Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 441
    Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Takkar for svar!

Var litt på grunn av denne 100Hz funksjonen at eg var interessert i D3000 sjølv, sidan sport er eit must. :razz: Er verkeleg 100Hz'en på dette fjernsynet så bra at det er å føretrekkje framfor ein av dei nyare modellane til sony? Tvilar ikkje på at eg får eit bra fjernsyn om eg slår til her, men vil gjerne ha noko for mange år framover når eg fyrst brukar så mange laken på eit fjernsyn.

Sidan D3000 er så mykje billigare er det fristande å gå opp til 46". Når det gjeld det har eg alltid hatt som ein gyllen regel at skal eg gå opp på antal tommar, bør eg gå opp i kvalitet; altså om eg går for 40" kan eg mogelegvis gå for D3000 i staden for W3000, men om eg skal opp i 46" bør eg heller satse på W3000. Er eg inne på noko no, eller er eg berre fanga av ein eller annan form for suggesjon?
    Jeg er på langt vei enig i det du avslutter innlegget med..

Når man blåser opp signalet/bildet til 46", krever det mye mer av TVaparatet.

W3000 ER en mye bedre TV enn D3550, og selv i 40" ser jeg godt forskjell på disse to.

D3000 har jeg ikke sett i annet enn 32", men i den størrelsen er det en fabelaktig god TV.

Problemet med å gå opp i str.. og da også opp i kvalitet.. er at du også går kraftig opp i pris.. Om pris ikke er noe problem.. er det bare å kjøpe 46W3000. Punktum!

JEG ville helt klart kjøpt 40W3000 fremfor en 40D3000.
    Jeg ville også ha kjøpt 40W3000 fremfor 46D3000, selv om prisen nok blir i samme området..

Jeg MÅ presisere at MITT bruk er TVsendinger av "alle slag", PS3 spill og data på denne TV'n..
    Prosjektor bruker jeg på film og fotball.

Mitt inntrykk er at på HD DVD / Blu-Ray + PS3 / Xbox360 vil ALLE de nye LCD tv'ene i øvre prissjikt gi et utmerket bilde, helt opp i 46". (jeg kjenner egentlig best til Sony TV'ene, så det er disse jeg tar utgangspunkt i)

Dersom du skal se film (DVD / BluRay), fotball, spille PS3 osv.. og LITE vanlig TV.. vil jeg muligens anbefale deg en 46" D eller V..

Kravene øker faktisk når signalene er dårligere.. som med RiksTV og "eldre kabelTV anlegg".. Når jeg ser på f.eks 40S3000 på RiksTV er det et sorgens kapittel, men på BluRay er det veldig bra.. Ikke i nærheten av 40W3000 selvsagt, men likevel..

Derfor.. finn ut hva DU skal bruke TV'en primært til..
    Se på signalkilden din..
    Er signalkilden veldig god -> extremt god er ikke 46" S3000, D3550 og V3000 noe problem å kjøpe..
    Er signalkilden dårlig -> god vil jeg si at du BØR gå for 40 eller 46" W3000
    ..eller som alternativ D3550/V3000 i 40" (har som sagt ikke sett D3000 i 40/46")

Man burde uansett kommet seg til en forhandler og SETT tv'ene med egne øyne, på både RiksTV og HD-signal.. før man bestemmer seg.
    "Alt" ser bra ut med HDsignaler.. Kun GODE tv'er takler dårlige/vanlige signaler godt nok..
    Gå også helst til noen som KAN tv.. ikke til en selger som selger vaskemaskiner én dag.. tv'er den neste..
    Hos spesialisten får du både service og gode råd..
    Hva skjer om du trenger en firmware oppdatering (ref. X3500) eller en cam til den digitale dekoderen (mpeg2/4)..? Kjekt å kunne spørre den personen som KAN gi deg det du trenger.

Jeg har selv slitt m å bestemme meg.. W3000 eller X3500.. og har landet på W3000, selv om den ikke har 100 Hz motionflow..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar og bukkar for fyldig og godt svar!!

Beklagar at eg ikkje har nemnt bruksområde, då eg sjølvsagt veit at dette er viktig å nemne på om ein skal få dei svara ein har behov for. :razz:

Brukar nok fjernsyn i stor grad som deg, men nærmare bestemt:
    50% fjernsyn, herav 10% fotball
    20% film
    25% xbox
    5% PC

Signala inn er kabelTV gjennom fiber frå Lyse, eller EB nett om det seier nokon noko!?

Hadde eigentleg bestemt meg for W3000, og hadde hatt ein slik i stoga no om det ikkje var for kluss med Siba kortet i helga...Vart berre nysgjerrig då eg såg den enorme jubelen blant folk då dei fekk greie på at D3000 på ny var til sals, og sidan dette kostar atskillig mindre måtte eg berre dobbeltsjekke om det var noko eg gjekk glipp av eller ikkje hadde fått med meg...
    Er framleis nokså sikker på at det er W3000 som gjeld for meg.

Takkar på ny for gode svar!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikkje og så at denne d3000 har 10bit panel står så innleningsvis på denne debatten.
    0g har ikkje v3000 etc 8 bit panel?
    må opp til w3000 for 10 bit og selv dei har jo ikkje 100hz...

kan hende dei satt denne tv ut av produksjon pga å lansere å selge full hd produkte. men hvorfor da sette den inn i markedet igjen før full hd tvene deres får innarbeidet seg godt.

er ikkje tvil om at d3000 vill selge bedre enn v3000 og d3500 og d3550
    tross kun hd ready

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Takkar og bukkar for fyldig og godt svar!!

Beklagar at eg ikkje har nemnt bruksområde, då eg sjølvsagt veit at dette er viktig å nemne på om ein skal få dei svara ein har behov for. :razz:

Brukar nok fjernsyn i stor grad som deg, men nærmare bestemt:
    50% fjernsyn, herav 10% fotball
    20% film
    25% xbox
    5% PC

Signala inn er kabelTV gjennom fiber frå Lyse, eller EB nett om det seier nokon noko!?

Hadde eigentleg bestemt meg for W3000, og hadde hatt ein slik i stoga no om det ikkje var for kluss med Siba kortet i helga...Vart berre nysgjerrig då eg såg den enorme jubelen blant folk då dei fekk greie på at D3000 på ny var til sals, og sidan dette kostar atskillig mindre måtte eg berre dobbeltsjekke om det var noko eg gjekk glipp av eller ikkje hadde fått med meg...
    Er framleis nokså sikker på at det er W3000 som gjeld for meg.

Takkar på ny for gode svar!
    Hvis du skal se fotball så bør du ha mulighet til å skru på en 100hz... Det blir ganske håpløst uten.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis du skal se fotball så bør du ha mulighet til å skru på en 100hz... Det blir ganske håpløst uten.
    Jeg er ikke helt enig i det.. ser ikke såå stor forskjell jeg .. men.. det er nå MEG da..
    Syntes det var større forskjell på/uten 100 Hz på analogesignaler og CRT tv, enn det er på digitale sendinger og LCD..

Muuuuulig jeg tar feil..

"Håpløst" uten 100 Hz er det i hvertfall IKKE !

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Jeg er ikke helt enig i det.. ser ikke såå stor forskjell jeg .. men.. det er nå MEG da..
    Syntes det var større forskjell på/uten 100 Hz på analogesignaler og CRT tv, enn det er på digitale sendinger og LCD..

Muuuuulig jeg tar feil..

"Håpløst" uten 100 Hz er det i hvertfall IKKE !
    Hehe faktum er at jeg ikke liker 100hz på lcd til film og tv, men til sport så har det en viktig funksjon og særlig synlig blir det på fotball. Hvis du har bevegelses forbedring på max så vil fotball spillerene skille seg mer fra banen og de raske panoreringene blir mindre hakkette. Det blir rett og slett mer flyt.

Når det er skrevet så er nok en overdrivelse at det blir helt håpløst. Jeg mener for 20 år siden så vi fotball på en grøtete flimmerfull Tandberg crt og filmene så vi på VHS moviebox.

Jeg håper noen finner opp et 100hz system som ikke skader teksturen i bildet, men som allikevel lager mykere bevegelser. Noe av problemet er at disse systemene til og med får bildet til å gå litt for fort. Slik føles det iallefall...

Sony er de som i år har kommet med det beste systemet siden man kan regulere det. Helt i land er det ikke...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe faktum er at jeg ikke liker 100hz på lcd til film og tv, men til sport så har det en viktig funksjon og særlig synlig blir det på fotball. Hvis du har bevegelses forbedring på max så vil fotball spillerene skille seg mer fra banen og de raske panoreringene blir mindre hakkette. Det blir rett og slett mer flyt.

Når det er skrevet så er nok en overdrivelse at det blir helt håpløst. Jeg mener for 20 år siden så vi fotball på en grøtete flimmerfull Tandberg crt og filmene så vi på VHS moviebox.

Jeg håper noen finner opp et 100hz system som ikke skader teksturen i bildet, men som allikevel lager mykere bevegelser. Noe av problemet er at disse systemene til og med får bildet til å gå litt for fort. Slik føles det iallefall...

Sony er de som i år har kommet med det beste systemet siden man kan regulere det. Helt i land er det ikke...
    Dette er jeg enig i ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Hvorfor må nesten ingeniørene til Sony svare for, men du har et godt poeng der.

Jeg har stilt inn gråfargeskala etter HDtvtest sine tall, men viktig at du leser advarselen i teksten FØR du begynner å endre på innstillingene i Service-menyen !!!

Tallene finner du på denne linken -

Sony KDL32D3000 Settings

Lykke til - fortell gjerne hva du synes etter endringene :razz:

"Please make sure you know what you’re doing; write down all your original settings before you start messing about; and think twice before pressing any button on the remote control – you may unknowingly make some irreversible changes and permanently damage your TV."

Dette høres jo ikke akkurat betryggende ut. Hvilke innstillinger er det snakk om som kan føkke opp TV-en? Og hvilke innstillinger er "trygge" å gjøre?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitestar
    "Please make sure you know what you’re doing; write down all your original settings before you start messing about; and think twice before pressing any button on the remote control – you may unknowingly make some irreversible changes and permanently damage your TV."

Dette høres jo ikke akkurat betryggende ut. Hvilke innstillinger er det snakk om som kan føkke opp TV-en? Og hvilke innstillinger er "trygge" å gjøre?
    Hvis du skal inn i service menyen så ligger du unna alt bortsett fra gråtoneskalaen! Med andre ord! Ikke lek proff.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal inn i service menyen så ligger du unna alt bortsett fra gråtoneskalaen! Med andre ord! Ikke lek proff.
    er det noe meir man kan gjøre på service menyen??
    fekk opp mye rart men havnet berre på gråtone innstillingene når eg trykte noe.
    uansett eg forandret det. og skrudde av tven etterpå
    tven funker som **** den.

dog eg blir ikkje fornøyd med sort nivået...
    men vet at ingen lcd gjør det særlig bedre enn denne tv i voldsom grad i allefall.
    og pioneer plasma er liiiit dyr. gid dei kunne kommet med strippet utgave av 4280..
    fjernet 2 hdmi innganger etc..
    sku overlevd med den ene eg viss den kunne synket til ca 15000

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    er det noe meir man kan gjøre på service menyen??
    fekk opp mye rart men havnet berre på gråtone innstillingene når eg trykte noe.
    uansett eg forandret det. og skrudde av tven etterpå
    tven funker som **** den.

dog eg blir ikkje fornøyd med sort nivået...
    men vet at ingen lcd gjør det særlig bedre enn denne tv i voldsom grad i allefall.
    og pioneer plasma er liiiit dyr. gid dei kunne kommet med strippet utgave av 4280..
    fjernet 2 hdmi innganger etc..
    sku overlevd med den ene eg viss den kunne synket til ca 15000
    Du kan ikke gjøre noe mer i service menyen.

Sortnivået vil aldri komme helt på plass dessverre.

Lcd har en svakhet å det er baklyset. Uten det blir det ikke bilde og heller ikke sort. Hvis du plages av sortnivået til en lcd så burde du gå for plasma og fortrinnsvis pioneer. Alternativt kan du kjøpe deg en Panasonic PV70 som ligger på rundt 10 000 kroner. Denne har også et bra sortnivå selv om det ikke kan måle seg med en skikkelig crt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke gjøre noe mer i service menyen.

Sortnivået vil aldri komme helt på plass dessverre.

Lcd har en svakhet å det er baklyset. Uten det blir det ikke bilde og heller ikke sort. Hvis du plages av sortnivået til en lcd så burde du gå for plasma og fortrinnsvis pioneer. Alternativt kan du kjøpe deg en Panasonic PV70 som ligger på rundt 10 000 kroner. Denne har også et bra sortnivå selv om det ikke kan måle seg med en skikkelig crt.
    vet det som er svakheten med lcd for time beeing..
    det er og den tingen eg irritere meg grønn over når eg sitte i mørke og ser film.

nei har mistet litt troen på panasonic, og er et evig lotteri å få tak i den,
    panasonic burde skjerpe seg,
    begynne å få sony fakter over seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig i det du sier. Jeg ser mye fotball, og med 100Hz blir det en klar forbedring. Men det er også viktig å slå støyreduksjonen av, for med den på blir det en slags "blur"-effekt i gresset, og jeg synes det blir et slags etterslep også.

Når det gjelder Premier League og Serie A fra Canal+ Sport, så virker det som det rett og slett er kvaliteten på sendingen som er problemet. Jeg så en kamp fra Bwin-ligaen (Portugal), og der var kvaliteten MYE bedre. All pikselstøy rundt spillerne var borte, og gresset så bedre ut også. For PL og Serie A er det vel bare Canal Digital som prøver å spare litt penger, som noen andre her påpekte.

Her er forresten en oppskrift som funker for å gjøre innstillinger i service-menyen på en trygg måte:
    - Trykk grønn AV-/PÅ-knapp på fjernkontrollen for å sette TV-en i standby-modus.
    - Trykk i+, 5, volum+ og grønn AV-/PÅ-knapp raskt etter hverandre, så kommer du inn i service-menyen.
    - Trykk pil nedover, så kommer du til gråtoneinnstillingene.
    Det virker som standardinnstillingene er (ovenfra og ned) 256, 256, 256, 512,512,512. Men skriv ned innstillingene på din TV, hvis de ikke stemmer overens med disse. På den måten kan du endre dem tilbake senere hvis du angrer og har glemt hva de var.
    - I denne menyen endrer du innstillinger på en litt annen måte enn i den vanlige menyen. Her er det nok å plassere markøren på et menyvalg med pil opp/ned og deretter øke/redusere verdien med henholdsvis pil høyre/venstre.
    - Når du har gjort innstillingene, lagrer du dem med det nederste menyvalget.
    - Så trykker du på MENU på fjernkontrollen for å lukke service-menyen.
    - Trykk på grønn AV-/PÅ-knapp for å sette TV-en i standby igjen.
    - Slå av TV-en med knappen på toppen av den.
    - Ta ut batteriene av fjernkontrollen og hold inne en hvilken som helst knapp i 3 sekunder.
    - Så kan du slå på igjen TV-en. Nå skal alt være normalt igjen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    vet det som er svakheten med lcd for time beeing..
    det er og den tingen eg irritere meg grønn over når eg sitte i mørke og ser film.

nei har mistet litt troen på panasonic, og er et evig lotteri å få tak i den,
    panasonic burde skjerpe seg,
    begynne å få sony fakter over seg...
    Jeg ble så plaget av sortnivået at jeg leverte tilbake lcd-en.

LED lys er det store som kommer for fullt i 2008. Jeg er spent på hvordan dette funker i praksis. Samsung har kjørt ut en 70" med LED, men dette er visst ikke helt fullverdig da det tidvis kan oppstå en glorieeffekt. Dette kommer av at det ikke er mange nok LED lys pr piksel. Iallefall slik jeg har forstått det.

KDL D3000 er uansett den tv-en som kom i 2007 som har det beste sortnivået. Hvis du ikke kan leve med det så er det lite poeng å kjøpe noe annet enn plasma.

Sony er også de som er beste på hakking og slep. D3000 har ganske jevne bevegelser og lite slep selv når 100hz er slått av.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble så plaget av sortnivået at jeg leverte tilbake lcd-en.

LED lys er det store som kommer for fullt i 2008. Jeg er spent på hvordan dette funker i praksis. Samsung har kjørt ut en 70" med LED, men dette er visst ikke helt fullverdig da det tidvis kan oppstå en glorieeffekt. Dette kommer av at det ikke er mange nok LED lys pr piksel. Iallefall slik jeg har forstått det.

KDL D3000 er uansett den tv-en som kom i 2007 som har det beste sortnivået. Hvis du ikke kan leve med det så er det lite poeng å kjøpe noe annet enn plasma.

Sony er også de som er beste på hakking og slep. D3000 har ganske jevne bevegelser og lite slep selv når 100hz er slått av.
    ja har merket det, tven er perfekt på alle områder utenom et. sortnivå. ikkje noe hakking og etter justeringen på service menyen er innstillingene perfekte.

har til 15 januar å bestemme meg. åpent 30 dagers kjøp på siba.
    men tror ikkje det kjem noen dugandes panasonic modeller inn til den tid.

og ja pioneer er litt dyr... i allefall nå-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

asda

hey jeg har en Sony Bravia KDL-40v3000 jeg har koblet den opp til pcen min men jeg for ikke større blide en 1360x768 så da lurte jeg på åssen jeg kan få blide støøre. jeg har sett etter diver. jeg har også opptater driveen på skjermkoprt men det funker ikke da heller.

noen her som kunne svart meg på det ? å om noen har samme probelmet som meg? så hadde det vært koselig å fått noen svar til bake.

God jul å gått nytt år til alle sammen Hilsen DJS

Newcomer edge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har noen formening om hvordan KDL-32D3000 er mot Samsung LE32R81W?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edge
    Noen her inne som har noen formening om hvordan KDL-32D3000 er mot Samsung LE32R81W?
    Sony er helt klart bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd / bilde synkronisering på KDL40D3000

Noen her som opplever lipsync problemer på denne TVen?

Og fenomenet med at TVen "buffrer" ved påslag, slik at alt går i rasende fort film et par sekunder, før det stabiliserer seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 40D3000 siden juli i fjor, og er fremdeles imponert og veldig fornøyd med den.
    Nå har jeg imidlertid får en høyfrekvent piping som følger endringer i bildet. Antakelig er det en slapp vikling eller noe bak på kortet, som sikkert ordnes med litt lakk eller silikon. Uansett må den inn til service, og jeg skal poste her når jeg vet hva feilen er. Noen andre som har vært borti dette?

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •