Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå som 40D3000 ikke lenger er å få tak i, hva blir da beste alternativ med 100 Hz mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke fornøyd med 32D3000

Fikk denne TV'en for noen dager siden. Var egentlig klar for å kjøpe 37" Panasonic plasma. Men pga lite TV-rom og kort betraktningsavstand (ca 1,8 meter) gikk jeg for 32D3000. Etter å ha lest utallige tester som alle ga skryt og toppkarakter, tenkte jeg at dette måtte være en LCD som endelig kunne konkurrere med plasma på bildekvalitet.

Satte opp og stilte inn etter diverse anbefalinger her fra forumet. (Av med støyreduksjon og skarphet, opp med kontrast, osv.) I begynnelsen var jeg imponert over bildekvaliteten. Digital kabel-TV ga et skarpt og fint bilde. Selv om ikke hvitbalansen var helt nøyaktig. Bildet fra min gamle Pioneer DVD-spiller over RGB scart ble også overraskende bra.

Men på kvelden da jeg satte på Ringenes herre og dempet belysningen for å få den rette kinofølelsen, begynte tvilen å melde seg. Lyse scener så fortsatt bra ut. Her mener jeg det tilsvarte min gamle bilderørs-TV i kvalitet.

Men med en gang det kom mørke scener så bleknet det. Det så liksom litt flatt ut. Det var ingen dybde i bildet. Hva verre er, sortnivået ble svakt dårligere ut mot kanten av bildet mot venstre og høyre. Den berømte gode innsynsvinkelen de skryter sånn av er jo bare tull! Til og med når man sitter rett på TV'en så endres detaljgjengivelsen i mørke partier. (Og ja, jeg har sjekket at panelet har jevn bakbelysning hvis noen lurer.)

Nei folkens. Beklager men dette er ikke bra nok. Regner med at folk her på forumet er AV-entusiaster. Hvordan man ærlig kan påstå at dette er en bra TV til film, nei det skjønner jeg ikke.

Jeg håper de hyggelige folkene på butikken der jeg kjøpte den lar meg bytte til en plasma. Når jeg kjøper TV til 10 000 så forventer jeg å få en bildekvalitet som tilsvarer min ti år gamle bilderørs-TV. 32D3000 kommer ikke i nærheten av den. Lykke til Sony, dere har fortsatt et stykke igjen før dere imponerer en gammel film-elsker som meg.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med siste taler. Akkurat samme erfaringene med 40D3000.
    Fant ut at det ikke ble aktuelt med så mye dårligere billedkvalitet bare for å få større tv, og lever derfor godt enn stund enda med min gode, gamle crt-skjerm....

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Fikk denne TV'en for noen dager siden. Var egentlig klar for å kjøpe 37" Panasonic plasma. Men pga lite TV-rom og kort betraktningsavstand (ca 1,8 meter) gikk jeg for 32D3000. Etter å ha lest utallige tester som alle ga skryt og toppkarakter, tenkte jeg at dette måtte være en LCD som endelig kunne konkurrere med plasma på bildekvalitet.

Satte opp og stilte inn etter diverse anbefalinger her fra forumet. (Av med støyreduksjon og skarphet, opp med kontrast, osv.) I begynnelsen var jeg imponert over bildekvaliteten. Digital kabel-TV ga et skarpt og fint bilde. Selv om ikke hvitbalansen var helt nøyaktig. Bildet fra min gamle Pioneer DVD-spiller over RGB scart ble også overraskende bra.

Men på kvelden da jeg satte på Ringenes herre og dempet belysningen for å få den rette kinofølelsen, begynte tvilen å melde seg. Lyse scener så fortsatt bra ut. Her mener jeg det tilsvarte min gamle bilderørs-TV i kvalitet.

Men med en gang det kom mørke scener så bleknet det. Det så liksom litt flatt ut. Det var ingen dybde i bildet. Hva verre er, sortnivået ble svakt dårligere ut mot kanten av bildet mot venstre og høyre. Den berømte gode innsynsvinkelen de skryter sånn av er jo bare tull! Til og med når man sitter rett på TV'en så endres detaljgjengivelsen i mørke partier. (Og ja, jeg har sjekket at panelet har jevn bakbelysning hvis noen lurer.)

Nei folkens. Beklager men dette er ikke bra nok. Regner med at folk her på forumet er AV-entusiaster. Hvordan man ærlig kan påstå at dette er en bra TV til film, nei det skjønner jeg ikke.

Jeg håper de hyggelige folkene på butikken der jeg kjøpte den lar meg bytte til en plasma. Når jeg kjøper TV til 10 000 så forventer jeg å få en bildekvalitet som tilsvarer min ti år gamle bilderørs-TV. 32D3000 kommer ikke i nærheten av den. Lykke til Sony, dere har fortsatt et stykke igjen før dere imponerer en gammel film-elsker som meg.
    ---------------------------------------------------------------
    Dette kunne jeg ikke vært mer enig i...

Selv leverte jeg tilbake min kdl 32d3000 og kjøpte heller en brukt crt på finn.no
    Jeg elsker film og lcd kunne ikke levere det jeg var på jakt etter. Jeg har til og med snust litt på Samsungs HD Ready SlimFit crt og Philips hd prepared crt, men vi får se... Det vil nok skje mye det neste året...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk snust litt på disse tv`ene jeg også.
    Samsungs slimfit-serie sliter imidlertid med enorme kvalitetsproblemer og kort levetid etter det jeg har lest på utenlandske fora så for min del må det evt. bli Philips-modellen som er aktuell....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Har faktisk snust litt på disse tv`ene jeg også.
    Samsungs slimfit-serie sliter imidlertid med enorme kvalitetsproblemer og kort levetid etter det jeg har lest på utenlandske fora så for min del må det evt. bli Philips-modellen som er aktuell....
    ------------------------------------------------------------------------
    Samsungs SlimFit sliter med en del sykdommer har jeg hørt. Billed geometrien er litt ute å kjøre og kantene har en del blurr. Allikevel har jeg snakket med en som elsker tv'en. Philips tv har jeg hørt mye bra om, den fikk en litt laber karakter på en norsk test, men andre steder for den mye god tilbakemelding. Man kan også selv gå inn i service menyen og stille geometrien om det skulle være noe galt med den. Prisen på litt under 6000 kroner er ikke akkurat til å gråte over. Philips er bare hd kompatibel. Den skalerer ned hd signalene, men blu-ray ser vistnok meget fett ut.
    Sony laget noen crt hd ready tv'er som var til salgs i japan. Desverre har de lagt ned all crt produksjon, så disse ser vi neppe noe til. I usa finnes det en rekke hd-ready tv'er.
    Hvis du sjekker NSE-Philips service center så finner du info om tv'en...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg det meste av det du skriver her fra lesing på andre fora. Når det gjelder Samsung så er det riktig at det er geometrien som får gjennomgå så lenge tv`en virker. Mitt inntrykk er imidlertid at de som har kjøpt den er plaget med relativt hyppige "sammenbrudd" med deretter følgende rep.tid osv. Kan bli slitsomt i lengden.

På den andre siden så er det som du sier egentlig kun Samsungen som er høyoppløst da Phillipsen skalerer ned så det er ikke helt greit å vite hva en evt. skal gå for.
    Prisen for begge er jo sensasjonelt god når en sammenligner med hva en må betale for flatskjermer i samme størrelse for i hele tatt å komme i nærheten av samme billedkvalitet (noe jeg forsåvidt mener ikke går i 32-klassen enda siden svartnivå og kontrastverdiene er altfor dårlig)

Synd at Sony og JVCs høyoppløste modeller ikke kom på det norske markedet, men vi er vel ofre for "flatskjerm"-hysteriet....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Har fått med meg det meste av det du skriver her fra lesing på andre fora. Når det gjelder Samsung så er det riktig at det er geometrien som får gjennomgå så lenge tv`en virker. Mitt inntrykk er imidlertid at de som har kjøpt den er plaget med relativt hyppige "sammenbrudd" med deretter følgende rep.tid osv. Kan bli slitsomt i lengden.

På den andre siden så er det som du sier egentlig kun Samsungen som er høyoppløst da Phillipsen skalerer ned så det er ikke helt greit å vite hva en evt. skal gå for.
    Prisen for begge er jo sensasjonelt god når en sammenligner med hva en må betale for flatskjermer i samme størrelse for i hele tatt å komme i nærheten av samme billedkvalitet (noe jeg forsåvidt mener ikke går i 32-klassen enda siden svartnivå og kontrastverdiene er altfor dårlig)

Synd at Sony og JVCs høyoppløste modeller ikke kom på det norske markedet, men vi er vel ofre for "flatskjerm"-hysteriet....

-------------------------------------------------------------------------
    Flatskjerm er uten tvil blitt en kjempe hype... Det ble jo platåsko i sin tid også...

Det er lenge siden jeg har lest artikler hvor crt blir nevnt som annet enn gammelt umoderne skrot. Mange av de mest hardkokte kritikere har gitt etter for flatskjermens multi funksjonelle tilbud. At de fungerer bedre på hd og digitalt materiale hersker det liten tvil om, men folk flest ser på tv eller dvd.

De fleste vet ikke en gang hva hd er.

De har bare hørt at man må ha det.

De siste årene har flat tv forhandlere og produsenter hylt at man må ha en hd ready tv når det digitale bakkenettet kommer. Det er analoge signaler som går inn i tv-en uansett. HDMI kommer ikke til å erstatte coax eller scart på flere år. I første omgang vil det bare være et tillegg for de som ønsker å titte på et lite knippe av tilgjengelige hd kanaler.

Så er det jo også slik at crt’en kan levere hd den, enten den bare er kompatibel eller har høyere oppløsning. Så lenge man ikke skal ha større tv en 32” så vil dette gi et bilde som langt overgår lcd tv-er på samme størrelse, større også…
    Dessverre så er det bare Philips med sin hd kompatible pw og Samsung med sin litt svake hd-ready SlimFit som i det hele tatt finnes i Norge.

Det er trist at ikke Sony og JVC kommer med sine hd ready crt’er. På den annen side så er det vel litt sent for det nå etter de har skreket at lcd er mye bedre. Det er også langt bedre å slippe produksjon av for mange formater.

Det hadde nok gledet mitt kontrastfylte hjerte om dette tilbudet fantes og jeg er sikker på at andre ildsjeler hadde gått for bilde fremfor vekt. Hvis tilbudet var der da…

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten; når det gjelder flatskjerm vil jeg gjøre et unntak for Pioneer (og delvis Panasonics) plasmaskjermer. De er så når crt i kontrast og svartnivå at de kunne jeg godt ha levd med om jeg ikke var plaget av grønn/gul-blinking/etterslep, og ønsket tv fra 37-tommer og oppover.

Mao. jeg synes først og fremst det er Lcd-skjermer som er opphypet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40D3000E og jeg er stor fornøyd med tven.

Har også en Samsung 32" LCD-TV LE32R81B og denne sliter mer enn sonyen.

Jeg har også kabel fra veggen men synest D3000E takler også dette svært godt.

Kan ikke si meg enig med disse bemerkelsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av shpangel
    Jeg har 40D3000E og jeg er stor fornøyd med tven.

Har også en Samsung 32" LCD-TV LE32R81B og denne sliter mer enn sonyen.

Jeg har også kabel fra veggen men synest D3000E takler også dette svært godt.

Kan ikke si meg enig med disse bemerkelsene.
    Samme her. Fantastisk TV, 40D3000AEP. Vet ikke forskjell på denne AEP og E modellen. Skillte seg i alle fall markant ut fra alle de andre TVene som kjørte samme demo i butikken, det var faktisk utklassing. Hadde ikke tenkt å handle TV den dagen i det hele tatt, men de hadde bare én igjen, og da slo jeg til - overbevist av det jeg hadde sett. Noen sa at 40" ikke var å få kjøpt lenger?

Ellers leste jeg en test i VG i dag, der 32" utgaven kom dårligst ut av de testede. Det forbauset meg. Har lest andre tester som er strålende. Til syvende og sist stoler jeg mest på mine egne øyne og min egen opplevelse, og angrer ikke på dette kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    fra HDTVtest :

"put the TV on standby and rapidly press i+, 5, volume up, green on/off button. .
    Unnskyld, men hvilken knapp er "i+" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok den som er merket med "i+"

Du finner den øverst til venstre...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dreamlord
    Det er nok den som er merket med "i+"

Du finner den øverst til venstre...
    Jammen gjorde jeg det ! ops: Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne ikke vært mer uenig!

Jeg har vært en av de som bestemte meg for å vente en god stund med å kjøpe LCD eller Plasma. Rett og slett fordi det jeg har sett av bilder fra disse flatskjermene ikke har imponert meg. Så røyk min 28 tommers Sony CRT.
    Fikk lånt meg en 22 tommer CRT. Tok meg noen turer på diverse butikker for å myse litt. Kom over 40D3000. Så med engang at dette var i en annen klasse. Må si jeg er dypt imponert over denne TV'n. Senest i går satt jeg og så på Die Hard 4.0 på den. Helt utrolig fantastisk! Nydelig kontrastnivå, meget dypt sortnivå. Tegner flott i gråtonene. Når jeg så på filmen i går tenkte jeg: Hva er vitsen med å kjøpe Blueray spiller? Dette er jo så vanvittig bra allerede. Foreløpig kjører jeg analog kabel, men kommer til å bestiile dekoder fra Canal Digital straks.

Fantastisk TV!
    Jeg kunne ikke vært mere fornøyd.

Mulig brukeren som ikke synes bildet var bra nok i de mørke partiene burde prøve med en bra DVD spiller med HDMI utgang? Har Pioneer D-400, og den er meget bra (1.400,-)

Var en venter, men er overlykkelig for at jeg kjøpte denne supre skjermen!

Filmfreaken

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Filmfreaken
    Jeg har vært en av de som bestemte meg for å vente en god stund med å kjøpe LCD eller Plasma. Rett og slett fordi det jeg har sett av bilder fra disse flatskjermene ikke har imponert meg. Så røyk min 28 tommers Sony CRT.
    Fikk lånt meg en 22 tommer CRT. Tok meg noen turer på diverse butikker for å myse litt. Kom over 40D3000. Så med engang at dette var i en annen klasse. Må si jeg er dypt imponert over denne TV'n. Senest i går satt jeg og så på Die Hard 4.0 på den. Helt utrolig fantastisk! Nydelig kontrastnivå, meget dypt sortnivå. Tegner flott i gråtonene. Når jeg så på filmen i går tenkte jeg: Hva er vitsen med å kjøpe Blueray spiller? Dette er jo så vanvittig bra allerede. Foreløpig kjører jeg analog kabel, men kommer til å bestiile dekoder fra Canal Digital straks.

Fantastisk TV!
    Jeg kunne ikke vært mere fornøyd.

Mulig brukeren som ikke synes bildet var bra nok i de mørke partiene burde prøve med en bra DVD spiller med HDMI utgang? Har Pioneer D-400, og den er meget bra (1.400,-)

Var en venter, men er overlykkelig for at jeg kjøpte denne supre skjermen!

Filmfreaken

Dvd spilleren jeg brukte var en Pioneer DV400 med hdmi.
    Blu-Ray testet jeg med ps3, også med hdmi.
    Det eneste jeg ikke gjorde var å kallibrere gråskalaen i service menyen.

Filmene jeg testet på dvd var: Millers Crossing, Road To Perdition, Return Of The King, The After Tomorrow, For Your Eyes Only og The Departed.

Millers Crossing og Road To Perdition mistet mye dybde og dynamikk på grunn av manglende sortnivå. Enkelte steder blir det mørke mer som et filter enn virkelig sort.

Filmene jeg testet med Blu-ray var: Mad Max2 og Big Fish...

Det ble helt klart bedre med blu-ray, men fremdeles var det en gråmatt tone i sorten, særlig når jeg så film i dempet belysning.

Dette er nå uansett min mening... KDL D3000 er allikevel en av de klart beste lcd-ene på markedet nå. Personlig vil jeg vente en liten stund til. I mellomtiden sjekker jeg finn.no for gode crt-er til spottpris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om en 40D3000 til 14.500,- fritt tilkjørt.
    Er det en god pris?
    Eller har det kommet nye modeller som er bedre til samme pris?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gigabit
    Er det en god pris?
    Den er litt billigere på Deal.no, men jeg vet ikke om det innkluderer frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gigabit
    Er det en god pris?
    Det er en ok pris.
    Når det er slutt på D3000 ommer en avløser som nok blir mange tusen dyrere, men ikke nødvendigvis bedre.

Godt kjøp spør du meg!

F

Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •