Sony Bravia LCD D3000 serie med 100Hz - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 441
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det "minijack til minijack" kabel man bruker på denne for å koble til lyd når man har PC tilkoblet(D-SUB/VGA)?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlems
    Er det "minijack til minijack" kabel man bruker på denne for å koble til lyd når man har PC tilkoblet(D-SUB/VGA)?
    jepp! funker bra det. er en minijack-inngang under vgaporten på tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune_c
    jepp! funker bra det. er en minijack-inngang under vgaporten på tv'en.
    takk fryktet bare det skulle være en optisk inngang e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt inne bestillig på 46" av D3000 nå o noen uker. Ser ut som om den er veldig vanskelig å få tak i for en prislapp under 18000.
    Er det noen som vet om en tv som er en verdig motstander i ca 46" tomms klassen, som jeg kan kjøpe istedet for sonyen siden den tar en evighet å få fingrene i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D3000 er nå den eneste 46" LCD tv'n i denne prisklassen (15K), som jeg har tro på. Har ikke sett noen konkurenter som har slått den i tester utført av fagpressen enda.
    Men hva som er et godt bilde kan jo fort blir litt subjetivt, da vi alle har våre egene preferanser...

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en bestilling inne på denne.

Jeg leste på Minhembio.com (Minhembio forum -> * Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *)

inlegg# 1659: Enbart 46an som utgår enligt Sony Sverige.. men vem vet till 100% vad som är riktigt? Synd och konstigt att 46an utgår.. modellen är en riktig fullträff och har ju bara funnits i butik i 1,5 månader (i Mediamarkt i alla fall).

inlegg# 1640: d3000 modellen (46") verkar va svår å få tag i..
    sony har nog insett att dom gjorde en tabbe att dom släppte den för billigt..
    - - -- -

Om det stemmer at 46" har gått ut av sirtimentet i Norge også er det jo snodig at nettbutikkene ikke informerer de som har lagt ordre på denne, sånn som meg. Jeg har forsøkt å sende mail til de jeg har bestilt av, men har ikke fått svar .. sju dager siden nå.

Som AndyMcnebb sier, det er ikke mange - om noen - 46" som klarer å matche D3000 i denne prisklassen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke langt unna å bestille denne nå. Så den på Expert her om dagen, og ble imponert. Den sto ved siden av Samsung's M86, som jeg også har siklet på en stund, så fikk endelig vurdert disse to opp mot hverandre.
    Det første som slo meg var designet. Sony'n har et design som hvertfall tiltaler meg bedre enn Samsung'en. Vanskelig å sette fingeren på noe konkret, men tror kanskje dette Superclear Panel'et har litt å si, ble en litt for voldsom refleks for meg. Sony'en fremsto mer anonym og enkel (noe jeg setter pris på), hvis noen skjønner hva jeg mener
    Når det gjelder bildekvalitet var det vanskelig å se forskjell, hvertfall for meg. Eneste jeg la spesielt merke til var sortnivået. Her var Samsungen hakket bedre, noe som kanskje skyldes nettopp Superclear Panelet. Men kom frem til at det D3000 leverte absolutt var tilfredsstillende. Ellers syns jeg fargegjengivelsene og totalinntrykket forøvrig var godt på begge TV'er.
    Begge tv'ene viste for øvrig en Samsung demo-DVD. Hvorvidt de var optimalt kalibrert vites ikke.

D3000 ligger altså øverst på ønskelisten pr. nå, bl.a. pga:

- jevnt over meget god omtale i blader, tester, forum etc.
    - pent design
    - hyggelig pris (ca 12,5 k) 40"
    - 100hz
    - det meldes om lite feil/mangler ved TV'en (i mots. til M86)

Neste dilemma nå er hvilken nettbutikk som skal velges. Tar gjerne i mot anbefalinger her! I tillegg er det dette med de ulike benevnelsene. Man har vel kommet frem til at dette ikke har noen betydning? Ser K-modellen er noe billigere...

Dere som har kjøpt TV'n: kom gjerne med flere erfaringer

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kan love deg at Sonyen har hakket vassere sortnivå, når begge skjermene er kalibrert. Dette ser man ikke i en butikk med flomlyset på.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å smøre seg med tolmodighet, og håpe Sony klarer å få sendt noen eksemplarer til Norge i næreste framtid.

Er det forresten noen som vet om noen butikken i nærheten av ålesund/ulsteinvik som har en av D3000 modellene så jeg kan se den?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp...

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Tror jeg kan love deg at Sonyen har hakket vassere sortnivå, når begge skjermene er kalibrert. Dette ser man ikke i en butikk med flomlyset på.
    Samsung er vel den eneste skjermen som går helt i sort. Dette er noe en digital skjerm egentlig ikke kan klare. Det er også lite poeng å sette disse skjermene opp mot hverandre. Til syvende og sist handler det om smak... Jeg bytta til Sony etter å ha hatt 2 defekte Samsunger i hus. Samsung har en del problemer, det er mye retur på dem. Sony har liten retur og er kjent for veldig god kvalitet. Samsung derimot, har bedre design... Er man i tvil så får man heller ta med noen dvd'er til sjappa å sjekke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På alle tester jeg kan huske å ha lest, så har de faktisk målt svartnivået på D3000 serien til det laveste de noen gang har målt ! Men forskjellen er nok ikke så stor. Må nok kanskje stå vedsiden av hverandre for å evt. klare å se forskjell.

Slutte å lage 46"'rn. Hva er dette for slags skrekknyhet ??? Er det noe sannhet i dette vil jeg vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Slutte å lage 46"'rn. Hva er dette for slags skrekknyhet ??? Er det noe sannhet i dette vil jeg vite det.
    Det er nok sant desverre:cry: , så hvis du kan få tak i en må du kjøpe en med en gang. Den skal fases ut, og vil kun finnes i størrelse 32" etter sepember.

http://www.lyris-lite.net/edited%20B...ersion%202.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte først en 40D3000, hadde den i 1 uke før jeg byttet den. Var så fornøyd at jeg måtte ha 46" utgaven. Syns tv'n er veldig bra.

Men så mitt spørsmål!
    Har kjøpt meg en 2Ghz Mac Mini som Mediacenter. Koblet den til med DVI til HDMI kabel, men er usikker på hva som vil gi meg det beste bildet. Velger jeg 1360x768 sender den bildet ut i 60Hz (NTSC), får ikke overstyrt den til andre Hz valg.
    Bildet fyller alikevel ikke hele skjermen, men ved å velge Overscan fyller den opp. Bildet blir veldig bra, men jeg får fire loddrette felter på skjermen hvor f.eks bokstaven L vil bli vist med 1 pixels bredde og ikke 2 pixler (som den gjøre på resten av skjermen). Ser ikke dette ved visning av film men blir plagsomt ved surfing og tekstbehandling. Så lurte på om jeg har satt opp noe feil.
    Ikke kan jeg benytte Motionflow etc heller.

Kan derimot velge 1280x720 50Hz og TV'n godtar det som ett 720p kilde. Nå har jeg Motionflow, men bildet av Mac OS X blir nå rart skalert.

Er ute etter å vise film i 720p på best mulig måte. Er det noen som kan fortelle meg hva som er beste oppsettet fra Computers og TV side? Hva bør jeg velge?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig at du ikke får ordentlig bilde med 1360x768. Fikk perfekt 1:1 pixelmapping med skjermen jeg hadde. Det var riktignok 40-tommeren.

Det var fra PC med et ATI X800 skjermkort. Mener også det var 60hz som ble brukt, men husker ikke sikkert.

Det finnes ikke oppdaterte drivere e.l. fra Apple som kanskje kan hjelpe?

Newcomer sonydigger sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffelse!

Jeg kan ikke TRO at W3000 blir så dyr som 40000! Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe D3000 46", men ville vente for å se prisen på W3000 46". Så meget lovende ut da W3000 40" ble priset til 16990 i Netshop. Men den er jo tatt vekk fra nettbutikken deres nå. Kan nok tyde på feilprising:???: Heldige dem som får den til DEN prisen! Men nå står jeg uten et eneste Sony-alternativ, W3000 altfor dyr, og D3000 46" går visst ut og er umulig å få tak i!:cry: Tør ikke bestille den i nettbutikker og låse pengene mine for noe jeg kanskje ikke får. Hva gjør jeg?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Sitat Opprinnelig postet av sonydigger
    Jeg kan ikke TRO at W3000 blir så dyr som 40000! Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe D3000 46", men ville vente for å se prisen på W3000 46". Så meget lovende ut da W3000 40" ble priset til 16990 i Netshop. Men den er jo tatt vekk fra nettbutikken deres nå. Kan nok tyde på feilprising:???: Heldige dem som får den til DEN prisen! Men nå står jeg uten et eneste Sony-alternativ, W3000 altfor dyr, og D3000 46" går visst ut og er umulig å få tak i!:cry: Tør ikke bestille den i nettbutikker og låse pengene mine for noe jeg kanskje ikke får. Hva gjør jeg?
    På Expert majorstua selger de kdl40D3000. Den koster 15 eller 16000. Den er ikke full HD, men støtter 1080P. Prisen er iallfall ikke så gal... Lite skille mellom 32" og 40" gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min 40" og 46" på Sony Centeret Alnabru. Fikk god rabatt (de hadde også salg i forrige uke) og fikk 46" for 15,900kr. Veldig greit å handel rett hos leverandøren.

Så da har jeg kanskje hatt flaks, for tok meg ikke mange timene fra jeg ringte de til den var i hus.

Da jeg ikke har noen 1080p kilder å vise på TV'n, og ikke har noen planer om å gå til innkjøp av det er denne tv'n helt konge. Sett den side ved side av en W2000 på hos Sony, og syns bildet på D3000 var penere, selv ved 1080p på W2000. Og ett pluss at den viser fotballkamper med kun èn ball.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp...

Sitat Opprinnelig postet av zimolin
    Kjøpte min 40" og 46" på Sony Centeret Alnabru. Fikk god rabatt (de hadde også salg i forrige uke) og fikk 46" for 15,900kr. Veldig greit å handel rett hos leverandøren.

Så da har jeg kanskje hatt flaks, for tok meg ikke mange timene fra jeg ringte de til den var i hus.

Da jeg ikke har noen 1080p kilder å vise på TV'n, og ikke har noen planer om å gå til innkjøp av det er denne tv'n helt konge. Sett den side ved side av en W2000 på hos Sony, og syns bildet på D3000 var penere, selv ved 1080p på W2000. Og ett pluss at den viser fotballkamper med kun èn ball.
    Det er meget godt bilde på tv'en... Sjekket min 32" med Blu-Ray igår. Man kan bli svett av mindre, det så rett og slett sinnsykt flott ut. Sortnivået på tv kunne nok vært litt bedre, men det er nå også det eneste. Bildet er uansett det mest behagelige jeg har sett på en lcd. Blir spennende å se hva Sony kommer opp med på denne tiden til neste år

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zimolin

Alnabru. Er det Sony center på alnabru. Hvor?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Alnabru. Er det Sony center på alnabru. Hvor?
    Jeg vil tro at det er Service Avdelingen det her refereres til. Ikke det samme som Sony Center, selv om de selger Sony produkter.

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •