Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yo gigabit!

Sitat Opprinnelig postet av gigabit
    Har fått tilbud om en 40D3000 til 14.500,- fritt tilkjørt.
    Er det en god pris?
    Eller har det kommet nye modeller som er bedre til samme pris?
    Eeh.. dette er en teknisk tråd men.. siden du spør om pris vil jeg hjelpe. Søker du på Hardware no. etter LCD TV, vil du finne en norsk nettbutikk som selger den til 12321 inkl. frakt. Og du får en 46" til den prisen du snakker om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Eeh.. dette er en teknisk tråd men.. siden du spør om pris vil jeg hjelpe. Søker du på Hardware no. etter LCD TV, vil du finne en norsk nettbutikk som selger den til 12321 inkl. frakt. Og du får en 46" til den prisen du snakker om.
    Takk for svar!
    Først, jeg var ikke klar over at dette er en teknisk tråd, og at det ikke er lov å spørre om pris her. Pris har vært diskutert før også....

Når det gjelder nettbutikkene med lav pris, så har ingen av dem varen på lager. I dag var jeg på Elkjøp og hørte på telefonsamtalen som den ansatte hadde med Serviceavdelingen (Sony). De kunne ikke skaffe flere av denne typen fordi den er en utgått modell. På Sony's sider er den også kommet under kategorien "Tidligere modeller"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony T3500 er nå i salg ser jeg, og denne har også 100 Hertz motionflow teknologien som jeg trodde kun x3000/3500 skulle ha nå som D3000 fases ut. Ganske rimelig er den også. Noen som har kjøpt den eller har sett noen tester? Finner ingen vha google.

Sony : KDL-40T3500 (KDL40T3500) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Nei

Det stemmer nok ikke, det er en feil på den siden der. Dette er jeg 100% sikker på. Hvis du går på spesifikasjonene på 46" utgaven, så er det ikke nevnt der. Har nok også hørt at det bare er X-seriene som har dette:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innebygget digital tuner

40D3000 har innebygget digital tuner. I hvilke tilfeller kan en nytte seg av den? Hadde TVen også hatt kortleser/decoder innebygget, kunne jeg forstått det. Er det for andre markeder der noen sender digitalt og ukodet i bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    40D3000 har innebygget digital tuner. I hvilke tilfeller kan en nytte seg av den? Hadde TVen også hatt kortleser/decoder innebygget, kunne jeg forstått det. Er det for andre markeder der noen sender digitalt og ukodet i bakkenettet?

Om du setter inn en Conax-CAM for eksempel, kan du vistnok se Canal Digital og også Digitalt bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Om du setter inn en Conax-CAM for eksempel, kan du vistnok se Canal Digital og også Digitalt bakkenett.
    Er du sikker på at det går på en D3000? Den er vel ikke mpeg4 som det norske bakkenettet sendes over?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TytnII
    På D3000 kan man sete inn kortet fra Canal-digitaltuneren rett inn i Tvn og kaste tuneren
    Ikke mpeg4 på denne modellen så vidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gigabit
    Har fått tilbud om en 40D3000 til 14.500,- fritt tilkjørt.
    Er det en god pris?
    Eller har det kommet nye modeller som er bedre til samme pris?
    Sjek ut 40T3500.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg hvorfor jeg bare får pc-modus med 1360x768 og ikke med 1366x768?

1366:
    1:1 pixelmapping
    mister litt skjerm på alle kanter
    Ikke pc modus

1360:
    Ikke 1:1 pixlemapping
    skjermen "passer"
    Pc modus

Gjør meg egentlig ikke noe, for ikke å være i pc modus er helt greit (flere instillingsmuligheter). Men skulle gjerne hatt en forklarting

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har et problem med lyden når jeg kobler til pc'en til 46d3000

Har en htpc med Abit Fatal1ty F-I90HD med Hdmi ut. Når jeg setter oppløsningen til 1280x720 (720p) får jeg bilde og lyd over HDMI. Denne oppløsningen er ikke veldig surfe vennlig, så når jeg setter oppløsningen til 1360x768 får jeg ikke lenger lyd ove HDMI. Mulig at dette har noe hovedkortet å gjøre. Men når jeg setter hoved kortet til å sende ut DVI og jeg kobler inn analog lyd inn på lydinngangene til AV5 på TV'en, får jeg fortsatt ikke noe lyd.
    Er det noe innstillinger som må gjøres på Tv'en?? Det virker nesten slik at TV'en "tror" den skal få lyd over HDMI'en og derfor kobler bort den analoge lyd inngangen.

Flott hvis noen kan hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå

Mitt eneste redsel før jeg kjøpte denne Tv'en for 2 måneder siden var at sortnivået ikke var bra nok. 2 måneder senere og kan nå bare medgi at redselen var beretiget. ALT annet med denne tv'en er perfekt for mitt bruk - men det finnes jo knapt hva man kan kalle sort. Har alltid hatt dunkel belysning i stuen, men i det siste vurdert å blåse på med lys - da det er den eneste måten å lure øynene til at bildet på skjermen er svart.

Har brukt 2 måneder på å prøve ut alle konfigurasjoner i hele verden (nesten) for å bedre sortnivået (ja, det er akkurat så fraværende at jeg ikke klarer slutte kalibrere/endre instillinger/tweeke servicemenyen/endre belysning/bytte.. osvosv) og har omsider bare slått meg til ro med at det ikke går an å optimalisere mer. Men.. og her kommer den egentlige grunnen for at jeg skriver dette..:

Jeg kan altså leve med at sort(grå)nivået er som det er på tv-sendinger/dvd/bluray osv - men det jeg ikke kan leve med er at det er enda dårligere ved bruk av Pc. Jeg har prøvd 3 forskjellige pc-systemer, alle glimrer med det økte grånivå. Det er ikke ekstremt stort forskjell - men det er forskjell, og da jeg allerede var såvidt misfornøyd med nivået på det svarte er det så og si umuig for meg å godta et enda dårligere resultat ved Htpc/pc-bruk. Og jeg kan bare ikke fatte hvorfor det blir slik. Har prøvd både VGA, direkte HDMI, HDMI over DVI - gir samme resultat. (legger til i en bisetning at jeg ble noe overrasket da VGA-kabel ga det klart beste resultatet ved bruk av PC - når alle aspekter rundt bilde ble vurdert (vanlig pc-bruk som internett osv og film med overlay mixing/vmr9 osv osv)). Veel.. dette begynner å ligne mer som en dagbok enn.. eh..

Altså - er det noen der ute som har et tips om hvordan jeg kan forbedre sortnivå med pc som signalkilde? (helst av typen magisk tips da jeg har rukket prøve alle tips og alle konfigurasjoner noensinne skrevet i et fora på nett om denne Tv'en.. (har tom. vært gjennom et forum på russisk.. hehe)).

Et spørsmål det kanskje er litt lettere å svare på - ved bruk av DVI til HDMI kabel fra en pc - har noen en virkelig god kabel å anbefale (minst 5 meter og helst under 157 000 kroner)?

Kolby

Ps. Bare for å understreke - jeg er alt i alt svært fornøyd med denne TV'en. Den er rett og slett dritbra - ergo desto vanskeligere å ikke legge merke til at sortnivået sug.. eh er mindre tilfredstillende..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er fersking...

Hvilken oppløsning er best for å vise vanlige TV sendinger på deres D3000, 725p eller 1080i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolby
    Mitt eneste redsel før jeg kjøpte denne Tv'en for 2 måneder siden var at sortnivået ikke var bra nok. 2 måneder senere og kan nå bare medgi at redselen var beretiget.
    Er ikke dette et generellt problem for alle LCD-skjermer? Jeg er storfornøyd med min tv, og legger ikke merke til dårlig sortnivå, men jeg har kanskje ikke like høye krav

Et spørsmål det kanskje er litt lettere å svare på - ved bruk av DVI til HDMI kabel fra en pc - har noen en virkelig god kabel å anbefale (minst 5 meter og helst under 157 000 kroner)?
    Jeg har kjøpt en Bandridge 5m DVI-HDMI kabel på Datakjeden. Kan anbefales, da den er tynnere enn andre kabler jeg har sett på. Tar seg fint ut langs veggen i stuen. Og ikke var den spesiellt dyr heller.

Datakjeden Bergen

...Den er rett og slett dritbra...
    Enig, enig

Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt 2 måneder på å prøve ut alle konfigurasjoner i hele verden (nesten) for å bedre sortnivået (ja, det er akkurat så fraværende at jeg ikke klarer slutte kalibrere/endre instillinger/tweeke servicemenyen/endre belysning/bytte.. osvosv) og har omsider bare slått meg til ro med at det ikke går an å optimalisere mer. Men.. og her kommer den egentlige grunnen for at jeg skriver dette..:
    Kunne du tenke deg å dele hvilke instillinger dy endte opp med til slutt. Sliter litt med instillingene selv. Er interesert i instillingene du bruker til PC også..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå

Mitt eneste redsel før jeg kjøpte denne Tv'en for 2 måneder siden var at sortnivået ikke var bra nok. 2 måneder senere og kan nå bare medgi at redselen var beretiget. ALT annet med denne tv'en er perfekt for mitt bruk - men det finnes jo knapt hva man kan kalle sort. Har alltid hatt dunkel belysning i stuen, men i det siste vurdert å blåse på med lys - da det er den eneste måten å lure øynene til at bildet på skjermen er svart
    For å få optimalt sortnivå er det viktig å slå av lyssensor, svartkorreksjon og dessuten være uhyre forsiktig med baklys. (I et mørkt rom er 2 tilstrekkelig.)

Engelske HDTVTest sine forslag til innstillinger for 32-tommeren fungerte bra som et utgangspunkt for meg, særlig i et mørkt rom (jeg har selv 40-tommeren):

Sony KDL32D3000 Settings

Med disse innstillingene som utgangspunkt har jeg oppnådd et sortnivå som er det beste jeg har sett på LCD så langt.

Når det gjelder sortnivå med PC som kilde, varierer det svært med programmaterialet. Jeg har ikke de problemene du beskriver.

Et "problem" med D3000 er at innstillingsmulighetene er så utrolig mange, og det er derfor lett å gå seg vill.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig nyhet dersom det stemmer: Ifølge et Sony Center i Sverige har Sony bestemt seg for å gjenoppta produksjonen av D3000 pga. sterk etterspørsel.

Kilde:

D3000 - Hur går det med er beställning? - Minhembio forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    Jeg vet mange vil ha denne TVn, så jeg ville bare tipse om at de har fått inn 4-5 stk av 46D3000 på Sony Centeret i Oslo.
    Jeg var å kjøpte en i dag. Kostet 16.995,- .
    Altså et par lapper mer enn de billigste på nettet, men likevel en bra pris syntes jeg. Spesielt med tanke på at jeg egentlig hadde gitt opp håpet på denne TVn.
    De hadde også noen 32D3000..

mvh
    Ben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye kyrandian! Da var det en mindre 46" på lager!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skriver Teknofil:

D3000 - en strålende LCD-TV...
    De nye Sony LCD-skjemene holder en kvalitet som er helt i toppklassen.
    Teknofil har nettopp testet Sony Bravia KDL-40D3000 (anmeldelse kommer snart) og er meget imponert.

Det svenske tidsskriftet HemmaBio kaller D3000 "Den i særklasse beste LCD-TV-en i testen" og gir den 9 av 10 poeng i sitt augustnummer.

Norske Forbruker.no gir den 5 av 6 poeng, og skriver at D3000 har imponerende kontrast- og svartnivå, og setter ny standard med sin "Motion Flow" bildebehandling.

...men W3000 er enda bedre!
    Sony W3000 har alle finessene til D3000, pluss mye mer!

• Mens D3000 "bare" har 1368x768 bildepunkter (720p), har W3000 1920x1084 punkter (1080p) som gir maksimalt utbytte av DVD-filmer i Blu-ray-spilleren.

• W3000 har dynamisk kontrast på 16 000:1 som leverer formidabelt svartnivå til LCD-skjerm å være.

• HDMI 1.3 med Deep Colour-teknologi og 10-bit fargeprosessor har større fargepalett enn dagens 8-bit og leverer mer naturlige farger.

• Panelet i apparatet er også 10-bit.

• Bildebehandlingsprosessoren Bravia Engine EX eliminerer etterslep i raske bevegelser og oppkonverterer dagens TV-signaler (standard definisjon) til den sylskarpe skjermen.

Jeg som er glad i sport, bør vel velge en TV med 100hz? Ikke 100 hz på w3000... Men på d3000 får jeg ikke 1080d. Hva er viktigst i forhold til at jeg ser mye på vanlige tv-sendinger, fortrinnsvis sport? Kanskje en film innimellom. (ikke spilling)..

Er veldig i tvil... D3000 el w3000. Andre???

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •