Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 441
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle opplysninger hittil tyder på at det ikke skal være noen forskjell. Ihvertfall ifølge Sony Norge's support.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte 40D3000 idag

Selv om jeg er en rookie synes jeg den tar fotball ganske bra.
    Men det er kjempeforskjell på kanalene, NRK og TV2 best, og deretter virker det som det går nedover i kanallista til GET.

Men er det noen som vet hvor jeg får en scart kabel med RGB splitt? (tenkter å kjøre DVD spilleren på det)
    Vil ha det før helgen så det bør være en butikk i Oslo.

Edit: dette er en TEKNISK tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    er det noen som vet om det er forskjell på kdl-40D3000E og kdl-40D3000K.
    Var i butikken idag, og der sto det K, mens på komplett står det E.

??
    Jeg bestilte en E versjon, men tror jeg fikk K. Har hørt at K er parallelimportert, og egentlig beregnet for det øst-europeiske markedet.

Uansett...på kartongen til min TV står det at den er distribuert av Sony Norge via Komplett, og produsert i Spania, så jeg vet ikke lenger

FC

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Sony KDL-40D3000 på plass.

Har brukt noen timer på å leke litt rundt og se hva som skjer :-D

Har foreløpig brukt hdtvtest.co.uk sine tall for setup og har endret Service-menyen etter deres anbefaling, for å oppnå D65 gråskala-normen.

Etter 2 1/2 år med standard-oppløst Panasonic plasma, så er det en rimelig stor overgang til LCD-verdenen. Har ikke testet dvd-bilde enda, noe jeg skal gjøre denne helgen. Men bildet fra Canal Digital digitale PVR-dekoder er ganske forskjellig fra Panasonic plasma - for å si det mildt. Har sett Syriana på TV1000. Farger føles annerledes, bildene er ikke så skarpe og virker "bløtere" og mer kornete. Sort er heller ikke så sort som på den standard-oppløste Panasonic TH-37PA30. Men det var ingen brutal overraskelse :twisted:

Føler meg uansett sikker på at jeg vil kunne tweake mer med oppsettet, og oppnå bedre bilde enn det foreløpige resultat. Vil sjekke bilde via dvd, og også fotball-sendinger fra Canal Digital. Så vil jeg forsøke en grundigere kalibrering med DVE, samtidig som jeg nok beholder anbefalt D65 gråskala-norm i Service-menyen.

Kommer også til å forbedre signal-vei ganske snart - bruke komponent fra kabeldekoder og dvd-spiller, i påvente av HD-kabeldekoder og BD-spiller - sannsynligvis Sony BDP-S300 - med hdmi-tilkoblinger.

Selv om jeg kan virke mellomfornøyd med resultatet så langt, så vil jeg nok beholde denne tven. Tror det er en del enda å hente billedmessig, og tven har gode muligheter for tilpasning. I tillegg så må det sies - jeg elsker designet - berre lekkert

Kommer mer etterhvert som tilpasning går sin gang - bilder dukker også opp på "minHjemmekino"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *oppdatering*

Sitter nå og ser starten på Star Wars 3 - Revenge Of The Siths. På en ikke altfor bra dvd-spiller - D-Link DSM-320RD - og med ikke altfor bra kabler - Monster S-Video kabel.

DETTE VAR ANDRE BOLLER GITT !!!

Selv med avspillingsutstyr som formelig skriker etter oppgradering, så er dette veldig bra. Farger er glimrende, sortnivå er bra, hudfarge er naturlig, lyseffekter formidles på en troverdig måte. Eneste er vel antydning til litt blåstikk i fargene, noe som også påvirker sortnivået uten at jeg synes det virker altfor sjenerende - kalibrering med DVE fikser nok den biffen regner jeg med.

Blir spennende å bruke helgen videre på å finne ut hva som bor i denne skjermen - føler allerede at den vil gi meg maaaaange timer med tv-, dvd- og BD-hygge - når jeg kommer så langt da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kalibrert med noe DVD, men fant noen innstillinger på en svensk side engang som jeg tok utgangspunkt i.

For TV:
    Bildemodus: Standard
    Bakgr.lys: 1
    Kontrast: 86
    Lys: 50
    Farge: 48
    Varm 1
    Skarp: 7
    Sortnivåkorrigering: Lav
    Fargespekter: Bred
    Bevegelses forbedrer: Standard/Av
    Film: Auto1
    Resten er av.

Dette synes jeg akkurat nå fungerer nokså bra på satelittsignalene. Bevegelses forbedreren er jeg litt i tvil om, synes mange ganger at den gjør bevegelsene bedre, men kan produsere ørlite hakking i bildet i seg selv. Blir litt valget mellom to "onder"

Fra DVD er det mye av det samme, bortsett fra at bildemodus er satt på Kino. (Vet ikke helt om jeg er 100% prosent fornøyd her enda; Så MI3 i sammen med kona igår, funket fett da )

Det hadde vært strålende hvis du hadde lagt ut innstillingene dine her:-D

FC

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Har ikke kalibrert med noe DVD, men fant noen innstillinger på en svensk side engang som jeg tok utgangspunkt i.

For TV:
    Bildemodus: Standard
    Bakgr.lys: 1
    Kontrast: 86
    Lys: 50
    Farge: 48
    Varm 1
    Skarp: 7
    Sortnivåkorrigering: Lav
    Fargespekter: Bred
    Bevegelses forbedrer: Standard/Av
    Film: Auto1
    Resten er av.

Dette synes jeg akkurat nå fungerer nokså bra på satelittsignalene. Bevegelses forbedreren er jeg litt i tvil om, synes mange ganger at den gjør bevegelsene bedre, men kan produsere ørlite hakking i bildet i seg selv. Blir litt valget mellom to "onder"

Fra DVD er det mye av det samme, bortsett fra at bildemodus er satt på Kino. (Vet ikke helt om jeg er 100% prosent fornøyd her enda; Så MI3 i sammen med kona igår, funket fett da )

Det hadde vært strålende hvis du hadde lagt ut innstillingene dine her:-D

FC
    Kjører innstillinger på dvd som jeg fant på denne linken -

Sony KDL32D3000 Settings

*oppdatering*

Har funnet setup-innstillinger brukt av svenske Hemmabio ved sin test av Sony 40D3000 - synes de gir betraktelig bedre bilde ved tv-bilder fra Canal Digital PVR-dekoder. De er som følger :

Kalibreringstips:
    "Varm 2" er den fargetemperaturinnstillingen som ligger best til og snitter på 7 200 K. Man kan ikke justere fargetemperaturen for egen hånd.

Standard eller Cinema
    Bakr.bel.: 5 ( fritt etter rommet)
    Kontrast: 85
    Brightness: 59
    Farge: 55
    Fargetemp: Varm2
    Sharpness: 5
    Svartkorr.: Av
    Gamma: Av
    Klar hvit: Av
    Färgomfång: Normal eller bred

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker:

Kabel-tv
    ---------------------
    Bak.bel.: 3
    Kontrast: 85
    Brightness: 50
    Sharpness: 5
    Svartkorr.: Lav
    Klar hvit: Av
    Støykorr: Auto
    Färgomfång: Normal
    100hz: Standard

PS3 HDMI
    ----------------------
    Bak.bel.: 5
    Kontrast: 80
    Brightness: 50
    Sharpness: 20
    Svartkorr.: Av
    Klar hvit: Lav
    Färgomfång: Normal
    100hz: Standard

Ved spilling aktiverer jeg "Gamemode". Da blir tidkrevende bildebehandling som f.eks 100hz deaktivert, for best mulig responstid. Fungerer utrolig bra!

Som dere ser bruker jeg til PS3 en del mer Sharpness enn anbefalt. Dette gir etter min mening et sylskarpt bilde på ca 3 meters avstand, så lenge kilden er god nok til at det ikke blir støyete og kornete, noe de fleste Bluerayfilmer definitivt er. Med vanlig DVD oppskalert til 1080p kan det derimot bli litt støy, så da demper jeg skarpheten noe.

Kjører analog kabeltv. Her gjør Sony'n en utrolig god jobb i forrhold til andre LCD'er jeg har sett, selv om det begrenser seg hva man kan få ut av et så dårlig signal. Har bestilt digitaltuner fra CD. Gleder meg veldig til den er på plass

Edit: Jeg har også justert gråskala i servicemenyen etter hdtvtest.co.uk sin oppskrift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå føler jeg meg litt utafor her, men hvordan kommer en seg inn i servicemenyen og er det virkelig mye å hente her...?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjareboy
    Nå føler jeg meg litt utafor her, men hvordan kommer en seg inn i servicemenyen og er det virkelig mye å hente her...?

fra HDTVtest :

"put the TV on standby and rapidly press i+, 5, volume up, green on/off button. The TV should boot up with the service menu visible."

Er en del å hente visstnok, for å komme så nærme som mulig D65 gråskala-normen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, må vel prøves, men hva skal jeg isåfall sette denne "gråtone skalaen" på? Og hvorfor er ikke dette allerede stilt inn på en bedre måte?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, må vel prøves, men hva skal jeg isåfall sette denne "gråtone skalaen" på? Og hvorfor er ikke dette allerede stilt inn på en bedre måte?
    Hvorfor må nesten ingeniørene til Sony svare for, men du har et godt poeng der.

Jeg har stilt inn gråfargeskala etter HDtvtest sine tall, men viktig at du leser advarselen i teksten FØR du begynner å endre på innstillingene i Service-menyen !!!

Tallene finner du på denne linken -

Sony KDL32D3000 Settings

Lykke til - fortell gjerne hva du synes etter endringene :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tatt sjansen på å endre i servicemenyen enda. Merker du stor/merkbar forskjell etter du justerte i henhold til det HDTV gjorde..? Da tenker jeg kun på innstillingene i Service menyen...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tatt sjansen på å endre i servicemenyen enda. Merker du stor/merkbar forskjell etter du justerte i henhold til det HDTV gjorde..? Da tenker jeg kun på innstillingene i Service menyen...
    Endringene i servicemenyen var det aller første jeg gjorde da jeg fikk tven.

Som tidligere plasmaeier, så ville jeg neppe sett forskjell uansett der og da - har tatt meg litt tid å venne meg til LCD-bilder hehehe

Men følte at det neppe ville være noe minus hvis gråskalaen var riktig innstilt etter D65-normen. Senere innstillinger via vanlig meny, vil være mer etter eget ønske og behov - evnt med hjelp av DVE eller tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden fant jeg info som sier at Canal Digital og Sony skal tilby CAM til D3000 sånn at vi som har Digital TV fra CD slipper ekstern dekoder.

Er det noen her som vet noe om når, hvor og hvordan?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips. Skal koble Canal Digital PVR opp mot en Sony 32D3000. Hva vil gi best bilde, RGB Scart eller komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 40M87BD vs. Sony KDL40D3000

Har lest gjennom mange av innleggene her, og jeg må si det er utrolig mange gode innspill. Har etter hvert konkludert på at jeg går for Sony, hovedsaklig pga. mange feil på Samsung.

Mitt bruksområde blir;
    TV (analog og digitalt):50%
    Film: 10%
    PC: 40%

Når gjelder størrelse ble jeg litt i tvil. TV'en skal plasseres i stue med avstand på ca. 2,5 m. En selger jeg snakket med mente at 40 tommer ville være for stort, og anbefalte 37 tommer. Sony har ikke denne størrelsen, så da blir det evt. Samsung.

Noen som har gode innspill her?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp...

Sitat Opprinnelig postet av rookie100
    Har lest gjennom mange av innleggene her, og jeg må si det er utrolig mange gode innspill. Har etter hvert konkludert på at jeg går for Sony, hovedsaklig pga. mange feil på Samsung.

Mitt bruksområde blir;
    TV (analog og digitalt):50%
    Film: 10%
    PC: 40%

Når gjelder størrelse ble jeg litt i tvil. TV'en skal plasseres i stue med avstand på ca. 2,5 m. En selger jeg snakket med mente at 40 tommer ville være for stort, og anbefalte 37 tommer. Sony har ikke denne størrelsen, så da blir det evt. Samsung.

Noen som har gode innspill her?
    I forhold til bruksområdet ditt så er det nok et klokt valg...
    Du kan også sjekke ut den nye lcd'en til JVC. De har kommet med et helt nytt 100hz system som høster mange lovord. Denne skjermen har jeg ikke sett på selv. Jeg vet heller ikke om den har kommet i butikken, men tror det er verd å sjekke den. Den er uansett rett rundt hjørnet...

Når det gjelder størelse så skal det gå fint med 40" på 2,5 m... Det viktigste er at du sitter så langt bort at du ikke ser piksler og annet grums.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 40' selv og sitter 2-3m unna. Langt ifra for stort syns jeg. Tenkte til og med at jeg burde bestilt 46', men har innsett at 40' er perfekt. Meget fornøyd med tv'n.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan du kjøpe flatskjerm

...og hvor befinner "vår" tv seg oppi dette...?

Må innrømme jeg leste endel om HDMI 1.3 før jeg kjøpte, men det var ingen prioriteringssak

Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •