Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vurdert denne tv'en selv og blir skikkelig gira når jeg ser hvor fornøyd dere er med den. Har lenge planlagt å kjøpe ny tv i sommer/høst. Planla først en 32" men har begynt å få mer lyst på 40" i det siste. Jeg blir sittende litt over 2 meter fra tv'en så jeg tenkte først at 40" ville bli for stort, men etter å ha lest litt om anbefalte sitteavstander virker det ikke som det blir så stort allikevel. Hva tror dere? Føles litt mer som en oppgradering siden jeg har 32" (crt) nå og da har jeg jo tv en stund også.

Det som er aller viktigst for meg er at tv'en er bra til tv-spill (ps3 og x360) siden dette er hovedgrunnen til at jeg kjøper ny tv. Hvordan er deres erfaringer med spilling på tv'en? Leste om et par som hadde litt problemer med etterslep og hakking i noen spill.

Fortsatt noen uker igjen til jeg kjøper, så jeg har god tid til å bestemme meg, men denne lover virkelig godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennet_H
    Den er ikke full HD men den tar inn 1080p signal
    Hvorfor er det en fordelen at den tar inn 1080p signal når tven må skalere ned til 1366*768 uansett?

Hvis man skal få 1:1 pixelmapping over HDMI fra PC på denne tven, må grafikkortet påpcen til 1366*768 eller vil det være bedre med 1920*1080 siden den tar inn 1080p signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte denne tv'en

på Lørdag og er super fornøyd.
    Blir nok en Blue ray spiller eller HD DVD etterhvert.

Har sammenlignet med mye annet og for meg virker bildet mer naturlig enn det gjør på Samsung M86/M87

Jeg ga 15500.- for den hos Serviceavdelingen i Oslo.

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vicrage
    Hvorfor er det en fordelen at den tar inn 1080p signal når tven må skalere ned til 1366*768 uansett?
    Jeg ser ikke at det er noen spesielt stor fordel. Det måtte isåfall være hvis du har en kilde (BR/HD-DVD) som bare støtter 720p og 1080i/p, og tv-en skalerer 1080 ned til ca 800 linjer, foretar cropping og sitter igjen med 768 linjer. Hvis input er 720p vil den i stedet måtte skalere _opp_ til 800 linjer og foreta cropping.

Jeg tror ikke at dette har noen betydning.
    Hvis man skal få 1:1 pixelmapping over HDMI fra PC på denne tven, må grafikkortet påpcen til 1366*768 eller vil det være bedre med 1920*1080 siden den tar inn 1080p signal?
    1:1 pixel får du kun hvis signalet aldri skaleres.

-k

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg ser ikke at det er noen spesielt stor fordel. Det måtte isåfall være hvis du har en kilde (BR/HD-DVD) som bare støtter 720p og 1080i/p, og tv-en skalerer 1080 ned til ca 800 linjer, foretar cropping og sitter igjen med 768 linjer. Hvis input er 720p vil den i stedet måtte skalere _opp_ til 800 linjer og foreta cropping.
    Fordelen er at man kan sende samme oppløsning til flere skjermer. Har man for eksempel en 1920x1080 projektor og en 1366x768 TV tilkoblet samme kilde vil ikke avspilleren sende ut 1080p signaler siden TV'en ikke kan motta slike. Hvis man har en TV som kan motta 1080p signaler (som den da nedskalerer) slipper man å måtte endre output etter om man skal se på projektor eller TV. Det ser jeg helt klart som en fordel, spesielt med 32" størrelse. Her finnes det jo ikke 1920x1080 skjermer.

En annen fordel er at den godtar 1080p24. Selv om dette blir nedskalert til 1366x768 beholder den 24p. Dette er gunstig i forhold til mange Blu-ray spillere og Sony ser ut til å støtte dette i alle nye komponenter. De nye 1280x720 LCD projektorene har også denne støtten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lang tid tok det før man fikk den til under 15 laken inkl frakt. - Med de ulempene nettbutikk medfører.
    AMENTIO / SONY 40IN LCD-TV HDMI KDL-40D3000K BLCK IN¨

Noen som har TVen som kan fortelle meg hvordan det er med zoominstillinger. Da tenker jeg på når man ser analoge signaler i letterbox og lignende. Kan man justere fritt? -Eller må man ta til takke med forhåndsinstilte zomer som kutter bildet her og der?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en test av 46D3000 på aftenposten.no, og det så jo stort sett bra ut. Det jeg ikke synes høres så lovende ut er den misfargingen og lillastikket som blir omtalt og er vist bilder av der.
    Link til test:
    Kontrastsjefen

Er det noen med 40D3000 som opplever samme svakhet på sin tv?

Newcomer redstripe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargeoppsett Sony D3000

Har brukt denne tven i noen dager nå. Sliter litt med å finne "perfekt" fargesetting, den er litt giftgrønn på fotballmatta, og justerer jeg det så blir det noe annet som kommer skjevt ut. Her får jeg litt å slite med til jeg treffer "perfekt". Ellers er det jo en drøm å se fotball nå, hvorfor la de ikke inn 100 hz på alle LCD-er? Det er jo rett og slett en "killer-application", tror ikke man får noen skjermer om 3 år uten annet enn det aller billigste rusket..
    Min virker å være litt lyssvak sammenlignet med min gamle LG LP1, men ellers ganske bra.
    Når det gjelder glossy front på M86 så var det ræva hjemme hos meg, sort så bra ut men den reflekterte alt for mye (har et vindu rett ved siden av TV-en) så der var Sonyen rett valg for meg.
    Fikk std oppsett fra Sony Center på anbefalt oppsett, men jeg er ikke så fornøyd med disse settingene. Hadde satt pris på om noen delte på forumet en god setting på farger.
    "Colors like no other" har en annen mening stua min enn den reklamen prøver å selge...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    En annen fordel er at den godtar 1080p24. Selv om dette blir nedskalert til 1366x768 beholder den 24p. Dette er gunstig i forhold til mange Blu-ray spillere og Sony ser ut til å støtte dette i alle nye komponenter. De nye 1280x720 LCD projektorene har også denne støtten.
    Er du sikker på at panelet fysisk svitsjes ved 24 fps selv om skjermen mottar signalet?

Forøvrig enig: typiske tids-domene-artefakter er lettere synlig enn romlig domene (som er det eneste mannen i gata spør om)

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, redstripe. Ser du har hatt M86 og nå har kjøpt D3000. Hvordan er dybdefølelsen på Sonyen iforhold til M86'en?? M86'en har jo et fantastisk sortnivå, og kontrastglasset hjelper vel også til for å få den fantastiske følelsen av dybde i bildet. Ulempen er jo som du nevner; reflekser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter med valget enten W2000 eller D3000.. så var innom Sony Center i bergen i dag.. kikket på begge skjermene ved siden av hverandre.. fikk de til å mate begge skjermene med 1080p signaler og så inte shitt a forskjell ass.. Så D3000 lagget mindre, Mye klarere farger på HD signaler og seff den 100HZ.. Så blir nok D3000 på meg, bare usikker på hvordan PC tilkobling funker på den ? er det 1:1 Pixmapping .. Så bør eg kjøre DVI-> HDMI ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at panelet fysisk svitsjes ved 24 fps selv om skjermen mottar signalet?
    Jeg er litt usikker på hva du mener, men jeg antar at det du spør om følgende; Bytter den faktisk til 24 fps (eller 48, 72, 96, 120) når den mottar et 1080p24 signal, eller om den viser dette i "native" rate 100 Hz (i Europa). Dette vil i så fall medføre mindre jevne panoreringer.

Jeg antar at den faktisk bruker 120 Hz på slike signaler. Grunnen er at samme paneler i USA bruker 120 Hz (60 Hz x 2) og alle hd-ready skjermer skal jo take både 50 og 60 Hz (altså 100Hz og 120Hz på denne modellen).

120 Hz er tross alt 24 fps x 5 og vil dermed gi jevne panoreringer. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere dette 100%, for jeg har ikke testet det (jeg har ikke TV'en heller). Jeg bare spekulerer på et mer teoretisk nivå. Det er tross alt liten vits med støtte for 24 fps dersom dette ikke eliminerer motion judder fra 3:2 pulldown på Blu-ray og HD-DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det DVI --> HDMI en kjører for å få PC bilde på TV en eller.. står PC inngang hva er det for noe a? DVI-->VGA kabel ? :S:S::S !!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lyd og bilde nr 5/2007 sa de at skjermen kjøres i 96Hz (24Hz X4), ved avspilling av 1080P/24 signaler.
    Hei, donkykong. Tipper nok du får best bilde ved bruk av DVI (PC)---HDMI(TV).
    Med PC inngang mener de VGA (15-pinners D-sub). Den samme typen inngang man bruker på de gamle CRT monitorene. Dette er en analog inngang, og hvilken oppløsning den støtter på D3000 vet jeg dessverre ikke.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    I lyd og bilde nr 5/2007 sa de at skjermen kjøres i 96Hz (24Hz X4), ved avspilling av 1080P/24 signaler.
    Det er for så vidt helt irrelevant om den viser 1080p24 i 24, 48, 72, 96 eller 120Hz, siden digitale skjermer ikke flimrer slik CRT-skjermer gjør. Det er i hvert fall slik jeg har forstått dette... Det viktige er at 24p beholdes og ikke konverteres til noe annet. Jeg tviler faktisk på om Lyd og Bilde har testet dette. De har nok den informasjonen fra ett eller annet sted...

Hvis denne "motion-flow" kretsen skal ha noe for seg, så kan den ikke vise 1080p24 i 24 Hz i hvert fall. Da ville det ikke vært rom for utjevning av bevegelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hva du mener, men jeg antar at det du spør om følgende; Bytter den faktisk til 24 fps (eller 48, 72, 96, 120) når den mottar et 1080p24 signal, eller om den viser dette i "native" rate 100 Hz (i Europa). Dette vil i så fall medføre mindre jevne panoreringer.

Jeg antar at den faktisk bruker 120 Hz på slike signaler. Grunnen er at samme paneler i USA bruker 120 Hz (60 Hz x 2) og alle hd-ready skjermer skal jo take både 50 og 60 Hz (altså 100Hz og 120Hz på denne modellen).

120 Hz er tross alt 24 fps x 5 og vil dermed gi jevne panoreringer. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere dette 100%, for jeg har ikke testet det (jeg har ikke TV'en heller). Jeg bare spekulerer på et mer teoretisk nivå. Det er tross alt liten vits med støtte for 24 fps dersom dette ikke eliminerer motion judder fra 3:2 pulldown på Blu-ray og HD-DVD.
    Jepp, jeg mente akkurat det du trodde =)

Forøvrig tror jeg ikke at hd-ready innebærer at panelet fysisk må kunne opereres på 50 og 60fps, kun at interfacet skal ta imot et slikt signal og vise det (mao at ratekonvertering er tillatt)?

Det gir mening at 2x60Hz er implementert fysisk og at man dermed kan spille av både "NTSC" og 24fps film i USA. Hvis det i tillegg har 2x50Hz for "PAL" materiale, og film som er speeda opp i 25fps for europa så høres det komplett ut. Alt dette gitt at de også takler noen brøker på 1001/1000 og lignende rundt omkring :-)

Det neste steget blir vel 600fps som er et multippel av både 24fps, 50fps og 60 fps =) Eller 300fps som er et multippel av 50fps og 60fps (antar da at 24fps kan speedes opp til 25fps eller at en droppet frame i ny og ne ved slike frekvenser er å kort at det er neglisjerbart)

Men nå skal jo filmbransjen åpne for 48fps, så da må vi enda høyere opp i brøk... (240 i Usa og 1200 i europa)

-k

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig tror jeg ikke at hd-ready innebærer at panelet fysisk må kunne opereres på 50 og 60fps, kun at interfacet skal ta imot et slikt signal og vise det (mao at ratekonvertering er tillatt)?
    Jeg vet faktisk ikke hvorvidt framerate conversion er tillatt for 50\60Hz signaler på HD-klare skjermer. Hvis det er slik, åpner det i hvert fall for en hel del rare løsninger på enkelte skjermer. Bare tenk hvor ille 1080p60 fra Blu-ray\HD-DVD ville sett ut på en skjerm som konverterte alt og viste dette i 50Hz. Hakkingen ville vært veldig synlig. Selv med en god videoprosessorer er en slik frame rate konverteringen meget synlig (har prøvd dette på DVDO).

Jeg tror uansett ikke noe slikt er tilfellet på D3000, for den ser ut til å oppføre seg godt med 1080p60 signaler, selv om 1080p24 er å fortrekke. Forskjellen er vanskelig å se umiddelbart, men en merker dette ganske godt hvis man f.eks. bytter fra 1080p24 til 1080p60 midt i en film. Det gjør rett og slett noe med bildet. På projektoren min følte jeg faktisk at bildet ble mer uklart med 1080p60, men dette er nok vanskelig å se på en TV i 32" eller 40" størrelse. Det er uansett en fordel at denne skjermen støtter 1080p24 signaler. Da er man i hvert fall sikker på at man kan bruke det som er best for film...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet faktisk ikke hvorvidt framerate conversion er tillatt for 50\60Hz signaler på HD-klare skjermer. Hvis det er slik, åpner det i hvert fall for en hel del rare løsninger på enkelte skjermer. Bare tenk hvor ille 1080p60 fra Blu-ray\HD-DVD ville sett ut på en skjerm som konverterte alt og viste dette i 50Hz. Hakkingen ville vært veldig synlig. Selv med en god videoprosessorer er en slik frame rate konverteringen meget synlig (har prøvd dette på DVDO).
    Jeg mener absolutt at det er mange rare løsninger der ute. Noen gjør ikke en skikkelig framerate-konvertering en gang, men lar bare bufferen endre innhold mens lesingen er kommet halvveis (du får "tearing" midt i bildet)...

HD ready - Wikipedia, the free encyclopedia

In order to be awarded the label "HD ready" a display device has to cover the following requirements:

Display, display engine
    • The minimum native resolution of the display (e.g. LCD, PDP) or display engine (e.g. DLP) is 720 physical lines in wide aspect ratio.

Video Interfaces
    • The display device accepts HD input via:
      • Analog YPbPr. “HD ready” displays support analog YPbPr as a HD input format to allow full compatibility with today's HD video sources in the market.
      • Support of the YPbPr signal should be through common industry standard connectors directly on the HD ready display or through an adaptor easily accessible to the consumer; and:
      • DVI or HDMI
    • HD capable inputs accept the following HD video formats:
      • 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive scan (“720p”), and
      • 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)
    • The DVI or HDMI input supports copy protection (HDCP)

Ganske avslappet egentlig....

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig i det du sier, knutinh. Virker nesten som HD-Ready logoen er
    mere skapt for å sikre kompabillitet til HDTV, og ikke filmmateriale i HD ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kjappe spørsmål om Sony tv-en:
    1. Er den 1:1 pixel over alle innganger, og ved alle kompatible framerater?

2. Støtter den 24p, 25p, 50p og 60p direkte (altså uten å pakkes inn i en interlaced container)? Hva med 100p? :-)

3. 10bit farger. Er dette PR-speech, eller støtter den utvidet luma-presisjon i HDMI 1.3 fra input til display?

-k

Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •