Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ta w2000 eller d3000e, Jeg kjøpte d3000e og har hatt den i en uke nå. Jeg er veldig imponert, selv på kabel tv viser denne tven et utrolig bilde, ingen clouding, ingen etterslep, klare farger og god kontrast. Anbefales!

Jeg veit ikke hva forskjellenen er på e3000e og e3000k, bortsett fra prisen og at d3000k modellen er beregnet på østeuropa. Billigere komponenter kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shpangel
    Jeg veit ikke hva forskjellenen er på e3000e og e3000k, bortsett fra prisen og at d3000k modellen er beregnet på østeuropa. Billigere komponenter kanskje?
    Current wisdom er at det er to forskjeller: 1) det står en K etter D3000 i modellnavnet ymse plasser, hvor det på E-modellen står E :twisted: 2) K-modellen distribueres ikke av Sony Norge. Er forøvrig en egen tråd om dette:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-40d3000e.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 2 ting jeg savner her, sammenligning med plasma tv, er denne likebra som plasmatv?!
    og folk sier 37" og opp gå for plasma, er det noen som har erfaring med 46" D3000? har lest gjennom hele posten og tven virker bra, og jeg er personlig "fan" av å slippe problemer som innbrenning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Sony Center i Tromsø i dag, og de fikk bakoversveis når de så prisen på 46-tommeren på nett.

Videre fortalte han at de ventet W og X3000 i oktober. Det som var litt rart var at de også ventet inn D, W og X3500 mellom nå og oktober. Alle disse er med 1080P, og at W vil ha Bravia EX og X kommer med Bravia PRO.

Er det gammelt nytt??

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og så på 40" D3000 idag, fikk lov til å kalibrere den og Pioneer 408 på den lokale expert-butikken, det var gøy. D3000 sliter på bevegelser, jeg så bare fotball, men det var åpenbart. Detaljene smøres utover ved sidelengs bevegelse av kamera. Grundigs FineArts var bedre faktisk. HD-bildene var flotte når de var stillestående, men mistet skarphet ved bevegelse. Etter min mening er ikke billedprosessoren bra nok i D3000. 100Hz hjalp lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener du med dårlig skjermbilde da? er det slik at et "ikke-trent" øye ville ikke-brydd sæj ? :S

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Var innom Sony Center i Tromsø i dag, og de fikk bakoversveis når de så prisen på 46-tommeren på nett.

Videre fortalte han at de ventet W og X3000 i oktober. Det som var litt rart var at de også ventet inn D, W og X3500 mellom nå og oktober. Alle disse er med 1080P, og at W vil ha Bravia EX og X kommer med Bravia PRO.

Er det gammelt nytt??
    Gammelt nytt. Men det stemmer nok det du har blitt fortalt.
    W vil ha Bravia engine EX og X kommer med Bravia engine PRO. Begge med 1080 panel. D serien har "bare" 1366x768 i paneloppløsning.
    3500 serien kjenner jeg ikke til:-?

På nettsidene til Sony Center, hadde de heller ikke postet info om D/W/X3000 serien enda.

Sony Center Karl Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg var og så på 40" D3000 idag, fikk lov til å kalibrere den og Pioneer 408 på den lokale expert-butikken, det var gøy. D3000 sliter på bevegelser, jeg så bare fotball, men det var åpenbart. Detaljene smøres utover ved sidelengs bevegelse av kamera. Grundigs FineArts var bedre faktisk. HD-bildene var flotte når de var stillestående, men mistet skarphet ved bevegelse. Etter min mening er ikke billedprosessoren bra nok i D3000. 100Hz hjalp lite.
    Hehe. Prøver du å skremme oss nå:twisted:

Tror nok det må ha vært signalkildens feil, eller "tullete" innstillinger på skjermen. Finnes vel nesten ikke noen tv som har fått like mye skryt av
    billedprosesseringen enn nettopp D3000 i div fagpresser verden over.
    Sortnivå, skallering, deinterlacing og nettopp behandlig av krevende bevegelser er vel det de er mest fornøyd med.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk har kommet med en omfattende test av 32D3000:

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme=&

Flatpanels.dk skriver bl.a :

"I praksis er billedet på Sony 32D3000 utrolig godt, og jeg vil gerne indlede med at sige, at Sonys nye D3000 serie ikke skuffer."

"På indstillingen ”Standard” fungerer 100 Hz maskinen dog overraskende godt. Det bidrager til at skabe et flydende billede, uden hak og judder, samtidig med, at det reducerer responstiden. Billedet har en helt anden skarphed ved hurtige bevægelser end på Sonys tidligere serier. Et eksempel er en fodboldkamp, hvor der panoreres over banen. Jeg har ikke tidligere set et LCD-TV med en så præcis gengivelse af de hurtige momenter i fodboldkampene. Spillerne på banen er klare og tydelige."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott lesemateriale, Wind.
    Noen som har vært i servicemenyen på denne modellen.
    Slik at man kan få både gråtoneskalaen og fargene til å sitte som et skudd.
    Pleier jo også i mange tilfeller å heve sortnivået betraktelig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasolas
    det er 2 ting jeg savner her, sammenligning med plasma tv, er denne likebra som plasmatv?!

I en stor test av 7 flatskjermer i Hjemmekino nr 5 ble Sony 40D3000 testvinner;

Sony 40D3000: 19 av 20 poeng på bildekvalitet SD. 19 av 20 på HD.
    Panasonic 37PX70: 18 av 20 poeng på bildekvalitet SD. 18 av 20 på HD.

Se ellers innlegg nr 107 i denne tråd. I en fransk test av 32D3000:

"Better than a plasma on many points"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuner for kabel

Har alle D 3000 innebygget tuner for kabel-tv?, vil den fungere mot Canal Digital sitt kabelnett?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som, sagt, fikk jeg kalibrere den selv, og justerte også støyreduksjon og slikt.

Jeg synes den ble betraktelig bedre etter kalibrering, men det er det eneste stedet jeg har sett den, det var 40", ikke 32, og det gikk et demobilde fra Canal Digital på to av tvene, som viste forskjell på 1080i og 576i, og på begge bildene viste man fotball. Det var helt tydelig at Grundig Fine Arts hang bedre med på å vise detaljene i gressmatta når kamera fulgte ballen. På sonyen, ble gresset utydelig, på Grundig, (37" og mindre billiedflate, skal sies), holdt detaljene seg adskillig bedre.

Utover det, var det flotte bilder på D3000, skarpe, klare, bra farger, godt sortnivå, men det var også nærbilder av ansikter på en HD-demo, og detaljene holdt seg ikke spesielt godt ved bevegelser. Nå skal det sies at jeg har tilgode å se en lcd-tv som klarer dette bra.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Inspektør
    Har alle D 3000 innebygget tuner for kabel-tv?, vil den fungere mot Canal Digital sitt kabelnett?
    Det tviler jeg på. Men den fungerer iallefall (og godkjent) for DVB-C Comhem i Sverige (som er Sveriges største kabeloperatør). Fungerer iallefall fint til det svenske bakkenettet. Tar inn SVT, TV4 osv digitalt her

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Inspektør
    Vet ikke hvordan det er med CD, men jeg får inn noen få kanaler i Get sitt nett. Jeg har ikke digitalt abonnement, så jeg går ut fra at dette er kanaler som ligger åpne. (NRK1 og 2, TV2, TVN og TV3).

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Tv'en i hus for noen dager siden, men sliter med å få stilt den inn ordentlig. Det største problemet er at hudtoner har en tendens til å ende opp med et gul/grønt stikk. Jeg har prøvd settingene til hdtvtest.co.uk som det ble linket til tidligere i tråden og de var ganske bra, men de klarte ikke å løse problemet helt.

Ellers oppdaget jeg også at baklyset ikke er helt gjevnt. Jeg la merke til det i mørke bilder mens jeg satt og forsøkte å stille det inn. Det er såpass svakt at jeg ikke var sikker på om det var jeg som innbilte meg ting eller om det faktisk var tilfelle, men jeg fikk verifisert det med DVE. Det er ca 2 - 3 knepp med brightenss-kontrollen i forskjell.

Andre som har lignende erfaringer?

Edit: Jeg har 40D3000 hvis det skulle ha noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har 46" och upplever också tendenser till öjämn backlight. Det syns dock inte om brightness är 50 eller under. Jag är mycket, mycket nöjd med mitt köp men skulle ändå vilja se möjlighet att ställa in färgerna separat. Dessa går dock att få till riktigt bra om man låter bli gamma, avanc. kontrast samt svartkorrigering i den avancerade menyn. Svärtan och kontrasten är KLART bättre än på min gamla plasma (LG PM1MA). Jag valde att byta till LCD då jag även köpt en PS3 .

Bild som illustrerar skillnad i svärta mellan PX70, D3000 samt LY95 finns i mitt galleri.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. det er et merkelig fenomen dette med sortnyanser(også farger).
    Når forskjellene blir små, så må hjernen jobbe i høygir slik at man i ene øyeblikket ser forskjellen og i det neste øyeblikket ser det likt ut. Hehe.
    Er jo også slik man lager optiske illusjoner, som forvirrer oss litt...

Etterhvert som flere her på forumet poster sine erfaringer med denne modellen, kommer vi nok til å se enkelte som har litt cloudingproblemer.
    Clouding er ikke en produktionsfeil i seg selv, men snarere et resulltat av de feilmarginer det kan være ved produksjonen av LCD paneler. Hvor strenge tolleranser produsentene har for dette varriere ganske mye.

Fargene kan nok være litt vrien å få til å stemme. Kan nok hende at man må ta et dykk innom servicemenyen for optimal kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh. Takk til svensken for flott tilbakemeldig av sin erfaring men D3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevet noe problem med baklys, er overasket hvor lite det er. Jeg kjøpte også Samsung 32" LCD-TV LE32R81B, der er bakgrunnslys mer tydeligere. d3000e er etter min mening den beste tven per dags dato.

Tingen med Sony er at når du kalibrerer den må du velge "Valgt inngang" og velge "alle" ikke "kun bilde", mangen som går i den fella.

Jeg får også inn alle kanalene fra Get gjennom kabel.

Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •