Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 441
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Mulig jeg er dum nå, men hvordan får man 1:1 pixelmapping på en 1366x768 skjerm? Hvilken kilde får man 1366x768 fra? (Muligens data seff, men jeg vet ikke. Jeg har aldri kobla data til tv) Ikke at dette er fryktelig viktig for meg, så lenge den ikke overscanner forferdelig mye. Jeg bare lurer.
    Du må nok benytte PC som kilde for å få 1:1 pixel. Jeg kjenner ikke til noen andre i alle fall.

Husk at det meste av materiale uansett vil være 720p eller 1080, slik at du uansett må gjøre en skalering et sted i kjeden. Fordelen er 1)skarpt bilde av PC-desktop/bilder 2)all prosessering utføres et sted (og forhåpentligvis bra)

-k

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lsu
    zedarix: Hvordan er innsynsvinkelen på sony´en din? Jeg har vurdert LE40M86 men ble sjokkert over hvor elendig innsynsvinkel den hadde. Varmen i fargene forsvant bare jeg beveget meg litt til siden. Helt uaktuelt å kjøpe den pga det.

Fant ingen som hadde 40D3000 inne i dag, så hadde vært fint å vite.
    Innsynsvinkelen er den beste jeg har sett på noen LCD (ble målt til 120° vs 45°på LE-40M86 av HDTVtest)

Sitat Opprinnelig postet av Denon-Lars
    >zedarix: driver å sikler på denne Sony tv´en. Kan du si noe om sortnivå, hva du har av kilder inn på tv´en og tilkoblinger?
    Sortnivået er veldig bra. Ikke så sort som 40M86, men mer detaljer i mørke sener. Det er også det sorteste fra Sony, så syns du X og W modellene er sorte nok burde ikke denne skuffe.

Jeg bruker en Denon 1930 til film via HDMI, Force 315c til TV via scart og xbox 360 via component. Kjører 360 på 720p fordi det er nærmest native oppløsning, men TVen takler også 1080p over component.

Har dessverre ikke fått meg PS3 (eller noen BD-spiller for den sakens skyld) ennå, så 1080p/24 vet jeg ikke noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar zedarix. Fikk sett på 40D3000 i dag og den var virkelig imponerende.

Men så et nytt spm: Er 40V2500 til 14000kr et godt kjøp? Jeg så disse to nevnte skjermene side ved side i dag, og må si jeg er ikke så sikker på at jeg vil ofre et par lapper til for å få 1080p og 100Hz. Selger mente panelet var det samme på disse modellene. Jeg kommer aldri til å bruke PS3 på den og har etter litt lesing på forumet konkludert at forskjellen på 1080p/720p er marginal.

Jeg trenger egentlig bare vite at den er et godt kjøp før jeg kjøper. Er jo en jungel med tv´er så ønsker gjerne noen innspill fra dere som har den, evt har tatt en god titt på den.

Kan jo nevne at den skal bli brukt til digital tv (Get), og xbox360. Og selvfølgelig blueray evt hd-dvd med tid og stunder.

NB: svar gjerne litt kjapt, butikken stenger 19:00, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Har dessverre ikke fått meg PS3 (eller noen BD-spiller for den sakens skyld) ennå, så 1080p/24 vet jeg ikke noe om.
    Trodde denne TVen kun var 720p og ikke 1080p (fullHD) eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Var oppsatt på Samsung LEM86, men nå begynner jeg å tvile... igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke full HD men den tar inn 1080p signal

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lsu
    Takker for svar zedarix. Fikk sett på 40D3000 i dag og den var virkelig imponerende.

Men så et nytt spm: Er 40V2500 til 14000kr et godt kjøp? Jeg så disse to nevnte skjermene side ved side i dag, og må si jeg er ikke så sikker på at jeg vil ofre et par lapper til for å få 1080p og 100Hz. Selger mente panelet var det samme på disse modellene. Jeg kommer aldri til å bruke PS3 på den og har etter litt lesing på forumet konkludert at forskjellen på 1080p/720p er marginal.

Jeg trenger egentlig bare vite at den er et godt kjøp før jeg kjøper. Er jo en jungel med tv´er så ønsker gjerne noen innspill fra dere som har den, evt har tatt en god titt på den.

Kan jo nevne at den skal bli brukt til digital tv (Get), og xbox360. Og selvfølgelig blueray evt hd-dvd med tid og stunder.

NB: svar gjerne litt kjapt, butikken stenger 19:00, hehe
    Beklager sent svar....:???:

Men det er ikke samme panel i de nevnte tvene V har 8bits fargedybde mot 10bit på D.
    Panelkontrasten er også gått opp på D-modellene.
    Utover dette vet jeg ikke om det noe mer forskjell på panelene, men det er jo en hel masse ny elektronikk/bildebehandling.

Men hvorvidt det er viktig, eller merkbart, for deg med 10bits panel og 100Hz må du avgjøre selv. Tven har forøverig oppløsning på 1366x768, men som nevnt takler den 1080p signaler. Umerkbare forskjeller på 1080p og 720p på denne størrelsen - 40". Men poenget er at den skal kunne vise 1080p/24 som skal gi gjevnest mulig bilde.

Jeg syns i alle fall at det var verdt noen tusen ekstra for en skikkelig god tv. Jeg hadde bare sittet og tenke - "hva om jeg hadde kjøpt den jeg egentlig ville ha...."

Det er denne jeg ville ha

Men som alle sier (og det er et veldig godt råd), se selv. Det er du som skal ha TVen og se på den hver dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm nå er jeg usikker på hvilke fordeler jeg har på Samsungen kontra denne modellen hvis jeg skal bruke den til fx PS3.. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, fikk denne tv'n i hus for et par timer siden. Har egentlig ikke så stort sammeligningsgrunnlag da jeg ikke har hatt flatskjerm før men syns denne tv'n er digg. Må lese litt i manualen da det er et mylder av muligheter med den.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Hmm nå er jeg usikker på hvilke fordeler jeg har på Samsungen kontra denne modellen hvis jeg skal bruke den til fx PS3.. :-?
    Fordelene er vel ikke så mange:-? , men M86 TVene er knallgode TVer, så det er jo mest et spørsmål om personlige preferanser. Jeg personlig liker Sonyen. Den virker mer robust, som et skikkelig kvalitets produkt som ikke prøver å blende med et skinnende ytre.

Dette er mitt første Sony produkt av noe slag(bortsett fra PS og PS2), så jeg har ikke noe spesielt forhold til Sony. Men jeg angrer ikke en millimeter på at jeg valgte denne TVen.

For å svare deg litt mer konkret; de fleste spill til PS3 blir laget i 720p for så å oppskaleres av maskinen, men native oppløsning på de fleste spill er 720p. Selvfølgelig er det unntak.

Men alle Blu-ray filmer er i 1080p.

Ønsker du 1:1 pixelmapping på BD film er Samsungen et riktigere valg.
    Dette, samt at det svarte er veldig svart er vel det eneste jeg mener er fordeler med M86 vs D3000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 40-tommeren i hus på fredag og er SUPER fornøyd.

Men nå på jobben fikk jeg litt skår i gleden. Kan kjøpe M86 gjennom jobben for 14000....

Skal jeg returnere sony'en mens jeg kan, og spare 2000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for 40V2500 før helgen og er veldig fornøyd med et aldri så lite unntak dere kanskje kan hjelpe meg med.

Litt vanskelig å forklare men jeg prøver: Det virker som om skjermen har litt problemer med å tegne bildet jevnt når kamera panorer over store stillestående områder. Som feks over landskaper i LOTR filmene. Jeg opplever bildet som at det "hakker" bortover. Problemet er ikke tilstede på nærbilder av skuespillere. Testet også med Walk the line og det samme oppstår innimellom der også.

Jeg har testet samme filmer og scener med xbox360(komponent), dvdspiller (philips DVP-720SA/komponent) og pc(vga?). "Hakkingen" oppstår i alle tilfellene.

Snakket med selger som sa han aldri hadde fått lignende tilbakemelding på denne skjermen, og mente det måtte være signalkildene mine som var problemet.

Lastet i dag ned en 720p dokumentar fra xbox live, samme problemet dog ikke så tydelig.

Så da håper jeg menigheten her kan gi meg noe råd. Har dere med 40D3000 noe lignende med bildet på deres skjermer? Evt er det kanskje bare noe jeg må akseptere med skjermer i denne prisklassen? Bildet ellers er jo strøkent....

Må nevne at jeg har ikke anledning til å teste med dvd spiller via hdmi. Ville det muligens vært løsningen for meg?

Dersom dere kan bekrefte at 40D3000 ikke har dette problemet, legger jeg ut litt ekstra og bytter til den. Poenget med kjøpet var å skaffe en skjerm jeg vil være fornøyd med lenge.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkingen du ser, ser jeg også på ordinære LCD TV'er. Tror det er slik at noen personer legger godt merke til hakkingen, mens andre ikke gjør det. Det er derfor 100Hz teknologien er introdusert på D3000 modellen, for å motvirke hakkingen i panoreringer.

Dersom du har anledning til det så ta en tur innom en butikk (f.eks. Sony Center) og se D3000 ved siden av V2500 eller W2000. Da vil du se at D3000 takler panoreringene mye bedre (dersom 100Hz er slått på).

Er du plaget og har anledning til det, så bytt TV til D3000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du nevner er en av grunnene til at jeg ikke går for V2500, selvom den er billigere. Med 100Hz instillingen på D3000 satt på standard, så er det er middelvei mellom oversmooth og hakking. -I forhold til min smak.

Satser på at denne TVen synker litt i pris til høsten når W og X 3000 inntar markedet.

Den er ganske billig i uk nå: Sony KDL40D3000 AND DAVDZ230 Glasgow Packages Dealer Scotland UK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Hakkingen du ser, ser jeg også på ordinære LCD TV'er. Tror det er slik at noen personer legger godt merke til hakkingen, mens andre ikke gjør det. Det er derfor 100Hz teknologien er introdusert på D3000 modellen, for å motvirke hakkingen i panoreringer.

Dersom du har anledning til det så ta en tur innom en butikk (f.eks. Sony Center) og se D3000 ved siden av V2500 eller W2000. Da vil du se at D3000 takler panoreringene mye bedre (dersom 100Hz er slått på).

Er du plaget og har anledning til det, så bytt TV til D3000.
    ÅRETS RÅD, TAKK SKAL DU HA

Byttet til 40D3000 i dag og er enormt fornøyd. Føler nå jeg har gjort et perfekt valg av tv. Denne beholder jeg leeeeeenge.

Var fornøyd med V2500 foruten den nevnte hakkingen, men 40D3000 oppfattes av meg som en helt annen klasse. Hakkingen er nesten fraværende, og tv´en gir meg nøyaktig det bildet jeg vil ha. Farger, kontrast osv er jo helt enorme. 100Hz burde være et must for alle som er i kjøpemodus nå. Føler dvd-spilleren i xbox360 pluselig ble dobbelt så bra.

Takk og pris for at jeg kastet meg på denne tråden. Takk for råd og vink som nå har gjort meg til en superfornøyd kar

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at du ble fornøyd. Kommer også selv til å anskaffe 40D3000 etter ferien, før høsten med inne aktiviteter setter inn.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Fikk også mld fra Sony i da. De har prøvd med ConaxCam fra Canal Digital i dag. Det fungerte som bare det og TVens EPG var meget rask!
    Kan du (eller noen andre) forklare hvordan dette ble gjort, og hva ConaxCam er?

Jeg har kabel-tv fra Canal Digital (analogt) og har tenkt å kjøpe Sony KDL-32D3000. Kan jeg få inn digitalt kabel-tv uten en ekstern dekoder med denne tv-en? Og i så fall, hvordan?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt, orginal telenor conax-cam, men det skjønte ikke tv'en noe av:???: .
    Må vel eventuelt få en ny cam fra canal digital.

Dette har ikke jeg noe greie på, så jeg vet ikke hva som er forskjellene og hva som gjør at noen virker og andre ikke, men vil du være sikker så hør med canal digital. (Hvis du kan få noe fornuftig ut av de)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet/forstår forskjellen på disse to produktene:
    1: TECHLIFE / SONY KDL40D3000AEP
    2: TECHLIFE / SONY 40IN LCD-TV HDMI KDL-40D3000K BLCK IN

Prisforskjellen er 32,-

Newcomer redstripe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile "Beste TV? "

Fikk kjøpt en Sony KDL-40D3000 nå for 16.500,- på Sony Center.
    Det ble valget mellom den og Samsung M86. Ser at Samsungen hadde bedre design, ser ut som den koster mye mere enn Sony-en, fikk testet begge to i ro og mak.
    Sonyen er god på panoreringer og bevegelse, det er vel det eneste som den er direkte bedre enn Samsungen på, ellers ganske likt. Virker også som Sonyen gir bedre bilder på lavoppløst, men havner litt bakpå når det nyttes fulloppløst -naturlig nok.. Og siden jeg ser mye serier på Media Center som egentlig er ganske lavoppløst, og vanlig DVD ble valget ganske greit.
    Kan hende jeg angrer om HD-matriale kommer kjapt ut i butikkene til vettige priser, men pr i dag er det uaktuelt å kjøpe filmer mellom 250-300,- og med meget redusert utvalg.
    Inntil da mener jeg at Sony-en gir mest TV for pengene, at Samsungen har Full HD hjelper så lite når jeg ikke får tak i filmene eller er villig å betale så mye som de koster i dag, når de kommer på leie blir det vel en annen historie, men min erfaring så langt er at på 4 m avstand til TV-en så tipper jeg ingen ser forskjellen i oppløsning allikevel, HD er bra åkkesom! Ser det på Xboxen at bildet er bare herlig, og gleden over Forza 2 er blitt umåtelig stor. Så langt tror jeg det bare er en TV som er bedre i 40"-klassen, og det er Samsung M9, men den koster 10.000,- mer, og det hadde jeg ikke råd til.
    Mener også at den er klart bedre enn noen andre av de "gamle" 40" -serien til Sony, de hadde alle modellene inne på Sony Center, og det var overbevisende særlig på panoreringer og i bevegelse at 100 hz er framtida. Så de som venter på de større modellene i 3000-serien har jaggu noe godt i vente, men det koster å være kar. Vel, får titte litt til på TV-en da, er nokså nøgd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Redstripe

Jeg har ikke fått sett disse side om side (faktisk ikke vært avsted å sett D3000 idet hele tatt, men har tittet en god del på M87) og er nyskjerrig på kommentarer fra deg angående forskjellen mellom M86 og D3000 pga av at Samsungen har glossy overflate på LCD skjermen. Det jeg har sett er at M87/M86 har annen opplevelse av dybde i bildet, varme i farger og sortnivå pga dette kontra andre tv ved siden av(feks. Sony V2500). Negativ effekt er jo selvfølgelig refleksjoner fra omgivelsene. Opplevde du noen svakheter med D3000 kontra M86 pga denne glossy overflaten?

Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •