Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er glad i sport og forsøkte å få igang en diskusjon rundt dette i en egen tråd, men den helt store responsen uteble. Endte opp med en 46D3000 som jeg får i neste uke. Her er punktene som avgjorde mitt valg:

Motionflow
    Tester sier at denne fungerer meget godt. Særlig til sportssendinger vi SD.

HD-ready
    Full HD er bare tull nå. Jeg kommer først og fremst til å bruke skjermen som vanlig TV og ikke til 1080p kilder. Uansett ser man ikke forskjell på avstander over 1-2 meter.

PC skjerm
    Prøv å sitt 4 m fra en skjerm med 1920x1080.... 1360x768 er garantert å foretrekke fra sofakroken.

Pris
    17K sier vel det meste

Erfaringer/tester
    Les hele denne tråden. De aller fleste er meget godt fornøyd. Nesten alle tester gir D3000 top score.

Andre skjermer jeg vurderte var X-serien og Philips 47pfl9732. Prisen var hovedgrunnen til at jeg endte på D3000. De andre skjermene tilbyr funksjonalitet jeg uansett ikke kom til å dra nytte av.

Lykke til med ditt valg!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for å kjøpe d3000 40 eller 46 tommer. Men er det mulig å få tak i disse pr idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ztratoz
    Jeg er glad i sport og forsøkte å få igang en diskusjon rundt dette i en egen tråd, men den helt store responsen uteble. Endte opp med en 46D3000 som jeg får i neste uke. Her er punktene som avgjorde mitt valg:

Motionflow
    Tester sier at denne fungerer meget godt. Særlig til sportssendinger vi SD.

HD-ready
    Full HD er bare tull nå. Jeg kommer først og fremst til å bruke skjermen som vanlig TV og ikke til 1080p kilder. Uansett ser man ikke forskjell på avstander over 1-2 meter.

PC skjerm
    Prøv å sitt 4 m fra en skjerm med 1920x1080.... 1360x768 er garantert å foretrekke fra sofakroken.

Pris
    17K sier vel det meste

Erfaringer/tester
    Les hele denne tråden. De aller fleste er meget godt fornøyd. Nesten alle tester gir D3000 top score.

Andre skjermer jeg vurderte var X-serien og Philips 47pfl9732. Prisen var hovedgrunnen til at jeg endte på D3000. De andre skjermene tilbyr funksjonalitet jeg uansett ikke kom til å dra nytte av.

Lykke til med ditt valg!!

Har skjønt at dette er en teknisk tråd, men tar sjansen likevel: Hvor køpte du din D3000?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det har tidligere i tråden blitt skrevet at D3000 skal erstattes av D2810. Om det stemmer, er det trist - da D2810 hverken har Motionflow eller 100hz :-(

Ellers har jeg fått høre fra min lokale Expert-butikk at det vil bli levert et mindre parti med 40D3000 i neste uke - men så skulle det visst være slutt på denne størrelsen. Noe som kan bekrefte det?

Er frista til å teste ut denne TVen da jeg aldri blei helt fornøyd med Panasonics PV70 på analog kabel, og Pioneer mener jeg har prisa seg helt ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Panasonicen her en bedre tv?
    TEST: Panasonic TX-32LXD70F - Dingz : Dingz Test

Slik jeg ser det er den nyere, den har slått D3000 i de testene jeg har lest, og den har de samme funksjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

d3000 & digital-tv

Hei, er helt grønnskolling i dette.. Jeg fikk meg 40d3000 for ca 2mnder siden, og lurer da på... (etter å ha lest gjennom denne tråden, og en om innebygd dekoder)

Angående digital-tv:
    -Er det vits å kjøpe conax CAM modul hvis d3000 ikke støtter mpeg4?
    Leser på teknofil at d3000 skal støtte mpeg4 med en evt. oppdatering..? (se Sony Bravia 40V3000: Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - teknofil.no)
    Er litt hypp på å slippe en sånn ekstra boks i stua..
    -OG har kabel-tv(analogt) fra GET, støtter de denne løsningen når jeg skal skifte til digital?(det tar jo 300år å komme igjennom på seviceavdelingen til GET, og leser på forumet at de der ikke har no særlig peiling uansett, så spør om det her istedet..)

Takker på forhånd for alle svar/tilbakemeldinger!

PS
    Ser at det er litt "fancy" språk her.. så til dere som evt. svarer meg, skriv langsomt

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZzoFfa
    Leser på teknofil at d3000 skal støtte mpeg4 med en evt. oppdatering..? (se Sony Bravia 40V3000: Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - teknofil.no)
    Jeg tror ikke jeg ville gått og ventet på noe slikt. Det er sjeldet Sony (eller andre stor selskaper) kommer med så store oppdateringer. Som regel er firmware update kun fiksing av eventuelle små feil i software.

Jeg mistenker forøvrig at MPEG4 støtte krever bytting av hardware.

D-serien har kabel TV tuner for MPEG2. Dette vil fungere til kabel TVselskapene eventuelt går over til mpeg4. Mpeg 4 brukes på alt som er HD, men lite på det som er SD på kabelTV i dag i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar Da går jeg nok til innkjøp av sånn CAM modul når jeg går over til digital-tv etter jul, så får jeg kanskje brukt den en liten stund.. (el ikke i det hele tatt..)

Når du sier at det nok krever bytting av hardware for mpeg4 støtte, vet du om dette er mulig på en d3000, og evt. hvor mye en sånn operasjon kommer til å koste? Ser for meg at det ikke er særlig lønnsomt.. mn kunne jo være verdt det, for å holde en påtvunget (og ikke akkurat stilig..) boks ute av stua

Takker igjen på forhånd for tilbakemelding:-D

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar Da går jeg nok til innkjøp av sånn CAM modul når jeg går over til digital-tv etter jul, så får jeg kanskje brukt den en liten stund.. (el ikke i det hele tatt..)
    Siden kabel-TV selskapene ikke betaler for båndbredden slik det gjøre på parabol og bakkenett så det er ikke sannsynlig at de vil gå bort fra mpeg2 med det første. Dette vil medføre en del store utgifter, så jeg regner med at mpeg2 vil holde seg lenge enda på kabel TV. HD bruker dog som regel mpeg4, også på kabel TV.

Når du sier at det nok krever bytting av hardware for mpeg4 støtte, vet du om dette er mulig på en d3000, og evt. hvor mye en sånn operasjon kommer til å koste? Ser for meg at det ikke er særlig lønnsomt.. mn kunne jo være verdt det, for å holde en påtvunget (og ikke akkurat stilig..) boks ute av stua
    Det vil nok neppe være mulig. Men en telefon til et service verksted kan kanskje gi det et mer nøyaktig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merci!

Takker og bukker for gode råd LL Da er jeg litt mer klok på åssen landet ligger i forhold til min fremtidige digitale hverdag

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle ting som dukket opp på markedet igjen denne helgen . så er det nettopp denne d3000/40" siba har den til sals på nettet. og har den på lager.
    skeptisk for eg til siba og spurde og tven..
    dei hadde ingen gode svar, men dei hadde 12 stk på lager. fremdeles skeptisk. kjøpte eg en. og fekk den hjem , gjekk gjennomalt til og med produktinfo på menyen på tven... og det er ikkje tvil det er ein d3000 40" med 100hz og alt..

hvor dukket dette partiet opp?????

vel til alle som har lyst på denne tven til billig penge vær kjapp til siba nååå..

etter 6 mnd så er eg ein eigar av denne nå..
    dog d3500 som ventes med posten en eller annan gang dette årtusnet , vill bli sendt i retur.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Hvorfor må nesten ingeniørene til Sony svare for, men du har et godt poeng der.

Jeg har stilt inn gråfargeskala etter HDtvtest sine tall, men viktig at du leser advarselen i teksten FØR du begynner å endre på innstillingene i Service-menyen !!!

Tallene finner du på denne linken -

Sony KDL32D3000 Settings

Lykke til - fortell gjerne hva du synes etter endringene :razz:

Hei etter å fått denne tven i hus. og leste om service meny oppsettet måtte eg prøve, etter mye om og men så fekk eg menyen opp.
    men noe advarsel var det derimot ikkje. så stilte inn tallene som du nevnte og trykte save. så gjort.
    tven står her enda , med bilde,

så kva var denne fryktlige advarselen man tru?

om dette hjalp.. vites ikkje

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Av alle ting som dukket opp på markedet igjen denne helgen . så er det nettopp denne d3000/40" siba har den til sals på nettet. og har den på lager.
    skeptisk for eg til siba og spurde og tven..
    dei hadde ingen gode svar, men dei hadde 12 stk på lager. fremdeles skeptisk. kjøpte eg en. og fekk den hjem , gjekk gjennomalt til og med produktinfo på menyen på tven... og det er ikkje tvil det er ein d3000 40" med 100hz og alt..

hvor dukket dette partiet opp?????

vel til alle som har lyst på denne tven til billig penge vær kjapp til siba nååå..

etter 6 mnd så er eg ein eigar av denne nå..
    dog d3500 som ventes med posten en eller annan gang dette årtusnet , vill bli sendt i retur.
    Det ser faktisk ut til at KDL-40D3000 er på vei tilbake nå. På Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no er det listet opp flere nettbutikker som sier den kommer på lager i begynnelsen av januar. Dette var gode nyheter!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Det ser faktisk ut til at KDL-40D3000 er på vei tilbake nå. På Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no er det listet opp flere nettbutikker som sier den kommer på lager i begynnelsen av januar. Dette var gode nyheter!

Har sony fått kalde føtter eller:mrgreen
    jula kom tidleg i år hos sony

uansett dei som vurderer tven. still inn etter hdtv test litt lengre bak i denne tråden.inkludert service menyen..
    innstillingene sitter som skudd og fekk ingen advarsel med service menyen heller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har også Sony Center på Karl Johan i Oslo fått inn 40-tommeren. Lurer på om jeg skal kjøpe en slik snart :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende eg har forvilla meg inn i feil tråd her, men har likevel eit spørsmål:
    Kvifor er det så mange som gjer kva dei kan for å få hendene på ein D3000 no som det finnest alternativ, berre innan sony familien, som V3000 og W3000? Er det snakk om value for money her, eller meiner de at D3000 rett og slett er like bra/betre/marginalt dårlegare?

Kjem nytt fjernsyn inn i huset når som helst no, men har ikkje bestemt meg heilt enno, og D3000 stod øverst på ynskjelista for eit par månader attende, så difor vert eg nysgjerrig når "fanskaren" framleis er så stor.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Nå har også Sony Center på Karl Johan i Oslo fått inn 40-tommeren. Lurer på om jeg skal kjøpe en slik snart :-)
    hvis du skal inn å kjøpe eller noe. du gidder ikkje å spør hvorfro sony plutselig har besluttet å sette tven i produksjon igjen???

veldig nyskjerrig på det

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Kan hende eg har forvilla meg inn i feil tråd her, men har likevel eit spørsmål:
    Kvifor er det så mange som gjer kva dei kan for å få hendene på ein D3000 no som det finnest alternativ, berre innan sony familien, som V3000 og W3000? Er det snakk om value for money her, eller meiner de at D3000 rett og slett er like bra/betre/marginalt dårlegare?

Kjem nytt fjernsyn inn i huset når som helst no, men har ikkje bestemt meg heilt enno, og D3000 stod øverst på ynskjelista for eit par månader attende, så difor vert eg nysgjerrig når "fanskaren" framleis er så stor.
    Det som vel er unikt med dette fjernsynet er at det har 100Hz Motionflow som jeg tror du ellers bare finner i toppmodellene til Sony, X2000 og X3500. Denne teknologien skal gjøre panoreringer mindre hakkete - typisk en fordel ved sportssendinger som fotballkamper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for svar!

Var litt på grunn av denne 100Hz funksjonen at eg var interessert i D3000 sjølv, sidan sport er eit must. :razz: Er verkeleg 100Hz'en på dette fjernsynet så bra at det er å føretrekkje framfor ein av dei nyare modellane til sony? Tvilar ikkje på at eg får eit bra fjernsyn om eg slår til her, men vil gjerne ha noko for mange år framover når eg fyrst brukar så mange laken på eit fjernsyn.

Sidan D3000 er så mykje billigare er det fristande å gå opp til 46". Når det gjeld det har eg alltid hatt som ein gyllen regel at skal eg gå opp på antal tommar, bør eg gå opp i kvalitet; altså om eg går for 40" kan eg mogelegvis gå for D3000 i staden for W3000, men om eg skal opp i 46" bør eg heller satse på W3000. Er eg inne på noko no, eller er eg berre fanga av ein eller annan form for suggesjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lanseringen av D3000 ble parkert så brått, har sikkert sammenheng med at Sony bestemte seg for at høsten skulle preges av en hardkampanje for full HD. Det er inkonsekvent å markedsføre at full HD er livsnødvendig samtidig som du selger en HD-ready modell som funksjonelt gir like bra eller bedre bilde i 99% av tilfellene. Det ble derfor gunstig at D3000 40 og 46-tommerne forsvant mens 1080p-kampanjen herjet. 32-tommeren har jo vært tilstede hele tida, foreløpig har svært få prøvd å selge inn at 1080p er nødvendig på en såpass beskjeden skjermstørrelse.

Det er temmelig åpenbart at det har vært markedsføringsstrategiske vurderinger som har styrt tilgangen på D3000-modellene i 40 og 46-størrelsene.

Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •