meter under... ha den så nermer tv som mulig, da er det nok samma om den er over eller under. vinkle den litt opp hvis du setter den under dersom du sitter litt inna.

2. har du ingen dame i huset som kan hjelpe?
    Men du burde kanskje se etter en som er høy nok til at senteren passer inn, så du slipper å feste den over tv.

3. sett opp 2 bilder på hver side som har lik størrelse. - ellers råder jeg deg til å kikke på de andre kinoene her på forumet, mye bra her.

Håper jeg var litt til hjelp.
    LYKKE TIL!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. hehe jeg vil at senteren skal festes å veggen. Den er så liten. Så blir tv benken lenger under. Det er også en mulighet for å bare feste en hylle eller en "planke" på veggen som media centeret kan stå på. Men det eneste er at d blir vanskeligere å skjule ledningene som går inn til den da. Hvis den står på golvet er d ikke så vanskelig. Siden jeg legger ledningene langs lista og teiper med sånn hvit "skjule" teip. Så er d ikke så farlig om d vises litt langs golvet.

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, liten senter gjør ting enklere
    Se på muligheter så slår du til på det du tror blir best,
    vanskelig å si noe uten bilder syntes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sant det. Men har ikke bilde dessverre. Men er bare å prøve å tenke seg til veggen jeg sitter bare 3m fra. Så kan ikke være liksom så stort alt heller. Må være smalt å elegant. Ikke stikke så langt ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •