Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 441
    Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Benky: Du kan justere fargene hver for seg ved å gå inn i service-menyen. (Slå av tv'en. Trykk i+/?, 5, volum opp og av/på i *rask* rekkefølge så vil service-menyen dukke opp når tv'en slår seg på). Det er imidlertid to verdier pr. RGB-farge, Drive og BKG, så det er litt forvirrende. Hvis noen kan fortelle meg forskjellen på de to så hadde det vært fint

Når det gjelder baklyset så mente selger at skjermen muligens trenger litt innkjøringstid og at det dermed kan bli bedre etterhvert. Dette ut fra lignende erfaring med clouding på V2500. Time will show.

Skal prøve å få stillt inn skjermen ganske bra i dag og så la være å røre instillingene en stund. Det er veldig lett å bli sittende å se etter feil og da blir det vanskelig å bli fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Wodger. Først vil jeg takke for nyttige opplysninger !
    Kom med litt tilbakemeldinger etter at du har "tuklet" litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wodger:

RGB i servicemenyn har egentligen ingenting med färgerna i sig att göra utan är ett sätt att justera greyscale.

"RGB_DRIVE will affect the brighter areas of the picture, like contrast, and RGB_BKG will affect the darker areas, like a brightness control for each.

These settings are for greyscale calibration, not adjusting the colour decoder - if you see too much red in the image, lowering red here may help that, but will have a much worse effect on the overall image."

Läs även testet på HDTV Reviews – Plasma & LCD Screen Flat Panel TV Test för mer information.

Med vänlig hälsning (fra Sverige )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För er som vill ha ännu mer information (på svenska) kan läsa tråden Minhembio forum -> Sony Bravia D3000=.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håndtering av 24hz 50hz 60hz 96Hz 100Hz 120Hz

Hei!

Har brukt maaange timer på å finne ut hva D3000 egentlig gjør med forskjellige typer signaler, og etter noen e-mail direkte til sony fikk jeg dette svaret:

Auto1 and Auto2 are related to pull down detection when film content is shown in an interlaced signal. This is why it is not available with a progressive source. This D3000 TV can reverse 3:2 pulldown so depending on the setting of this you might not notice the difference between 1080p24 and 1080i60 for a given FILM source. Auto1 tries to perform reverse pulldown even when the signal is too noisy to do it with no risk of errors, auto2 will revert to deinterlacing with a noisy signal to ensure no errors are made.

Game mode - bypasses some picture processing to reduce latency. This would include motionflow which obviously needs the following frame to create the interpolated one.

Glitches in motion estimation/enhancement can happen to any system. Estimation is exactly what it says and it will always be inexact. A simple pan or moving ball is one thing but many video sequences have complicated movement in many directions at once and there is potential for slightly odd effects. The difference between the standard and high settings is that in standard mode the TV will in more cases detect that the motion is too complicated for it to estimate and it will for a few frames deactivate motionflow so the movement is not so smooth but there are less visible artifacts. In high mode it will maintain smoothness and risk visible errors. When it is off there will be no errors but the motion will be less smooth, or sharp (see below), at least with the D3000 you have this option, not all 100Hz TVs give you that choice.

If you are comparing different motion estimation systems you will need to try them with a wide range of samples, some systems may handle horizontal motion better than others but not vertical or diagonal. There may be other factors too.

Previously there have been questions about whether Motionflow+100Hz is the same as Motionflow 120Hz advertised in America. Yes, it is the same, 120Hz could be regarded as misleading in Europe where most content is still 50Hz. If you use a 60Hz source you will get 120Hz pictures. 24P is quadrupled to 96Hz.

The visible effect of motion estimation and high frame rate is quite dependent on the original source of the material. When we say source we mean the camera system that was used not the device that it is being played from into the TV.
    - If it is sourced at 24fps (typically film) it will make the picture much smoother and less juddery.
    - If it is sourced as video at 50/60Hz (particularly interlaced) it does not look any/much smoother in motion but actually looks far sharper and clearer. It actually looks higher resolution.

As to the relative quality of 720p vs 1080p input and scaling it's subject to personal likings. Generally we would expect scaling to be an easy/accurate operation compared to deinterlacing so while you are using progressive inputs it should be fully acceptable whichever mode you choose (reverse pull down isn't actually deinterlacing but field combining).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE40M86 vs KDL40D3000

Hei.
    Skal handle meg tv de nærmeste dagene. Har kommet fram til de 2 tv'ene men klarer ikke helt og bestemme meg helt for hvilken en jeg skal velge... Noen som har sett disse 2 ilag, eller har noen synspunkter på hvilken tv som er det beste valget?
    Hadde satt pris på litt hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, verheughe. For en flott og utfyllende tilbakemeldig. I noen tidligere tråder/poster nevnte jeg at D3000 støtter 1080P/24 og at de ifølge et nyhetsinnlegg i Lyd og Bilde vil vise disse i 96Hz. Mange var skeptisk til dette,
    og jeg kunne jo heller ikke være sikker på at tv'n faktisk klarte å behandle bildet på denne måten, selv om vi alle viste at den kunne motta 1080P/24.

Nå har vi endelig fått en bekreftelse på at denne tv'n faktisk viser 1080P/24 ved 96Hz, og ikke 50 eller 100Hz som noen fryktet.
    Dette er det nok mange som setter pris på. Meg inkludert !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, cLeric. De fleste i denne tråden vil nok si D3000, og de fleste i den store M86/87 tråden vil nok si M86/87...
    Hva er ditt bruksmønster ? (eks. 50%HD-DVD, 10% analog kabeltv, 40% PC)
    Har du store vinduer i rommet som tv'n skal stå i. Dvs tror du at du vil bli plaget av skjermreflekser?
    Hvilken av tv'ne synes du har det beste designet ?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cLeric
    Hei.
    Skal handle meg tv de nærmeste dagene. Har kommet fram til de 2 tv'ene men klarer ikke helt og bestemme meg helt for hvilken en jeg skal velge... Noen som har sett disse 2 ilag, eller har noen synspunkter på hvilken tv som er det beste valget?
    Hadde satt pris på litt hjelp!
    Her er referat fra en test iallefall:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel mest tv signal fra fibernett med hd-dekoder. En god del vinduer, men persiennene er på plass så det er ikke noe problem..
    Har ikke sett Sony tv'en i virkeligheten, kun samsungen. Så blir vanskelig og sammenligne. Har i grunn mest lyst på Sony siden jeg synes samsung er litt "plastikk" merke, hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Har også tenkt på LG sin 42PC56, men er litt spent på hva plasma teknologien har å by på kontra de nye LCD skjermene, de er jo en god del billigere! Bruker skjermen mest til tv titting(80%), og resten dvd per dags dato, mulig ps3 om ikke lenge.
    Hadde vært interessant å høre hva dere mener!!? Plasma har da kommet litt lenger per dags dato enn LCD? PC56 koster jo 4 lapper mindre.... Hvorfor betale de 4 lappene ekstra for D3000? Kom med gode argumenter!! For har jo mest lyst på D3000, men vet ikke helt hvorfor;p

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en 40D3000 i går, og tenkte jeg skulle justere den litt. Jeg følger lenkene, men finner ikke innstillingene dere snakker om. Er det jeg som ikke ser på rett plass?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toblix
    Jeg fikk en 40D3000 i går, og tenkte jeg skulle justere den litt. Jeg følger lenkene, men finner ikke innstillingene dere snakker om. Er det jeg som ikke ser på rett plass?
    Disse settingene er greie å bruke som utgangspunkt i hvertfall Sony KDL32D3000 Settings

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også værdt å prøve innstillingene som svenske Hemmabio kom fram til. Her er linken til tråden til AndreWerdenskrieg som også har postet innstillingene !

http://avforum.no/forum/kalibrering-...stips-m-m.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest gjennom alle innleggene her, men jeg er ute etter en 40" lcd og ser MYE fotball, raske bevegelser osv..

Hvordan er D3000 på det? Noen som har erfaring..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 40d3000, min første flatskjerm, for et par dager siden. Har koblet den opp mot analoge kabelTV signaler. Jeg ser ingenting til ulikt baklys, og jeg har tatt utgangspunkt i Hemmabios innstillinger.

Hva er forskjellen på å stille inn på "kun bilde" og "alle"? Bil det si at jeg bare stiller for den kanalen jeg ser på hvis jeg velger "kun bilde"? eller betyr det at jeg bare stiller for analogTV? -Eller noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner man noen instruksjonsbok/manual som kan guide oss igjennom servicemenyen på denne tv'n ?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersk
    Hva er forskjellen på å stille inn på "kun bilde" og "alle"? Bil det si at jeg bare stiller for den kanalen jeg ser på hvis jeg velger "kun bilde"? eller betyr det at jeg bare stiller for analogTV? -Eller noe annet?
    "Kun bilde" gir instillinger kun for den ene kanalen, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI inn på 40D3000 fra Primare DVD30

Jeg har Primare DVD30 med DVI-kort som kilde (DVI-HDMI-kabel), og det virker som om TVen kun takler signaler på HDMI-inngangen på venstre side (AV7), og ikke de to bak (AV4 og 5). Finnes det en logisk forklaring på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

De neste timene går vel ut på å lese manual og finne en god mal på nettet for en optimal tuning...

Noen tips forresten...?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjareboy

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

De neste timene går vel ut på å lese manual og finne en god mal på nettet for en optimal tuning...

Noen tips forresten...?
    Noen som vet om noen manual på nettet???

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •