Kommunikasjon mellom TV og satelitt-tuner??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kommunikasjon mellom TV og satelitt-tuner??

Heisan!
    Har en Sony LCD-tv og et nytt parabolanlegg med ny tuner fra Canal Digital.
    Jeg fikk beskjed fra motøren av anlegget, at oppdateringer til tuneren ble sendt via TV2 sin kanal. Jeg måtte da la TV og tuner stå på, da det ikke hjalp at bare tuneren stod på. Det skulle m.a.o. være en form for kommunikasjon mellom TV og tuner ved oppdatering av tuneren. TV og tuner burde stå på et par timer i uka fikk jeg beskjed om, og det har jeg gjort, med godt resultat. (Blir oftest naturlig, da jeg ser på nyheter på TV2)
    Min nevø hevder derimot at det bare er tull at TV'en må stå på, da den er "passiv" og ikke kommuniserer med tuneren overhodet.
    Kan noen hjelpe meg å få en klahet i dette???

På forhånd takk!!

Mvh
    Roy I. Tønsberg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Er ganske så sikker på at tv din ikke får noen form for oppdateringer via sattelitt,ha aldri hørt/lest om det.
    Er ikke sikker på om tuneren må stå på for oppdateringer,har aldri gjort det,tror den får de opdateringene når den står i standby.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike montører kan være ganske tjukke i hodet. De har vel begrenset kunnskap utover det å montere, det er ikke akkurat noen jobb for folk med utdannelse.
    Han har nok bare misforstått ett eller annet. TV trenger selvsagt ikke stå på.
    Tuner må stå på for å oppdatere kortet.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Slike montører kan være ganske tjukke i hodet. De har vel begrenset kunnskap utover det å montere, det er ikke akkurat noen jobb for folk med utdannelse.
    Han har nok bare misforstått ett eller annet. TV trenger selvsagt ikke stå på.
    Tuner må stå på for å oppdatere kortet.
    Helt klart som Hårek skriver skal være ganske "tett i pappen" når man sier slik anng tv,n.Det er dekoderen som er viktig her anng oppdateringen.Og norsk tv 3 er kanalen man skal ha på inneimellom for så og sørge for og ha signalene bra hele tiden!!Husker for noen år siden da vi hadde parabol på jobben og slet med signaler,fikk da alltid til svar at kortet oppdaterte seg ved og bli satt på norsk tv3!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Helt klart som Hårek skriver skal være ganske "tett i pappen" når man sier slik anng tv,n.Det er dekoderen som er viktig her anng oppdateringen.Og norsk tv 3 er kanalen man skal ha på inneimellom for så og sørge for og ha signalene bra hele tiden!!Husker for noen år siden da vi hadde parabol på jobben og slet med signaler,fikk da alltid til svar at kortet oppdaterte seg ved og bli satt på norsk tv3!
    Ehhm, når tid begynnte Canal Digital å sende Tv3 da? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!!:-D Meget oppklarende. Det er m.a.o. ikke mulig at TV og Tuner under noen omstendigheter "snakker sammen"??:?:

TV3 er det vel dårlig med, ja...

Takk igjen for gode og raske svar Skylder visst nevøen min en unnskyldning her....ops:

Mvh
    Roy I.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Ehhm, når tid begynnte Canal Digital å sende Tv3 da? :razz:
    Jeg har tv 3 via kabeldekoder både viasat, og canal digital er ikke værre enn det da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Jeg har tv 3 via kabeldekoder både viasat, og canal digital er ikke værre enn det da
    Nå var det snakk om over satelitt her da

Er fullstendig klar over at det er andre ting med kabel, får selv fiber snart der jeg kan velge både Viasat og Canal digital.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •