Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aha......skal prøve det så snart ungene er ferdig med å se film.

Hvordan blir det forresten over VGA inngangen? Samme opplegg der?

FC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Aha......skal prøve det så snart ungene er ferdig med å se film.

Hvordan blir det forresten over VGA inngangen? Samme opplegg der?

FC
    Så vidt jeg husker så har du ikke like mange muligheter på instillinger på bilde ved bruk av VGA (selv med 720p). Jeg prøvde først VGA, men nå bruker jeg kun DVI -> HDMI.

/TIL

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg endelig hadde bestemt meg for å gå for D3000, ser jeg at ingen har den på lager lenger, og jeg skjønner jo hvorfor...

Jeg finner i skrivende stund ingen informasjon om D3500 på sony.no i det hele tatt, men jeg fant noen interessante spesifikasjoner på en belgisk side: Sony LCD TV KDL40D3500E * KDL-40D3500 * KDL40D3500 * KDL 40 D 3500 * KDL-40D

Ser ut som vi snakker om Full-HD med bedre kontrast og lysstyrke enn D3000, til en hyggelig pris. Det jeg lurer på er om det er nok prosesseringskraft i denne modellen?

Ref test av KDL-463000 i Aftenposten: "Motion Flow kretsen imponerer. Krevende materiale flyter forbi uten plagsomt med heng og hakk. Her har Sony gjort en god avveining med å la panelet ha mindre oppløsning, slik at man opprettholde prosesseringskraft til bildebehandling."

En annen ting jeg lurer på er hvorfor disse skjermene kun har 8ms responstid når noen produsenter nå er nede i 3-4ms. Har det noen betydning?

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at D3500 overtar etter D3000. Skal visst skje i november, men D3000 skal enda være å få tak i. Er visst bare forsinket. Når det gjelder de spesifikasjonene du viser til i den belgiske linken, tror jeg ikke de gjelder for Norge. D3500 var å se på Sony.no en stund, men da hadde den ikke 100HZ Motionflow. Men full HD har den. 8ms responstid holder i massevis!;-)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av nasse
    Nå som jeg endelig hadde bestemt meg for å gå for D3000, ser jeg at ingen har den på lager lenger, og jeg skjønner jo hvorfor...

Jeg finner i skrivende stund ingen informasjon om D3500 på sony.no i det hele tatt, men jeg fant noen interessante spesifikasjoner på en belgisk side: Sony LCD TV KDL40D3500E * KDL-40D3500 * KDL40D3500 * KDL 40 D 3500 * KDL-40D

Ser ut som vi snakker om Full-HD med bedre kontrast og lysstyrke enn D3000, til en hyggelig pris. Det jeg lurer på er om det er nok prosesseringskraft i denne modellen?

Ref test av KDL-463000 i Aftenposten: "Motion Flow kretsen imponerer. Krevende materiale flyter forbi uten plagsomt med heng og hakk. Her har Sony gjort en god avveining med å la panelet ha mindre oppløsning, slik at man opprettholde prosesseringskraft til bildebehandling."

En annen ting jeg lurer på er hvorfor disse skjermene kun har 8ms responstid når noen produsenter nå er nede i 3-4ms. Har det noen betydning?
    Jeg har testet en del flatskjermer den siste tiden og den beste jeg har testet var KDL D3000 32". Bevegelsene på skjermen er veldig fine. Det er ikke mer slep enn du finner på et bra billedrør, det var rett og slett imponerende. Jeg bruker get dekoder med scart å det ble kjempebra. 100hz funksjonen gjør fotball kamper til en drøm.

Jeg leverte den tilbake på grunn av sortnivået, men jeg har lært i ettertid at dette kan fikses ved å stille gråtone skala i service menyen. Du finner kallibrerings tips i en av trådene her.

På Expert Majorstua har de KDL D3000 40". De hadde den iallefall på tirsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony : BRAVIA LCD tv : Magyarország

Selv om jeg ikke kan ungarsk, ser det ut på sony.hu som de har fjernet Motionflow teknologien i D3500. Jeg antar at dette skyldes det enorme behovet for prosesseringskraft Full HD skaper. Hvis dette stemmer er ikke D3500 lenger like fristende...

Skal Sony virkelig ikke tilby 100Hz på noen annen TV enn X-serien, som starter på rundt 30.000?

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Nasse

Javel? Det står da at den har 100HZ Motionflow på linken din... Det er dette som er så frustrerende, spesifikasjoner varierer fra land til land. I USA er det visstnok 100HZ på W3000-serien, ikke i Norge:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonydigger
    Javel? Det står da at den har 100HZ Motionflow på linken din... Det er dette som er så frustrerende, spesifikasjoner varierer fra land til land. I USA er det visstnok 100HZ på W3000-serien, ikke i Norge:-?
    Det står 100Hz på D3000, men ikke på D3500. :|

Det må være utrolig vanskelig for den jevne forbruker å holde styr på alle disse modellene og begrepene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg enig i. I tillegg til dette, har mange av nettbutikkene opperert med
    forskjellige spesifikasjoner (dynamisk kontrast) på samme tv modell for å gjøre forvirringen total.
    Jeg kontaktet Sony angående bla dette, og de kunne fortelle at alle produserte D3000 modeller har de samme panel spesifikasjonene, så da må det være butikkene som har feilinformert.

Ikke lett å forstå seg på alt dette nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny bruker Ny 40D3000, mange spørsmål

Hei!

Jeg er ny bruker, men jeg har lest "alt" som er å lese om 40D3000.

Koblet opp min nye Pioneer DV400, dvd spiller med oppskalering.
    Koblet til med HDMI.

Spørsmål 1: Hvilken oppløsning bør jeg velge på spilleren?

Foreløpig har jeg kun testet skjermen på noen filmer.
    Begynte med noen nye animasjonsfilmer. Wow for noen farger!
    Så begynte jeg å se nærmere på bildet. Det er en slags puls med piksler, hvert 0,5 sek. Bildet er bra i 0,5 sekunder, for så å bli komprimert.
    Absolutt mest tydelig i de mørke partiene. Men det driver meg til vannvidd.

Spørsmål 2: Hva skyldes denne effekten?

Så til kalibrering. Har kalibrert skjermen i forhold til opplysninger på nettet.

Spørsmål 3: Hvilke innstillinger er de beste. (Har også justert litt i Servicemenyen). Finnes det butikker i Oslo som selger DVE DVDer for kalibrering?

Har ikke sett film fra Blueray på den enda. Bedrer den kontrastforholdet også?
    Synes spesielt den har problemer med å vise riktige hudtoner. Lett for å bli utbrent synes jeg.

Skjermformat.
    Har tilsynelatende problemer med skjermformatet.
    Ser akkurat på "charlie og sjokoladefabrikken". På coveret står det at den er 16/9 - 1.85:1 (Synes det er merkelig at den ikke vises med letterbox).
    Tror jeg har valgt alt riktig. 16/9 på spilleren og Wide på TV'n.

Spørsmål 4: er det noe galt med innstillingene på format?

Så kommer det sikker flere spørsmål opp etterhvert...
    Setter pris på all hjelp. Ser det er mange her inne med mye kunnskap!

mvh

Frank

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Filmfreaken
    Hei!

Jeg er ny bruker, men jeg har lest "alt" som er å lese om 40D3000.

Koblet opp min nye Pioneer DV400, dvd spiller med oppskalering.
    Koblet til med HDMI.

Spørsmål 1: Hvilken oppløsning bør jeg velge på spilleren?

Foreløpig har jeg kun testet skjermen på noen filmer.
    Begynte med noen nye animasjonsfilmer. Wow for noen farger!
    Så begynte jeg å se nærmere på bildet. Det er en slags puls med piksler, hvert 0,5 sek. Bildet er bra i 0,5 sekunder, for så å bli komprimert.
    Absolutt mest tydelig i de mørke partiene. Men det driver meg til vannvidd.

Spørsmål 2: Hva skyldes denne effekten?

Så til kalibrering. Har kalibrert skjermen i forhold til opplysninger på nettet.

Spørsmål 3: Hvilke innstillinger er de beste. (Har også justert litt i Servicemenyen). Finnes det butikker i Oslo som selger DVE DVDer for kalibrering?

Har ikke sett film fra Blueray på den enda. Bedrer den kontrastforholdet også?
    Synes spesielt den har problemer med å vise riktige hudtoner. Lett for å bli utbrent synes jeg.

Skjermformat.
    Har tilsynelatende problemer med skjermformatet.
    Ser akkurat på "charlie og sjokoladefabrikken". På coveret står det at den er 16/9 - 1.85:1 (Synes det er merkelig at den ikke vises med letterbox).
    Tror jeg har valgt alt riktig. 16/9 på spilleren og Wide på TV'n.

Spørsmål 4: er det noe galt med innstillingene på format?

Så kommer det sikker flere spørsmål opp etterhvert...
    Setter pris på all hjelp. Ser det er mange her inne med mye kunnskap!

mvh

Frank
    Pulsene kan komme av oppskalering på dvd spilleren din. Jeg har hørt om en del slike symptomer. Skaler den ned til vanlig dvd oppløsning... Oppskalering softer bildet en del så det er ikke den beste funksjonen som er oppfunnet.
    Når det gjelder format så sjekk menyen på dvd spilleren en gang til. Det høres ut som den ikke stilt til 16:9.

Det kan også legges til at når filmen er 1:85 så skal bilde fylle hele skjermen, det skal ikke være noe sort oppe og nede. Sort oppe og nede blir det når filmen er bredere enn 1:85. Hvis du ser en scope film så vil bilde være bredt med litt sort opp og nede.

Du bør skru av den "avanserte kontrasforbedringen". Denne får bilde til og pulse en del, særlig ser du dette på blu-ray.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv da, torhhi. Håper du blir fornøyd !
    Kom gjerne med litt tilbakemeldinger når tv'n er i hus. Gjerne noen bilder

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Gratulerer med ny tv da, torhhi. Håper du blir fornøyd !
    Kom gjerne med litt tilbakemeldinger når tv'n er i hus. Gjerne noen bilder
    Det skal jeg forsøke å få til vettu - følg med på min hjemmekino :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har kalibreringsinstillinger for dvd?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en d3000 på nett i dag, men like etter var jeg hos en nabo som har sony w2000 og det syntes jeg ikke var imponerende. Skikkelig pikselgrøt i bakgrunnen og rundt folk. Så også litt på en fotballkamp og det var veldig rykkete til tider (alt dette fra viasat digital parabol). Brukbart kalibrert var den også....

Er virkelig lcd så ille eller er sony d3000 så mye bedre?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Bestilte meg en d3000 på nett i dag, men like etter var jeg hos en nabo som har sony w2000 og det syntes jeg ikke var imponerende. Skikkelig pikselgrøt i bakgrunnen og rundt folk. Så også litt på en fotballkamp og det var veldig rykkete til tider (alt dette fra viasat digital parabol). Brukbart kalibrert var den også....

Grunnen til at jeg bestilte Sony 40D3000, er at den har 100hz Motionflow som fjerner de rykkene som man ser i sports-sendinger (spesielt fotball) og filmer med mye sideveis bevegelser.

100hz Motionflow har fått veldig mye skryt, så jeg føler meg veldig sikker på at dette er en god tv ......

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jupp!

D3000 er bedre...
    Det er ikke bare på grunn av 100hz, men den har et bedre panel også. Når det er skrevet så vil jeg si at lcd er langt fra perfekt. Dette er fremdeles en ny teknologi som krever mye utvikling. Jeg tror det er lurt å vite det før man går til innkjøp av en. Da vil du ikke bli så skuffet heller...

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke så mye billedstøy på denne da ved tv-sendinger (parabol)? (Tenker da på pixeleringer, "pixelgrøt" m.m.)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nope...

Så det er ikke så mye billedstøy på denne da ved tv-sendinger (parabol)? (Tenker da på pixeleringer, "pixelgrøt" m.m.)
    Jeg kjørte Get dekoder(ikke pvr) med scart. Det var ikke noen pixelgrøt der. Ingen folk med aura ringer osv. Til og med de kanalene som sender dårligst signal så bra ut.

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •